Dochter weigert ineens de borst met 12 weken.

19-07-2009 10:03 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!

Mijn dochter van 12 weken weigert van het ene op het nadere moment de borst. Ze draait gelijk weg als ik haar wil aanleggen en begint te huilen. Heb alle posities al gehad en niks werkt. Nu maar de voeding afgekolfd en gegeven. Was niet genoeg dus moest ook nog kunst bijgeven, en dat wil ik liever niet.

iemand tips???
Moet je misschien ongesteld worden?

Ik gaf ook volledig borstvoeding maar werd na ongeveer 8 weken alweer ongesteld. En elke keer als ik het moest worden liep ook mijn productie terug en wilde mijn zoon minder graag drinken. Zodra ik ongesteld werd, was alles weer goed.
Hoi Ellsje,

Ik denk het niet. Zo voelt het ook niet.

Het lijkt alsof ze ineens te nieuwsgierig is om in die houding te drinken. Ze wil alles zien. Als ik haar een fles geef kan ze veel meer zien.

Ik blijf nog wel even volhouden maar het is best frustrerend. Je wilt zo graag dat ze bij je drinkt.
misschien voeden in een kamer met weinig prikkels. schemerige slaapkamer bijvoorbeeld?
Yamuna, ze sliep vannacht bij me in bed omdat ze gisteravond ook wat onrustiger was en vannacht ging het op zich wel.

Maar vanochtend in hetzelfde bed en nog donkere kamer wilde ze ineens niet meer. Ik heb toen maar afgekolfd en in bed dat flesje gegeven en dat was zo leeg.
Oh ik herken het! Vaak zijn het van die fases. Erg frustrerend.

Misschien helpt het om op een rustig, saai plekje (slaapkamer oid) te gaan voeden. Of geef haar iets kleins in haar handen als ze aan je borst ligt.

Om de productie weer wat op te krikken kun je haar wat vaker aanleggen of een keer vaker kolven.
Hmm, mosterd...
Ok goed te weten dat het ook gewoon een fase kan zijn.
oh ja de beruchte 3 mdn fase ...
toch zou ik niet te vaak een flesje geven , flesje drinkt makkelijker dan aan de borst ... en gemak went snel hoor !
Ja das waar, maar ja dan krijgt ze zo weinig binnen.
Gemak went snel idd, wist zij nou maar dat die borst juist het gemak is haha.(voor mij dan)
af en toe een flesje kan natuurlijk geen kwaad hoor tiaraatje.

maar als zij zo rommelt en jij veel daarin meegaat door borst te vervangen door fles ...

yammini krijgt een keer per dag een flesje.
Hier krijgt ze ook een flesje per dag, in de avond.

Ben ook niet van plan het uit te breiden, tenzij het niet meer gaat en ik alles moet kolven.

Baal er van dat ik gelijk zo heftig op reageer. Ik wil perse dat het lukt en als ze niet drinkt dan voelt dat zo als falen.

Weet wel dat dat niet zo is hoor, maar ja zullen de hormonen nog wel zijn.
Om te voorkomen dat ze de fles gemakkelijker vindt dan de borst is het raadzaam om een kleine opening te gebruiken voor de fles, dus een speen met 1 gaatje.

Mijn dochter is ook 12 weken, binnenkort naar kdv, ik hoop dat ze uit de borst wil blijven drinken. Ik kan me voorstellen dat je baalt. Komt vast goed. Succes!
Dank je, ik hou hoop hoor!
heel herkenbaar tiaraatje

toitoitoi zet m op

je doet t haske goed meis!!!
.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Dochter heeft al sinds begin een witte aanslag op het midden van tong, ongeveer 1 cm.

Eerder nooit moeite gehad met drinken.

Hebben ze bij spruw geen last met de fles?
Mijn tepels zien en voelen ook normaal trouwens.
Ik ben ook niet ziek, zwanger en heb juist na een dip weer veel melk nu, jippie. Nu nog hopen dat het gedronken wordt....
Ik heb hetzelfde gehad met 3 1/2 maand. Wat bij mij nog wel eens wilde helpen om haar aan te leggen terwijl ze sliep. Ik pakte d'r uit bedje en legde haar aan. Aan mijn borst sluimerde ze lekker verder en dronk dan wel goed. Al met al heeft het denk ik een dag of 10 geduurd en toen was het over.

Het waren wel 10 lange dagen toen ik er midden in zat. Ik had ook een weegschaal waar ik haar regelmatig op woog, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust. Nu ik er achteraf op terugkijk, denk ik waar was ik zo ongerust over, ze plaste en lachte evengoed. Maar ja, dat moederhart he...

Veel succes, het is heel vervelend.
.
[quote]bubbelwijn schreef op 19 juli 2009 @ 13:42:

Ik heb hetzelfde gehad met 3 1/2 maand. Wat bij mij nog wel eens wilde helpen om haar aan te leggen terwijl ze sliep. Ik pakte d'r uit bedje en legde haar aan. Aan mijn borst sluimerde ze lekker verder en dronk dan wel goed. Al met al heeft het denk ik een dag of 10 geduurd en toen was het over.

Het waren wel 10 lange dagen toen ik er midden in zat. Ik had ook een weegschaal waar ik haar regelmatig op woog, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust. Nu ik er achteraf op terugkijk, denk ik waar was ik zo ongerust over, ze plaste en lachte evengoed. Maar ja, dat moederhart he...

Ja snachts ging het idd wel. Zolang ze half slaapt.
quote:qwertu schreef op 19 juli 2009 @ 13:43:

[...]

Minder. Met de fles hoeven ze minder moeite te doen, red je het ook met een beetje sabbelen. Als je pijn in je mond hebt, sabbel je liever dan dat je daadwerkelijk hard en met inzet van je hele mond moet zuigen.

Mijn dochter kreeg op een cruciaal moment spruw, waardoor het aanhappen mislukte. Ze dronk toen wel zonder problemen uit de fles.

Zij heeft uiteindelijk via de tussenstap van het tepelhoedje aan de borst leren drinken. Dat lukte op een gegeven moment wel. Maar als je naar dat soort hulpmiddelen zou grijpen, zou ik eerst een lactatiekundige inschakelen. Je wil natuurlijk niet dat wat nu een oplossing lijkt, straks opnieuw een probleem blijkt, als ze dan nog alleen met tepelhoedje wil drinken. Maar goed, de trukendoos is nog lang niet leeg dus. Als onderstaande dingen geen succes hebben, schakel dan zo snel mogelijk een lactatiekundige in. Dat voorkomt een hoop aanmodderen.Maar kan het zijn dat zij wel spruw heeft en ik niet? Ik heb nergens last van en mijn tepels zien er heel normaaluit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven