Dochter kauwt verf van ledikant af

17-08-2009 15:48 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu snap ik dus waar die kleine beschadigingetjes in de verflaag van haar ledikantje door komen: haar twee ondertandjes! Ik vond dochter staand jengelend in haar bedje met allemaal witte schilfertjes om haar mond en een grote (cm2) kale plek op de bovenrand. Daar knauwt ze dus op als ze niet wil slapen of wakker is en uit bed wil.

Wat kan ik nu het beste doen? Is de verf schadelijk voor haar als ze stukjes binnenkrijgt? Kan ik dit voorkomen/verhelpen? Dan heb ik het niet zozeer over het beschadigde bedje (Ikea, wit) wat wel jammer is natuurlijk maar meer over haar gezondheid/veiligheid. Ze heeft wel bijtringen enzo om op te bijten maar in haar bedje geeft ze dus de voorkeur aan de bedrand..
Bij mij deden allebei de kinderen dat en bij allebei heb ik op de bovenste lat duct tape geplakt. Dat krijgen ze echt niet stuk. Ziet er niet geweldig uit maar goed, je mot wat.

Dat hapje verf zal ze wel overleven. Ik vond het enger dat zoon met een mond vol splinters stond.
Hai, volgens mij hebben ze bij Ikea van die plastic strips die je over de rand kan plaatsen, speciaal daarvoor.
http://www.pasopshop.nl/contents/nl/d178.html
naam is: Noga, bijtrail voor babybed, 3,99 euro
Herkenbaar, onze dochter heeft in één nacht, zonder dat wij wat hoorden, haar kersverse tandjes ook in de rand van het ledikant gezet. Zowel de verf als serieus hele happen hout naar binnen gekregen (over sterke tanden maak ik me dus geen zorgen meer bij haar ). Huisarts gebeld, maar die wist het ook niet, maar als ik wat aan haar merkte moest ik maar bellen. Tja....Dus maar maatregelen genomen om herhaling te voorkomen. Eerst geprobeerd met plakband (werkt dus niet, vrat ze ook op waar je bij stond, ze vond het nog lekker ook ), daarna hebben we er een in de lengte doorgezaagde pvcbuis overheen gezet en dit met tiewraps (tierips? tie.. nou ja, dinges, jeweetwel) vastgezet. Zag er NIET uit. Nu voor zoon dus een nieuw ledikant met inderdaad die beschermers van de IKEA. Zoon is pas negen weken, dus vanwege gebrek aan tandjes (oh, en hij kan er nog niet bij, detail ) nog geen gebruikerservaring.
Om een kort verhaal lang te maken...
Bedankt voor de reacties! Ik ga gauw bij Ikea kijken naar die bijtrail. Bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven