Dreumes loopt ineens niet meer

08-11-2020 18:31 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Het is pas sinds vandaag, maar ik maak toch even een topic aan. Onze dochter is bijna 1,5 jaar oud en kan sinds 5 maanden goed lopen. Sinds de middag viel me op dat ze ineens in elkaar zakte door wat voor mij heel erg op kramp leek. Ze moest erdoor een beetje huilen (of vooral roepen) en daardoor zette ik haar op mijn schoot. Het ging om één been die niet meedeed. Daarna probeerde ik het weer, met hetzelfde resultaat. "Oke, even last van haar been", dacht ik en verder schonk ik er geen aandacht aan.

Net liet mijn man weten dat hij haar mee had genomen bij het wandelen van de hond. Ze was in haar kinderwagen en haalde haar daarna eruit. Hij zei dat ze niet kon lopen en hij dacht dat er een steentje in haar schoen zat, maar dat was er niet. Op dit moment loopt ze helemaal niet en kruipen doet ze vooral met haar handen. Ze kan verder wel beiden benen bewegen, maar lopen is dus iets anders. Leunend staan lukt nu ook.

Iemand hierin ervaring mee? Het ziet er verder wel onschuldig uit, dus ik vermoed dat het tijdelijk is. Ze huilt ook niet meer en lijkt er oke meer te zijn. Fijn is natuurlijk iets anders.

Dank jullie.
Hakuna Matata
fener schreef:
08-11-2020 19:18
Mijn dochter heeft t ook gehad toen ze 2 was. Zij bleek een ,verkouden heup, te hebben. Schijnt vaker voor te komen.
https://www.thuisarts.nl/heupontsteking ... itis-fugax

Kan natuurlijk van alles zijn. Misschien bellen met huisartsen post?
Sterkte!
Dit heeft mijn zoontje ook gehad. Zakte 'sochtends 2 keer in mekaar, paar uur later bij de huisarts niks meer aan de hand :nut: en tegen de avond wou hij niet meer lopen of zitten. Heeft overigens nog langer dan een maand geduurd ook voor hij weer alles kon.
Ik zou zeker vanavond nog bellen.
Ik zou ook bellen. Of het nu een fysiek iets is, of dat ze even niet wil/ denkt niet te kunnen. In alle gevallen is het goed een arts mee te laten kijken.
Heeft mijn zoon ook gehad. Ik schrok me een ongeluk, dacht dat hij minstens een hersentumor had, assistente van de huisarts onder druk gezet dat hij NU gezien moest worden. Was een coxitis fugax, de verkouden heup. Ik zou zeker niet vanavond met je kind op pad gaan; zelfs al is het bij wijze van spreken een hersentumor gaan ze dat vanavond niet oplossen.
Dropdrop schreef:
08-11-2020 18:55
Het kan onschuldig zijn. Bij die kleintjes kan een virus op de heupen slaan. Heeft mijn dochter eens gehad. Gaat vanzelf weer over. Coxitis. Wel naar de hap
Dit heeft die van ons ook 2 keer gehad. Eerste keer begon op de opvang, huilen deed ie toen hij na zijn middagslaap uit bed werd gehaald. Volgende dag stuk beter, daarna weer even minder. Later is het nog eens teruggekomen, maar schrokken we wat minder.
oneenietweer schreef:
08-11-2020 20:37
Heeft mijn zoon ook gehad. Ik schrok me een ongeluk, dacht dat hij minstens een hersentumor had, assistente van de huisarts onder druk gezet dat hij NU gezien moest worden. Was een coxitis fugax, de verkouden heup. Ik zou zeker niet vanavond met je kind op pad gaan; zelfs al is het bij wijze van spreken een hersentumor gaan ze dat vanavond niet oplossen.
Bij het zoontje van een vriendin was het Guillain-Barré syndroom , lag de zelfde dag op de intensive care. Ik zou echt bellen voor overleg.
Ik heb zojuist gebeld met de huisarts en na een gesprek werd me gezegd dat het er niet op wees het een spoedgeval te zijn. Als ze morgen nog last heeft weer even naar onze eigen huisarts bellen. En even kijken of een paracetamol werkt, zeiden ze. Dat werkte, als in dat ze wel kon lopen (hoewel mank) met haar houten loopkarretje. We zullen het morgen aanzien dus.
Hakuna Matata
Goed dat je even hebt gebeld, sterkte ermee en hopelijk valt het mee!
Hoi spinnetje, ik hoop dat het iets onschuldig is bij je dochter!

Hier hebben we het gehad met oudste zoon, dat das gelukkig wel onschuldig.
Na een middag in de speeltuin viel hij steeds omver, hij ging wat knullig van een glijbaan. De huisarts gebeld en hij is dezelfde dag nog gezien.
Die vermoede dat zijn been even knel had gezeten op de glijbaan. Hij bleef die dag nog regelmatig omvallen maar de dag erna was het over.
Goed dat je gebeld hebt! Houd je ons op de hoogte?
We zijn net naar de dokter geweest. Het blijkt coxitis fugax te zijn, een ontsteking aan de heup. Niet erg en het gaat na ong 10 dagen vanzelf weg, maar wel vervelend natuurlijk. Gelukkig geen enge dingen verder.

Bedankt allemaal.
Hakuna Matata
Fijn dat je het nog even komt melden to! En gelukkig is het iets onschadelijks. Beterschap voor je dochter!
Fijn dat het onschuldig is! Hopelijk is het snel over!
Inderdaad een verkouden heup dus? Goh, dat het zoveel voorkomt wist ik echt niet! Mooi dat het onschuldig is en beterschap voor je dreumes :)
De verkouden heup dus, beterschap!
Ze loopt weer gewoon, super snel al! Ik snap er niets van, maar helemaal prima natuurlijk. :-]
Hakuna Matata

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven