Dochter en tampons

09-09-2012 15:10 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb een vraag over het gebruik van tampons. Mijn dochter van 13 is ongeveer sinds een half jaar regelmatig ongesteld. Sinds de zomer gebruikt ze ook tampons. Mijn man is van islamitische afkomst en mijn schoonmoeder raadde het gebruik van tampons ten stelligste af i.v.m. maagdelijkheid. Mijn man vindt het wel prima dat ze tampons gebruikt, maar zijn er lezeressen van islamitische afkomst, die hun mening willen geven? Ik zou het erg op prijs stellen om te lezen hoe zij hiermee omgaan. Alvast bedankt voor je reactie.
Maagd zijn betekent toch dat je nog geen seksueel contact heb gehad? Daarnaast bloeden heel veel vrouwen niet bij hun ontmaagding dus het lijkt me niet relevant.
Sinds wanneer hebben tampons met maagdelijkheid te maken? Je bent maagd zolang je geen seks hebt gehad. Punt.
Als je man het prima vindt (hoewel ik niet weet wat hij ermee te maken heeft, het gaat erom wat zijzelf prettig vindt) wat is het probleem dan precies?
Ah, schoonmoeder is nog van de oude stempel die denkt dat je moet bloeden bij de ontmaagding. Wat Ster zegt: Niet relevant. Als ze een tampon wil gebruiken, dan komt haar maagdelijkheid niet in gevaar.

(Ben overigens niet islamitisch.)
Tampons kunnen het bloeden tijdens de ontmaagding minder maken, vandaar dat oma het wrs afraad.

Maargoed, veel sporten kan er ook voor zorgen dat een jong meisje niet of nauwelijks bloedt..

Je kan in ieder geval niet ontmaagd worden door tampons..
Je dochter is dus derde generatie allochtoon en nog maken jullie je druk om die maagdelijkheidscultus? Stop die schoonma even in de kast of zo.
quote:Ste_ schreef op 09 september 2012 @ 15:15:

Als je man het prima vindt (hoewel ik niet weet wat hij ermee te maken heeft, het gaat erom wat zijzelf prettig vindt) wat is het probleem dan precies?

Dat lijkt mij ook.

(misschien omdat man/ oma met haar huwelijk wil gaan checken of ze maagd is ofzo? Afgaande op de verhalen als superleek)
Heerlijk hoor, islam. Wat een verrijking.
Maar wat verwacht oma dan? Dat je dochter pas gaat seksen in haar huwelijksnacht? Dat kan natuurlijk maar is tegenwoordig een grote uitzondering. Ik lag op die leeftijd al te seksen namelijk.......
Geen idee of tampons het maagdenvlies laten scheuren, lijkt mij niet maar dat hele idee van maagenvlies is zo achterhaald, het kan ook scheuren door turnen, paardrijden, fietsen etc.
Wat vindt je dochter er zelf van? Dat lijkt me namelijk de enige relevantie mening in deze!

Ik zou door de grond zijn gegaan op die leeftijd als mijn oma en mijn vader zich daarmee bemoeid hadden.
quote:Ste_ schreef op 09 september 2012 @ 15:17:

Heerlijk hoor, islam. Wat een verrijking.

Ja joh, haal dat er lekker bij.

Mijn oma heeft mijn moeder toendertijd precies hetzelfde verteld toen ik aan de tampons ging. En we zijn toch echt een oerhollandse familie.
Hallo,

ik ben het zelf heel erg eens met jullie reacties, maar een buitenlandse partner houdt voor mij ook in dat je rekening houdt met (een aantal van) zijn gewoonten en wensen. Dochter en ik hebben er met z'n tweeen over gesproken en ze wilde het wel proberen, vooral i.v.m. zwemmen tijdens de zomer. Ik vroeg me alleen af hoe andere dames met een islamitische achtergrond hiermee omgaan. Mijn schoonmoeder heeft in ze kwestie geen stem, maar door haar opmerking kwam ik wel bij deze vraag terecht.
quote:Ste_ schreef op zondag 09 september 2012 15:17 Heerlijk hoor, islam. Wat een verrijking.

het heeft niks met de islam te maken. Het is gewoon een culturele gedoe.

Ik ben een moslima:-)
Hoe doen die zwaar gelovige dat dan... Stel dat je niet bloed.. Denkt zo'n man dan gelijk dat je geen maagd meer bent..? Hoe redden de vrouwen zich hier dan uit?
Ik ben geen moslim, maar soms als ik zit te Google kom ik bij maroko forum. Ik denk dat je daar meer moslim vrouwen treft en hun idee hierover kan vragen. natuurlijk ben je niet ontmaagd met tampon, maar ik snap wel dat je wilt weten hoe hier tegen aan gekeken word. Je man weet misschien niet wat de norm hiervoor is en oma is misschien van te oude generatie.
Ik heb weleens wat gelezen over een speldenprik Flower. Zodat schoonmoeder de lakens dan kan controleren
Dus dat arme kind zou dan wellicht geen tampons mogen dragen omdat oma en pappa vinden dat dat niet kan? Of om 'wat de buren dan wel niet zullen denken'? Pff..
Misschien kun je dan ook vragen waarom vissen niet halal geslacht hoeven te worden, ik durf geen topic over te openen. Maar ben heel benieuwd waarom dat niet hoeft!!
Schoonmoeder begon er tegen mij over en niet tegen mijn dochter, ik denk dat ze dat inderdaad niet zo leuk had gevonden.

Mijn man zag in de afvalbak dat ze ze gebruikt en vindt het verder prima, heeft hij ook niet tegen haar gezegd, alleen via mij verzocht om ze iets discreter weg te gooien, dus gebruikt ze nu ondoorzichtige afvalzakjes.
quote:flower1987 schreef op 09 september 2012 @ 15:20:

Hoe doen die zwaar gelovige dat dan... Stel dat je niet bloed.. Denkt zo'n man dan gelijk dat je geen maagd meer bent..? Hoe redden de vrouwen zich hier dan uit?Lees er anders eens wat over
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:ster_ schreef op 09 september 2012 @ 15:24:

Dus dat arme kind zou dan wellicht geen tampons mogen dragen omdat oma en pappa vinden dat dat niet kan? Of om 'wat de buren dan wel niet zullen denken'? Pff..Papa vond het prima. Wel even goed lezen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het arme kind? Ze hoeft haar hand er niet onder te houden hoor. Kan gewoon maandverbandje gebruiken. Trouwens als dochter perse wil doet ze het toch wel, maar misschien wil ze wel graag aan cultuur wensen voldoen?!
quote:ef2000 schreef op 09 september 2012 @ 15:20:

Hallo,

ik ben het zelf heel erg eens met jullie reacties, maar een buitenlandse partner houdt voor mij ook in dat je rekening houdt met (een aantal van) zijn gewoonten en wensen. Dochter en ik hebben er met z'n tweeen over gesproken en ze wilde het wel proberen, vooral i.v.m. zwemmen tijdens de zomer. Ik vroeg me alleen af hoe andere dames met een islamitische achtergrond hiermee omgaan. Mijn schoonmoeder heeft in ze kwestie geen stem, maar door haar opmerking kwam ik wel bij deze vraag terecht.

Jij zegt toch net dat hij jet prima vindt. Waarom maak je er dan een punt van?

Bovendien, bloeden bij de eerste keer is helemaal niet gegarandeerd. Of je nou tampons gebruikt of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven