Dreumes topic II
dinsdag 15 mei 2018 om 13:21
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
woensdag 18 juli 2018 om 12:31
Mijn man appte trouwens dat dreumes weer bij binnenkomst op het kdv achter een filmpje op een laptop werd gezet door de invaller. Dat doet die invaller omdat het sneuste meisje van de groep ‘het moeilijk had’. Maar dat kind heeft het altijd moeilijk. Dr moeder is ook moeilijk. Die zit daar gerust een half uur te beppen met de leidsters bij ophalen/brengen om alle ditjes/datjes/huiltjes door te spreken.
Ik weet niet zo goed wat ik er van denk. Aan de ene kant zal die invaller het wel weten en gun ik het sneue kind ook een gelukje. Aan de andere kant: wtf? ik betaal niet zodat onze koter buurman&buurman kan kijken.
Ik weet niet zo goed wat ik er van denk. Aan de ene kant zal die invaller het wel weten en gun ik het sneue kind ook een gelukje. Aan de andere kant: wtf? ik betaal niet zodat onze koter buurman&buurman kan kijken.
woensdag 18 juli 2018 om 12:41
Ik vind het heel bijzonder dat er een tv op een kinderdagverblijf is en zou daar ook niet zo blij mee zijn denk ik.... Ligt er ook een beetje aan hoe ze verder met dreumes zijn, ik ben zo tevreden met ons kdv en de leidsters dat ik het dan ook niet erg zou vinden als ze iets zouden doen waar ik minder blij mee ben aangezien de rest zo goed is.
woensdag 18 juli 2018 om 12:47
Dat vind ik ook wel vreemd Glitter, geen idee of dat normaal is bij een kdv. Maar helemaal als het structureel is, zou ik daar niet zo blij mee zijn (hoewel Buurman en Buurman best educatief is
)
Zelf de spiraal eruit vissen, daar had ik ook al aan gedacht. Dat heb ik zelfs genoemd aan de telefoon, of ik dat niet kon doen. Dat was ook het moment waarop de assistente me voor morgen inplande, ze is vast bang dat ik anders evengoed morgen daar zit met een uitgescheurde baarmoeder ofzo
Zelf de spiraal eruit vissen, daar had ik ook al aan gedacht. Dat heb ik zelfs genoemd aan de telefoon, of ik dat niet kon doen. Dat was ook het moment waarop de assistente me voor morgen inplande, ze is vast bang dat ik anders evengoed morgen daar zit met een uitgescheurde baarmoeder ofzo
woensdag 18 juli 2018 om 12:53
Ik vind 2 maanden ook echt bizar lang.. Is even n kwestie van wat hoesten terwijl hij/zij trekt en klaar.. Ik had ook gevraagd om een datum dichterbij.
Spannend dat jullie er weer voor gaan!
Tv of tablet op kdv.. Ik zou daar niet zoveel van vinden geloof ik.. Mijn kind zou t geweldig vinden en dat vind ik ook wat waard. Zeker als het alleen bij een invaller gebeurt zou ik dat makkelijk naast me neerleggen. Maar ik heb makkelijk praten, wij maken (nog) geen gebruik van een kdv
Spannend dat jullie er weer voor gaan!
Tv of tablet op kdv.. Ik zou daar niet zoveel van vinden geloof ik.. Mijn kind zou t geweldig vinden en dat vind ik ook wat waard. Zeker als het alleen bij een invaller gebeurt zou ik dat makkelijk naast me neerleggen. Maar ik heb makkelijk praten, wij maken (nog) geen gebruik van een kdv
woensdag 18 juli 2018 om 13:20
Spannend Fiona! En 2 maanden wachten is bizar lang! Goed dat je hebt volgehouden voor een eerdere datum!
Boheme, beterschap. Heb je iemand achter de hand die je kan bellen als het écht niet gaat? Ziek zijn terwijl er een kleintje rond loopt is bijna niet te doen.
Over het tv kijken, als dat één keer gebeurd zou ik het niet zo erg vinden maar vaker zou ik niet op prijs stellen. Bij zoon op kdv hebben ze niet eens een tv geloof ik.
Boheme, beterschap. Heb je iemand achter de hand die je kan bellen als het écht niet gaat? Ziek zijn terwijl er een kleintje rond loopt is bijna niet te doen.
Over het tv kijken, als dat één keer gebeurd zou ik het niet zo erg vinden maar vaker zou ik niet op prijs stellen. Bij zoon op kdv hebben ze niet eens een tv geloof ik.
woensdag 18 juli 2018 om 13:20
Als het structureel zou zijn zou ik daar zeker wat van zeggen.
Beterschap Boheme!
Spannend Fiona!
Plannen vandaag: Net even op de fiets naar schoonouders geweest kopkoffie doen en excuus om dochter in het nieuwe zitje achterop te zetten! Ze ligt nu sinds kwartiertje op bed en hopelijk slaapt ze tot een uurtje of 4. Ondertussen is mama
Namen hebben we nooit gedeeld. Eigenlijk tijdens ons daten en voordat we getrouwd waren of ik zwanger was hadden we al een naam voor een meisje en konden nog niet echt op een jongensnaam komen, maar het werd een meisje dus geen probleem. Tijdens mijn zwangerschap wel een paar jongens namen opgeschreven, maar verschillende vielen al weer af door bepaalde associaties.
Beterschap Boheme!
Spannend Fiona!
Plannen vandaag: Net even op de fiets naar schoonouders geweest kopkoffie doen en excuus om dochter in het nieuwe zitje achterop te zetten! Ze ligt nu sinds kwartiertje op bed en hopelijk slaapt ze tot een uurtje of 4. Ondertussen is mama
Namen hebben we nooit gedeeld. Eigenlijk tijdens ons daten en voordat we getrouwd waren of ik zwanger was hadden we al een naam voor een meisje en konden nog niet echt op een jongensnaam komen, maar het werd een meisje dus geen probleem. Tijdens mijn zwangerschap wel een paar jongens namen opgeschreven, maar verschillende vielen al weer af door bepaalde associaties.
woensdag 18 juli 2018 om 13:36
woensdag 18 juli 2018 om 13:39
Voor man en mij was het tijdens ons daten ook een normaal onderwerp ‘wat vind jij van deze naam’ als we ergens iets hoorden of lazen. We hadden dan ook een lijst klaarliggen voor dreumes. Het was moeilijk om te kiezen. Inmiddels zijn we een nieuw lijstje begonnen
Mijn smaak is wel wat exotischer dan die van mijn man. Hoe ging dat bij jullie?
woensdag 18 juli 2018 om 13:41
Wat leuk Fiona! En 2 maanden wachten is belachelijk, goed dat je door hebt gezet voor een eerdere afspraak.
Boheme, sterkte & beterschap! Is er niemand die even een paar uurtjes voor kind kan komen zorgen zodat jij je bed in kan?
GlitterCupcake, daar zou ik ook niet blij mee zijn. Er moet toch bij het kdv genoeg te doen zijn om een dreumes zichzelf te laten vermaken zonder schermen? Als het vaker gebeurt zou ik het zeker bespreken met de vaste leidsters. Ik heb bij ons nog niet eerder een kindje achter een scherm zien zitten. Als onze dreumes (of een ander kindje) even vermaakt moet worden bij binnenkomst, wordt ze in een stoel gezet met een mooi stuk speelgoed voor zich, dat vind ik toch een betere optie.
Boheme, sterkte & beterschap! Is er niemand die even een paar uurtjes voor kind kan komen zorgen zodat jij je bed in kan?
GlitterCupcake, daar zou ik ook niet blij mee zijn. Er moet toch bij het kdv genoeg te doen zijn om een dreumes zichzelf te laten vermaken zonder schermen? Als het vaker gebeurt zou ik het zeker bespreken met de vaste leidsters. Ik heb bij ons nog niet eerder een kindje achter een scherm zien zitten. Als onze dreumes (of een ander kindje) even vermaakt moet worden bij binnenkomst, wordt ze in een stoel gezet met een mooi stuk speelgoed voor zich, dat vind ik toch een betere optie.
woensdag 18 juli 2018 om 13:42
Ik heb rozetjes naam en tweede naam al voor de geboorte gedeelt met familie en vrienden (niet met kennissen), en veel mensen weten ook hoe een evt 2e kindje gaat heten als het een jongen is (voor een meisje weet ik het zelf nog niet).
Voordeel van BAM-mam: geen gedoe over de naam, nadeel van BAM-mam; het had me best een leuk geheimpje geleken tussen mijzelf en een partner.
Voordeel van BAM-mam: geen gedoe over de naam, nadeel van BAM-mam; het had me best een leuk geheimpje geleken tussen mijzelf en een partner.
woensdag 18 juli 2018 om 13:46
woensdag 18 juli 2018 om 13:47
rosings schreef: ↑18-07-2018 13:42Ik heb rozetjes naam en tweede naam al voor de geboorte gedeelt met familie en vrienden (niet met kennissen), en veel mensen weten ook hoe een evt 2e kindje gaat heten als het een jongen is (voor een meisje weet ik het zelf nog niet).
Mij had het ook wel wat geleken om alleen de naam te kunnen kiezen. Manlief vond veel van mijn voorstellen niks.
En dat geheimpje was juist lastig! Ik versprak mij soms bijna dat ik i.p.v. baby in eens de naam zei. Niet handig
woensdag 18 juli 2018 om 13:49
Ik kan het niet laten om nog mee te schrijven hier. Zo leuk hoeveel hier geschreven wordt.
Sterkte Boheme, ziek zijn met kind vind ik echt verschrikkelijk.
Fiona, 2 maanden is toch absurd lang! Fijn dat je alsnog snel terecht kan.
Namen, we gingen over namen nadenken nadat we het geslacht wisten. Af en toe gooide een van ons een naam in de lucht en zei de ander keihard nee
Tot dat we bij 1 naam allebei een goed gevoel hadden. Dat is hem ook geworden en er was ook geen ruimte voor afwijken, want we hadden geen andere opties.
Glitter, wat goed van je dat je het rustiger aan gaat doen. Dat inzicht hebben is al een begin.
Ik heb een freds swimtrainer gekocht (zwemband met soort van tuigje). Kan niet wachten om hem te proberen. Het idee is dat dochter dan in het diepe water mee kan zonder aan mij vastgeplakt te zitten.
Ondanks dat ik al een tijdje roep dat 1 kind genoeg is, slaan de laatste tijd de twijfels toe. Gek word ik ervan. Een paar dagen per maand ben ik aan het dagdromen over een tweede, hormonen! Wij zijn altijd heel duidelijk en overtuigd geweest van onze keuzes (kind, werk, woonplaats), dus die twijfels nu zijn ons zo onbekend dat ik niet goed weet wat ik er mee moet. Ik hoop dat er een moment komt dat het een overtuigd ja of nee is.
Sterkte Boheme, ziek zijn met kind vind ik echt verschrikkelijk.
Fiona, 2 maanden is toch absurd lang! Fijn dat je alsnog snel terecht kan.
Namen, we gingen over namen nadenken nadat we het geslacht wisten. Af en toe gooide een van ons een naam in de lucht en zei de ander keihard nee
Tot dat we bij 1 naam allebei een goed gevoel hadden. Dat is hem ook geworden en er was ook geen ruimte voor afwijken, want we hadden geen andere opties.
Glitter, wat goed van je dat je het rustiger aan gaat doen. Dat inzicht hebben is al een begin.
Ik heb een freds swimtrainer gekocht (zwemband met soort van tuigje). Kan niet wachten om hem te proberen. Het idee is dat dochter dan in het diepe water mee kan zonder aan mij vastgeplakt te zitten.
Ondanks dat ik al een tijdje roep dat 1 kind genoeg is, slaan de laatste tijd de twijfels toe. Gek word ik ervan. Een paar dagen per maand ben ik aan het dagdromen over een tweede, hormonen! Wij zijn altijd heel duidelijk en overtuigd geweest van onze keuzes (kind, werk, woonplaats), dus die twijfels nu zijn ons zo onbekend dat ik niet goed weet wat ik er mee moet. Ik hoop dat er een moment komt dat het een overtuigd ja of nee is.
woensdag 18 juli 2018 om 13:53
Oef wat een vroege ochtenden, succes! Zoon sliep prima maar zelf al twee nachten slecht geslapen van de warmte en drukte. Ik neem dus nog een bakkie.
Glitter, ik zou er ook raar van opkijken, als dreumes op het KDV achter een scherm gezet wordt. Goed om het even met de vaste leiding te bespreken. Als 't eenmalig is, OK, maar als ze er al een scherm / laptop hebben zal het wellicht vaker gebeuren.
Vandaag: even wezen buurten bij een kennis die ook een dreumes heeft, onze dreumes ligt nu te slapen. Vaatwasser uitruimen, was draaien, even forummen en relaxen
.
Beterschap voor Boheme! En voor Lux succes met alle drukte!
Fiona, 2 maanden zou ik ook te lang vinden hoor. Succes morgen! En leuk dat jullie voor een 2e gaan
.
Glitter, ik zou er ook raar van opkijken, als dreumes op het KDV achter een scherm gezet wordt. Goed om het even met de vaste leiding te bespreken. Als 't eenmalig is, OK, maar als ze er al een scherm / laptop hebben zal het wellicht vaker gebeuren.
Vandaag: even wezen buurten bij een kennis die ook een dreumes heeft, onze dreumes ligt nu te slapen. Vaatwasser uitruimen, was draaien, even forummen en relaxen
Beterschap voor Boheme! En voor Lux succes met alle drukte!
Fiona, 2 maanden zou ik ook te lang vinden hoor. Succes morgen! En leuk dat jullie voor een 2e gaan
happiness = reality - expectations
woensdag 18 juli 2018 om 14:23
Peuter heeft hier 3x iPad gekeken (naar ik weet) op het kdv. Heb er toen wat van gezegd. Ze zeiden dat dit maximaal 10 minuutjes wordt gedaan en alleen educatieve filmpjes. Ik heb wel mijn twijfels bij of dat echt maar 10 minuutjes was.
Later is de directrice er bij me op terug gekomen dat ze het had gehoord en nog eens extra besproken heeft en dat het inderdaad echt niet mag gebeuren dat kinderen er vaker of langer achter zitten.
@namen: ik vind een naam uitzoeken met man een ramp. Uit de hele top 1000 vindt man 4(!!) namen leuk. Dat is dus maximaal compromissen sluiten en eigenlijk nooit een naam die in mijn eigen top10 stond.
Later is de directrice er bij me op terug gekomen dat ze het had gehoord en nog eens extra besproken heeft en dat het inderdaad echt niet mag gebeuren dat kinderen er vaker of langer achter zitten.
@namen: ik vind een naam uitzoeken met man een ramp. Uit de hele top 1000 vindt man 4(!!) namen leuk. Dat is dus maximaal compromissen sluiten en eigenlijk nooit een naam die in mijn eigen top10 stond.
woensdag 18 juli 2018 om 14:34
Ik riep een naam en man lette niet op en zei 'neh'. Nog geen 2 minuten later kwam hij met dezelfde naam. Die naam is het geworden.GlitterCupcake schreef: ↑18-07-2018 13:39Voor man en mij was het tijdens ons daten ook een normaal onderwerp ‘wat vind jij van deze naam’ als we ergens iets hoorden of lazen. We hadden dan ook een lijst klaarliggen voor dreumes. Het was moeilijk om te kiezen. Inmiddels zijn we een nieuw lijstje begonnenMijn smaak is wel wat exotischer dan die van mijn man. Hoe ging dat bij jullie?
En man roept steeds dat zoon zijn naam écht zijn idee was...
woensdag 18 juli 2018 om 14:39
Wij waren zo blij dat we een meisje kregen, dat was de naam waar we 100% zeker over waren, al heel lang ook. Jongensnaam was meer dat we écht niks beters wisten en 'dan maar die zouden doen'.
Nu hebben we nog ruim 5 maanden de tijd, maar ik vind het nog steeds héél moeilijk.
Wij delen de naam trouwens met niemand tot na de geboorte. Vind het iets heel persoonlijks en ik zit op niemand zijn mening te wachten voordat het kind er daadwerkelijk is. Daarna houden ze hun mond wel
Tot die tijd hebben we altijd een codenaam voor de baby, vorige keer heb ik die gekozen en nu man. Is dus ook een naam die ik HEEL stom vind
Nu hebben we nog ruim 5 maanden de tijd, maar ik vind het nog steeds héél moeilijk.
Wij delen de naam trouwens met niemand tot na de geboorte. Vind het iets heel persoonlijks en ik zit op niemand zijn mening te wachten voordat het kind er daadwerkelijk is. Daarna houden ze hun mond wel
woensdag 18 juli 2018 om 14:44
Wij hebben met zoon ook het geslacht geheim gehouden, dus ook de naam.
We hielden een lijstje bij met namen dje we leuk vonden en keken er later dan naar. Sommige namen die ik had opgeschreven, vond ik de volgende dag niet zo leuk meer en sommige van vriend ineens leuker.
Uiteindelijk kwam ik op de naam en vriend vond hem direct leuk. Beide zijn we nog steeds blij met de keus.
Leuk fiona, een 2e!
Wij willen ook en ik kan nu echt niet meer wachten maar moet toch. We gaan naar Aruba, en daar is nog het zika virus. Dus als we terugkomen nog 2 maanden wachten en gaan we er voor.
We hielden een lijstje bij met namen dje we leuk vonden en keken er later dan naar. Sommige namen die ik had opgeschreven, vond ik de volgende dag niet zo leuk meer en sommige van vriend ineens leuker.
Uiteindelijk kwam ik op de naam en vriend vond hem direct leuk. Beide zijn we nog steeds blij met de keus.
Leuk fiona, een 2e!
Wij willen ook en ik kan nu echt niet meer wachten maar moet toch. We gaan naar Aruba, en daar is nog het zika virus. Dus als we terugkomen nog 2 maanden wachten en gaan we er voor.
woensdag 18 juli 2018 om 14:59
Wij waren beide eens over de naam, maar aan het einde van mijn zwangerschap heb ik soms nog wel eens getwijfeld omdat het geen alledaagse naam is en misschien toch een beetje vreemd is. Uiteindelijk ben ik blij dat we er toch voor zijn gegaan, ook omdat we uit onze omgeving allemaal terug hoorde dat ze het zo'n leuke aparte naam vinden, maar toch ook heel nederlands.
woensdag 18 juli 2018 om 17:26
Vitamine K zit voldoende in de flesvoedingMaartje2016 schreef: ↑18-07-2018 09:09@bo: vegeet je vitamine K ook niet, wij doen hier 3x zo lang met het flesje als met de eerste, nu ik erover nadenk![]()
woensdag 18 juli 2018 om 19:22
Als ik een leuke naam hoorde of las, vroeg ik wat man er van vond. Jongensnamen vonden we er maar één mooi dus niet zo moeilijk toen. Meisjesnamen zijn er genoeg mooi. Ik heb nu nog niet echt een jongensnaam in mijn hoofd trouwens want voor mijn gevoel hebben we mooiste naam al.
Man, ik en oudste wisten de jongens- en meisjesnaam. We wisten geslacht niet dus verspraken ons daardoor niet.
woensdag 18 juli 2018 om 20:18