Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Onze zoon kan ook zelf uit zijn bed, maar zet 's nachts gewoon zijn sirene aan als hij aandacht wil. Alleen als hij in de ochtend wakker is klimt hij er soms uit.
Alle reacties Link kopieren
@fiets: ik dacht dat ze maar tot 15kg voorop mochten. Zoon is nu 12,5kg, dus wel al gekeken maar nog niks besteld.

@broodbeleg: het enige wat Puk op brood eet is pindakaas, philadelphia en chocopasta. De rest eet hij van het brood af, ook de smeerkaas en andere smeerbare zooi. Maar ach, hij eet! :-D
Alle reacties Link kopieren
@bohemia, wij dachten ook dat zoon er een feest van zou maken nu hij zelf in en uit zijn bed kan. Hij blijft echter gewoon liggen totdat wij zeggen dat hii eruit mag. Had ik echt nooit verwacht. Dus wie weet valt het mee.
Alle reacties Link kopieren
:bye:
Ik lees ook al een tijdje mee en vind het wel leuk om mee te schrijven.
Zoon is ruim 21 maanden. Hij zit al een tijdje achterop omdat ik er met mijn zwangere buik anders niet meer tussen pas. :biggrin: Anders had hij nog wel een tijdje voorop gezeten. Zo gezellig :


Broodbeleg: Hij houdt juist van brood en niet van warm eten. Wij smeren veel humus (allerlei varianten), baba anoush en nog meer van die pakjes van maza geloof ik. Verder kaas, de blue band potjes waar iemand het over had, soms n keer jam of leverworst.
En toen hij de lasagne niet bliefte, at hij het wel toen we het op brood deden :applause:
snowgirl1 schreef:
15-05-2018 22:16
@bohemia, wij dachten ook dat zoon er een feest van zou maken nu hij zelf in en uit zijn bed kan. Hij blijft echter gewoon liggen totdat wij zeggen dat hii eruit mag. Had ik echt nooit verwacht. Dus wie weet valt het mee.
Dit geeft de mens weer hoop! :kneel:

We gaan het morgen meemaken hahaha.
Hmm toch nog even een vraagje voor het slapengaan. Ik lees morgen wel weer bij, afgelopen nacht was veel te kort en ik ga nu snel slapen.

Dreumes van ruim 1,5 bijt ineens op zn spenen. De twee die stuk waren, waren al wat ouder dus ik dacht eerst nog “vervangen dus”. Maar nu heeft hij twee nieuwe en daar zag ik ook alweer tandjes in staan en een eerste kleine gaatje. Dure grap zo.

Hij krijgt alleen de speen voor slapen en heel groot verdriet. Hij heeft nog wel echt behoefte eraan en voor mij hoeft de speen ook nog niet weg. Maar misschien toch maar wel doen of hebben jullie nog ideetjes?
Zelf geen ervaring met spenen. Maar als iets onverantwoord wordt, dan niet meer doen. Wat als je er te laat achterkomt en hij zijn speen heeft doorgebeten en doorslikt? Ik zou zelf dat risico niet willen nemen. Slapen gaat toch 'onbewaakt'.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens bijtspeeltjes geprobeerd? Misschien behoefte om te kauwen bijv vanwege doorkomende tandjes? Of nog eenmalig een andere maat proberen? Dat is te klein is geworden? En anders zou ik die speen toch weg doen vanwege stikgevaar.
Zoals nijntje zegt misschien andere bijt speeltjes en anders zou ik ook ivm stikgevaar de speen niet meer geven. Misschien dan bij groot verdriet eerst eens proberen een knuffeltje of een tutteldoekje te geven?
Wij hebben spenen van natuurrubber. Goldi heet het merk. Die kunnen na veel kauwen wel lek maar niet kapot. Dreumes hier kauwde ook op het schiltje. En ja we hebben binnen een week of 2 ongeveer 6 spenen weg kunnen gooien maar dat vonden we niet heel erg voor +\- €3,50 per stuk. Het geluk dat dreumes uit die speen haalt vlak voor het slapen is onbetaalbaar :)
Hier toevallig sinds vandaag hetzelfde probleem. De spenen zijn nog nooit stukgegaan, maar vanochtend zag ik opeens allemaal kleine tandafdrukken en een scheurtje. Slapen zonder speen is hier echt geen optie, dan slaapt ze al helemaal niet (slapen is sowieso al hel hier). Kunnen ze zo'n speen echt in 1 nacht doormidden bijten en doorslikken? Daar had ik nog niet bij stilgestaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog een speen en denk dat hij dat voorlopig nog wel wil. Hij mag deze in principe alleen als hij gaat slapen, maar nu hij ziek is heeft hij hem ook overdag in. (Gaat hij wel mopperen als dit niet meer mag)
Nog geen tandafdrukjes in de speen gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Tvp ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee duimers :)
Hier ook als de spenen vaker kapot gingen, 2 in 2 nachten, waren het inderdaad tandjes waarom hij er zo op beet. Ik dacht toen ook al, de spenen gaan weg maar nu gaat het toch weer goed.
Ben ook bang voor slapeloze nachten zonder speen. Zoon krijgt ook alleen met slapen een speen.
Hier ook een duimer en sinds gistermiddag gelukkig aan de beterende hand! Wat een ellende zo’n buikvirus.
Na de zoveelste slapeloze nacht toch even van me afschrijven. Mijn dochter wordt al ruim een jaar heel veel wakker 's nachts. Soms huilt ze 8-10x per nacht zonder dat ik eruit hoef. Soms huilt ze maar 1x maar is dan wel anderhalf uur wakker en valt pas in slaap als ze bij ons in bed ligt. Er is eigenlijk geen pijl op te trekken, maar doorslapen doet ze zelden.

De afgelopen week heeft ze elke nacht ontroostbaar gehuild vanaf een uur of 3. Ik heb haar steeds uiteindelijk bij me genomen, een half uur rustig met haar gelegen en daarna slapend of slaperig weer terug in bed gelegd. Dit werkt nu, maar volgende week kan het weer helemaal anders zijn.

Ik merk dat ik zo twijfel over welk plan van aanpak ik wil volgen. Ik ben bang dat ze eraan went dat ik haar bij mij in bed neem. Aan de andere kant zal ze om een reden wakker worden. En mijn slaap is me heilig, na een jaar gebroken nachten wil ik alles wel doen om het op te lossen. Ik leg haar altijd weer terug en dan slaapt ze tot 7 uur.

We twijfelen erg over een tweede. Ik wil het graag maar twijfel of ik (en onze relatie) het wel aan kan omdat de nachten zo slecht zijn. Mijn man zei gisteren dat hij niet zo goed weet of hij wel een tweede wil, of dat hij alleen maar twijfelt vanwege de vermoeidheid. Ergens hoop ik dat ze uiteindelijk gaat doorslapen maar ze is inmiddels 18,5 maand.

Sorry voor de ego-post, ik moest even mijn ei kwijt.
Dat lijkt me heel zwaar fiona! Ik zou wel samen met je man een zelfde plan maken, er achter staan en volgen. Dat is bij ons niet altijd het geval, met als gevolg dat we moe zijn en boos op elkaar.

Het lijkt me lastig om je dochter niet te willen wennen aan bij jullie in bed slapen, maar tegelijkertijd als dat het enige is dat werkt..

Zoon hier krijgt altijd warme melk voor het slapen. Hij bepaald hoeveel hij drinkt. Soms veel, soms weinig. Ik heb het idee dat dat hem helpt met lekker doorslapen (maar kan ook tussen mijn oren zitten)
sneeuwball schreef:
16-05-2018 09:21
Dat lijkt me heel zwaar fiona! Ik zou wel samen met je man een zelfde plan maken, er achter staan en volgen. Dat is bij ons niet altijd het geval, met als gevolg dat we moe zijn en boos op elkaar.

Het lijkt me lastig om je dochter niet te willen wennen aan bij jullie in bed slapen, maar tegelijkertijd als dat het enige is dat werkt..

Zoon hier krijgt altijd warme melk voor het slapen. Hij bepaald hoeveel hij drinkt. Soms veel, soms weinig. Ik heb het idee dat dat hem helpt met lekker doorslapen (maar kan ook tussen mijn oren zitten)
Dat gebeurt bij ons ook vaak, dat we dan midden in de nacht gaan discussieren over een plan van aanpak. Geen goed idee als je beide moe bent. Het komt denk ik ook omdat ik zelf zo twijfel over hoe ik het wil doen en omdat het elke week weer anders is. Op zich valt ze alleen bij ons in slaap, ik leg haar eigenlijk altijd weer terug. Maar ook daar went ze aan lijkt me.

Ze heeft tot 2 maanden geleden nog een fles melk gehad voor het slapen, maar de nachten waren toen hetzelfde helaas.
Alle reacties Link kopieren
fiona2012 schreef:
16-05-2018 09:11
Na de zoveelste slapeloze nacht toch even van me afschrijven. Mijn dochter wordt al ruim een jaar heel veel wakker 's nachts. Soms huilt ze 8-10x per nacht zonder dat ik eruit hoef. Soms huilt ze maar 1x maar is dan wel anderhalf uur wakker en valt pas in slaap als ze bij ons in bed ligt. Er is eigenlijk geen pijl op te trekken, maar doorslapen doet ze zelden.

De afgelopen week heeft ze elke nacht ontroostbaar gehuild vanaf een uur of 3. Ik heb haar steeds uiteindelijk bij me genomen, een half uur rustig met haar gelegen en daarna slapend of slaperig weer terug in bed gelegd. Dit werkt nu, maar volgende week kan het weer helemaal anders zijn.

Ik merk dat ik zo twijfel over welk plan van aanpak ik wil volgen. Ik ben bang dat ze eraan went dat ik haar bij mij in bed neem. Aan de andere kant zal ze om een reden wakker worden. En mijn slaap is me heilig, na een jaar gebroken nachten wil ik alles wel doen om het op te lossen. Ik leg haar altijd weer terug en dan slaapt ze tot 7 uur.

We twijfelen erg over een tweede. Ik wil het graag maar twijfel of ik (en onze relatie) het wel aan kan omdat de nachten zo slecht zijn. Mijn man zei gisteren dat hij niet zo goed weet of hij wel een tweede wil, of dat hij alleen maar twijfelt vanwege de vermoeidheid. Ergens hoop ik dat ze uiteindelijk gaat doorslapen maar ze is inmiddels 18,5 maand.

Sorry voor de ego-post, ik moest even mijn ei kwijt.
Ik herken dit helemaal van onze oudste (inmiddels is ze bijna 5).
Onze jongste is nu net een jaar en dat leeftijdsverschil zit er bij ons tussen vanwege het slecht slapen van oudste, eerder hadden wij het niet aangekund.
Ze is stukken beter gaan slapen nadat haar amandelen verwijderd zijn (zowel neus als keel) toen ze ruim 3 was. Ze bleek, van de vergrootte amandelen, ademstops te hebben snachts en werd dan volledig in paniek wakker. Verder was ze ook heel heel heel veel ziek. Wij hebben haar altijd in bed genomen en nu ik de reden weet van de nachtelijke ellende ben ik daar zo blij om! Twijfel niet aan jezelf wat dat betreft!! Echt doorslapen (nouja 6 van de 7 nachten ofzo) doet ze pas sinds ze naar school gaat.
De jongste slaapt een stuk beter, maar als die snachts spookt twijfel ik ook wel weer eens of ik het goed doe, maar achteraf blijk ik altijd goed te zitten met mn inschatting of er écht iets is (ziek de dag erna of een tandje doorgekomen ofzo), of niet.
Ga dus vooral op je eigen gevoel af zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
De ademstops zijn wij trouwens achtergekomen doordat ze in een campingbedje bij ons op de kamer verder sliep als ik er 3x uit was geweest. Met die "3x regel" voorkwamen wij inderdaad nachtelijke discussies over de aanpak.
Misschien dat zoiets voor jullie ook werkt? En dat je dan eens kunt zien/horen wat er gebeurd vlak voordat ze wakker wordt?
Bedankt voor de reacties.

Een tandafdrukje vind ik niet zo erg maar hele happen er uit, dan gooi ik de speen inderdaad weg. Een knuffel heeft hij en die eet hij ook wel eens op maar groot verdriet en inslapen lukt (nog) niet zonder speen.

Alle tandjes zijn door, dus dat is het niet.

Ik kijk even aan of het niet een fase is en anders ga ik op zoek naar andere spenen of toch maar afschaffen dat ding misschien.... moeilijk
Maartje2016 schreef:
16-05-2018 08:59
Ik heb twee duimers :)
Hier ook een duimer :high5: , maar meestal in combinatie met haar knuffel. Als ze die krijgt bij groot verdriet of naar bed gaan pakt ze die bijna met beide handen af en dan houdt ze hem met het vuistje aan pootje vast en de duim in de mond en andere hand om de knuffel geslagen :love:

Heb me in het begin druk gemaakt om het duimen ivm gebit enz, maar ze doet het niet tijdens het spelen dus zag er op een gegeven moment maar de voordelen van in. Zoals niet snachts er uit om de speen weer te geven!
Wij hebben de speen met 10 maanden weggedaan. Kostte 1 avond en toen was het klaar. Alleen haar knuffel is nu voldoende, nooit meer gedoe om de speen. Ik ben heel blij dat we dat toen hebben gedaan.

Bij de eerste gewacht tot 2,5, dat werd een week lang drama.
funnymiss schreef:
16-05-2018 09:35
Ik herken dit helemaal van onze oudste (inmiddels is ze bijna 5).
Onze jongste is nu net een jaar en dat leeftijdsverschil zit er bij ons tussen vanwege het slecht slapen van oudste, eerder hadden wij het niet aangekund.
Ze is stukken beter gaan slapen nadat haar amandelen verwijderd zijn (zowel neus als keel) toen ze ruim 3 was. Ze bleek, van de vergrootte amandelen, ademstops te hebben snachts en werd dan volledig in paniek wakker. Verder was ze ook heel heel heel veel ziek. Wij hebben haar altijd in bed genomen en nu ik de reden weet van de nachtelijke ellende ben ik daar zo blij om! Twijfel niet aan jezelf wat dat betreft!! Echt doorslapen (nouja 6 van de 7 nachten ofzo) doet ze pas sinds ze naar school gaat.
De jongste slaapt een stuk beter, maar als die snachts spookt twijfel ik ook wel weer eens of ik het goed doe, maar achteraf blijk ik altijd goed te zitten met mn inschatting of er écht iets is (ziek de dag erna of een tandje doorgekomen ofzo), of niet.
Ga dus vooral op je eigen gevoel af zou ik zeggen.
Bedankt voor je reactie Funnymiss, wat fijn dat het bij jullie inmiddels wel beter gaat, ookal heeft het vele jaren geduurd. Ze is eigenlijk nooit ziek. Ze huilt zichzelf echt wakker (vaak huilt ze ook zonder dat ze er wakker van wordt). Ze heeft wel eens het laatste deel van de nacht bij me gelegen en dan huilt ze echt elke 45 minuten. Zodra ze voelt dat ik er ben slaapt ze weer door.
Soms ben ik bang dat het een lichamelijke oorzaak heeft, maar omdat ze overdag heel vrolijk en blij is wuift het CB en de huisarts dat weg. Ze heeft wel kma gehad en nu een pinda-allergie. Haar tanden komen ook heel langzaam door, ze kan echt wekenlang op haar speen en handen bijten voordat er eindelijk een tand doorkomt. Ze moet nog 1 snijtand en 4 hoektanden, dus misschien dat dat nu speelt.

Fijn om te horen dat de jongste beter slaapt. Als ik die garantie zou krijgen zou ik zo voor een tweede gaan, maar je zal net zien dat een eventuele tweede een huilbaby blijkt of nog slechter slaapt :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven