Dochter weigert ineens de borst met 12 weken.
zondag 19 juli 2009 om 10:03
Help!
Mijn dochter van 12 weken weigert van het ene op het nadere moment de borst. Ze draait gelijk weg als ik haar wil aanleggen en begint te huilen. Heb alle posities al gehad en niks werkt. Nu maar de voeding afgekolfd en gegeven. Was niet genoeg dus moest ook nog kunst bijgeven, en dat wil ik liever niet.
iemand tips???
Mijn dochter van 12 weken weigert van het ene op het nadere moment de borst. Ze draait gelijk weg als ik haar wil aanleggen en begint te huilen. Heb alle posities al gehad en niks werkt. Nu maar de voeding afgekolfd en gegeven. Was niet genoeg dus moest ook nog kunst bijgeven, en dat wil ik liever niet.
iemand tips???
zondag 19 juli 2009 om 13:47
zondag 19 juli 2009 om 14:52
Net tijdens haar slaap aangelegd in mijn bed, toen dronk zo zonder probleem. Alleen haar lijfje schokt heel erg, trappelen met de beentjes en gerommel in haar buik.
Nu ze wakker is lukt het niet. Zodra ik de houding aanneemt begint ze al met huilen.
Heb net in haar mond gekeken en die witte aanslag is een stuk minder dan ie ooit was dus eigenlijk denk ik dat het geen spruw is.
Nu ze wakker is lukt het niet. Zodra ik de houding aanneemt begint ze al met huilen.
Heb net in haar mond gekeken en die witte aanslag is een stuk minder dan ie ooit was dus eigenlijk denk ik dat het geen spruw is.
zondag 19 juli 2009 om 16:57
Zouden dit nog de naweeen van de 2de vaccinatie kunnen zijn?
Ze is er niet echt ziek van geweest, wel wat hangerig maar geen hoge koorts. De vaccinatie was woensdag en dit gedoeis vanaf donderdag begonnen.
Net ff aan borst gedronken in haar slaap. Toen ze wakker werd wilde ze niet meer verder drinken.
Ze is er niet echt ziek van geweest, wel wat hangerig maar geen hoge koorts. De vaccinatie was woensdag en dit gedoeis vanaf donderdag begonnen.
Net ff aan borst gedronken in haar slaap. Toen ze wakker werd wilde ze niet meer verder drinken.
maandag 20 juli 2009 om 13:57
Hai Tiara,
mijn dochter begon rond die tijd (zo tegen de 3 maanden) ook heel onrustig aan de borst te drinken en draaide ook alle kanten op (behalve 's nachts als ze slaperig was) en soms wilde ze ook helemaal niet drinken. Dit heeft (schrik niet, maar ik schikte me er in en maakte er op een gegeven moment geen probleem meer van) geduurd totdat ze 5 1/2 maand oud was. Daarna dronk ze weer rustig. Ook had ze constant een witte aanslag op haar tongetje (maar al vanaf de geboorte ongeveer). Deze aanslag ging weg zodra we met vast voedsel begonnen. Mijn moeder (andere genratie
) zei altijd dat ik haar te vaak de borst gaf en dat ze gewoon geen honger had. Maar dat durfde ik niet aan te nemen en bleef haar gewoon een voeding geven als ze veel huilde (tenminste dat probeerde ik), op de creche sprongen ze daar heel anders mee om en daar kreeg ze soms echt lang niet haar fles (met kolfvoeding) en als ze die wel kreeg dronk ze die wel op (kon soms wel 5 uur tussen zitten, vond ik echt veeeeels te lang, leek me zo zielig ook), maar intussen. Uiteindelijk denk ik dus echt dat mijn meisje gewoon geen honger had, want toen ik met 5 1/2 maand niet meer zo bang was dat mijn kind zou verhongeren en meer wachtte op de hongersignalen bleek idd dat ze gewoon wel weer goed aan de borst dronk, hmmm. Misschien hoeft dat helemaal niet zo bij jou te zijn, en zoek alsjeblieft hulp bij lactatiekundige of huisarts als je het niet vertrouwd, maar ik weet wel dat ik bij een evt volgende wel wat relaxter zal zijn, want borstvoeding geven was op een gegeven moment echt niet leuk meer, en wilde ik de hele tijd stoppen met borstvoeding geven, echter macht der gewoonte deed ik dat toch niet (heb ook geen hulp gezocht, besloot dat ik er zelf wel uit zou komen, misschien beetje stom achteraf gezien).
Dus wie weet gewoon een simpele oorzaak als geen honger? Hopelijk drinkt ze snel wel weer goed trouwens.
Groetjes,
mijn dochter begon rond die tijd (zo tegen de 3 maanden) ook heel onrustig aan de borst te drinken en draaide ook alle kanten op (behalve 's nachts als ze slaperig was) en soms wilde ze ook helemaal niet drinken. Dit heeft (schrik niet, maar ik schikte me er in en maakte er op een gegeven moment geen probleem meer van) geduurd totdat ze 5 1/2 maand oud was. Daarna dronk ze weer rustig. Ook had ze constant een witte aanslag op haar tongetje (maar al vanaf de geboorte ongeveer). Deze aanslag ging weg zodra we met vast voedsel begonnen. Mijn moeder (andere genratie

Dus wie weet gewoon een simpele oorzaak als geen honger? Hopelijk drinkt ze snel wel weer goed trouwens.
Groetjes,