Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

dinsdag 10 juli 2018 om 07:23
Haha lang leve t9 op de telefoon

dinsdag 10 juli 2018 om 07:27
Haha idd, op het kdv zit er ook zo'n jochie in de groep. Letten ze even niet op en hup al zij kleren liggen in een hoek. Ik kan ze eigenlijk ook geen ongelijk geven.GlitterCupcake schreef: ↑10-07-2018 07:02Ik heb begrepen dat sommige kinderen van nature naturisten zijnWordt leuk als hij echt heel goed zichzelf kan uitkleden. Dan sta je ineens door een speeltuin te brullen dat ie zijn broek moet aanlaten
![]()
@glitter, wij blijven op het heetst van de dag bewust binnen en zoeken vaak een speeltuintje met schaduw op. Verder gebruiken we met dit weer veel uv shirts en een uv hoedje. Wellicht voor jullie ook een goed idee?

dinsdag 10 juli 2018 om 07:39
Envelop schreef: ↑10-07-2018 07:27Haha idd, op het kdv zit er ook zo'n jochie in de groep. Letten ze even niet op en hup al zij kleren liggen in een hoek. Ik kan ze eigenlijk ook geen ongelijk geven.
@glitter, wij blijven op het heetst van de dag bewust binnen en zoeken vaak een speeltuintje met schaduw op. Verder gebruiken we met dit weer veel uv shirts en een uv hoedje. Wellicht voor jullie ook een goed idee?
Wij doen ook niks op het warmste van de dag. Op het kdv spelen ze dan in de hal of gymzaal waar het wat koeler is. Uv spul hebben we ook. Thuis gaan we ook naar de bieb of museum als de zon hard straalt.
We zochten hier ook vaak de speeltuin met het meeste schaduw op. Maar vorige week zijn daar de bomen op het terrein gekapt omdat ouders bang waren voor teken

dinsdag 10 juli 2018 om 08:49
@Glittercupcake, wat vervelend van de zonne-allergie met dit weer! Slaapt hij ook nog tussen de middag zodat hij een groot deel van de hitte mist?
Is de warmte in de schaduw nog steeds te erg voor hem?
@poep, Wij hebben een tijdje last gehad van keuteltjes, dat bleek te komen doordat ze te weinig dronk. Ondertussen weer nette wat hardere plakpoep (wat klinkt dat vies!). Als de diarree zo lang aanhoudt zou ik idd snel naar de dokter gaan, beter het zekere voor het onzekere.
@eten, Jeetje wat eten een aantal van jullie kinderen veel zeg! Heerlijk!!!
Bij ons is het schema ongeveer als volgt:
Ontbijt: Halve boterham en beetje fruit
Snack: Fruit, best veel
Lunch: 1 a 2 boterhammen
Snack: cracker of 2 soepstengels
Diner: vol (kinder)bord met wat de pot schaft
Is de warmte in de schaduw nog steeds te erg voor hem?
@poep, Wij hebben een tijdje last gehad van keuteltjes, dat bleek te komen doordat ze te weinig dronk. Ondertussen weer nette wat hardere plakpoep (wat klinkt dat vies!). Als de diarree zo lang aanhoudt zou ik idd snel naar de dokter gaan, beter het zekere voor het onzekere.
@eten, Jeetje wat eten een aantal van jullie kinderen veel zeg! Heerlijk!!!
Bij ons is het schema ongeveer als volgt:
Ontbijt: Halve boterham en beetje fruit
Snack: Fruit, best veel
Lunch: 1 a 2 boterhammen
Snack: cracker of 2 soepstengels
Diner: vol (kinder)bord met wat de pot schaft
Hier word ik niet vrolijk van!
dinsdag 10 juli 2018 om 08:52
Ik ben een tijdje van de radar geweest, we waren lekker op vakantie. Was geweldig en mini heeft super genoten. Waren in Frankrijk, Center Parcs Les trois forets, echt een aanrader!
Verder wordt mini waarschijnlijk volgende week geopereerd aan haar buik (n*avelbreuk), best spannend maar zit er al een hele tijd aan te komen. Is echter nog niet zeker of de operatie door kan gaan omdat ze weer wat last heeft van benauwdheid.
Verder wordt mini waarschijnlijk volgende week geopereerd aan haar buik (n*avelbreuk), best spannend maar zit er al een hele tijd aan te komen. Is echter nog niet zeker of de operatie door kan gaan omdat ze weer wat last heeft van benauwdheid.

dinsdag 10 juli 2018 om 09:08
Wat zonde van een leuke speeltuin zeg! En zonneallergie is stomGlitterCupcake schreef: ↑10-07-2018 07:39Wij doen ook niks op het warmste van de dag. Op het kdv spelen ze dan in de hal of gymzaal waar het wat koeler is. Uv spul hebben we ook. Thuis gaan we ook naar de bieb of museum als de zon hard straalt.
We zochten hier ook vaak de speeltuin met het meeste schaduw op. Maar vorige week zijn daar de bomen op het terrein gekapt omdat ouders bang waren voor tekenMassahysterie. Er was ook een mooie waterspeelbaan met een bak/ton aan het einde. Die is weggehaald. Ouders kijken liever op hun telefoon dan dat ze op hun kroost letten.

dinsdag 10 juli 2018 om 12:21
Dus hier zijn jullie gebleven. Net de laatste paar pagina's terug gelezen.
Dreumes gaat hier goed. Heeft inmiddels leren lopen, maar is wel een stuntpiloot. Valt vrij vaak. Gek genoeg is het niet steeds huilen, sterker nog.. Ze geeft bijna nooit reactie. Al hoor ik haar wel is zuchten dat ze weer gevallen is.
Dreumes nu een goede week aan de diarree. Billen gaan er kapot van. Iemand nog tips?
Heb voor donderdag een afspraak bij huisarts. Ze droogt nog niet uit, dus geen haast. Maar wil toch gaan vanwege die billen. Of het moet ineens over zijn...
Dreumes gaat hier goed. Heeft inmiddels leren lopen, maar is wel een stuntpiloot. Valt vrij vaak. Gek genoeg is het niet steeds huilen, sterker nog.. Ze geeft bijna nooit reactie. Al hoor ik haar wel is zuchten dat ze weer gevallen is.
Dreumes nu een goede week aan de diarree. Billen gaan er kapot van. Iemand nog tips?
Heb voor donderdag een afspraak bij huisarts. Ze droogt nog niet uit, dus geen haast. Maar wil toch gaan vanwege die billen. Of het moet ineens over zijn...

dinsdag 10 juli 2018 om 12:39
Dat klinkt echt superschattig.little_angel89 schreef: ↑10-07-2018 12:21Dus hier zijn jullie gebleven. Net de laatste paar pagina's terug gelezen.
Hier zag ik Rozetje gister op de eerste trede van de trap staan; klaar om de tweede te bestormen. een traphekje beneden is echt heel lastig, dus voorlopig maar even de tussendeur dicht doen. En iets van anti-uitglijdspul op de tredes plakken.

dinsdag 10 juli 2018 om 19:28
Qua eten:
Ontbijt: 2-3 boterhammen
Tussendoor: banaan, minicrackers/ontbijtkoek/eierkoek (net wat voor het grijpen ligt)
Lunch: 2-3 boterhammen
Tussendoor: appel/meloen in stukjes, soms wat rozijntjes, schuddebuikjes of muisjes in een bakje
Avondeten: 1/3 tot 1/2 van een volwassen portie, met de pot mee. Soms toetje, soms heeft ze geen zin.
Ze eet uitstekend, gelukkig
. Is overigens niet groot, maar heeft altijd wel trek.
Qua activiteit in de hitte; we hebben zelf een veranda aan het huis, en dat scheelt enorm. Daar is het eigenlijk altijd goed uit te houden, ook met heel warm weer, en daar staat ook de zandbak en de bovenkant van de zandbak met een berg water er in.
Glittercupcake, wat ontzettend stom van die bomen en waterbak. Zonde, dat maakt een speeltuintje juist een fijne plek om te zijn - het is wachten op de eerste ouder die doorheeft dat teken in het gras zitten, dan wordt alles volgekiept met rubbertegels
. Hier een paar speeltuintjes in de buurt waar bij 1 veel schaduw is (heerlijk) en bij 1 wat minder (maar wel een leukere schommel), daar gaan we ook nog wel regelmatig heen.
Ontbijt: 2-3 boterhammen
Tussendoor: banaan, minicrackers/ontbijtkoek/eierkoek (net wat voor het grijpen ligt)
Lunch: 2-3 boterhammen
Tussendoor: appel/meloen in stukjes, soms wat rozijntjes, schuddebuikjes of muisjes in een bakje

Avondeten: 1/3 tot 1/2 van een volwassen portie, met de pot mee. Soms toetje, soms heeft ze geen zin.
Ze eet uitstekend, gelukkig

Qua activiteit in de hitte; we hebben zelf een veranda aan het huis, en dat scheelt enorm. Daar is het eigenlijk altijd goed uit te houden, ook met heel warm weer, en daar staat ook de zandbak en de bovenkant van de zandbak met een berg water er in.
Glittercupcake, wat ontzettend stom van die bomen en waterbak. Zonde, dat maakt een speeltuintje juist een fijne plek om te zijn - het is wachten op de eerste ouder die doorheeft dat teken in het gras zitten, dan wordt alles volgekiept met rubbertegels

dinsdag 10 juli 2018 om 20:18
Wat een overdreven gedoe met die teken zeg, gelukkig zijn ze hier in de buurt nog niet zo hysterisch. Wij hebben binnen 10min wandelen de keuze uit 5 speeltuintjes waarvan er twee echt leuk zijn en binnen 10min fietsen zou ik niet eens weten hoeveel er zijn maar er is in elk geval keuze genoeg.
Qua eten wisselt het hier ontzettend per dag maar dit is redelijk gemiddeld:
Flesvoeding met 4 scheppen opvolgmelk
1/2boterham met boter en kaas (wel van dat hele vullende duitse desembrood)
Paar happen boekweit/havermout pap
Tussendoor:
3/4 banaan
2 gedroogde stukjes fruit
Lunch:
3 dagen van de week warme hap, schijnt ze redelijk te eten op het kdv.
Thuis wisselen we heel erg met het eten bv 1/2 desemboterham, paar slokken soep en een cracker met boter en brie
Tussendoor
Cracker en squeezy thuis, op kdv beker yoghurt, cracotte en gedroogd fruit
Diner
Wat de pot schaft, groenten gaan vaak niet zo lekker er in, vlees wel en als er pasta is eet ze dat ook altijd goed mee. Ene keer paar hapjes en de andere keer een halve volwassen portie.
Als toetje gemiddeld een halve ikeabeker met yoghurt.
Avonds nog een fles met scheppen opvolgmelk
Qua eten wisselt het hier ontzettend per dag maar dit is redelijk gemiddeld:
Flesvoeding met 4 scheppen opvolgmelk
1/2boterham met boter en kaas (wel van dat hele vullende duitse desembrood)
Paar happen boekweit/havermout pap
Tussendoor:
3/4 banaan
2 gedroogde stukjes fruit
Lunch:
3 dagen van de week warme hap, schijnt ze redelijk te eten op het kdv.
Thuis wisselen we heel erg met het eten bv 1/2 desemboterham, paar slokken soep en een cracker met boter en brie
Tussendoor
Cracker en squeezy thuis, op kdv beker yoghurt, cracotte en gedroogd fruit
Diner
Wat de pot schaft, groenten gaan vaak niet zo lekker er in, vlees wel en als er pasta is eet ze dat ook altijd goed mee. Ene keer paar hapjes en de andere keer een halve volwassen portie.
Als toetje gemiddeld een halve ikeabeker met yoghurt.
Avonds nog een fles met scheppen opvolgmelk
envelop wijzigde dit bericht op 10-07-2018 20:21
10.85% gewijzigd

woensdag 11 juli 2018 om 09:51
Nee das hier jammerlijk mislukt
Het debacle staat een paar pagina’s terug.
We zijn wel heel streng dat de speen in bed blijft. Dat + allerlei onduidelijke eisen van dreumes maakt trouwens wel dat hij de afgelopen dagen echt een onhebbelijk blaag is. Hij test alles, sloopt, rukt, gooit, trapt alles wat hij in zijn handjes krijgt. En daar schreeuwt ie dan NEEEE bij als we corrigeren. Het zal wel een sprong/fase/kies zijn. Maar we blijven consequent en zien vooral nu niks door de vingers. Maar manlief had er totaal geen moeite mee om dreumes op het kdv af te leveren
Ik vind het slopen, rukken etc normaal niet erg. Dan zegt ie er ‘oh?’ bij en weet ik dat hij het niet doet om grenzen te testen. Hij test dan het object. Maar nu zegt ie er ‘zo!’ bij en kijkt naar onze reactie

We zijn wel heel streng dat de speen in bed blijft. Dat + allerlei onduidelijke eisen van dreumes maakt trouwens wel dat hij de afgelopen dagen echt een onhebbelijk blaag is. Hij test alles, sloopt, rukt, gooit, trapt alles wat hij in zijn handjes krijgt. En daar schreeuwt ie dan NEEEE bij als we corrigeren. Het zal wel een sprong/fase/kies zijn. Maar we blijven consequent en zien vooral nu niks door de vingers. Maar manlief had er totaal geen moeite mee om dreumes op het kdv af te leveren

Ik vind het slopen, rukken etc normaal niet erg. Dan zegt ie er ‘oh?’ bij en weet ik dat hij het niet doet om grenzen te testen. Hij test dan het object. Maar nu zegt ie er ‘zo!’ bij en kijkt naar onze reactie

woensdag 11 juli 2018 om 10:32
@Cupcake, ohja, dat had ik gelezen... dreumes 'eist' de speen steeds vaker, vandaar dat ik eraan zit te denken ze helemaal weg te doen. Ben echter bang dat dit heel veel slapeloze nachten tot gevolg gaat hebben. En weet niet zeker hoe je dat het beste aan kan pakken...
Dat slopen etc klinkt niet heel gezellig. Dan zijn de dagjes kdv soms wel echt een verademing hè?
Wij zijn ondertussen ook aan het denken aan zindelijkheidstraining. Daar ga ik binnenkort maar even een boekje over halen om te kijken hoe we dat moeten doen... Pfff, lijkt me een hoop gedoe maar vast in de zomer fijner dan in de winter. En ze is al bijna 2 (nog een week). Dus moet hopelijk wel kunnen
Dat slopen etc klinkt niet heel gezellig. Dan zijn de dagjes kdv soms wel echt een verademing hè?
Wij zijn ondertussen ook aan het denken aan zindelijkheidstraining. Daar ga ik binnenkort maar even een boekje over halen om te kijken hoe we dat moeten doen... Pfff, lijkt me een hoop gedoe maar vast in de zomer fijner dan in de winter. En ze is al bijna 2 (nog een week). Dus moet hopelijk wel kunnen
woensdag 11 juli 2018 om 12:14
Hahaaaaaa dit soort dagenGlitterCupcake schreef: ↑11-07-2018 09:51Nee das hier jammerlijk misluktHet debacle staat een paar pagina’s terug.
We zijn wel heel streng dat de speen in bed blijft. Dat + allerlei onduidelijke eisen van dreumes maakt trouwens wel dat hij de afgelopen dagen echt een onhebbelijk blaag is. Hij test alles, sloopt, rukt, gooit, trapt alles wat hij in zijn handjes krijgt. En daar schreeuwt ie dan NEEEE bij als we corrigeren. Het zal wel een sprong/fase/kies zijn. Maar we blijven consequent en zien vooral nu niks door de vingers. Maar manlief had er totaal geen moeite mee om dreumes op het kdv af te leveren![]()
Ik vind het slopen, rukken etc normaal niet erg. Dan zegt ie er ‘oh?’ bij en weet ik dat hij het niet doet om grenzen te testen. Hij test dan het object. Maar nu zegt ie er ‘zo!’ bij en kijkt naar onze reactie![]()

@speen: krijgt hij hier nog. Zat te denken eens op vakantie een poging te wagen met het slapen zonder speen. Nouja we zien wel even.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
woensdag 11 juli 2018 om 12:15
Dat waren wij eerst ook van plan. Maar omdat ze de eerste weken alleen sonde voeding kreeg werd aangeraden om een speentje te geven. Ze had namelijk wel een zuigreflex. En daarna werd die speen ook al snel voor ons normaal. Jammer achteraf, hadden we strenger mee moeten zijn.
woensdag 11 juli 2018 om 12:19
Dit geldt ook voor ons. De nachten zijn vaak al zwaar, dus ik ben nog niet toe aan de strijd bij het slapen gaan die er dan ongetwijfeld zal zijn. Ze heeft hem alleen in bed en heel soms in de auto bij lange ritten.

woensdag 11 juli 2018 om 12:28
Speen heb ik bij 4 maanden ingeruild voor een knuffeldoekje. Was een eitje want ze lag alleen nog maar te kauwen op de speen.
Zindelijkheid ben ik ook over na aan het denken om deze zomer een week lang peuter in blote kont te laten lopen. Nu wil ze af en toe op het potje zitten maar doet niks. En dan wel een kwartier later in de luier gaan poepen. Ze kan ook poep en plas zeggen nu. Heel handig als ze in bed ligt en nog heeft gepoept voor het slapen. Maar echt snel zindelijk worden zie ik eigenlijk nog niet zo gebeuren. Misschien is het ook net zo makkelijk om het een beetje op zn beloop te laten.
Zindelijkheid ben ik ook over na aan het denken om deze zomer een week lang peuter in blote kont te laten lopen. Nu wil ze af en toe op het potje zitten maar doet niks. En dan wel een kwartier later in de luier gaan poepen. Ze kan ook poep en plas zeggen nu. Heel handig als ze in bed ligt en nog heeft gepoept voor het slapen. Maar echt snel zindelijk worden zie ik eigenlijk nog niet zo gebeuren. Misschien is het ook net zo makkelijk om het een beetje op zn beloop te laten.

woensdag 11 juli 2018 om 13:21
Ik gebruik deels baby zindelijkheids communicatie. Wil volgende week zoon ook gewoon paar dagen in blote billen laten lopen.
Zoon is uit zijn ritme op vakantie en zoekt alle grenzen op. Helaas geen kdv dan dus
.
Speen wordt hier alleen overdag af en toe gebruikt en bij slapen op kdv. Thuis wil hij gewoon de borst bij bedtijd maar hoop dat dit ivm zwangerschap gewoon opdroogt.
Zoon is uit zijn ritme op vakantie en zoekt alle grenzen op. Helaas geen kdv dan dus

Speen wordt hier alleen overdag af en toe gebruikt en bij slapen op kdv. Thuis wil hij gewoon de borst bij bedtijd maar hoop dat dit ivm zwangerschap gewoon opdroogt.
woensdag 11 juli 2018 om 13:28
Oh wat zijn jullie vroeg met speen en zindelijkheid enzo! Hier in mijn omgeving vond men mij al vroeg toen we de speen op zn 2e jaar afschaften. En dat was vooral toeval, want de speen was gewoon kapot en toen peuter hem zelf weggooide in de prullenbak snapte hij meteen dat hij dus weg was.
En zindelijkheid kwam hier pas met ruim 3 jaar. Eerder gaf hij er niks om.
Ik kijk er allemaal tevreden op terug dus ik ga mezelf er eerder ook nog niet mee bezig houden, tenzij dreumes er zelf om vraagt.
Ik doe inmiddels wel hetzelfde als de meesten hier namelijk speen echt alleen voor in bed. Dat is ook wel eens anders geweest maar dreumes is nu oud genoeg om dat te snappen.
En zindelijkheid kwam hier pas met ruim 3 jaar. Eerder gaf hij er niks om.
Ik kijk er allemaal tevreden op terug dus ik ga mezelf er eerder ook nog niet mee bezig houden, tenzij dreumes er zelf om vraagt.
Ik doe inmiddels wel hetzelfde als de meesten hier namelijk speen echt alleen voor in bed. Dat is ook wel eens anders geweest maar dreumes is nu oud genoeg om dat te snappen.

woensdag 11 juli 2018 om 14:07
woensdag 11 juli 2018 om 14:13

woensdag 11 juli 2018 om 14:40