Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
.
.
Mijn dochter, bijna 3, is fan van Cars. Die wilt het allerliefst in een Cars-trui, met Cars-jas met een racebroek en Cars-sloffen over straat. Ze roep dingen als "vet koele auto" als ze een Vet Coole auto ziet en antwoordde vanmorgen bij de kapper op de vraag hoe ze het wilde; "Stekels en wat blond".

Er staat mij nog wat te wachten.

Ik ga meestal samen met haar naar de Hema of naar de Lokale Kinderkledingzaak en ook zij trekt standaard of jongenskleding óf schreeuwerig rozeglitterlycraslettenpakjes uit het rek. (al heb je die bij Hema niet veel, maar we willen nog weleens in een vlaag van verstandverbijstering in een Coolcat terechtkomen)

Nu sluiten we compromissen, zij een vet koele Carspyama en Carsfleecedeken voor op bed, ik haar leuke grijze Skinnyjeans met vestje.

Laatst wilde ze nepUgg's in een panterprint bij de Schoenenreus (we waren er voor sloffen) maar ook dat feest gaat dan niet door. Ik vind nep stom. Dus ik heb haar een paar echte gegeven. Kind slaapt er bijna mee, zo blij is ze met die dingen. Dan vind ik het de centen waard en zij heeft de schoenen die ze wilt.

Ik zou het ook vreselijk vinden als ze als 8-jarige erbij loopt alsof ze van de Wallen komt. Ik begrijp het gevoel wel. Natuurlijk straal je met kleding iets uit.

Het verkleed-idee en het compromis zijn wel goede tips.
Wat een gedoe zeg. Ik kan me voorstellen dat het oorlog is met je dochter. Hello Kitty is gewoon leuk, zelfs bij H en M hebben ze bh's, hempjes en nachtponnetjes van HK. Mijn dochter van 15 vindt het nog reuze leuk. Je kan best een compromis sluiten, een t-shirt, hier een jurkje daar maar geen lakschoenen.

Bovendien ze groeien er toch met het seizoen uit. Ik begrijp die machtsstrijd niet helemaal. Ik haat roze, maar ging helemaal mee in de roze periode van dochterlief toen ze die leeftijd had. en ik zou niet met aso en dat soort labeltjes beginnen. Straks over 7 jaar dan heb je weer een heel andere smaak. Dus ga met haar mee in het huis van anubis, Hoe meer je met haar meegaat omdat ze de serie zo leuk vindt, hoe minder oorlog.

Het gaat vanzelf over tot de volgende rage.

En ik mag dan 47 zijn, maar een Snoopy pyama bij de Zeeman vind ik nog steeds prachtig.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
quote:Fibonacci schreef op 23 december 2010 @ 16:46:

Ik geloof er trouwens weinig van, dat het de meeste hier niet boeit hoe hun kroost erbij loopt. Niemand merkengeil, of dol op een bepaalde stijl? Je koopt toch echt de kleding van je kind, en de winkels waar jij naar binnen gaat, en het voorbeeld wat je zelf geeft, bepaald toch echt wat je kind draagt. We vinden toch allemaal wel iets mooi of niet mooi? We kopen het tenslotte toch? Of niet? Kom op !

Ik heb genoeg topics over kinderkleding voorbij zien komen om dat te weten.

Tuurlijk boeit het hoe mijn kind er uit ziet en heb ik zo mijn voorkeuren. Maar als mijn voorkeur mijn kind unhappy maakt omdat zij het echt niet mooi vindt, dan is het toch echt jammer voor mij.

Bovendien is mijn smaak qua kinderkleding aardig veranderd sinds ik er zelf één heb rondlopen. Kleding die bij háár past, vind ik haar leuk staan. En dat zijn soms dingen waarvan ik een paar jaar geleden dacht dat ik haar dat noooooooit aan zou trekken. Ik merk dat mijn smaak qua kinderkleding aardig met mijn dochter meegroeit (bijna 8 jaar).
oh that purrrrrrrrrfect feeling
.
Ik vind een gezinsuitstraling wel iets sneus hebben. 'Als we er maar leuk uitzien'. Wij zagen er ook allemaal ZO MOOI uit, en leuk dat ons gezin was... Mooi huis, mooie kleding, slimme kinderen, goede auto's, allemaal ABN praten en papa en mama die er altijd tiptop uitzagen...

Liever erbij lopen als een ratjetoe dan zo'n 'familiaanpak'. Zorg gewoon dat iedereen gelukkig is.

(sorry, beetje off-topic, raakt een gevoelige snaar )
This is not kosher!
quote:Wellhello schreef op 23 december 2010 @ 16:51:

Moet ineens denken aan dat coccinelle; retedure kleding, maar het had allemaal wel iets ordinairs. Dan liever een trui met spiderman erop.Jaaaaaaa, dat was pas ordi! Oorbeldragende babies, gewikkeld in Bluuuuurghberrie.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 23 december 2010 @ 16:58:

[...]

Eh die werkt hoor. En zij zorgt voor de kinderen Nee, Fibonacci is van het slag dat ook werkt. Part-time, zodat ze maximaal 3 dagen kinderopvang nodig hebben. Manlief werkt ook 4 dagen, die heeft een papa-dag. Op vrouwen die huisvrouw zijn kijkt Fibonacci stiekem ook een beetje neer, net zoals op vrouwen die gescheiden zijn, full time werken, vrouwen die in een winkel werken en vrouwen die hun kinderen Kayleigh en Dylan noemen.
Am Yisrael Chai!
quote:Fibonacci schreef op 23 december 2010 @ 16:24:

[...]

Zij loopt er niet mee voor gek. Ík echter wel. Als zij een schreeuwerig off shoulder tuniek aan wil in het pastel met een glans legging eronder. En roze nep uggs van de van Haren eronder. Dan schaam ik me voor haar. Omdat ik toch met mijn kind samen een plaatje vorm. Laat zien wie ik ben, wie wij zijn. Waar we voor staan. Wat voor soort types wij zijn. Kleding zijn een afspiegeling van je persoonlijkheid. Een gouden naam ketting zegt heel veel over iemand. Net zoals een desigual jas dat doet. Dat is geen geintje, dat is zoals het is. En als mijn kind naast mij in coolcat kleding over straat gaat, dan vind ik dat behoorlijk erg inderdaad.

Maar ja, je wil ze dan ook wel weer hun eigen smaak laten ontwikkelen. Bijsturen, bijschaven, en uiteindelijk als ouder het laatste woord hebben, terwijl zij on the end het idee hebben zelf gekozen te hebben. How hard it is.Meen je dit serieus? Ongelooflijk.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 23 december 2010 @ 16:57:

Briljante conclusie Anita... dat zei TO zelf namelijk al Ben d'r gewoon lichtelijk van in shock, geloof ik.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 23 december 2010 @ 17:01:

En ik mag dan 47 zijn, maar een Snoopy pyama bij de Zeeman vind ik nog steeds prachtig.

Voor je dochter toch he... alsjeblieft?Neuh!
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
.
Mijn dochter is trouwens ook fan van Dora. Zo schattig. Als ik haar zie lopen met haar Dora-rugzak en t-shirt.

Ze krijgt met kerst een Dora-rolkoffer, voor als ze gaat logeren bij Opa en Oma.

Hello Kitty vind ik ook wel cool. Vooral een shirt, of een paar sokken. Mag best.
quote:Wellhello schreef op 23 december 2010 @ 16:49:

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een stel tokkies in kakkleding gezien...

Nou, tegenwoordig zijn juist de duurdere merken 'hip' bij Tokkie-volk.

Kijk maar eens goed om je heen.

Maar goed, het boeit mij helemaal niet hoe anderen zich kleden, heb het al druk genoeg met mezelf leuk proberen aan te kleden.

Bovendien vind ik het veel boeiender hoe iemand zich gedraagt en gun ik het iedereen om gewoon te dragen waar hij/zij zich prettig bij voelt.

Ik zal er niet wakker van liggen hoe anderen zich kleden.
quote:meharis schreef op 23 december 2010 @ 17:03:

[...]

Neuh!Hoewel het was een gewoon een soort jogging achtige warme yama, met snoopy er op. Ik denk dat dochter het ook wel leuk vindt. Ah, ik ben toch niet zo'n figuur, dat nachtkleding van zijde of zoiets met frutsels aangenaam vind, maar dat is off-topic.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 23 december 2010 @ 17:04:

[...]

Dan heeft zij dus een baantje. En hij Werkt. En zij zorgt voor de kinderen. ( althans, de kleding, want komop, wat weet hij nou zeg, zij koopt zijn kleding, ruitjesbloesjes van McGreggor met bijpassende lamswollen v-halstrui in zacht roze, of hip paars)Hahaha, geheid inderdaad dat haar man minimaal 1 zachtroze of hip paarse trui of overhemd in de collectie heeft. Nee, Fibonacci heeft geen baantje, zij heeft een Baan, gok ik. Allebei 4 dagen zal wel het model zijn, dat zijn meestal de Jottum gezinnen. Ze is vast directiesecretaresse of iets in die geest. Of intercedente. Of account executive.
Am Yisrael Chai!
quote:Fibonacci schreef op 23 december 2010 @ 16:46:

Badeentje: ik vind kleding van Anubis, Tokio Hotel, High school musical en Hello Kitty NIET SCHATTIG. Dat associeer ik met aso, en ordi en .....

( wat fijn dit, het lucht op, ook al is niemand het met me eens)

Ik geloof er trouwens weinig van, dat het de meeste hier niet boeit hoe hun kroost erbij loopt. Niemand merkengeil, of dol op een bepaalde stijl? Je koopt toch echt de kleding van je kind, en de winkels waar jij naar binnen gaat, en het voorbeeld wat je zelf geeft, bepaald toch echt wat je kind draagt. We vinden toch allemaal wel iets mooi of niet mooi? We kopen het tenslotte toch? Of niet? Kom op !

Ik heb genoeg topics over kinderkleding voorbij zien komen om dat te weten.

Tuurlijk vind ik het belangrijk hoe mijn zoon erbij loopt. Nu lijkt het mij met een zoon ietsjes makkelijker aangezien blote kleding niet erg hip is onder jongens. Ik heb mijn grenzen en binnen die grenzen kan hij heeeel erg ver gaan. Die grenzen zijn bijvoorbeeld geen winterkleding in de zomer en vice versa. Geen vieze kleding. En geen kleding dat niet als kleding bedoeld is zoals verkleedkleding.

Buiten dat kiest hij zelf wat hij draagt (hij is 7 en heeft ook een uitgesproken smaak). En ja dan gaat hij weleens naar school met een legerbroek en niet bijpassende kleurende trui met daarover een overhemd met korte mouwen omdat hij dat mooi vind. Prima.

En echt, ik zeg dat niet makkelijk omdat ik ieder in zijn waarde wil laten als ouder zijnde, maar ik vind het oprecht zielig voor jouw dochter hoe jij wat dit betreft naar haar kijkt! Dit gaat veel verder dan dat zij aan wilt wat jij niet mooi vind. Naar mijn mening wijs jij haar wat dit betreft af, past zij niet binnen jouw perfecte plaatje en dat zal ze heus zelf ook wel voelen!
Ik vind het lachwekkend om te lezen dat ik mijn dochter blijkbaar asociaal aankleed.

Want: veel hello Kitty.

Dat vindt mijn dochter namelijk geweldig.

En als je grootste probleem is dat je dochter hello Kitty aan wilt: mijnj inziens heb je dan een goed leven
.
Mijn vriend heeft een spiderman pyjama en het staat hem fantastisch!
This is not kosher!
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 23 december 2010 @ 17:08:

[...]

zo krijgt hij geen nike air max)

Wat flauw zeg. Wel een Adidas trainingsbroek met instapslippers?

quote:fashionvictim schreef op 23 december 2010 @ 16:56:

[...]

Ja, daar dacht ik ook gelijk aan. En dat is het ook. Mees en Sterre zijn de Jeroen en Saskia van deze eeuw en Jottum is de roomwitte kabeltrui van nu. Fantasielozer en burgerlijker bestaat bijna niet.Wat zeg je me nou? Behoorde Saskia ooit in het rijtje van de Mezen, Sterren en Benthe's??? Echt?
quote:Poezewoes schreef op 23 december 2010 @ 17:00:

[...]

Bovendien is mijn smaak qua kinderkleding aardig veranderd sinds ik er zelf één heb rondlopen. Kleding die bij háár past, vind ik haar leuk staan. En dat zijn soms dingen waarvan ik een paar jaar geleden dacht dat ik haar dat noooooooit aan zou trekken. Ik merk dat mijn smaak qua kinderkleding aardig met mijn dochter meegroeit (bijna 8 jaar).

Dit herken ik heel erg.

Ik ben me ook bewuster geworden van mijn eigen 'kleding conventies'.

Was wel een eyeopener. Heb meteen maar het een en ander weg gedaan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Nou, TO, ik hoop in ieder geval dat je je dochter wat meer vrijheid gaat geven. Dan zal er ws. ook veel minder oorlog zijn en dat lijkt me uiteindelijk het belangrijkste.

Bovendien: hoe meer grenzen, hoe meer er tegenaan geschopt gaat worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven