Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
quote:Floks schreef op 04 januari 2011 @ 20:34:

Ik accepteer het ook niet Iris, maar ze doen het soms wel. Daar zijn het nou eenmaal kinderen voor.Uiteraard en dan is het dus de vraag wat je doet. Daar gaat het bij velen mis. Die willen het niet zien, corrigeren met een te lieve stem of schelden het arme kind verrot of ze zijn zo inconsequent dat ze uiteindelijk toch toegeven.
quote:shahla schreef op 04 januari 2011 @ 20:26:

[...]

Dat speelt ook nog eens mee en je humeur niet te vergeten.

Wie vet chagrijnig is of doodmoe kan ook niks hebben en dan lijkt elke dreinende kleuter een bat from hell.

Precies, en op de één of andere manier kan ik ook meer hebben als ik er voor betaald word.

quote:iris1969 schreef op 04 januari 2011 @ 20:42:

[...]

Uiteraard en dan is het dus de vraag wat je doet. Daar gaat het bij velen mis. Die willen het niet zien, corrigeren met een te lieve stem of schelden het arme kind verrot of ze zijn zo inconsequent dat ze uiteindelijk toch toegeven.En heel veel doen het wel volgens het boekje en dan blijft het kind nog vervelend. En dan?
quote:Floks schreef op 04 januari 2011 @ 20:42:

[...]

Precies, en op de één of andere manier kan ik ook meer hebben als ik er voor betaald word.

Ook als het er 10 zijn?

[...]

Dat heb ik nou net niet.
quote:Floks schreef op 04 januari 2011 @ 20:43:

[...]

En heel veel doen het wel volgens het boekje en dan blijft het kind nog vervelend. En dan?Dan plak je er een etiketje op en stop je er een paar pillen in toch?
quote:iris1969 schreef op 04 januari 2011 @ 20:43:

[...]

Ook als het er 10 zijn?Ik heb er wel eens 12.
quote:Floks schreef op 04 januari 2011 @ 20:43:

[...]

En heel veel doen het wel volgens het boekje en dan blijft het kind nog vervelend. En dan?Dan ben ik niet duidelijk genoeg geweest blijkbaar en dan is het over en kunnen ze even iets anders gaan doen, buiten mijn gezichtsveld. Meestal laten ze het niet zo ver komen.
quote:iris1969 schreef op 04 januari 2011 @ 20:43:

[...]

Ook als het er 10 zijn?Tien kinderen bij elkaar zijn meestal minder vervelend dan een.
Een lollig rokje

Nou daar wordt de wereld een stuk vrolijker van.

Ik vind 23 euro voor een rokje niet duur. Ook niet goedkoop, maar zeker niet duur.
DTEEZ!
quote:mamalief schreef op 04 januari 2011 @ 20:44:

[...]

Dan plak je er een etiketje op en stop je er een paar pillen in toch?Yep!
quote:Floks schreef op 04 januari 2011 @ 20:44:

[...]

Ik heb er wel eens 12.Dat is waar, jij bent kuddes gewend . Hoe ga jij daar mee om?
Slaan, drank en valium

[...]

Lijkt me logisch. Houd je er nog echt iets aan over behalve de pé in.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Djoels schreef op 04 januari 2011 @ 20:45:

Een lollig rokje

Nou daar wordt de wereld een stuk vrolijker van.

Ik vind 23 euro voor een rokje niet duur. Ook niet goedkoop, maar zeker niet duur.Ik vind het echt te duur en zal het dus ook nooit kopen voor mijn baby, maar ik ben dan ook echt een merken nitwit en heel erg gemakzuchtig. Als iets verwassen is (en ik gooi dus alles bij elkaar en was alles op 50 graden) dan mik ik het weg.
quote:mamalief schreef op 04 januari 2011 @ 20:44:

[...]

Dan plak je er een etiketje op en stop je er een paar pillen in toch?Toch niet. Ik denk niet dat ouders van dergelijke kinderen zo makkelijk redeneren. Vaak zijn ze al jaren aan het modderen voor ze daartoe overgaan, als ze er toe over gaan. Er zijn ook ouders die dat echt niet willen voor hun kinderen en andere manieren zoeken.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 04 januari 2011 @ 20:47:

Slaan, drank en valiumDoe maar niet slaan. Gaan ze alleen maar harder janken.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 04 januari 2011 @ 20:47:

Slaan, drank en valiumEven ter aanvulling: Dit mag alleen bij kinderen waar je niet voor betaald wordt! (schijnt niet professioneel te zijn ofzow)
hahahahaha Mama
quote:Floks schreef op 04 januari 2011 @ 20:48:

[...]

Ik vind het echt te duur en zal het dus ook nooit kopen voor mijn baby, maar ik ben dan ook echt een merken nitwit en heel erg gemakzuchtig. Als iets verwassen is (en ik gooi dus alles bij elkaar en was alles op 50 graden) dan mik ik het weg.Ik vind het juist een kunst om zo leuk mogelijke kleding voor zo weinig mogelijk geld te bemachtigen. Als het dan stuk is of vaal geeft het ook niet zo als je het weg mietert. Je garderobe wisselt wat sneller zodat je niet tien jaar (beetje overdreven) later nog in dezelfde dingen loopt.
quote:iris1969 schreef op 04 januari 2011 @ 20:45:

[...]

Dat is waar, jij bent kuddes gewend . Hoe ga jij daar mee om?

Gewoon, normaal, net alsof het echte mensen zijn zeg maar. Iedereen is wel eens boos, giftig, verdrietig, niet redelijk, druk enz.

En ik ben ook net een echt mens. De ene keer kan ik meer hebben dan de andere keer en dan hoop ik en ga ik ervoor dat we er samen uitkomen.
quote:shahla schreef op 04 januari 2011 @ 20:53:

[...]

Ik vind het juist een kunst om zo leuk mogelijke kleding voor zo weinig mogelijk geld te bemachtigen. Als het dan stuk is of vaal geeft het ook niet zo als je het weg mietert. Je garderobe wisselt wat sneller zodat je niet tien jaar (beetje overdreven) later nog in dezelfde dingen loopt.

Ja, dat vind ik ook.

De oudste bepaalt nu zelf wat ze koopt. Prima als jij een BB onderbroek koopt, maar niet bij mij komen piepen als je geld op is.
Iets hoeft toch niet per se een merk te zijn van 23 euro? Ik ben ook erg makkelijk. Maar het verschilt gewoon wat de één duur vindt, vindt de ander goedkoop.
DTEEZ!
quote:Floks schreef op 04 januari 2011 @ 20:58:

[...]

Ja, dat vind ik ook.

De oudste bepaalt nu zelf wat ze koopt. Prima als jij een BB onderbroek koopt, maar niet bij mij komen piepen als je geld op is.

Lijkt mij de juiste insteek.

Mijn kinderen bepalen het ook zelf, zolang ze onder mijn budget blijven. Ze hebben daarentegen geen kleedgeld. Als ze iets nodig hebben, gaan we shoppen. De waarde van geld hebben ze op andere manieren geleerd.
quote:Djoels schreef op 04 januari 2011 @ 20:59:

Iets hoeft toch niet per se een merk te zijn van 23 euro? Ik ben ook erg makkelijk. Maar het verschilt gewoon wat de één duur vindt, vindt de ander goedkoop.Zeker. Jij vindt het meevallen. Hangt toch helemaal van een budget ook af, denk ik hoe je dat ziet. Ik vind het dus wel te duur maar dat moet verder niet uitmaken. Jij koopt wat jij het waard vindt, lijkt mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven