Direct beginnen met flesvoeding

12-08-2019 18:59 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben zwanger van mijn derde kind. Hoewel ik niet kan wachten tot hij/zij er is, zie ik enorm op tegen 1 ding: de borstvoeding. Ik kan niet helemaal plaatsen waar dit gevoel vandaan komt, ik heb geen medische reden of hele slechte ervaring met het geven van borstvoeding (andere twee ong een half jaar gevoed aan de borst). Ik heb er echt geen zin in, het past gewoon niet bij mij orzo..
Zijn er anderen die dit gevoel herkennen? En zijn er moeders die ervoor hebben gekozen om vanaf de geboorte flesvoeding te geven omdat ze in borstvoeding 'geen zin' hadden?
Ben ook een beetje bang voor reacties uit mijn omgeving wanneer ik niet kies voor borstvoeding die eerste periode.
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten, als je flesvoeding wil geven moet je dat gewoon doen.

Zelf geef ik inmiddels bijna 8 maanden borstvoeding, en ik denk dat ik ergens binnenkort wil afbouwen met kolven op werk (tot 9 maanden heb je kolfrecht, dus daarna moet ik iets anders verzinnen). Dan wordt het dus ws een combi tussen fles en borst, omdat hij anders geen melk heeft als ik werk.

Ik heb makkelijk praten omdat de bv gewoon goed loopt natuurlijk, maar wat ik wel gek vind is dat mensen flesvoeding willen geven omdat dat zo makkelijk is. Ik zie er juist tegenop omdat het me zo'n gedoe lijkt! Borst heb je altijd mee, is altijd op temperatuur, is het ultieme troost middel. Ik zou er niet aan moeten denken om de nachten zonder borstvoeding te moeten doen bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon je gevoel volgen hoor TO. Wel inderdaad maatregelen nemen tegen eventuele stuwing. Overigens krijgt niet iedereen stuwing hoor. Ik heb het bij beide niet gehad (eerste paar maanden gekolfd ivm niet aanhappen, tweede paar dagen borstvoeding en daarna fles).

Bespreek je keuze wel vooraf met kraamhulp en verloskundige zodat niemand je gaat proberen te pushen.
Bruschetta_ schreef:
12-08-2019 21:23
Ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten, als je flesvoeding wil geven moet je dat gewoon doen.

Zelf geef ik inmiddels bijna 8 maanden borstvoeding, en ik denk dat ik ergens binnenkort wil afbouwen met kolven op werk (tot 9 maanden heb je kolfrecht, dus daarna moet ik iets anders verzinnen). Dan wordt het dus ws een combi tussen fles en borst, omdat hij anders geen melk heeft als ik werk.

Ik heb makkelijk praten omdat de bv gewoon goed loopt natuurlijk, maar wat ik wel gek vind is dat mensen flesvoeding willen geven omdat dat zo makkelijk is. Ik zie er juist tegenop omdat het me zo'n gedoe lijkt! Borst heb je altijd mee, is altijd op temperatuur, is het ultieme troost middel. Ik zou er niet aan moeten denken om de nachten zonder borstvoeding te moeten doen bijvoorbeeld.

ik zou er dan weer niet aan moeten denken om buiten de deur mijn kind aan te moeten leggen en altijd degene te zijn die verantwoordelijk is voor de voedingen. En ook niet aan dat ik dan na de zwangerschap alsnog allerlei dingen niet mag eten vanwege de borstvoeding, ik was na 9 maanden wel weer toe aan wat meer zeggenschap over wat ik kon eten en drinken.

Kortom: alles heeft zijn voors en tegens. Wat de ene moeder ideaal vindt is voor de andere moeder een no go
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog heel even nagedacht over ‘een week of twee wel, dan heeft ze alle goede dingen toch binnen’. Gelukkig besefte ik al snel dat je dan wel de volledige ellende van opstarten plus afbouwen door mag. Als je echt besluit dat je het niet wilt, is het lichamelijk het makkelijkste om gewoon helemaal geen productie op gang te brengen (een klein beetje gaat altijd vanzelf wel, dus toch borstcompressen in huis!).

En oneerlijk tov nr 3? Tja, de eerste kreeg ouders die alles nog voor het eerst deden en moesten oefenen. De tweede heeft al af en toe moeten wachten omdat er een ander kind is, en daar komt nu baby bij. Het is gewoon nooit bij allemaal hetzelfde. Daar houden ze echt niks aan over.

En wat man betreft had ik het dus makkelijk: alleenstaand zijn heeft zeker zijn voordelen :proud: . Maar persoonlijk vind ik dat je hier als man helaas toch echt minder over te zeggen hebt. Dat is niet eerlijk, maar het is ook niet eerlijk dat als je het wel wilt, de vrouw altijd de sjaak is. That’s life.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties en alle ervaringen die jullie willen delen!
Ik denk dat ik inderdaad naar mezelf moet luisteren en niks moet gaan doen waar ik niet zelf volledig achtersta.
Ik volg het advies om alles klaar te hebben staan voor flesvoeding en mocht bv na de bevalling toch goed voelen er alsnog voor te gaan.
En ik zal man even duidelijk maken dat het uiteindelijk mijn keuze en mijn lijf is, zal nog maar even niet beginnen over nachtvoedingen haha maar dat merkt hij vanzelf wel (beseft hij ook even hoe heerlijk het voor hem was bij die andere twee lekker door te kunnen slapen ;) )
Liet je hem dan ook geen luiers verschonen 's nachts? Wij deden de nachtvoedingen altijd samen eigenlijk, zeker in het begin.
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
12-08-2019 21:23

Ik heb makkelijk praten omdat de bv gewoon goed loopt natuurlijk, maar wat ik wel gek vind is dat mensen flesvoeding willen geven omdat dat zo makkelijk is. Ik zie er juist tegenop omdat het me zo'n gedoe lijkt! Borst heb je altijd mee, is altijd op temperatuur, is het ultieme troost middel. Ik zou er niet aan moeten denken om de nachten zonder borstvoeding te moeten doen bijvoorbeeld.
Dat kan ik me voorstellen. Ik heb de fles juist altijd als makkelijk gezien. Beetje warm water, poeder, roeren, klaar. Ik heb dan weer nooit geklooi gedaan met water koken, laten afkoelen, melk in fleswarmer etc. Dus ik was ongeveer net zo snel klaar als het openklikken van de voedingsbeha :-).
En voor mij was het juist een heel onprettig idee dat een deel van mijn lijf als hét troostmiddel moest dienen.

Ik bedenk nu dat ik het ook fijn vond dat ik wist hoeveel ze gedronken had. Bij de weegmomenten werd er altijd gedaan alsof dat spannend was, terwijl ik dacht ‘ja natuurlijk groeit ze goed, ze eet toch prima?’. Pas later bedacht ik dat natuurlijk niet iedereen weet hoeveel zijn kind binnenkrijgt.

En gedoe met voedingen móeten laten vallen heb ik ook nooit gehad hoor. Gewoon mijn baby gevolgd, de ene dag wilde ze wat meer dan de andere. Net een mensje.
nausicaa schreef:
12-08-2019 21:40
Dat kan ik me voorstellen. Ik heb de fles juist altijd als makkelijk gezien. Beetje warm water, poeder, roeren, klaar. Ik heb dan weer nooit geklooi gedaan met water koken, laten afkoelen, melk in fleswarmer etc. Dus ik was ongeveer net zo snel klaar als het openklikken van de voedingsbeha :-).
En voor mij was het juist een heel onprettig idee dat een deel van mijn lijf als hét troostmiddel moest dienen.

Ik bedenk nu dat ik het ook fijn vond dat ik wist hoeveel ze gedronken had. Bij de weegmomenten werd er altijd gedaan alsof dat spannend was, terwijl ik dacht ‘ja natuurlijk groeit ze goed, ze eet toch prima?’. Pas later bedacht ik dat natuurlijk niet iedereen weet hoeveel zijn kind binnenkrijgt.

En gedoe met voedingen móeten laten vallen heb ik ook nooit gehad hoor. Gewoon mijn baby gevolgd, de ene dag wilde ze wat meer dan de andere. Net een mensje.
Echt he? Maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen dat idee hebben, want je hebt er ouders bijzitten die er heel erg geforceerd mee omgaan. Op vaste tijden moet het flesje gegeven worden met exact de goede hoeveelheid om maar geen 10 cc teveel te geven. Dan is het inderdaad heel vervelend om de fles te moeten geven. Wij hebben het altijd "op verzoek" gedaan en dat werkte super.
Bruschetta_ schreef:
12-08-2019 21:23
Ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten, als je flesvoeding wil geven moet je dat gewoon doen.

Zelf geef ik inmiddels bijna 8 maanden borstvoeding, en ik denk dat ik ergens binnenkort wil afbouwen met kolven op werk (tot 9 maanden heb je kolfrecht, dus daarna moet ik iets anders verzinnen). Dan wordt het dus ws een combi tussen fles en borst, omdat hij anders geen melk heeft als ik werk.

Ik heb makkelijk praten omdat de bv gewoon goed loopt natuurlijk, maar wat ik wel gek vind is dat mensen flesvoeding willen geven omdat dat zo makkelijk is. Ik zie er juist tegenop omdat het me zo'n gedoe lijkt! Borst heb je altijd mee, is altijd op temperatuur, is het ultieme troost middel. Ik zou er niet aan moeten denken om de nachten zonder borstvoeding te moeten doen bijvoorbeeld.
Hier een doorslaper! Vast mazzel maar heb het idee dat BV kinderen later doorslapen. Hier vanaf vier maanden een papfles erin om 19:30 en op af en toe een nacht na klokje rond. Ik zou dan weer juist doodmoe worden van het feit dat ik de enige voedingsbron ben. Áls ze een keer wakker word stuur ik man eruit. Maar zoals gezegd al maaaaaanden geen nachtvoedingen meer.

Ze krijgt vier flessen per dag dus dat werkt prima hoor. Poedertoren mee, water mee en gaan met die banaan. Nog lekkerder, ik kan zelf ook een hele dag of een weekendje weg zonder te hoeven kolven of een flesweigeraar thuis.

Maar grappig hoe jij er zo tegenop ziet terwijl ik denk: 'ah je hebt je vrijheid weer terug' :biggrin:
PS: bruschetta, shit zie dat jij t bent! Hoe gaan de nachten?? :-o kom ik aan met m'n geneuzel over doorslapen, dat wil je zó niet horen als je kleine slecht(er) slaapt! :flag:
Alle reacties Link kopieren
Mocht ik ooit een tweede krijgen (die wens is er zeker) dan krijgt die ook gelijk fv. Ik begin niet meer aan bv.

Bij mijn zoontje lukte de bv niet. Uren heb ik gekolfd en wat heb ik veel gehuild die eerste weken. Ik was een wrak. Veel huilen en nauwelijks slapen. Totdat de lactatiekundige aangaf dat ik er beter mee kon stoppen. Opluchting. Zoonlief, te klein bij de geboorte, groeide als kool dankzij de firma Nutrilon.

Bij een tweede wil ik dat drama niet nogmaals doormaken. Het heeft mij psychisch een flinke knauw gegeven en ik heb veel verdriet gehad van het mislukken van de bv. Tegelijkertijd deed mijn zoon het prima op fv en knapte ik mentaal weer wat op, omdat mijn man de nachten deed en ik kon slapen. Slaap was voor mijn herstel enorm belangrijk.

Overigens heb ik fv altijd heel simpel gevonden. De fles is in 1 minuut klaar. Voeden deden we niet op vaste tijden maar op verzoek, zoveel zoon wilde. Dat waren soms andere hoeveelheden dan het pak aangaf maar ik heb dat toch gewoon gegeven.

Ook lees ik hier dat de borst troost is. Voor mijn zoon was de fles krijgen in de armen van papa of mama net zo goed troostend. Buikje vol en liefdevolle knuffels, daar gaat het om.

Tips die ik je wil meegeven is
1) geef fv op verzoek en niet op schema en
2) koop een poedertoren en
3) gebruik je magnetron, in 30 seconden of minder is het water warm.
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
12-08-2019 21:59
PS: bruschetta, shit zie dat jij t bent! Hoe gaan de nachten?? :-o kom ik aan met m'n geneuzel over doorslapen, dat wil je zó niet horen als je kleine slecht(er) slaapt! :flag:
Nee joh geen probleem! Ik ben altijd alleen maar blij voor anderen wat dat betreft ;).

Slapen gaat nog steeds slecht helaas, gemiddeld elke 1-2u wakker, soms iets vaker. Maar stukken beter dan op het slechtste moment, dus daar hou ik me aan vast! En qua mindset is het ook heel anders nu ofzo, ik stel me gewoon altijd in op heel slecht slapen. Is een heel ander gevoel dan dat je elke nacht hoopt: misschien wordt hij deze nacht maar 1 of 2x wakker.

Hoe voel jij je nu, hoe gaat het met je zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Waar ik qua nachtvoedingen zo tegen op zou zien met fles is dat je helemaal je bed uit moet. Wat me nu echt op de been houdt is het feit dat ik hem alleen maar uit z'n ledikant naast me hoef te pakken en hoef aan te leggen. Maar goed, als je geen nachtvoedingen hebt zit je niet met dat punt natuurlijk en ik kan me ook voorstellen dat de kans op langer slapen groter is met flesvoeding!
Alle reacties Link kopieren
Zeker als er al oudere kinderen zijn, zijn flesjes juist zo'n gedoe vind ik. Die borstvoeding is altijd klaar, altijd op de goede temperatuur en altijd bij de hand. Geen probleem om even ergens onderweg met kind op een bankje te gaan zitten en vlug even wat voeding erin. 's Nachts ook veel fijner dan flesjes. En dan heb ik het nog niet eens over zorgen dat er voldoende voeding in huis is, dat de flesjes schoon zijn etc.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij slapen babies langer en beter door met fv.

Volg je eigen intuïtie. En durf overtuigd te zijn van je gelijk, daar is je omgeving heel gevoelig voor hoor. Of fv of bv beter is, hangt namelijk van jouw situatie af. Voor mij was bv ideaal, eigenlijk was het het moment om even ongestoord op mijn telefoon te kijken, en baby dronk hoogstens 20 min (wel vaak). Ik had ook niet de ellende van kloven en lekkende tieten, en vond mijn borsten er ook geweldig uitzien. Daarnaast heb ik een gruwelijke hekel aan flesjes afwassen en uit mijn bed gaan 's nachts. Maar ik weet dat het voor heel veel moeders een heel ander verhaal is, en dan snap ik heel goed dat ze fv geven.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ging de borstvoeding vanzelf, ook kolven, allemaal probleemloos.
Maar ik vond er niks aan en was blij toen ik de 6 maanden had volgemaakt en met goed fatsoen op de fles over kon stappen.
Bij de jongste exact zo, ik vond wel dat hij ook 6 maanden borstvoeding moest krijgen, zodat ie zich later niet achtergesteld zou voelen.
Maar wat een opluchting toen ik daar vanaf was.

Ik denk wel dat ik een eventueel volgend kind ook weer 6 maanden bv zou hebben gegeven, omdat ik vond dat ik dat moest doen, zeker omdat het bij mij ook nog eens vanzelf ging.

Maar TO, ik begrijp ook prima als je kiest voor de fles vanaf dag 1.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
12-08-2019 22:14
Waar ik qua nachtvoedingen zo tegen op zou zien met fles is dat je helemaal je bed uit moet. Wat me nu echt op de been houdt is het feit dat ik hem alleen maar uit z'n ledikant naast me hoef te pakken en hoef aan te leggen. Maar goed, als je geen nachtvoedingen hebt zit je niet met dat punt natuurlijk en ik kan me ook voorstellen dat de kans op langer slapen groter is met flesvoeding!
Welnee, baby in cosleeper, fles op nachtkastje, poedertoren ernaast en binnen 5 seconden klaar. Ging heel veel sneller dan uberhaupt goed aanleggen. (En bovendien moest ik na elke voeding mezelf en het halve bed verschonen en was ik dus klaarwakker).

Plus dat je kunt afwisselen en dat vrijwel alle flessebabys die ik ken al heel snel doorsliepen en dus nauwelijks nachtvoedingen hoefden. Ik vond werkelijk álles veel handiger en sneller aan de fles.

Kortom, als borstvoeding goed loopt kan het vast makkelijk zijn. Maar als het niet soepel loopt is het vooral enorm ónhandig en gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Na 2x tobben, bij de derde niet meer begonnen aan BV, nooit spijt van gehad. Het enige waar ik van baalde was, dat de verloskundige toch vroeg of ik het echt niet wilde proberen, mijn eerdere mislukte pogingen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
12-08-2019 22:14
Waar ik qua nachtvoedingen zo tegen op zou zien met fles is dat je helemaal je bed uit moet. Wat me nu echt op de been houdt is het feit dat ik hem alleen maar uit z'n ledikant naast me hoef te pakken en hoef aan te leggen. Maar goed, als je geen nachtvoedingen hebt zit je niet met dat punt natuurlijk en ik kan me ook voorstellen dat de kans op langer slapen groter is met flesvoeding!
Ik had een flessenwarmer naast mijn bed staan. Daar zette ik een fles met water in voordat ik naar bed ging.
Bij de eerste kik zette ik de fleswarmer aan.
Dan ging ik kind verschonen. Ik moest er sowieso uit, want hij sliep in zijn eigen kamer.
En als ie dan verschoond was, was de fles warm genoeg om het poeder erin te gooien, 2x schudden en hoppa, speen erin.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
12-08-2019 22:14
Waar ik qua nachtvoedingen zo tegen op zou zien met fles is dat je helemaal je bed uit moet. Wat me nu echt op de been houdt is het feit dat ik hem alleen maar uit z'n ledikant naast me hoef te pakken en hoef aan te leggen. Maar goed, als je geen nachtvoedingen hebt zit je niet met dat punt natuurlijk en ik kan me ook voorstellen dat de kans op langer slapen groter is met flesvoeding!
Kind sliep hier op eigen kamer na een maand (behalve nu dan, ziek en zielig dus ligt naast me), dus eruit moest ik toch al. Dan is die extra uitstap naar de badkamer van 30 seconden ook de moeite niet meer.
Zoals altijd: het hangt allemaal van de omstandigheden af ;-) .

Jammer trouwens dat zoon nog steeds niet lekker slaapt, maar wel fijn dat je daar wat meer rust in gevonden hebt.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
12-08-2019 22:30
Zeker als er al oudere kinderen zijn, zijn flesjes juist zo'n gedoe vind ik. Die borstvoeding is altijd klaar, altijd op de goede temperatuur en altijd bij de hand. Geen probleem om even ergens onderweg met kind op een bankje te gaan zitten en vlug even wat voeding erin. 's Nachts ook veel fijner dan flesjes. En dan heb ik het nog niet eens over zorgen dat er voldoende voeding in huis is, dat de flesjes schoon zijn etc.
Ook dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van hoe het loopt. Met oudere kinderen kun je niet eerst wekenlang 8x per dag een uur gaan kolven om je productie op gang te krijgen. Of heb je een baby die je alleen in een bepaalde houding aangelegd krijgt en kun je dus uberhaupt je deur niet uit. Niks "even onderweg voeden" dus en al helemaal niet vlug. En dat komt helaas ook best vaak voor.

Daarom is het zó persoonlijk en zou niemand veroordeeld moeten worden over haar keuze.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest er toch uit s nachts omdat baby ook een droge luier moest. Wilde hem niet de hele nacht in de pis laten liggen.

En met wat slimme oplossingen (thermosbeker ofzo) hoef je ook niet perse uit bed. Ik deed het wel, vond het niet erg. Ik hoefde het ook maar 50% van de tijd te doen, de rest deed manlief. En na 4 maanden sliep ons wurmpje al door tot 06.00.

Maar alle argumenten over de voor sen tegens van fv qua handigheid wegen niets op tegen wat je gevoel zegt. Volg dat! Alle eventuele onhandigheden, die volstrekt subjectief zijn, accepteer je er dan makkelijk bij als je voor je gevoel de goede keuze gemaakt hebt. En volgens mij heb je die keuze al gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je overwegingen precies TO! Ik ben momenteel zwanger van 3e kindje, mijn eerste twee kinderen hebben beide bv gehad(oudste heeft 22 mnd bv gehad, jongste 14 mnd). Toen stond het beide keren vast voor mezelf: kind krijgt bv. Maar nu bij de 3e ben ik opeens niet zo zeker ervan. Ik ben eigenlijk ook gewoon heel benieuwd hoe het is om een kind vanaf de geboorte de fles te geven. Andere mensen kunnen ook je baby eens een flesje geven, grote zus kan het doen, man kan er 's nachts uit... Maar ergens zit er in mijn hoofd een stemmetje die zegt dat bv wel het beste voor mijn baby zal zijn (dit bedoel ik niet over het algemeen hoor, dit is puur hoe ik het zie bij mijn kind). En kan nu al best weer opzien tegen het kolven. Niet zomaar een dagje ergens naar toe kunnen, altijd kolf spullen mee, geen drankje... Maar als ik dan terugdenk aan al die fijne uurtjes samen op bank of in bed. Vind het ook een prachtig idee dat kindje groeit op moedermelk, dat je zelf je kindje kunt bieden....

Nou goed, zoals je ziet, ik ben er ook nog niet uit. Maar ik weet zeker dat er geen goed of fout is. Het enige goede wat je kan doen is voeden op de manier waar jij (en ook je partner) achter staat. Mijn partner is ook pro bv, maar het is voor mannen natuurlijk ook wel heel makkelijk. Overigens gaf hij in het begin altijd dochters een schone luier, haalde hij ze uit bed en legde ze later weer terug. Maar de steun van partner heb je in beide gevallen wel nodig!
nausicaa schreef:
12-08-2019 21:40
Dat kan ik me voorstellen. Ik heb de fles juist altijd als makkelijk gezien. Beetje warm water, poeder, roeren, klaar. Ik heb dan weer nooit geklooi gedaan met water koken, laten afkoelen, melk in fleswarmer etc. Dus ik was ongeveer net zo snel klaar als het openklikken van de voedingsbeha :-).
En voor mij was het juist een heel onprettig idee dat een deel van mijn lijf als hét troostmiddel moest dienen.

Ik bedenk nu dat ik het ook fijn vond dat ik wist hoeveel ze gedronken had. Bij de weegmomenten werd er altijd gedaan alsof dat spannend was, terwijl ik dacht ‘ja natuurlijk groeit ze goed, ze eet toch prima?’. Pas later bedacht ik dat natuurlijk niet iedereen weet hoeveel zijn kind binnenkrijgt.

En gedoe met voedingen móeten laten vallen heb ik ook nooit gehad hoor. Gewoon mijn baby gevolgd, de ene dag wilde ze wat meer dan de andere. Net een mensje.
Ik moest 2 keer vanwege medicijnen mijn jonge baby ineens een week flesvoeding geven en ik vond het een drama. Ik was nooit gewend op de klok te kijken, dus ik had geen flauw idee hoe lang het was geleden dat ik een fles had gegeven. En hoeveel geef je je kind dan? En ik raakte de tel met schepjes kwijt (waren het er nu 3 of 4). En dan had kind nog honger: begon het hele circus van een fles maken weer opnieuw. En dan was de fles weer te groot, want klein maagje pasgeborene etc, maar ja, hongerig kind, dus weer twijfel, verkeerde speen, fles vergeten schoon te maken enzovoorts. Ok, ik was ziek, dus niet helemaal helder, maar wat was ik blij toen ik kind weer gewoon aan kon leggen, zonder na te denken.

Overigens ben ik vooral voor gemak en dat zal voor velen de fles zijn. Uiteraard heeft een eventuele vader geen veto, maar ik vind wel dat je tot een beslissing moet vinden, waarin je je beiden kunt vinden. Zeggen dat een vader niet moet zeuren, omdat hij geen borsten en kwaaltjes heeft vind ik dan ook weer iets te makkelijk.

TO, misschien is het een idee om je man wetenschappelijk artikelen te laten doorneuzen op het bewezen nut van borstvoeding? Er is namelijk niet zo heel veel bewijs dat borstvoeding structureel beter voor een kind is.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
12-08-2019 22:30

En dan heb ik het nog niet eens over zorgen dat er voldoende voeding in huis is, dat de flesjes schoon zijn etc.
Je moet toch boodschappen doen. Kleine moeite om dan gelijk flesvoeding mee te nemen.

En een flesje kan gewoon in de vaatwasser.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven