Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Nee ik ben er niet mee naar de HA gegaan want ik dacht dat hij er toch niets mee zou kunnen. Maar volgens mij is Antangel ook te koop bij de drogist. Ik ga eens op zoek.

Haha ik heb net nog wel drie amandelen gevonden in een aangebroken "studentenhaverzakje"onder in de la.

Kijken of het helpt
En Wickivi?

Zoon heeft nog steeds bijna geen haar hoor, maar wat hij heeft, ziet er nu wel raar uit. Het begint een beetje een matje te worden in zijn nek en aan de voorkant krijgt hij zo'n krul. Net zoals van die kalende mannen die hun lokken van de zijkant over hun voorhoofd kammen zeg maar. En bovenop zijn het lange sprieten. Geen model dus, het ziet er gewoon, sliertig uit. Ook omdat het zo weinig is denk ik.

Ik zal morgen even voor en na foto's maken voor jullie. En een buikfoto, dat wordt ook wel tijd. Pfoe, waar we met zoon al bijna klaar waren met alle voorbereidingen rond deze tijd van de zwangerschap, moeten we nu nog beginnen. Man gaat in het weekend het kamertje waar de spullen voor buikbaby komen te liggen/staan eens leegruimen, dat lijkt me een goed begin.
Heb foto's op hyves gezet. 1 van de nieuwe kasten, 1 van de bank. Daar moet dus eigenlijk nog iets bij op de vloer komen. Foto's zijn een beetje wazig, want gemaakt in het donker maar het is wel redelijk te zien.

BMS: hoe ver ben jij nu? Bij ons was het bij de tweede ook later klaar als bij de eerste je hebt ook nu eenmaal een kleine rondopen waardoor je niet zo makkelijk even aan de gang gaat.
Hoe is het gegaan bij de kapper bms? Vriend was met s en kapper had gezegd dat ie nog nooit een kind had gehad dat zo doodstil had gezeten

Haha, daarom laten we pony ook alleen daar knippen, dat neemt ze wel serieus. Thuis zou ze nog geen seconde stilzitten!

Wicki : hebben de amandelen hun werk gedaan? Of vandaag toch maar rennies gekocht?

Ik was naar schouwburg met g vandaag. Heerlijk mannetje is het toch. Hebben beide genoten. Hij van de voorstelling en ik van dat mooie koppie dat ademloos zat te kijken. Daarna nog taartje en cola genomen in cafetje. Was leuk met mijn kleinste mannetje.

Als t lukt ga ik morgen nog naar de bios met hem en zijn broers (ook eerste keer voor g), maar moet nog adresje voor s vinden. Die moet ik alleen maar de hele bios achterna rennen vrees ik..
Klinkt als een geslaagde dag miss! Ik heb hier nog 80 euro aan theaterbonnen liggen, moet misschien ook maar eens iets leuks uitkiezen.

Wicki, ik leefde op gaviscon en vanillevla. Slapen deed ik half zittend en dan ging het allemaal net. Bah! Misschien toch maar even naar de huisarts.

Bms, knap koppie terug gekomen van da kapper?

CD, hoe gaat het nu met de flessen van ukkie? Ben je nog naar de huisarts geweest?

Pada, ga even kijken op hyves.... ga daar zelf ook nog even iets neer zetten.
Nou die amandelen konden best eens geholpen hebben gisteren.

Verder heb ik het hoofdeinde van mijn bed omhoog gedaan en beide hebben wel wat geholpen volgens. mij. Vandaag toch maar weer een grote verpakking Rennies gekocht. Haha vriend was vandaag vrij en is ook nog speciaal naar de winkel geweest voor Rennies en vanille vla. Dus ik zit goed in de Rennies momenteel

Leuk zeg Miss. Ik zie er al naar uit om zulke dingen met Mini te gaan doen.

Haha troost je BMS ik heb ook nog bijna niets geregeld voor de baby. Afgelopen week even wat kleding uitgezocht en gewassen, maar het kamertje etc moet allemaal nog gebeuren.

Mini haar nieuwe kamer is ook nog niet af en dat moet eigenlijk eerst nog gebeuren.

Ik ga er maar vanuit dat het allemaal nog wel gaat gebeuren als ik thuis ben en als de baby toch eerder komt dan slaapt hij eerst nog bij ons op de kamer.

Ga nu even naar hyves voor de foto's van Pada en nieuws van Ziss.
En hoe was het bij de kapper, BMS? Ik ben benieuwd naar de foto's!

Ik ga ook zometeen even kijken naar jouw foto's. Ik heb ze net gemist op hyves, denk ik...

Wat heerlijk dat je zo geniet van je kleinste mannetje, Miss. Klinkt als een geslaagde middag! En leuk ook naar de bios morgen....Lijkt me ook super om dat soort dingen te gaan doen.

Ziss, het gaat nog steeds slecht met de flessen van ukkie. Ze drinkt maximaal anderhalve fles per dag. Maar haar luiers zijn wel weer wat voller en niet meer geel. Geen idee waar dat aan ligt. Ze is verder ook gewoon haar vrolijke, lieve zelf, dus ze zal er wel geen last van hebben. Binnenkort moet ik weer naar het cb, zal ik het daar nog ter sprake brengen. Mijn ha, kan niet zo goed uit de voeten met dit soort vragen en verwijst me dan ook naar het cb....

Om uk, maak ik me momenteel meer zorgen....Ze heeft last van verstoppping. Soms poept ze 4 dagen niet en dan opeens moet er een keer een heel harde tennisbal uit en dat doet natuurlijk zeer. Zo zielig. Met haar was ik dinsdag bij de ha. We hebben nu zakjes meegekregen die we door haar drinken moeten mengen. Waarschijnlijk wel voor een half jaar, zodat haar darmen weer de juiste prikkels aanleren. Alleen, drinkt uk dus ook niet al te best en blijkbaar al helemaal niet als er een keer iets doorheen wordt gedaan. Lastig dus.

Heel herkenbaar trouwens dat je voor een 2e baby alles pas veel later in orde maakt. Was bij ons ook het geval. Maar uiteindelijk was het toch allemaal op tijd klaar. Dus komt vast goed.
He CD even snel want zit ontzettend in de mee-lees stand (druk, druk, druk). Heb je al Roosvicee Laxo geprobeerd. Gewoon bij de grotere supermarkten te krijgen. Hier namelijk Puk die daar wel eens last van heeft en ook niks drinkt met iets er doorheen. Maar die Roosvicee vindt ze wel gewoon lekker en ondanks dat je daar iets meer van moet drinken om hetzelfde effect te hebben als die zakjes gaat het er tenminste wel in en is het hier net genoeg om alles een beetje zachter te maken.
wat hier heeeeeeeel goed helpt tegen verstopping is rozijntjes en druiven...

Verder ook hier in de meeleesstand...
hier ook in de meeleesstand (morgen weer thuis), maar voor CD: ontbijtkoek en kiwi en verse sinasappelsap doen 't bij de kindjes hier erg goed bij harde poep. en anders even een paar dagen laxtulose, te koop bij drogist. beter iets ervoor geven, dan pijn bij het poepen, ervaring hier is dat ze het dan gaan ophouden en dan wordt het nog erger. en veel drinken natuulijk, helemaal bij die zakjes erg belangrijk, ze werken anders juist verstoppend ipv laxerend! sterkte!
Bedankt voor de tips! Ze had gisteren weer zo'n pijn. Dus alle tips zijn zeer welkom. Ik ga zeker al die producten proberen. daarnaast geven we haar nu 's morgens meer melk in haar flesje. Dat gaat altijd op, hoeveel er ook in zit, dus dan heeft ze alvast wat extra vocht binnen. Ik schrik ervan dat het spul verstoppend kan werken bij te weinig vocht.

Ik hoop echt dat het snel beter gaat, want het is zo zielig.
Wat zielig CD! Ik zeg ook sinasappels, manderijen etc. En krijgt ze pap? Misschien wat zemelen er door doen. Maar hier juist een jochie momenteel met zure vreselijk stinkende dunne poep. Dacht toch dat alle tanden en kiezen er nu wel zaten.
Joehoe!! Waar zijn jullie?

Ik heb eigenlijk ook niet zoveel te melden. Was gister gezellig met Miss in de dierentuin.

Samzoen, misschien tot morgen?

En volgend jaar doe je gewoon gezellig mee
J, was zeker gezellig ziss! Doen we snel weer. Verder vandaag alleen de hoogstnoodzakelijke dingen gedaan (boodschappen) voor feest van l morgen. Verder ziek op de bank gehangen. Verkouden, warm en beroerd. Nu gaat het gelukkig wel weer, moet ook nog cakejes bakken voor de traktatie maandag. Zoon nogal hyper van de spanning, zal blij zijn als het weer klaar is al heb ik helemaal geen zin in het gareel van school volgende week. Naja.. Kopje thee nu en dan de tweede lading cakejes de oven in!
Klopt wel rustig.

CD hoe gaat het met Uk? Gaat het al wat beter met het drinken etc.

Hmm Samzoen bij jou dus ook "bijzondere" luiers. Hier ook bij Mini (ik zit net Hans Teeuwen te kijken dus een toepasselijk onderwerp )

Vindt er niet zo heel veel aan trouwens (aan HT) maar goed verder is er ook niet zoveel op.

Oh je woonkamer ziet er goed/mooi uit Pada. Grote woonkamer ook (of niet).

Hoe was het bij de kapper BMS?

Hier even een spannend/bijzonder moment want Mini ligt nu voor het eerst in haar nieuwe bed. Ze was net nog druk aan het zingen maar nu is het stil. Hopelijk gaat het goed vannacht. Is toch wel weer een stap. Ze wordt wel groot zeg (hormonen doen ook hun werk )

Miss succes met de cakejes. Haha jij blijft ook maar aan het bakken.
Wickivi, ik kijk Herman Finkers, dat is wel leuk (vind ik dan).

Kapper ging goed. Ik had de laptop bij met Barbapapa, dus zoon wilde wel blijven zitten. Ik zal eens foto's op hyves zetten, maar eigenlijk is er niet veel te zien. Zijn matje is wel weg en zijn krul op voorhoofd ook. Staat weer netjes. Ik hou wel van jongens met lang haar, maar dan moet het wel overal lang zijn en niet van dat peenhaar met hier en daar een lok.

Verder is zoon sinds een tijdje een echte mamaplakker (we waren er even vanaf), het zal voor een deel wel aan de zwangerschap liggen, ik kan minder en hij voelt ook aan dat er dingen veranderen natuurlijk. En sinds hij niet meer drinkt, wil hij heel graag huidcontact. Soms een beetje te graag, ik heb ook mijn grenzen. Daar komt dan ook het bekende peutergedrag bij en dat maakt het soms wel heftig. Ik probeer mijn geduld te bewaren, maar soms.... Ach, dat hoort erbij en als hij dan weer iets heel liefs doet, smelt ik weer.

We gaan voor zoon binnenkort een peuterbed kopen. Ben benieuwd of het zonde is van het geld of dat hij er dan in gaat slapen. Als hij zijn nacht eens zou beginnen in zijn bed, dan heb ik bij het inslapen tenminste wat ruimte voor mij en mijn worst (voedingskussen). Het wordt wel wat krap in bed zo, met buik en worst en zoon en man. Maar zonder worst slaap ik niet lekker en zonder zoon slaapt zoon niet lekker. En als man dan nog snurkt, is het feest compleet.

Verder is man bezig de rommelkamer uit te mesten, dat wordt babykamer. Ik ben met een zwangerschapscursus begonnen, om toch even wat meer aandacht voor baby te hebben en intussen surf ik rond op zoek naar een geboortekaartje en naam. Ik heb last van haast, maar ook geen rust in mijn lijf om serieus dingen aan te pakken, dus we rommelen maar wat aan zo.

Ach, zo'n baby heeft niet veel meer nodig dan borst, mama, draagdoek en voor mama's rust af en toe wieg of wandelwagen. En dat is in huis, dus dan komt het wel goed.
Miss, gefeliciteerd met zoon!!
Ook niet zoveel te melden. Met uk gaat het nog niet veel beter qua ontlasting. Zaterdag had ze wel 2 goede luiers vol die ook geen pijn deden, maar gisteren en vandaag nog niets. Net weer ha gebeld, moeten we nog meer van dat spul geven. Inmiddels doen we het niet meer in drinken, maar in de fruithap en haar toetje. Dat wil tot nu toe wel. En gelukkig drinkt ze dan ook wel weer wat. Hopelijk wordt het snel beter.

Voel je je weer wat beter, Miss? En hoe was het feestje dit weekend?

Wicki, hoe ging het met mini in haar nieuwe bed?

BMS, klinkt druk allemaal. Met een peuterpuberend en een aan mama plakkend mannetje en verder nog de voorbereidingen voor de komst van de baby. Heb je nog wel een beetje tijd en ruimte voor jezelf?
Rustig hier!

Zoon had geweldige verjaardag, hadden ook vol huis. Hij heeft e ht genoten, was mooi om te zien. Nu weer back to normal, even wennen aan schoolritme weer. S vanmiddag voor t eerst naar psz, ben benieuwd!

Ik erg beroerd, denk dat ik een holte ontsteking heb ofzo. Hele dag hoofdpijn, slecht slapen en algeheel ziek voelen. Baal ervan, wordt er niet gezelliger van..
Haha, heb zojuist g en s naar de psz gebracht. Mevrouw kon werkelijk niet wachten. Ze stapte ook zo naar binnen en begon te spelen. Je zag gewoon aan haar dat ze zo blij was dat ze nu eindelijk ook mocht blijven! Ben benieuwd naar hoe het zal gaan, ga zelf nu even plat op de bank en hoop nog uurtje te slapen..
Vraag aan alle moeders die al een kind hebben met een peuterbed/groot bed. Kan jullie kind zelf van de kamer afkomen? En doet je kind dat ook? Ben een beetje bang dat Blogster 's nachts gaat rondspoken. We hebben wel traphekjes maar die doen we bijna nooit dicht omdat de katten er dan niet door kunnen en niet naar de kattenbak kunnen. (tja, wat is belangrijker, je kat of je kind? ) Nu dacht ik: misschien moet ik de klink van de deur omhoog zetten? Of is het juist ideaal dat je kind gewoon 's ochtends naar je toe kan komen? Op zich lijkt me dat prima. Alleen ben ik bang dat ze slaapdronken van de trap dondert.
Miss, leuk dat de verjaardag geslaagd was, maar wat balen van jouw klachten. Hopelijk ben je er gauw weer bovenop.

En leuk voor S zeg dat ze eindelijk mocht blijven. Ben benieuwd hoe ze het vond?

Blog, hier slaapt Hansje sinds paar maanden in peuterbed. In de praktijk komt hij er niet vaak zelf uit, hij roept ons als er iets aan de hand is. Wij hebben zijn kamer dus niet op slot ofzo. Toevallig gistermiddag was hij wel zelf naar zolder gelopen, omdat vriend daar zat. Die dacht dat ik Hansje gezegd had naar papa te gaan, maar dat was dus niet zo. Wij doen nu wel consequenter het traphekje dicht inderdaad. Deden wij voorheen ook niet omdat we een kat hadden, maar die is inmiddels overleden. Maar zelfs als hekje open staat, dan roept Hansje eigenlijk altijd. Sterker nog, hij doet dan meestal zelf het hekje dicht... Maar ja, elk kind is anders he?
Zoon slaapt ook al aantal maanden in peuterbed. Hij kan er prima zelf uit, maar dat doet hij niet. Hij begint tot in den treure mama te roepen als hij wakker is (en als ik dus niet meteen kom ) Traphekje heb ik dus ook niet dicht, maar als ik boven ben samen met zoon heb ik het hekje ook niet dicht. Hij gaat gewoon niet zelf naar beneden, terwijl ik boven ben. Dus ik denk dat het wel mee zal vallen.
Miss, nog gefeliciteerd met zoon! Alweer 10 jaar mamma....bijzonder hoor. Vond S het de hele middag leuk? Vast wel, ik zie het haar wel doen!

Blog, N slaapt nog gewoon in een ledikantje. Toen T 3 was ging hij over naar een peuterbed. Net als bij Gaudi is hij er nooit uitgekomen. Tot irritant toe bleef hij maar roepen als er iets was. Pas na een jaar kwam hij er zelf uit. En traphekjes hebben wij nooit gehad, N loopt altijd alleen de trap op en af.

Ik heb N nu een half uur geleden in bed gelegd. Toen ik vroeg of ze haar speen wilde (vraag ik nooit want die grijpt ze altijd als eerste) zei ze nee. Ben benieuwd hoe het zal gaan vannacht....
Ziss, wij willen binnenkort ook echt aan de slag met het afschaffen van de speen. Maar we trekken het op het moment maar net omdat beide kids ons uit de slaap houden. Ze worden telkens omstebeurt wakker, afgelopen nacht ieder tweemaal. Dat spenengedoe kan er nog even niet bij... Toevallig dat Hansje net zonder speen ging liggen, ik hem kusje gaf en wilde weglopen. Maar toen vroeg hij alsnog naar speen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven