Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
quote:Damaris schreef op 26 december 2010 @ 15:37:

Warm stokbrood, gezouten roomboter erop en dan de foie gras (mijne laat ik altijd meenemen uit Fr van een frans boertje) en dan een flinke slok Chablis erover heen.

Ik word daar blij van.Kom maar langs hoor. Is allemaal hier in huis. Staat niet op het menu, want Jommetje vreet die lekkere leverworst altijd voor m'n neus op. Neem je net een slok wijn, staat daar een peuter met bolle wangen te genieten van de 'Lekkere levewosj'
quote:tilalia2 schreef op 26 december 2010 @ 15:37:

[...]

Ik ben zo'n tut dat ik die gaten nog repareer ook

Daar ben ik simpelweg te lui voor, anders deed ik dat ook.

Ik pak alleen in uitzonderingsgevallen de naald en draad ter hand.

Als ik nog geen afscheid kan nemen van een kledingstuk.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:tilalia2 schreef op 26 december 2010 @ 15:39:

'Lekkere levewosj'Ik zie het jong staan.
quote:tilalia2 schreef op 26 december 2010 @ 15:39:

[...]

Kom maar langs hoor. Is allemaal hier in huis. Staat niet op het menu, want Jommetje vreet die lekkere leverworst altijd voor m'n neus op. Neem je net een slok wijn, staat daar een peuter met bolle wangen te genieten van de 'Lekkere levewosj'

Whahaha! Ik ken dat! Deed mijn zoon ook altijd toen ie nog thuis woonde

En wat dacht je van oesters, beetje versgemalen peper, citroen en slobberen maar. Ook weer met de Chablis ofcourse.

Kwam net beneden in de bontjas. De Man was flabbergasted hoe goed ie mij staat.
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 14:10:

[...]

Geinige analyse, maar je zit er naast. Ik vond het Groepje leuk dus ik kuiste mijn echte ongecensureerde mening, maar uiteindelijk het Groepje was niet zo leuk als ik gedacht had, dus vanaf dat moment heb ik mijn mening (dezelfde mening dus!) ongekuist verkondigd.

Wat je dus leuk van was Iris 1.0, de PC-versie van Iris, de echte Iris dus. Jammer dat je haar niet zo leuk vindt, maar dat vind ik niet zo erg.

Je hebt je dus maandenlang ingehouden om in de smaak te vallen. Bewust. Je draaide toen ook wel eens met je mening en werd daar wel eens op aangesproken. Je zei toen niet "ja klopt, maar ik wil graag aardig gevonden worden dus ik kuis mijn mening wat". Dus neem me niet kwalijk dat ik je antwoorden ook nu niet zo serieus neem. Ook nu ga ik liever op mijn eigen waarnemingen af.

Gewoon jammer dat je het gesprek niet aangaat. Dit was dan ook de laatste keer dat ik dat aangeboden heb. Ik zal er heus nog wel eens iets van zeggen, maar niet meer met de intentie om je zeer aanmatigend iets in te laten zien.
.
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 14:13:

[...]

Geen idee Tutje, dat is een idee fix van Evi.

Ik schrijf bij de Kinderlozen, maar ik heb ze niet gevormd, want het zijn zelfstandig denkende mensen.

Over idee fixes gesproken, het was Roosje die deze vraag stelde. waar jij Tut vandaan haalt is me een raadsel.

En jij probeert wel degelijk je eigen groepje te creeeren. Binnen elk topic zoek je bijval en geef je bijval. Eigenlijk doe je niks anders dan dat. Waar een ander gewoon zijn mening geeft, ben jij alleen maar bezig met gelijk en gelijk geven.
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 14:21:

Maar nu ik (wederom ) een analyse heb gekregen van mijn karakter (waar maak je je druk om?), doe ik natuurlijk graag deze gunst terug.

Evi: je bent blij met jezelf, dat is mooi. Maar je bent wederom zeer aanmatig bezig want "je juicht toe dat ik groeiende bent". Wie ben jij om dat toe te juichen? Hoeveel kilometer denk je boven mij te staan.

Tutje: je was een tienermoeder met een rits kinderen in de bijstand. Nu niet meer, en dat laat je voordurend merken met je posts over KL, KM, Shabies en dure schoenen. Dat maakt je de ultieme social climber. Verder ben je ook onzeker andes zou je geen René-gedrag vertonen.

FV: je lijkt veel meer op mij dan je lief is (dat zei je zelf met de vier overeenkomsten al en daarom zijn we het meestal eens in discussies) en daarom wil je je steeds distantiëren, door mij weg te zetten als onzeker. Niet nodig hoor.

Dit zijn geen sneren, maar gewoon mijn analyse van jullie. Graag gedaan.En daar is ie weer. Ik neem tenminste aan dat je aanmatigend bedoelt? Ik voorspelde hem al in mijn voorgaande reactie. Het vergt een onzeker iemand om de vraag "hoever denk jij boven me te staan" te stellen. En een arrogant, aanmatigend iemand om die vraag te kunnen beantwoorden. Dus ik kan die vraag niet beantwoorden Iris.
Zo, ik liep nog even wat achter. Excuses voor de onderbreking van jullie gezellig kerstsamenzijn
,
.
Ieuw, net als jij moet ik niks van die dingen hebben. Doet u mij maar een bitterbal.

Merry X-mas terug trouwens en aan iedereen op dit topic. Heerlijk rustige dagen hier.

Ook fashion gewijs Alhoewel ik echt nooit in een joggingbroek te betrappen ben.
.
quote:iris1969 schreef op 26 december 2010 @ 14:10:

[...]

Geinige analyse, maar je zit er naast. Ik vond het Groepje leuk dus ik kuiste mijn echte ongecensureerde mening, maar uiteindelijk het Groepje was niet zo leuk als ik gedacht had, dus vanaf dat moment heb ik mijn mening (dezelfde mening dus!) ongekuist verkondigd.

Wat je dus leuk van was Iris 1.0, de PC-versie van Iris, de echte Iris dus. Jammer dat je haar niet zo leuk vindt, maar dat vind ik niet zo erg.

Jij was vroeger zeker dat impopulaire meisje op het schoolplein wat voor iedereen snoep kocht in de hoop leuk gevonden te worden.

Jammer dat je zo onzeker bent dat je je anders voor moet doen dan je bent en zelfs nu neem ik al je postings met een kilo zout. Mensen die roepen dat ze niet burgerlijk zijn/met de meute meelopen zijn vaak het meest burgerlijk.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Oh, ik zit hier ook in mijn pyama met een dik vest en geitenwollen sokken achter de pc. Lekker gewoon thuis en niet op chiq. Man ligt in bad, zoon zit achter de ps3 en dochter op de laptop. 't is net een gewone zondag.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Tut, je ziet het goed volgens mij hoor. Het is zelfs zo dat ze me gevraagd had haar uit te leggen waarom ik haar onzeker vond overkomen. Ik had gezegd dat ik daar even klaar mee was maar er nog op terug zou komen.

Ik weet al weer waarom ik er klaar mee was.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 26 december 2010 @ 15:55:

Een piraat, alleen op een eiland, al wekenlang kokosnoten gevreten is het zo zat dat hij denkt naar een ander eiland te kunnen zwemmen.

Kijk, je hebt verstand van piraten! Arrr!

Kaviaar vind ik trouwens ook allesbehalve zo geweldig als ze het voorstellen.

Nu ik de posting van Tbl lees met jouw quote daarin, valt me weer op dat ik van deze alinea niks snap trouwens. Wie is nou de echte Iris?
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 26 december 2010 @ 15:55:

Oesters? Ik weet niet welke debiel dat bedacht heeft maar ik stel me zo voor dat het ongeveer zo ging:

Een piraat, alleen op een eiland, al wekenlang kokosnoten gevreten is het zo zat dat hij denkt naar een ander eiland te kunnen zwemmen. Hij neemt een aanloop, duikt in het water, stoot zijn knie aan een rotsblok en kan dus niet meer zwemmen. Besluit weer terug te strompelen , en kijkt naar de bodem. Ziet daar een onooglijk schelpgeval liggen, en raapt het op.

Sleept zichzelf hongerig en bloedend terug naar het strand, en slaat met een rots het schelpje open om daar een grijze slijmerige snotterige massa aan te treffen.

Huilend stort hij zich ter aarde, hij had zo'n honger, en nu treft hij uitgerekend het enige niet eetbare dier uit zee. Hij besluit zelfmoord te plegen en slobberd de chemisch ogende inhoud van de schelp naar binnen. En overleeft het.

Ofzo.

Ik kan me namelijk met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat er mensen zijn geweest die dachten: Hey kijk nou eens even zeg, wat een culinair hoogstandje vind ik mij hier in deze schelp, die grijze kwats ziet er heerlijk uit, wat jij Roderick!

Ik heb 1 keer een oester gegeten. Eentje met een overweldigende drang naar vrijheid. Hij ging in mijn mond, in mijn slokdarm, en besloot daar rechtsomkeert te maken en terug te hollen de vrije natuur in. Hatzikidee op de grond ( het was op een feestje aan een statafel... erg charmant ook)

Ja, dat vind ik echt.
De 'echte' Iris is de Iris die nu zo krampachtig probeert te bewijzen dat ze onconventioneel is en niet achter de meute aanloopt. Tenminste dat lees ik er in.
quote:Evidenza schreef op 26 december 2010 @ 16:22:

Tut, je ziet het goed volgens mij hoor. Het is zelfs zo dat ze me gevraagd had haar uit te leggen waarom ik haar onzeker vond overkomen. Ik had gezegd dat ik daar even klaar mee was maar er nog op terug zou komen.

Ik weet al weer waarom ik er klaar mee was.Zo verwarrend, ik denk iedere keer dat je het tegen mij hebt. Tbl is een afkorting van tuttebol, koosnaampje van mijn man voor mij, ook wel afgekort naar tut.
quote:tbl1966 schreef op 26 december 2010 @ 16:27:

De 'echte' Iris is de Iris die nu zo krampachtig probeert te bewijzen dat ze onconventioneel is en niet achter de meute aanloopt. Tenminste dat lees ik er in.

Ik vat hem niet hoor. Ik schreef dat ik de Iris van een aantal maanden geleden leuk vond. Zij zegt nu dat die Iris de echte Iris was? En is de PC versie nog weer een andere versie dan de echte Iris? Dus irl is ze nog weer anders? Maar ze bespreekt forumissues wel irl om hier haar gelijk te halen?

Nou ja. Ik ga maar eens wat kersterigs doen.
Nee, de Iris die jij leuk vond was een nep Iris. Zij paste toen haar mening aan om bij het groepje (dat haar leuk leek) te passen. Toen (in haar ogen) het groepje tegen bleek te vallen kwam de ware Iris weer naar buiten en dat is de Iris die ze nu is.
Zo had ik het ook begrepen, Tbl.
ja hoor zo kunnen we op alle slakken wel zout gaan leggen. Ik heb

mijn dochter niet in de tang, ik moet iets aan die ( vermoedelijke onzekerheid doen, want geen ekele 8 jarige is onzeker en wil bij een groepje horen, net als hier op het viva forum niet, uiteraard&

nee maar alle gekheid op een stokje, ik ben net zo niet

wenselijk en politiekcorrect in mijn

antwoorden hier als iris. Ik heb de schurft aan valse bescheidenheid, ik zeg liever wat ik denk.

Overigens is het huishouden hier ook geen punt van discussie hoor. Net als de overige taken gaan die dingen inmiddels als vanzelf.

Wat doe ik hier eigenlijk? Ik ben op vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven