Dochter van 4 maanden wilt niet meer in kinderwagen, wat nu?
maandag 6 oktober 2008 om 19:52
Ik geloof dat ik wel wat tips kan gebruiken!
Mijn dochtertje van 4 maanden heeft altijd heerlijk in de kinderwagen gelegen, veel mee gewandeld. Nu wilt ze dus niet meer in het wiegje / kinderwagen liggen. Ze verveeld zich, en na 5 minuten gaat ze huilen wat overgaat in krijsen...
Ik heb al geprobeerd om de maxi cosi erop te zetten, maar dit is ook geen succes.
Wat nu? Volgens mij is ze nog te klein om de kinderwagen om te bouwen zodat ze echt kan zitten.
Tips zijn meer dan welkom!!
Mijn dochtertje van 4 maanden heeft altijd heerlijk in de kinderwagen gelegen, veel mee gewandeld. Nu wilt ze dus niet meer in het wiegje / kinderwagen liggen. Ze verveeld zich, en na 5 minuten gaat ze huilen wat overgaat in krijsen...
Ik heb al geprobeerd om de maxi cosi erop te zetten, maar dit is ook geen succes.
Wat nu? Volgens mij is ze nog te klein om de kinderwagen om te bouwen zodat ze echt kan zitten.
Tips zijn meer dan welkom!!
maandag 6 oktober 2008 om 20:13
Gewoon ombouwen. Kussens zijn inderdaad een goed plan, en de herfst en winter komen eraan, zo'n voetenzak maakt het geheel ook kleiner.
Die van ons zat met een maand of 4-5 ook rechtop, simpelweg omdat de bak van de wagen te klein werd.
Of een draagzak aanschaffen. Kunnen ze ook heel goed in rondkijken.
Die van ons zat met een maand of 4-5 ook rechtop, simpelweg omdat de bak van de wagen te klein werd.
Of een draagzak aanschaffen. Kunnen ze ook heel goed in rondkijken.
maandag 6 oktober 2008 om 20:14
maandag 6 oktober 2008 om 21:20
maandag 6 oktober 2008 om 21:26
Ik heb mijn dochter veel in een draagdoek gedragen. Erg gezellig en ze kan veel meer zien.
Er ligt er standaard 1 onderin de kinderwagen voor als ze niet meer wil liggen.
Ik heb zelf ook de Urban Jungle en het zitje kan bijna helemaal plat. Toch zou ik proberen om nog een maandje (of twee) je te redden met de reiswieg of een draagdoek. Misschien dat een nieuw speeltje aan de kap wat afleiding geeft.
Er ligt er standaard 1 onderin de kinderwagen voor als ze niet meer wil liggen.
Ik heb zelf ook de Urban Jungle en het zitje kan bijna helemaal plat. Toch zou ik proberen om nog een maandje (of twee) je te redden met de reiswieg of een draagdoek. Misschien dat een nieuw speeltje aan de kap wat afleiding geeft.
maandag 6 oktober 2008 om 21:51
Onze dochter zit sinds 14 weken al in het zitje van de wagen (wij hebben een bugaboo, we hebben dan de half-ligstand). Met een voetenzak is dat goed te doen (lekker warm ook, warmer dan in de wagenbak).
Wat is het bezwaar tegen ombouwen? In een daarvoor bedoeld zitje zitten (in halfligstand) lijkt me fijner dan tegen een kusen aan hangen.
En anders een draagzak, wat Pebbles ook zegt. Als je haar met het gezichtje naar voren hangt, kan ze lekker kijken.
Wat is het bezwaar tegen ombouwen? In een daarvoor bedoeld zitje zitten (in halfligstand) lijkt me fijner dan tegen een kusen aan hangen.
En anders een draagzak, wat Pebbles ook zegt. Als je haar met het gezichtje naar voren hangt, kan ze lekker kijken.
maandag 6 oktober 2008 om 22:06
mijn dochter heeft dit ook gehad. het is een fase die gewoon over gaat en aan al die goed bedoelde tips heb je waarschijnlijk toch niets. Ik heb het opgelost door haar een maandje in de draagzak mee te nemen ipv de wandelwagen of buggy. Als je lang gaat wandelen dan is het wel verstandig om je kindje met het gezicht naar je toe te dragen dan kan ze lekker met haar hoofdje tegen je aan liggen als ze wilt slapen en zulke kleine babies hebben behoefte aan geborgenheid je moet ze berschermen tegen te veel indrukken. Hun kleine breintjes nemen alles wat ze zien op en ze zien alles voor de 1e x. Zij kunnen zich niet afsluiten voor indrukken zoals wij volwassenen dat kunnen. na een maand wordt ze te zwaar en zal het waarschijnlijk niet meer nodig zijn omdat ze niet meer zoveel behoefte heeft aan knuffelen. Bij mij ging het dus om knuffel behoefte en niet om verveling zoals ik eerst ook dacht. dus misschien is dat bij jou ook het geval.
anoniem_74494 wijzigde dit bericht op 09-10-2008 13:26
Reden: extra info
Reden: extra info
% gewijzigd
maandag 6 oktober 2008 om 22:23
Heb je al eens op de buik in de wagen geprobeerd. Heel lang in een "zithouding" is natuurlijk nog erg vroeg. Voor een halfuurtje ofzo lijkt me dat wel kunnen, maar niet om een dagje te winkelen.
Mijn jongens lagen in de bak liever op de buik (heb 2 keer bugaboo gehad en nu een Maxicosi Mura).
Succes.
Mijn jongens lagen in de bak liever op de buik (heb 2 keer bugaboo gehad en nu een Maxicosi Mura).
Succes.

maandag 6 oktober 2008 om 22:38
Waarom maken ze die kinderwagenbakken zo godvergeten klein ? Ik snap niet dat ze binnen een paar maanden niet meer passen, daar betaal je toch niet zoveel geld voor ? Een auto is bijna goedkoper.
Ligt ze met het gezicht naar je toe, of kijkt ze de wijde wereld in ? Ik heb zelf het gevoel dat "de wereld" nog veel te groot is voor die kleintjes.
Ook dragen met het gezicht naar voren vind ik zielig, als ze ergens van schrikken kunnen ze niet naar papa/mama klauwen om bescherming te zoeken. Het is en zijn natuurlijk nog steeds kleine aapjes. Apenmama's hangen hun kind toch ook niet tegen de natuurlijke richting in ? Een kindje wil zich vast kunnen grijpen.
Moppekind heeft ruim acht maanden plat gelegen, en ging toen pas in het zitje (we hadden zo'n duffe jaren 70 wandelwagen, maar wél met een heerlijke vering). Moppeman vond dat niets, die verrekte het om achter de kinderwagen te lopen en gebruikte altijd de draagzak (Glückskäfer). Daarmee maakten we bergwandelingen toen Moppekind al ruim 10 kilo woog, tot verbijstering van mede-toeristen met wurmpjes van vijf kilo in de Babybjorn die al te zwaar werden geacht.
Ligt ze met het gezicht naar je toe, of kijkt ze de wijde wereld in ? Ik heb zelf het gevoel dat "de wereld" nog veel te groot is voor die kleintjes.
Ook dragen met het gezicht naar voren vind ik zielig, als ze ergens van schrikken kunnen ze niet naar papa/mama klauwen om bescherming te zoeken. Het is en zijn natuurlijk nog steeds kleine aapjes. Apenmama's hangen hun kind toch ook niet tegen de natuurlijke richting in ? Een kindje wil zich vast kunnen grijpen.
Moppekind heeft ruim acht maanden plat gelegen, en ging toen pas in het zitje (we hadden zo'n duffe jaren 70 wandelwagen, maar wél met een heerlijke vering). Moppeman vond dat niets, die verrekte het om achter de kinderwagen te lopen en gebruikte altijd de draagzak (Glückskäfer). Daarmee maakten we bergwandelingen toen Moppekind al ruim 10 kilo woog, tot verbijstering van mede-toeristen met wurmpjes van vijf kilo in de Babybjorn die al te zwaar werden geacht.
anoniem_24613 wijzigde dit bericht op 06-10-2008 22:39
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
donderdag 9 oktober 2008 om 13:33
Ik sluit me helemaal aan bij moppetoet. wij gaan vaak heel onnatuurlijk met babies om. geef je kindje geborgenheid bescherm haar tegen te veel indrukken. ook al lijkt het kindje dat te willen. dit is echt niet goed voor haar ontwikkeling. de draagzak is de ultieme oplossing voor onrustige babies en ja altijd of in ieder geval zoveel mogelijk met het gezichtje naar je toe.
donderdag 9 oktober 2008 om 14:06
Naar voren dragen zou ik inderdaad ook niet doen. Met de buik naar je toe kunnen ze al zo veel meer zien dan in de kinderwagen.
het draagt ook prettiger trouwens.
Babybjorn (en veel andere draagzakken) vind ik minder prettig dragen en de kindjes hangen er ook niet zo fijn in.
Ik vond zelf een gewoon stuk tricot (van de markt of een echte draagdoek) het prettigst.
In de Urban Jungle heeft mijn dochter tot 7 maanden nog in de kinderwagenbak gelegen trouwens. Toen was het niet ruim meer maar het paste nog wel.
het draagt ook prettiger trouwens.
Babybjorn (en veel andere draagzakken) vind ik minder prettig dragen en de kindjes hangen er ook niet zo fijn in.
Ik vond zelf een gewoon stuk tricot (van de markt of een echte draagdoek) het prettigst.
In de Urban Jungle heeft mijn dochter tot 7 maanden nog in de kinderwagenbak gelegen trouwens. Toen was het niet ruim meer maar het paste nog wel.