Dreumes loopt ineens niet meer
zondag 8 november 2020 om 18:31
Hallo iedereen,
Het is pas sinds vandaag, maar ik maak toch even een topic aan. Onze dochter is bijna 1,5 jaar oud en kan sinds 5 maanden goed lopen. Sinds de middag viel me op dat ze ineens in elkaar zakte door wat voor mij heel erg op kramp leek. Ze moest erdoor een beetje huilen (of vooral roepen) en daardoor zette ik haar op mijn schoot. Het ging om één been die niet meedeed. Daarna probeerde ik het weer, met hetzelfde resultaat. "Oke, even last van haar been", dacht ik en verder schonk ik er geen aandacht aan.
Net liet mijn man weten dat hij haar mee had genomen bij het wandelen van de hond. Ze was in haar kinderwagen en haalde haar daarna eruit. Hij zei dat ze niet kon lopen en hij dacht dat er een steentje in haar schoen zat, maar dat was er niet. Op dit moment loopt ze helemaal niet en kruipen doet ze vooral met haar handen. Ze kan verder wel beiden benen bewegen, maar lopen is dus iets anders. Leunend staan lukt nu ook.
Iemand hierin ervaring mee? Het ziet er verder wel onschuldig uit, dus ik vermoed dat het tijdelijk is. Ze huilt ook niet meer en lijkt er oke meer te zijn. Fijn is natuurlijk iets anders.
Dank jullie.
Het is pas sinds vandaag, maar ik maak toch even een topic aan. Onze dochter is bijna 1,5 jaar oud en kan sinds 5 maanden goed lopen. Sinds de middag viel me op dat ze ineens in elkaar zakte door wat voor mij heel erg op kramp leek. Ze moest erdoor een beetje huilen (of vooral roepen) en daardoor zette ik haar op mijn schoot. Het ging om één been die niet meedeed. Daarna probeerde ik het weer, met hetzelfde resultaat. "Oke, even last van haar been", dacht ik en verder schonk ik er geen aandacht aan.
Net liet mijn man weten dat hij haar mee had genomen bij het wandelen van de hond. Ze was in haar kinderwagen en haalde haar daarna eruit. Hij zei dat ze niet kon lopen en hij dacht dat er een steentje in haar schoen zat, maar dat was er niet. Op dit moment loopt ze helemaal niet en kruipen doet ze vooral met haar handen. Ze kan verder wel beiden benen bewegen, maar lopen is dus iets anders. Leunend staan lukt nu ook.
Iemand hierin ervaring mee? Het ziet er verder wel onschuldig uit, dus ik vermoed dat het tijdelijk is. Ze huilt ook niet meer en lijkt er oke meer te zijn. Fijn is natuurlijk iets anders.
Dank jullie.
Hakuna Matata

zondag 8 november 2020 om 18:46
Hier ook ooit een kind dat niet meer liep. Hij stond als een ooievaar op één been als hij even vergat dat hij het niet meer kon ging hij krijsen (mogelijk van de pijn)
Ik belde de dokter, was inmiddels na 17:00 uur, toen dokter kind hoorde gillen mocht ik meteen komen. Dokter vermoedde een breuk, kind gilde daar vrolijk verder. Toen breuk, zo goed als, was uitgesloten legde dokter zoon op de onderzoekstafel. Ging zijn benen bewegen om te kijken of er een beperking in de heup zat. Dokter voelde niets verdachts, zette zijn op de grond en toen liep zoon gewoon weg zonder te gillen.
Nooit geweten wat het was, nooit meer terug gekomen.
Ik belde de dokter, was inmiddels na 17:00 uur, toen dokter kind hoorde gillen mocht ik meteen komen. Dokter vermoedde een breuk, kind gilde daar vrolijk verder. Toen breuk, zo goed als, was uitgesloten legde dokter zoon op de onderzoekstafel. Ging zijn benen bewegen om te kijken of er een beperking in de heup zat. Dokter voelde niets verdachts, zette zijn op de grond en toen liep zoon gewoon weg zonder te gillen.
zondag 8 november 2020 om 18:49
Als röntgenlaborant heb ik in mijn werk verschillende kinderen gezien met wat een "toddler fracture" genoemd wordt. Dit ontstaat vaak bij kinderen die net leren lopen. Er komt dan ineens zo veel druk op de botten dat er een fractuur ontstaat, vaak in het onderbeen. Niet gezegd dat dit het is natuurlijk, maar het zou kunnen. Overigens prima te behandelen.
Maar inderdaad; huisarts bellen.
Maar inderdaad; huisarts bellen.
zondag 8 november 2020 om 18:50
Dit, ik zou direct de hap bellen.JonathanStrange schreef: ↑08-11-2020 18:40Dit zou nou net iets zijn waarmee ik vandaag nog bij de huisarts zou zitten eigenlijk.

zondag 8 november 2020 om 18:51
Ja hier heeft TO wat aan.Andersom schreef: ↑08-11-2020 18:46Hier ook ooit een kind dat niet meer liep. Hij stond als een ooievaar op één been als hij even vergat dat hij het niet meer kon ging hij krijsen (mogelijk van de pijn)

zondag 8 november 2020 om 18:52
Mooi man, anekdotes.
zondag 8 november 2020 om 18:55
Oke, duidelijk.
Mijn man vertelde het ong. een uur geleden, na het wandelen. Ondertussen is er niets veranderd. Nadat het vanmiddag voor het eerst gebeurde, maakte ik haar klaar voor haar middagslaapje. Vandaar dat we er eigenlijk net pas echt mee bezig zijn.
Bedankt voor het mee denken!
Mijn man vertelde het ong. een uur geleden, na het wandelen. Ondertussen is er niets veranderd. Nadat het vanmiddag voor het eerst gebeurde, maakte ik haar klaar voor haar middagslaapje. Vandaar dat we er eigenlijk net pas echt mee bezig zijn.
Bedankt voor het mee denken!
Hakuna Matata
zondag 8 november 2020 om 19:18
Mijn dochter heeft t ook gehad toen ze 2 was. Zij bleek een ,verkouden heup, te hebben. Schijnt vaker voor te komen.
https://www.thuisarts.nl/heupontsteking ... itis-fugax
Kan natuurlijk van alles zijn. Misschien bellen met huisartsen post?
Sterkte!
https://www.thuisarts.nl/heupontsteking ... itis-fugax
Kan natuurlijk van alles zijn. Misschien bellen met huisartsen post?
Sterkte!
zondag 8 november 2020 om 19:19
Hier deed dreumes dat ook en toen ik even goed naar zijn beentjes en veotjes keek zag ik een blauw nageltje. Hij had eerder op de dag iets op zijn voetje laten vallen maar huilde maar kort. Daarna de rest van de dag grwoon gelopen tot dat moment. Maar hier dus een duidelijke reden gevonden, hij had echt pijn aan die teen waardoor het lopen niet mee rlekker ging. Had ik die verklaring niet meteen gevonden dan zou ik op zijn minst even bellen om te overleggen.

zondag 8 november 2020 om 19:20
Ook zo n ,verkouden heup,knorretje28 schreef: ↑08-11-2020 18:58Ik heb het als kind gehad. Rond een jaar of twee. Ik bleek een ontsteking in mijn heup te hebben. Beentje draaide toen naar binnen. Ik zou inderdaad morgen de huisarts bellen. Hopelijk kan je snel terrecht.
Mijn dochter heeft t uiteindelijk elke winter terug gekregen van 2 tot 10 jaar. Echt pijnlijk