Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
obelix84 schreef:
18-07-2018 20:18
Ik had een lijst gemaakt met namen die ik mooi vond.. Ik kreeg m terug met, op 2 namen na, alles doorgestreept ;-) 1 van die 2 is het uiteraard geworden.
Wel hadden we nog een jongensnaam klaar liggen voor de zekerheid want mijn oudcollega kreeg dus een jongen terwijl ze een meisje verwachtte..
Haha, geniaal!
Alle reacties Link kopieren
obelix84 schreef:
18-07-2018 20:18
Ik had een lijst gemaakt met namen die ik mooi vond.. Ik kreeg m terug met, op 2 namen na, alles doorgestreept ;-) 1 van die 2 is het uiteraard geworden.
Wel hadden we nog een jongensnaam klaar liggen voor de zekerheid want mijn oudcollega kreeg dus een jongen terwijl ze een meisje verwachtte..
Mja is hier nu min of meer ook zo gegaan. Ik had een stuk of 50 leuke namen en liet hem daaruit selecteren wat hij ook mooi vond. Met het idee dan daaruit te kunnen kiezen. Maar hij vindt maar een oaar namen mooi en als ik die 50 namen op volgorde zet, dan staan de namen die hij mooi vindt echt niet in mijn top 10..
Ik vind het dus alsnog wel lastig om mijn top 10 geheel los te laten en voor een ‘mindere’ naam te gaan (die wel leuk is, maar leuk genoeg??)
Had jij dat niet, of was deze naam toevallig ook binnen jouw voorkeurenlijst ook echt wel favoriet?
Elifantje schreef:
18-07-2018 13:49

Ondanks dat ik al een tijdje roep dat 1 kind genoeg is, slaan de laatste tijd de twijfels toe. Gek word ik ervan. Een paar dagen per maand ben ik aan het dagdromen over een tweede, hormonen! Wij zijn altijd heel duidelijk en overtuigd geweest van onze keuzes (kind, werk, woonplaats), dus die twijfels nu zijn ons zo onbekend dat ik niet goed weet wat ik er mee moet. Ik hoop dat er een moment komt dat het een overtuigd ja of nee is.
Wat vind je vriend/man ervan? Lijkt me lastig. Vriend en ik zijn het er nu (nog) over eens dat we het (voorlopig) bij 1 kind houden.

Zoon doet de laatste dagen 'lastig' met eten. Voorheen was hij super makkelijk, hield een lepel voor zijn mondje en hij deed zijn mondje open. Vandaag begon hij halverwege te schreeuwen en de lepel uit mijn hand te slaan, of het eten weer uit te spugen. Terwijl hij nog wel honger had. Vriend heeft hem uiteindelijk op schoot genomen en zoon kreeg om de X aantal happen een 'woede uitbarsting'. Uiteindelijk wel al zijn eten opgegeten. Merk dat ik het lastig vind om ermee om te gaan.
Ik dwing hem niet om te eten (vol is vol), wordt niet boos en probeer het leuk te houden.
Hebben jullie tips?
@aardbei: hem zelf laten eten, ook al wordt het een bende.
Aardbei-banaan schreef:
18-07-2018 22:18
Wat vind je vriend/man ervan? Lijkt me lastig. Vriend en ik zijn het er nu (nog) over eens dat we het (voorlopig) bij 1 kind houden.

Zoon doet de laatste dagen 'lastig' met eten. Voorheen was hij super makkelijk, hield een lepel voor zijn mondje en hij deed zijn mondje open. Vandaag begon hij halverwege te schreeuwen en de lepel uit mijn hand te slaan, of het eten weer uit te spugen. Terwijl hij nog wel honger had. Vriend heeft hem uiteindelijk op schoot genomen en zoon kreeg om de X aantal happen een 'woede uitbarsting'. Uiteindelijk wel al zijn eten opgegeten. Merk dat ik het lastig vind om ermee om te gaan.
Ik dwing hem niet om te eten (vol is vol), wordt niet boos en probeer het leuk te houden.
Hebben jullie tips?
Geef hem eens een lepeltje in zijn hand tijdens het eten.
Wij laten zoon altijd zelf eten. Alleen bij moeilijke dingen zoals soep helpen we met op lepel scheppen en dan aan hem te geven.
1-Aapje schreef:
18-07-2018 22:22
Wij laten zoon altijd zelf eten. Alleen bij moeilijke dingen zoals soep helpen we met op lepel scheppen en dan aan hem te geven.
Soep eten we niet meer. Man heeft zoon toen geleerd dat je brood in de soep kan dopen en nu doopt zoon standaard zijn brood in zijn melk als we ontbijten of lunchen :facepalm:
Tegenwoordig eet zoon zijn soep best redelijk, maar voordat het zo ver was, deed ik altijd 1 of 2 beschuiten in zijn soep ( kapot geknepen). Het beschuit neemt het vocht op en het wordt schepbaar voor dreumes.
Nijntje* schreef:
18-07-2018 22:35
Tegenwoordig eet zoon zijn soep best redelijk, maar voordat het zo ver was, deed ik altijd 1 of 2 beschuiten in zijn soep ( kapot geknepen). Het beschuit neemt het vocht op en het wordt schepbaar voor dreumes.
Die tip heb je vaker gegeven. Sterker, die tip heb ik aan mijn man doorgegeven... Eigenwijs...

We gaan het gewoon over een maand of 2 weer eens proberen, als we op vakantie zijn ofzo, met beschuit :-D
Oh haha, ik hang hier gewoon al te lang rond :hihi:
Hier raakt dreumes momenteel na anderhalve nanoseconde zo gefrustreerd als iets niet lukt dat hij in een ziedende woedeaanval ontsteekt.

Zoon mag momenteel dus nog zelf eten tot hij zijn eerste poging doet om zijn bord tegen de muur te smijten. Vanaf dan heeft hij pech en krijgt hij zijn eten van mij. Iemand daar nog tips voor?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Oh en qua namen; jongens- en meisjesnaam al heel lang paraat (genoeg tijd met zo’n IVF-traject). Meisjesnaam recyclen we misschien. Vind ‘m erg mooi maar hij hangt ook wel heel erg vast aan het verleden voor m’n gevoel. Dus weet niet of het nog goed voelt om hem over een tijdje te geven.

Mijn man heeft altijd alleen maar bizarre suggesties dus dat zijn meestal geen serieuze opties ;) al heeft hij zoon’s tweede naam verzonnen. Maar die kun je ook echt niet als eerste naam geven :P

Overigens noemde ik zoon vanaf 20 weken gewoon bij zijn naam en deed ik daar niet geheimzinnig over. Iedereen kent mijn meisjesnaam ook al (als ze het hebben onthouden dan).
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Maartje2016 schreef:
18-07-2018 22:25
Soep eten we niet meer. Man heeft zoon toen geleerd dat je brood in de soep kan dopen en nu doopt zoon standaard zijn brood in zijn melk als we ontbijten of lunchen :facepalm:
Wij hebben toevallig laatst op een verjaardag voor eerst soep gehad. Hij bleek het heerlijk te vinden. Meneer wil wel als wij een sausje hebben, hetzelfde sausje dus dat was vandaag druppel pittige cocktailsaus.
lux- schreef:
18-07-2018 22:57
Hier raakt dreumes momenteel na anderhalve nanoseconde zo gefrustreerd als iets niet lukt dat hij in een ziedende woedeaanval ontsteekt.

Zoon mag momenteel dus nog zelf eten tot hij zijn eerste poging doet om zijn bord tegen de muur te smijten. Vanaf dan heeft hij pech en krijgt hij zijn eten van mij. Iemand daar nog tips voor?
Is het bij al het soort eten? Ik zorg bijvoorbeeld bij rijst dat het wat plakkerig er is dus beter schepbaar. (Al bleek zoon vorige week verbazingwekkend goed erwten met een lepeltje te kunnen eten)
lux- schreef:
18-07-2018 22:57

Afleiden, afleiden, afleiden? Hier werkt (hard) liedjes gaan zingen heel redelijk tijdens het eten. Klap eens in je handjes is favoriet, dat haalt dreumes meestal uit haar driftbui. En als zelf zingen niet meer werkt zet ik YouTube filmpjes van Juf Roos of kinderliedjes op mijn telefoon voor haar neus. Vast pedagogisch compleet onverantwoord, maar een hongerige, hysterische dreumes is ook geen optie.

@aarbei-banaan: zelf laten eten inderdaad, of dreumes tenminste een eigen lepel in de handjes geven. En ja, dat wordt een bende. Mannelijke collega op werk met ook een dreumes zei: "mijn leven is een stuk makkelijker sinds ik niet meer geef om een schone vloer".
@lux: misschien ook een (kinder)vork naast een lepel aanbieden? De vork gebruikte hij hier toen om te oefenen het eten te spiezen en de lepel en handen gebruikte hij om te eten.

Zeg maar een nieuw speeltje voor tijdens het eten ;-)
Ja hij heeft lepel en vork idd. En met elk soort eten zelfde liedje. Vandaag z’n lievelingseten, curry. Kreeg een woedeaanval omdat we er naanbrood bij hadden en ik mijn naanbrood in mijn curry doopte en het waagde hem een droog stuk te geven (zodat ‘ie het zelf kon doen ;) ). Liedjes zingen zal ik eens proberen, thanks!
Ik zou dan "klap eens in je handjes" als laatste redmiddel gebruiken.

Ik weet niet hoe schoon de handen van jouw kind zijn tijdens het eten, maar reken maar uit waar het eten heen vliegt als ze goed vies zijn :whistle:
Ja, mijn kleuter had laatst het briljante idee om met haar broertje “klap eens in je handjes - op je boze bolletje” te gaan zingen tijdens het eten... we aten spaghetti bolognese....

Doe

Het

Niet!
ShaunTheSheep schreef:
18-07-2018 23:36
Ja, mijn kleuter had laatst het briljante idee om met haar broertje “klap eens in je handjes - op je boze bolletje” te gaan zingen tijdens het eten... we aten spaghetti bolognese....

Doe

Het

Niet!
:rofl:
Oh ja, het scheelt waarschijnlijk dat dreumes zelf de bewegingen (nog) niet meedoet, maar het wel hilarisch vindt als wij het doen. Maar eigenlijk doen alle liedjes het prima.

En wij hebben een maandenlange fase gehad waarbij dochter iedere maaltijd met haar handjes in haar haar zat, dus wij schrikken niet meer van eten dat in haar gesmeerd wordt.
Dreumes haat klappen en weigert het pertinent dus klap eens in je handjes wordt het zeer zeker niet ;)
Nijntje* schreef:
18-07-2018 21:01
Mja is hier nu min of meer ook zo gegaan. Ik had een stuk of 50 leuke namen en liet hem daaruit selecteren wat hij ook mooi vond. Met het idee dan daaruit te kunnen kiezen. Maar hij vindt maar een oaar namen mooi en als ik die 50 namen op volgorde zet, dan staan de namen die hij mooi vindt echt niet in mijn top 10..
Ik vind het dus alsnog wel lastig om mijn top 10 geheel los te laten en voor een ‘mindere’ naam te gaan (die wel leuk is, maar leuk genoeg??)
Had jij dat niet, of was deze naam toevallig ook binnen jouw voorkeurenlijst ook echt wel favoriet?
Naam van oudste stond niet in mn favorietenlijst idd.. Wel de afkorting van die naam zeg maar (ik wilde bijv juul, man koos voor julia.. Zo heet ze niet hoor, maar dat was ff de beste vergelijking zonder herkenbaar te zijn)
Zwanger dacht ik nog dat ik haar dan altijd bij die afkorting zou noemen maar dat doe ik eigenlijk nooit.. Haar naam past wel echt bij haar zeg maar (of het is gewenning ;-) )
Zelf laten eten is ook hier het toverwoord. Het wordt dan wel een bende inderdaad, maar daar heb ik me maar bij neergelegd. Als ze echt in een drammerige bui is zet ik sesamstraat aan op de laptop. Dan is ze daardoor afgeleid en eet ze meestal haar bordje wel leeg.

Vanmiddag dus spiraaltje laten verwijderen. Uiteraard had dochter vannacht een rotnacht en hebben we amper geslapen. Man vindt het nog erg spannend.
obelix84 schreef:
19-07-2018 07:13
Naam van oudste stond niet in mn favorietenlijst idd.. Wel de afkorting van die naam zeg maar (ik wilde bijv juul, man koos voor julia.. Zo heet ze niet hoor, maar dat was ff de beste vergelijking zonder herkenbaar te zijn)
Zwanger dacht ik nog dat ik haar dan altijd bij die afkorting zou noemen maar dat doe ik eigenlijk nooit.. Haar naam past wel echt bij haar zeg maar (of het is gewenning ;-) )
Hier wel een roepnaam en ik ben er heel blij mee. Ook een Julia-Juul combinatie en ‘Juul’ past hier juist veel beter. Maar wij hadden ook ‘Juul’ op de voorkant van het geboortekaartje en op de achterkant ‘Julia Isabella Catharina’ (bij wijze van). Dus misschien is het hier ook gewenning.

Overigens stonden beide namen bij mij hoog, maar de lange naam is klassiek en een beetje kak. Zijn roepnaam veel toegankelijker maar wat pestgevoeliger. Zo kan hij straks zelf kiezen.
Bedankt dames! Zelf laten eten dus... kan me niet voorstellen inderdaad dat de vloer / omgeving schoon blijft. Even een 'grens' over voor mij, maar als het helpt helpt het.
Al eet hij zijn boterhammen en fruit ook redelijk netjes zonder te gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven