dochter te mager
maandag 20 april 2009 om 15:42
Vandaag ben ik op het cb geweest voor de laatste controle van mijn dochter (wordt in juli 4). Daar bleek dat ze voor haar leeftijd wel erg mager is. Nou is het altijd al een sprietje geweest, altijd onderin de curve gehangen maar nu was ze t.o.v. de vorige controle niets aangekomen. Ze weegt nu 12,1 kilo en is 97 cm lang. Ze heeft wel vorige week een buikgriep gehad.
Ze heeft in het verleden eetproblemen gehad (veel gespuugd, slecht eten etc.) en ze is hiervoor behandeld in het zkh door een eetteam. Het gekke is dat ze de laatste twee jaar eigenlijk prima eet. Je zou dus verwachten dat je dat terug ziet in haar gewicht.
Het cb stelt nu voor om haar vaker naar de schoolarts te sturen. Elk half jaar i.p.v. 1 keer in de 2 jaar. Ik ben eigenlijk benieuwd naar andere ervaringen van moeders!? Hoe gaat dat straks bij de schoolarts? Zijn er meer moeders met van die sprietjes?
Ze heeft in het verleden eetproblemen gehad (veel gespuugd, slecht eten etc.) en ze is hiervoor behandeld in het zkh door een eetteam. Het gekke is dat ze de laatste twee jaar eigenlijk prima eet. Je zou dus verwachten dat je dat terug ziet in haar gewicht.
Het cb stelt nu voor om haar vaker naar de schoolarts te sturen. Elk half jaar i.p.v. 1 keer in de 2 jaar. Ik ben eigenlijk benieuwd naar andere ervaringen van moeders!? Hoe gaat dat straks bij de schoolarts? Zijn er meer moeders met van die sprietjes?

maandag 20 april 2009 om 21:42
Hier ook een sprietje. 96 cm bij 12,8 kilo. Ze is tot vorig jaar bij de kinderarts onder controle geweest ivm reflux. Ze heeft ook verschillende onderzoeken gehad voor oa coeliakie en Cystic Fybrose(?) maar dat was het gelukkig allemaal niet.
Het is simpelweg haar bouw. Ze eet prima, voor ontbijt een bord pap, tussen de middag een broodje en cracker/beschuitje/ontbijtkoek en 's avonds een bord vol warm eten. Tussendoortjes zijn fruit en biscuitje oid.
Het is simpelweg haar bouw. Ze eet prima, voor ontbijt een bord pap, tussen de middag een broodje en cracker/beschuitje/ontbijtkoek en 's avonds een bord vol warm eten. Tussendoortjes zijn fruit en biscuitje oid.
maandag 20 april 2009 om 22:29
Wiekje, ik kan altijd terug naar het eetteam maar als ze goed eet dan kunnen ze er vrij weinig mee. Ik kan ook wel weer contact opnemen met de dietist maar die kan er ook niet zoveel mee, behalve volle produkten gebruiken en 3x per dag koolhydraatrijke maaltijden (eventueel aangevuld met Fantomalt, dat is een koolhydratenpoeder). Ik maak me eerlijk gezegd ook geen grote zorgen gezien haar eetpatroon en ontwikkeling. Ik vind het wel fijn om te zien dat er meer sprietjes zij!
Iris ik ben ook wel benieuwd naar de leeftijd van jouw dochter eerlijk gezegd.
Mirjam, ik verbaas me er ook wel over hoe zwaar sommige kinderen op bijv. het kdv al zijn...... Waar moet dat naar toe als de ouders dan ook onderkennen dat hun kind niet te zwaar is?
Iris ik ben ook wel benieuwd naar de leeftijd van jouw dochter eerlijk gezegd.
Mirjam, ik verbaas me er ook wel over hoe zwaar sommige kinderen op bijv. het kdv al zijn...... Waar moet dat naar toe als de ouders dan ook onderkennen dat hun kind niet te zwaar is?
maandag 20 april 2009 om 22:51

maandag 20 april 2009 om 23:24
quote:Dhyra schreef op 20 april 2009 @ 21:03:
Pammie..Als je zoonlief zie zal je wel weten waar ik het over heb met dat zeuren van het cb..
Hij is absoluut niet dik.. Eet gewoon goed (1bh als ontbijt, 1bh als lunch, 1 bord avondeten en als tussendoortje fruit!!)..
Dus vind ik het zeuren..Ik ken je zoontje natuurlijk niet, ik kan alleen afgaan op de cijfers die jij geeft. En als je daarmee gaat rekenen dan zit hij in een 'gevarenzone'. Ik zie daar dan even niet wat er aan veranderd als ik je zoontje zou zien. En dik word je niet alleen van veel eten, ook van weinig bewegen, of verkeerd eten.
Pammie..Als je zoonlief zie zal je wel weten waar ik het over heb met dat zeuren van het cb..
Hij is absoluut niet dik.. Eet gewoon goed (1bh als ontbijt, 1bh als lunch, 1 bord avondeten en als tussendoortje fruit!!)..
Dus vind ik het zeuren..Ik ken je zoontje natuurlijk niet, ik kan alleen afgaan op de cijfers die jij geeft. En als je daarmee gaat rekenen dan zit hij in een 'gevarenzone'. Ik zie daar dan even niet wat er aan veranderd als ik je zoontje zou zien. En dik word je niet alleen van veel eten, ook van weinig bewegen, of verkeerd eten.

dinsdag 21 april 2009 om 10:21
quote:Iris26 schreef op 20 april 2009 @ 21:42:
Hier ook een sprietje. 96 cm bij 12,8 kilo. Ze is tot vorig jaar bij de kinderarts onder controle geweest ivm reflux. Ze heeft ook verschillende onderzoeken gehad voor oa coeliakie en Cystic Fybrose(?) maar dat was het gelukkig allemaal niet.
Het is simpelweg haar bouw. Ze eet prima, voor ontbijt een bord pap, tussen de middag een broodje en cracker/beschuitje/ontbijtkoek en 's avonds een bord vol warm eten. Tussendoortjes zijn fruit en biscuitje oid.Lekker slim ja.... Ze wordt eind mei 4 jaar.
Het is simpelweg haar bouw. Ze eet prima, voor ontbijt een bord pap, tussen de middag een broodje en cracker/beschuitje/ontbijtkoek en 's avonds een bord vol warm eten. Tussendoortjes zijn fruit en biscuitje oid.Lekker slim ja.... Ze wordt eind mei 4 jaar.

dinsdag 21 april 2009 om 11:14
Het hangt er wel erg vanaf bij wie je komt hoor.
Mijn kinderen zijn klein en tenger
(zoon: zeven jaar, 1.20, 20 kilo / dochter: 4,5 jaar, 0.98, 12 kilo ofzo)
Noch CB noch schoolarts heeft daar ooit 'moeilijk' over gedaan. Zoals de artsen zeiden; wij als ouders zijn ook beide klein en slank, en de kinderen doen het prima op alle gebieden. De een is klein en dun, de ander niet.
Gemiddeldes bestaan dankzij (of ondanks:-) al die uitschieters naar boven en beneden. Het zijn geen standaarden.
Moet wel zeggen dat kinderen altijd gegeten hebben als bootwerkers dus dat er wat dat betreft ook niet 'medisch' op de achtergrond speelde.
Mijn kinderen zijn klein en tenger
(zoon: zeven jaar, 1.20, 20 kilo / dochter: 4,5 jaar, 0.98, 12 kilo ofzo)
Noch CB noch schoolarts heeft daar ooit 'moeilijk' over gedaan. Zoals de artsen zeiden; wij als ouders zijn ook beide klein en slank, en de kinderen doen het prima op alle gebieden. De een is klein en dun, de ander niet.
Gemiddeldes bestaan dankzij (of ondanks:-) al die uitschieters naar boven en beneden. Het zijn geen standaarden.
Moet wel zeggen dat kinderen altijd gegeten hebben als bootwerkers dus dat er wat dat betreft ook niet 'medisch' op de achtergrond speelde.
dinsdag 21 april 2009 om 11:41
Jemamem die van mij eet ook prima en veel. Dus ik leg me er maar bij neer. Ooit zal ze wel wat kilo's erbij krijgen. Het lijkt me veel vervelender als het andersom is en je kind te zwaar.
Andere vraag. Waar kopen jullie kleding voor die smalle peuters en kleuters? (er is ooit een topic over geweest maar die kan ik niet meer vinden). Vooral spijkerbroeken vindt ik voor Scoobiemeisje een probleem. Ze draagt nu maat 98. Was altijd van van Vingino maar die nieuwe collecties vind ik echt niets...... Knoopsgatenelastiek is natuurlijk een vereiste
Andere vraag. Waar kopen jullie kleding voor die smalle peuters en kleuters? (er is ooit een topic over geweest maar die kan ik niet meer vinden). Vooral spijkerbroeken vindt ik voor Scoobiemeisje een probleem. Ze draagt nu maat 98. Was altijd van van Vingino maar die nieuwe collecties vind ik echt niets...... Knoopsgatenelastiek is natuurlijk een vereiste
dinsdag 21 april 2009 om 11:49
Hier zo ongeveer dezelfde situatie als bij Vrolijk, was al vanaf het begin zo. Onderaan de curve qua gewicht, bovenaan qua lengte. Haar vader zag er als kind precies zo uit, zelfde tengere bouw en lange sprietbenen. En ik ben zelf ook geen zwaargewicht. Dus ik heb het gezeur van het cb hierover toen ik er nog heen moest maar genegeerd, ze is levendig, vrolijk, energiek, leergierig. Toch te zot voor woorden dat je je moet gaan zitten excuseren voor de lichaamsbouw van je kind omdat ze vrij dun is en het verder uitstekend doet.

dinsdag 21 april 2009 om 13:00
Nou, ik moet wel zeggen. Mijn dochter is wat te zwaar en het is erg moeilijk om er af te krijgen...Het gaat maar om een kilo of 2 a 3 maar als ze bij een vriendinnetje is dan stoppen die ouders er gewoon een magnum in! En wij willen er ook niet te veel nadruk op leggen bij haar. Maar al het overgewicht zit op haar buikje...en dat is ook écht niet leuk voor een kind. Mijn 2 zoons zijn schriebels en mijn man en ik ook..dus dit voelt heel gek voor ons.
We zijn nu weer even "streng" bezig, veel fietsen, opletten met eten, goed op haar stoelgang letten, veel drinken, lekker buiten zijn...en hopen op weer een groeispurt.
We zijn nu weer even "streng" bezig, veel fietsen, opletten met eten, goed op haar stoelgang letten, veel drinken, lekker buiten zijn...en hopen op weer een groeispurt.

dinsdag 21 april 2009 om 16:31
Bij mijn meisje zakken ook alle broekjes snel af. Had laatst "skinny jeans" voor haar, stretchstof en die slobberen dan om haar beetjes hahaha.
Ik koop bij de Hennes en naar mijn ervaring valt C&A ook vaak smal.
Leggings of panty met een jurkje is natuurlijk altijd heel handig, dat zit altijd goed.
Bij zoon speelt het probleem gek genoeg niet zo. Ook daarvoor Hennes, of Hema, en de broeken op het laatste knoopsgat.
Ik koop bij de Hennes en naar mijn ervaring valt C&A ook vaak smal.
Leggings of panty met een jurkje is natuurlijk altijd heel handig, dat zit altijd goed.
Bij zoon speelt het probleem gek genoeg niet zo. Ook daarvoor Hennes, of Hema, en de broeken op het laatste knoopsgat.
dinsdag 21 april 2009 om 21:50
Feliciaatje, mijn zoon en dochter zijn ook beiden lang. Zoon is net 3 en is 1.06 en weegt 16 kilo dus niet dun, maar wel lang en gewoon tenger. Hij oogt ook veel forser dan dochter, maar dat komt ook omdat dochter een meisjesbouw heeft met echt hele lange benen en kort lijf. (boven mt 110 en onder 128/134 van broek) En ze eten ook allebei als bootwerkers dus niets te klagen van het CB.
Scoobie, Ik koop haar kleding bij Benetton, H&M skinny jeans, Bengh, en als ik in het buitenland ben Gap, Next aangezien ze daar smal sizes hebben.
Scoobie, Ik koop haar kleding bij Benetton, H&M skinny jeans, Bengh, en als ik in het buitenland ben Gap, Next aangezien ze daar smal sizes hebben.