Doorslapen

28-05-2011 08:07 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Voor jullie een vraag om advies...

3,5 week geleden ben ik bevallen van een zoontje.

We hebben een ietsjes lastige start gehad waarbij hij behoorlijk af viel en vervolgens slecht wilde groeien.

We kwamen in de circel van niet slapen, tijdens fles in slaap vallen (dus te weinig drinken) dan weer niet goed slapen enz.

De afgelopen week heb ik hem een keer 'creatief' ingebakerd, om te proberen hoe dit werkte.

Daarop ging hij goed slapen tussen de flessen, door het goede slapen goed drinken en 's nachts sliep hij zo'n 5 uur na het begin van de laatste fles...YES! (uiteraard ook door strak rust en regelmaat te hanteren. Hij word wakker, verschonen, voeden, bij je zitten en bij de eerste tekenen van vermoeidheid gaat hij z'n bed weer in).

Afgelopen vrijdag hebben ze me bij het consultatiebureau uitgelegd hoe je inbakert, echter willen we eerst proberen of het zonder inbakeren nu ook goed gaat.

Overdag gaan de slaapjes goed. Echter afgelopen nacht, de eerste nacht niet ingebakerd, word hij weer meerdere malen wakker. Om 23uur krijgt hij de laatste fles, drinkt deze leeg. Vervolgens komt hij om 2uur weer, om 5 uur weer enz.

2x op een nacht vind ik iets te veel van het goede en is qua voeding ook niet nodig.

Afgelopen nacht heb ik hem om 2 uur de fles gegeven. Na 20 cc viel hij wat in slaap, toch heeft hij uiteindelijkj wel 70 cc gedronken (overdag drinkt hij tussen de 70 en 100 cc leeg)Vanmorgen hebben we hem om 5 uur getroost, het 'slaap ritueel' gedaan en zijn weg gegaan.

Vervolgens heeft hij tot z'n fles van 7 uur een beetje liggen mopperen, is weer 10 minuten stil, mopperd weer even enz.

Ik verwacht uiteraard niet dat hij hele rukken maakt, echter zou het goed en heel fijn zijn als hij in de nacht maar 1x komt.

Hebben jullie tips hoe het lukt hem de nacht wat langer te laten slapen?
cryssa, mijn dochter bleek een enorme buikslaper te zijn. Nu je kindje wat groter is en ws zelf kan draaien, durf je het dan aan om hem op zijn buik te leggen? Dat hielp hier echt heel goed.
allis, Ik probeer hem regelmatig op z'n buik te laten slapen, maar hij wil het niet. Hij blijft zich opdrukken en door z'n ledikant kruipen als hij op z'n buik ligt. Hij wil alleen op z'n rug, of op z'n zij slapen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Je kleintje is nog heel erg klein, en heeft niet alleen flesjes nodig maar ook liefde en aandacht van zijn mamma en pappa. Mijn kleintje wordt pas sinds een week 1x per nacht wakker en hij is al een half jaar !

Soms wordt hij nachts wakker omdat hij gewoon een aai over zijn bolletje nodig heeft of even zijn speentje wilt om hem te troosten. Je went er vanzelf aan, en voor je het weet slaap hij opeens door succes !
Mijn tip is wachten. Als je kleintje er aan toe is, slaapt hij vanzelf door.

Mijn dochtertje kwam tot ze 8 weken oud was de ene nacht 2 keer, de andere nachten 6 keer. Met 8 weken sliep ze ineens door.

De eerste nacht dat ze doorsliep schrok ik 's nachts een paar keer wakker van angst. De nachten erna schrok ik niet meer zo vaak wakker, maar had ik hoofdpijn omdat ik weer eens een normale nachtrust had gehad.

Er mag 6 uur tussen (nacht)voedingen zitten, als je kindje het maar zelf doet. Jij gaat overdag toch ook niet op een houtje bijten als je honger hebt?
Ik heb lang niet alles gelezen, maar wij zijn met 3,5 week juist begonnen met inbakeren. In een Swaddle me. Vanaf dat moment ging zoonlief steeds beter slapen tussen de voedingen door. Daarna hebben we nog een tijdje een puckababy gebruikt en sinds dat hij bijna 5 maanden was een slaapzak. Ik denk dat als je hebt gemerkt dat hij beter slaapt als je m inbakerd, dan moet je dat gewoon lekker doen. Jij hebt er baat bij en je baby ook.

Voordat zoonlief goed ging slapen (en nu nog steeds niet iedere nacht) hadden we ook een tijdje zo'n wisselend ritme, de ene nacht wel, en de andere nacht niet. Succes iig en ik hoop dat je babietje snel een beetje beter kan gaan slapen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven