Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
.
quote:Fibonacci schreef op 23 december 2010 @ 16:42:

Ik probeer eerlijk te zijn, dat is het leuke van internet, dat je eerlijk én anoniem tegelijk kunt zijn :-)

En ik ben ook en doorsnee vivamuts. Bekromen met mijn KL jurkje aan. En ik heb idd dochters met de namen die FashionV gaf als voorbeeld

Sjaisse!Ja, die pik je er zo uit. Een blik over het schoolplein en je ziet precies welke meisjes er Linde, Benthe, Lotje, Sterre, Sophie en Emma heten. Die hebben namelijk allemaal Jottum en Imps & Elfs aan, en van die fantasieloze moeders die denken dat ze heel wat zijn omdat ze ook een keer in Vak Zuid zijn geweest toen dat al 10 jaar uit was en die neerkijken op iedereen die niet in hun burgerlijke plaatje past.
Am Yisrael Chai!
.
Badeentje: ik vind kleding van Anubis, Tokio Hotel, High school musical en Hello Kitty NIET SCHATTIG. Dat associeer ik met aso, en ordi en .....

( wat fijn dit, het lucht op, ook al is niemand het met me eens)

Ik geloof er trouwens weinig van, dat het de meeste hier niet boeit hoe hun kroost erbij loopt. Niemand merkengeil, of dol op een bepaalde stijl? Je koopt toch echt de kleding van je kind, en de winkels waar jij naar binnen gaat, en het voorbeeld wat je zelf geeft, bepaald toch echt wat je kind draagt. We vinden toch allemaal wel iets mooi of niet mooi? We kopen het tenslotte toch? Of niet? Kom op !

Ik heb genoeg topics over kinderkleding voorbij zien komen om dat te weten.
quote:fashionvictim schreef op 23 december 2010 @ 16:37:

Ik vind je juist helemaal geen snob. Eerder bekrompen en een hele doorsnee Vivamuts. Die ongetwijfeld een heel bekrompen en doorsnee Riviera Maison interieur heeft, zichzelf heel hip vindt als ze een King Louie jurkje aanheeft en wiens dochter waarschijnlijk Sophie, Emma, Féline, Sterre, Benthe of Linde heet.Omg ik kom niet meer bij!
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 23 december 2010 @ 16:44:

drie paar. Blauw, paars en zwart lak. Zucht.

Geen bakfiets, maar een SUV, en een ego the size of Texax Schat, die SUV hebben al die omhooggevallen Vivamutsen, hoor. Meestal ook nog van een mutsenmerk als Suzuki ofzo.
Am Yisrael Chai!
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 23 december 2010 @ 16:45:

[...]

ow... ik moet hem dus maar weg doen nu?Sorry, ik wilde je niet beledigen. Niet wegdoen, gewoon lekker combineren met een mooie wortelbroek en een kuif in je haar...
This is not kosher!
.
Tja FashionV, dat zie je dan tóch een heel klein beetje fout...( jouw naam doet trouwens ook anders vermoeden?)

Ik heb dochters wiens namen er op lijken. Maar ik pas niet helemaal in je plaatje. Wel deels. Maar laten we ophouden met te veel generaliseren. We passen zo allemaal wel in een hokje, toch

Maar goed, liever in het hokje: viva muts, dan in het hokje: Patricia Paay
En wat is er precies mis met glitterstoffen trouwens?
Zo herkenbaar... al zijn mijn kinderen nog zo ontzettend klein, toch begrijp ik enerzijds wel wat je bedoelt..

Ik wilde vorige week een giletje kopen voor mijn zoontje van 2.. bij de HM ging dat giletje samen met een shirt waarop een doodshoofd stond. En dat vind ik vreselijk.. dat krijgt hij niet.

Mijn zus vroeg me toen: en als hij nou 8 is, en hij wil dat dan? Ehh nee, nog steeds niet. Net als hij dan geen broek krijgt met een draak erop, geen trui met spiderman enz enz..

Net als dat zijn haar niet kort geschoren wordt met de tondeuse...

Mijn zus zei: Ja, jullie zijn gewoon bekakt.. ja, misschien wel.... maar ook ik vind kort geschoren haar, draken broeken, en allerlei prints op je shirt ook redelijk asociaal. Ik kan er niks aan doen.

Overigens koop ik voor mijn kindjes wel bij de H&M en ook bij de C&A.. daar hebben ze echt wel schattige dingen...

Laatst telde ik de overhemden van mijn echtgenoot, en die van mijn zoontje... zoontje had er meer.. terwijl echtgenoot en kantoorbaan heeft... Ja, ik hou daar van...

Ik denk trouwens wel dat als mijn zoontje dadelijk groot genoeg is voor het uitzoeken van zijn eigen kleding, dat hij 1 set zelf mag uitzoeken ( shirt/trui- broek) maar de rest koop ik, en dus kies ik.

Als hij 14 is kan hij t zelf uitzoeken...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
.
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een stel tokkies in kakkleding gezien...
This is not kosher!
Tjonge, er gaat een wereld voor me open. Ik laat mijn dochter in Hello Kitty-kleding rondlopen. Als ze acht is zou ze van mij gerust roze uggs mogen dragen, als zij dat leuk vindt (mits niet te duur). Wat moeten moeders als jij wel niet van mij denken? Ik had me nooit gerealiseerd dat ik daarmee toch een bepaald plaatje uitstraal.

Maar goed dat het me niets interesseert welk plaatje we uitdragen. Ik heb liever een gelukkige dochter.
quote:Fibonacci schreef op 23 december 2010 @ 16:46:

Badeentje: ik vind kleding van Anubis, Tokio Hotel, High school musical en Hello Kitty NIET SCHATTIG. Dat associeer ik met aso, en ordi en .....

( wat fijn dit, het lucht op, ook al is niemand het met me eens)

Ik geloof er trouwens weinig van, dat het de meeste hier niet boeit hoe hun kroost erbij loopt. Niemand merkengeil, of dol op een bepaalde stijl? Je koopt toch echt de kleding van je kind, en de winkels waar jij naar binnen gaat, en het voorbeeld wat je zelf geeft, bepaald toch echt wat je kind draagt. We vinden toch allemaal wel iets mooi of niet mooi? We kopen het tenslotte toch? Of niet? Kom op !

Ik heb genoeg topics over kinderkleding voorbij zien komen om dat te weten.

Nou ik vind dat echt niet ordi! & ligt ook aan het kledingstuk zelf.

Het tweede stuk.. das nou precies waarom je een vivamuts genoemd wordt. Relax, maak je druk om iets anders dan om je eigen image.
Fibonacci, ja er zijn er inderdaad meer zoals jij. Vandaar dat fashionvictim het plaatje zó kan uittekenen.

Jij hebt alleen de pech dat ze nu even niet op dit topic meeschrijven. En ook zij zouden het drama niet voor je op kunnen lossen hoor.

een vriendin van mij heeft een 'hippe' kinderschoenenzaak. Echt ze staat bijna iedere dag wel tussen de huilende en ruziende moeder-dochter combinaties.

Soms ook wel bij zoons, maar veel minder vaak. Die zijn toch minder uithangbord.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Moet ineens denken aan dat coccinelle; retedure kleding, maar het had allemaal wel iets ordinairs. Dan liever een trui met spiderman erop.
This is not kosher!
quote:Fibonacci schreef op 23 december 2010 @ 16:48:

Tja FashionV, dat zie je dan tóch een heel klein beetje fout...( jouw naam doet trouwens ook anders vermoeden?)

Ik heb dochters wiens namen er op lijken. Maar ik pas niet helemaal in je plaatje. Wel deels. Maar laten we ophouden met te veel generaliseren. We passen zo allemaal wel in een hokje, toch

Maar goed, liever in het hokje: viva muts, dan in het hokje: Patricia Paay

Ik persoonlijk heb veel meer respect voor Patricia Paaij die lekker doet wat haar hart haar ingeeft en gewoon op haar zesentachtigste in de Playboy gaat, gewoon, omdat het kán, dan voor iemand die vindt dat haar 8-jarige kind wel bij de uitstraling van het gezin moet passen.

En dat zeg ik niet om je af te zeiken ofzo, maar omdat ik idd gewoon mijn eerlijke mening geef.

Ik hou niet zo van mensen zonder eigen identiteit.
Am Yisrael Chai!

.Nou nee. MIjn kind heeft van alles in haar kast. Ugg's, maar ook Hello Kitty. Zara en Tommy Hilfiger, maar ook Wibra. Een ratjetoe dus. Ik weet niet wat ik uit wil stralen, ik vind andere dingen belangrijker dan de uitstraling van ons gezin.

Je koopt toch echt de kleding van je kind, en de winkels waar jij naar binnen gaat, en het voorbeeld wat je zelf geeft, bepaald toch echt wat je kind draagt. We vinden toch allemaal wel iets mooi of niet mooi? We kopen het tenslotte toch? .

Ik bepaal welke winkels we binnen gaan, en dat is in ons geval H en M ,Wibra, Zeeman, Takko .... puur omdat mijn budget niet groter is.

En toch lopen mijn kinderen er prima bij, en nee, ik vind ook niet alles wat in die winkels hangt mooi.

Maar aso, nee, a-sociaal ben je als je geen rekening houdt met de wereld om je heen, dat heeft niks met kleding te maken....tssss
.
quote:Fibonacci schreef op 23 december 2010 @ 16:24:

[...]

Zij loopt er niet mee voor gek. Ík echter wel. Als zij een schreeuwerig off shoulder tuniek aan wil in het pastel met een glans legging eronder. En roze nep uggs van de van Haren eronder. Dan schaam ik me voor haar. Omdat ik toch met mijn kind samen een plaatje vorm. Laat zien wie ik ben, wie wij zijn. Waar we voor staan. Wat voor soort types wij zijn. Kleding zijn een afspiegeling van je persoonlijkheid. Een gouden naam ketting zegt heel veel over iemand. Net zoals een desigual jas dat doet. Dat is geen geintje, dat is zoals het is. En als mijn kind naast mij in coolcat kleding over straat gaat, dan vind ik dat behoorlijk erg inderdaad.

Maar ja, je wil ze dan ook wel weer hun eigen smaak laten ontwikkelen. Bijsturen, bijschaven, en uiteindelijk als ouder het laatste woord hebben, terwijl zij on the end het idee hebben zelf gekozen te hebben. How hard it is.Mijn god, dan schaam je je dus voor je kind
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 23 december 2010 @ 16:54:

Dat gezinsplaatje doet me trouwens meer denken aan de libelle kerstreportage. Roomwitte kabeltruien voor pa en ma, en de dochters gezellig knutselend in dito truitjes....

http://www.youtube.com/watch?v=40aT0lE572EJa, daar dacht ik ook gelijk aan. En dat is het ook. Mees en Sterre zijn de Jeroen en Saskia van deze eeuw en Jottum is de roomwitte kabeltrui van nu. Fantasielozer en burgerlijker bestaat bijna niet.
Am Yisrael Chai!
Ik heb geen kinderen, maar ben wel erg verbaasd over je mening.

Kun je uitleggen waarom je die Hello Kitty enzo ordinair vindt?

Vroeger waren de sweatshirts me Snoopy toch ook niet voor de "ordinaire" of armoedige types?

Daarnaast valt me op, dat je erg bezig bent met hoe jij het wil. Nu heb je met je 8 jarige ruzie over kleding, wat als ze dadelijk met het verkeerde vriendje thuiskomt?
Hoe denkt jouw man hier eigenlijk over?

Jij bepaalt hoe je kinderen gekleed zijn en hoe jullie huis eruit ziet en hoe jullie als gezin over komen. Heeft hij hier ook nog iets over te zeggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven