Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Hier zit dochter nog in een voorzitje. Ze gaat naar achter zodra haar broertje in het voorzitje kan (dus nog een maand of 9 ofzo?) of zodra ze echt te groot wordt om comfortabel voorop te hebben. Moet alleen nog even kijken hoe man dat tzt gaat doen, ik vind het er altijd zo onhandig uitzien, een kind in een achterzitje en een vent die dan moet opstijgen!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een ziek mannetje, hele dag hangerig en net 39.4 gemeten
Alle reacties Link kopieren
Tot over 4 manden
Ik dacht pas met 15 kilo dat je kind achterop mag. Maar met 9 kilo mag hij dus ook al.
Moet ik dan binnenkort naar kijken want het is wel wat krap aan het worden voorop.
Jij ook beterschap snowgirl.

Vraagje: wat geven jullie op brood? Mijn dreumes wil sinds een paar weken geen brood meer maar lijkt ook uitgekeken op ons beleg.

Wat hij kreeg tot nu toe:
Avocado
Banaan
Hummus
Appelstroop
Pindakaas
Vegetarische filet americain

Geprobeerd maar geen succes was bijvoorbeeld smeerkaas en gewone kaas en kipfilet.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al heel deel 1 met jullie mee, maar vorige week is het dreumestijdperk in gegaan en kan ik eindelijk mee schrijven :)
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
15-05-2018 19:27
Jij ook beterschap snowgirl.

Vraagje: wat geven jullie op brood? Mijn dreumes wil sinds een paar weken geen brood meer maar lijkt ook uitgekeken op ons beleg.

Wat hij kreeg tot nu toe:
Avocado
Banaan
Hummus
Appelstroop
Pindakaas
Vegetarische filet americain

Geprobeerd maar geen succes was bijvoorbeeld smeerkaas en gewone kaas en kipfilet.
Blue Band heeft tegenwoordig ook broodbeleg, mixpotjes met groente en fruit. Aardbei&Bietjes bijvoorbeeld. Dat gaat er bij mijn dreumes goed in.
Hummus had ik dan nog niet aangedacht, die zal ik er ook eens opsmeren.
Alle reacties Link kopieren
Broodbeleg: gewoon alles wat normaal broodbeleg is. Favorieten zijn smeerworst, smeerkaas, sandwichspread, kipkerrie salade, tonijnsalade, speculoos, pindakaas, appelstroop, vruchtenhagel, chocoladehagel.
Kaas en worst lust hij ook prima, maar geeft (net als bij hagelslag) wel vaak strijd over dat hij ook het brood moet opeten.
Maar eigenlijk lust hij bijna alles wel.
:hello:

Mijn dochter zit voorlopig nog wel voorop. Ik vind het wel gezellig zo en ze is met haar 10,5 kilo (18,5 maand) nog best ienieminie.

Ze krijgt meestal jam, notenpasta (ivm pinda-allergie geen pindakaas), zuivelspread of geprakte banaan, maar ze houdt absoluut niet van brood. Als we geen zin hebben in gedoe maken we soms wentelteefjes (met kaneel maar zonder suiker), pannekoekjes of een gekookt ei voor haar, daar is ze gek op.
Zoon is gek op frambozenjam en smeerworst! Verder ook wat ik op brood eet, alleen smiddags iets smeerbaars, anders eet hij alleen het beleg eraf 😆
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook eens meeschrijven, sinds een paar weken hebben we officieel een dreumes. Lees al een tijdje mee in zowel baby als dreumes topic, toch wel handige tips afentoe en vooral heel veel herkenning ;).
@zieken, beterschap allemaal!
@fietszitje, dreumes zit hier achterop, vooral omdat ik voorop een grote boodschappenmand heb en het stoeltje daar niet bij past. Zijn zus is kleuter en fietst sindskort goed zelf mee, dus die zit toch nooit meer achterop.
@broodbeleg, hier is favoriet blueband aardbei bietjes en smeerkaas. Hij lust ook boterhamworst, babypasta en vruchtenhagel.
Vaak eten wij bij het brood smiddags ook (groente)soep of knakworstjes of iets anders warms met rauwkost. Dan maak ik me savonds, als er weer eens niet/slecht gegeten wordt, ook niet druk om vermeende scheurbuiken en vitaminegebrekken.

Ik ga proberen jullie bij te houden met schrijven :)
Alle reacties Link kopieren
Lux, bij ons is zuivelspread favoriet. Dus geen smeerkaas, maar Philadelphia of een huismerkvariant.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens zelf een zoon van 20 maanden, lees soms mee, maar nooit eerder meegeschreven.
Tvp

(Slechte nacht en lange drukke dag gehad, dus nogal chagrijnig en daarom een korte post ;-))
Hier is het meestal appelstroop, jam (verschillende smaken), smeerkaas, leverpastei, pindakaas, en humus. Soms een boterham met chocopasta, gegarandeerd een glunderende dochter en overal chocola :D.
Ja dat verbaasde mij dus ook dat ze al zo snel achterop mogen. Voorlopig blijft ze nog even gezellig voorop zitten. Maar bij de gastouder gaat ze dan straks wel achterop, dat is dan wel makkelijk.
Terwijl ik me daarop zat te oriënteren viel het me op dat tegenwoordig steeds minder fietsen jasbeschermers hebben, dus het moet wel een zitje zijn met bescherming voor de voetjes, naast alleen de riempjes.

Beleg: van alles. Smeerkaas, paté, jam, pasta, appelstroop, hagelslag, vleeswaren, kruidenkaas, enz.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat dochter denk ik rond 22 maanden achterop, dan ga ik mijn buik niet meer tussen zadel en voorzetje gepropt krijgen anders. Zitje gaat nog wel naar man dan, dus bij hem kan ze nog voorop voorlopig. Maar ze is ook bijna 13 kilo geloof ik, dus qua gewicht gaat het ook nog maar een paar maanden.
:hello:

Ik krijg het niet voor elkaar om met een peuter achter en dreumes voor+ tassen nog veilig op te stappen. We hebben dus een fietskar aangeschaft, super handig.

Als ik alleen met dreumes op stap ga gaat ze meestal voor, soms achter als dat stoeltje er nog opzat voor haar zus.
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft hier afgelopen week voor het eerst achterop de fiets gezeten. Ze is nu 22 maanden en ongeveer 13 kg. Ik ben nu 29 weken zwanger, dus het werd buiktechnisch en qua erin tillen wat pittig inmiddels. Achterop de fiets gaat dit makkelijker.

Qua broodbeleg zijn hier appelstroop, (smeer)kaas en vlokken het populairst. Al lust ze eigenlijk bijna alles. Ze vertikt het alleen soms om het te eten :facepalm:
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
chiao wijzigde dit bericht op 15-05-2018 20:53
Reden: 1x is wel genoeg
97.16% gewijzigd
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Bloemetjesolifant schreef:
15-05-2018 19:07
Hier zit dochter nog in een voorzitje. Ze gaat naar achter zodra haar broertje in het voorzitje kan (dus nog een maand of 9 ofzo?) of zodra ze echt te groot wordt om comfortabel voorop te hebben. Moet alleen nog even kijken hoe man dat tzt gaat doen, ik vind het er altijd zo onhandig uitzien, een kind in een achterzitje en een vent die dan moet opstijgen!
Nou dat lijkt me ook wat ja :hihi:
:hello: Ik schrijf ook nog even mee!

Mijn bijna peuter zit sinds 2 maanden achterop de fiets. Het rijdt zoveel makkelijker en ik til haar er ook veel sneller in. We hebben een yepp/thule nexxt zitje. Die loopt door aan de zijkant, dus de voeten zitten veilig.

Broodbeleg: pindakaas, appelstroop, jam, philadelphia, smeerkaas, leverworst, avocado, humus, kaas, plakjes vleeswaren. Eigenlijk alles wel haha. Laatst at ik een stokbroodje met kruidenboter tijdens de bbq, gaat mevrouw zitten wijzen naar dr broodje, zo van ik wil er ook wat op. Ze heeft lopen smullen van de kruidenboter :-D

Nachtlampje: op de babyfoon zit er een. Maar ze kan ook prima zonder, op vakantie zonder babyfoon slaapt ze prima in een donkere kamer.
Zoon zit nog voorop, en wil bakfiets als er tweede komt.

Broodbeleg: Niks, appelstroop of chocopasta.
Elifantje schreef:
15-05-2018 20:57
Broodbeleg: pindakaas, appelstroop, jam, philadelphia, smeerkaas, leverworst, avocado, humus, kaas, plakjes vleeswaren. Eigenlijk alles wel haha. Laatst at ik een stokbroodje met kruidenboter tijdens de bbq, gaat mevrouw zitten wijzen naar dr broodje, zo van ik wil er ook wat op. Ze heeft lopen smullen van de kruidenboter :-D
Hahah, dat doet die van ons ook, maar dan nog een stapje verder: mevrouw blieft een stokbroodje met kaas (en dan luxe kaasjes die op tafel staan: brie, blauwschimmel, port salut), eet dan de kaas er helemaal af, en geeft dan het broodje weer terwijl ze driftig gebaart dat daar geen kaas meer op zit. Lekkerbek.
Zoon zit hier ook voorop. Volgende maand komt mijn neefje hier 5 dagen logeren. Ben heel benieuwd hoe dat gaat, fietsen met 2 kinderen.

Hier net een peuterbedje besteld. Zoon was in zijn slaapzak in zijn bedje aan het spelen en ik was even beneden zijn fles maken. En ik hoor ineens een enorme dreun. Uit bed geklommen dus. Flink overstuur, was op zijn kont gevallen.

Ik kijk er best tegen op, volgens mij wordt het alleen maar dikke lol met de vrijheid die hij straks heeft. Hij kan nu uit bed wanneer hij wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven