Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

donderdag 2 augustus 2018 om 21:09
Hi
Deze vraag is hier misschien al gesteld in dit topic..Maar geen zin om alles door te lezen
Dochter is 13 mnd en slaapt in de ochtend 1.5 uur.. Ze is dan vrij snel onder zeil. Meestal tussen half 10 en 10 uur naar bed. Tot voor kort sliep ze dan om 2 of uur al weer een uur. Maar de laatste tijd is pas moe rond half 6..terwijl 7 uur alweer bed tijd is.. En ze is dan ook echt heel moe. Dus ophouden tot 7u lukt niet. Wellicht is ze toe aan 1 slaap ipv 2.. Ik weet het niet. Hoe zouden jullie het aanpakken?
Deze vraag is hier misschien al gesteld in dit topic..Maar geen zin om alles door te lezen

Dochter is 13 mnd en slaapt in de ochtend 1.5 uur.. Ze is dan vrij snel onder zeil. Meestal tussen half 10 en 10 uur naar bed. Tot voor kort sliep ze dan om 2 of uur al weer een uur. Maar de laatste tijd is pas moe rond half 6..terwijl 7 uur alweer bed tijd is.. En ze is dan ook echt heel moe. Dus ophouden tot 7u lukt niet. Wellicht is ze toe aan 1 slaap ipv 2.. Ik weet het niet. Hoe zouden jullie het aanpakken?
donderdag 2 augustus 2018 om 21:28
Ik herken wat je schrijft Babs. Dochter zit hier ook ergens tussen 1 en 2 slaapjes op een dag.
Ik merk op dagen dat we ‘s ochtends veel leuke dingen te doen hebben (speelgroep bijv), ze wakker kan blijven tot zeker half twaalf/half één. Dan zorg ik dat ik haar nog snel een hapje geef zodat ze met een gevuld buikje haar bed in gaat. Soms slaapt ze dan lang (2 uur en 15min), soms maar een uurtje.
Als ze lang heeft geslapen houdt ze de rest van de dag makkelijk vol tot bedtijd. Als ze kort heeft geslapen, vervroegd haar bedtijd zich een klein beetje. En merk ik dat vooral de volgende dag omdat ze dan weer twee slaapjes nodig heeft.
Ik volg haar dus wel zo’n beetje, maar laat er geen afspraken voor schieten. Dus zij past zich een beetje aan mij aan, en ik hou de dag rustig als zij dat nodig heeft en het kan.. het wisselt nogal!
Is dit een beetje te volgen?
Ik merk op dagen dat we ‘s ochtends veel leuke dingen te doen hebben (speelgroep bijv), ze wakker kan blijven tot zeker half twaalf/half één. Dan zorg ik dat ik haar nog snel een hapje geef zodat ze met een gevuld buikje haar bed in gaat. Soms slaapt ze dan lang (2 uur en 15min), soms maar een uurtje.
Als ze lang heeft geslapen houdt ze de rest van de dag makkelijk vol tot bedtijd. Als ze kort heeft geslapen, vervroegd haar bedtijd zich een klein beetje. En merk ik dat vooral de volgende dag omdat ze dan weer twee slaapjes nodig heeft.
Ik volg haar dus wel zo’n beetje, maar laat er geen afspraken voor schieten. Dus zij past zich een beetje aan mij aan, en ik hou de dag rustig als zij dat nodig heeft en het kan.. het wisselt nogal!
Is dit een beetje te volgen?

donderdag 2 augustus 2018 om 21:38
Ik heb daar maanden mee gehannest; ene dag 1 slaapje, andere dag 2. Uiteindelijk is hij nu sinds een week of 3 definitief over naar 1 slaapje. Daarvoor keek ik gewoon een beetje per dag wat hij uithield. Maar het was echt wel ff balen en doorbijten die overgang hier.
@deurklinken enzo: nog geen last van.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 2 augustus 2018 om 22:10
@Babs: je kan proberen om haar ochtendslaapje (langzaamaan) wat later proberen te krijgen, zodat ze het daarna hopelijk ook weer wat langer vol kan houden tot een acceptabele bedtijd. En op de dagen dat ze het niet red, kun je haar 's middags nog heel kort even laten rusten.
Aangezien dochter sinds afgelopen zaterdag ineens wel in haar grote bed wil slapen, zit het traphekje hier uit voorzorg ook dicht. Het grappige is dat ze zelf in en uit haar bed klimt. Maar dit tot nog toe alleen doet wanneer we haar naar bed brengen en bij het wakker worden. Dan blijft ze zelfs in haar bed spelen totdat we naar haar toekomen. Ik ben benieuwd hoelang dat het duurt voordat ze op onderzoek uitgaat.
Hoogzwanger zijn met dit weer is echt niet fijn, maar voor bijna niemand is dit nog leuk.
Aangezien dochter sinds afgelopen zaterdag ineens wel in haar grote bed wil slapen, zit het traphekje hier uit voorzorg ook dicht. Het grappige is dat ze zelf in en uit haar bed klimt. Maar dit tot nog toe alleen doet wanneer we haar naar bed brengen en bij het wakker worden. Dan blijft ze zelfs in haar bed spelen totdat we naar haar toekomen. Ik ben benieuwd hoelang dat het duurt voordat ze op onderzoek uitgaat.
Hoogzwanger zijn met dit weer is echt niet fijn, maar voor bijna niemand is dit nog leuk.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
donderdag 2 augustus 2018 om 22:31
Zou je het wat kunnen rekken, tot bijvoorbeeld half 11 a 11 uur? Dan kan je kindje een lekker lang slaapje doen en ga je langzaam aan richting middagslaapje. Je kan bijvoorbeeld standaard rond 9:30 nog even een speeltuintje op gaan zoeken, iets waar ze lekker actief kan zijn en weinig indut mogelijkheid heeft?Babs87 schreef: ↑02-08-2018 21:09Hi
En anders wel gewoon om half 6 al aan de nacht laten beginnen? Of wordt ze dan extreem vroeg wakker?

vrijdag 3 augustus 2018 om 06:49
Bedankt voor de reacties. Als ze geen middag dutje doet en om half 6 naar bed wil dan komt ze in de slaap voor de nacht zegmaar. Wel geprobeerd hoor.. Maar dan is ze toch wat uit haar ritme en is dan vroeg wakker.. Terwijl als ze tussen 7 uur en half 8 naar bed gaat wordt ze rond 7u wakker wat wij natuurlijk heel fijn vinden...
In de ochtend later naar bed brengen heb ik nog niet geprobeerd. Omdat ze dus om half 10 begint te gapen en mopperen.. Ik ga dit wel proberen van het weekend. Zometeen naar de opvang toe. Daar leggen ze haar ook 2 x op bed. Regelmatig sta ik daar om 6u en ligt dametje dus net te pitten. Benieuwd hoe lang ik kan rekken in oxhtenx6en als ze later gaat slapen ze dan ook langer slaapt? Ben benieuwd. Zitten nu echt in zo'n overgang fase.
In de ochtend later naar bed brengen heb ik nog niet geprobeerd. Omdat ze dus om half 10 begint te gapen en mopperen.. Ik ga dit wel proberen van het weekend. Zometeen naar de opvang toe. Daar leggen ze haar ook 2 x op bed. Regelmatig sta ik daar om 6u en ligt dametje dus net te pitten. Benieuwd hoe lang ik kan rekken in oxhtenx6en als ze later gaat slapen ze dan ook langer slaapt? Ben benieuwd. Zitten nu echt in zo'n overgang fase.
vrijdag 3 augustus 2018 om 06:55
Ja ik moet ook weer even schakelen hoor.. Vond het ritme dat we nu hadden net heel fijn haha... Life with kidslux- schreef: ↑02-08-2018 21:38Ik heb daar maanden mee gehannest; ene dag 1 slaapje, andere dag 2. Uiteindelijk is hij nu sinds een week of 3 definitief over naar 1 slaapje. Daarvoor keek ik gewoon een beetje per dag wat hij uithield. Maar het was echt wel ff balen en doorbijten die overgang hier.

vrijdag 3 augustus 2018 om 07:18

vrijdag 3 augustus 2018 om 08:09
Met 23 maanden slaapt onze dreumes 1-3x per week toch weer 2x per dag. Als hij de dag ervoor op de opvang weinig heeft geslapen en veel buiten is geweest dan valt hij de dag er op om 08.30 in slaap.
Dit is te rekken door om 08.30 naar buiten of de bieb te gaan. Dan eet hij daarna om 11.30 brood en gaat om 12.00 naar bed. Dan slaapt hij 2-3 uur. Zo zijn we ook begonnen toen hij van 2 naar 1 slaapje ging.
Als dreumes aan het eind van de dag gaat klieren dan gaat ie in bad of krijgt ie een cupcake tray met komkommer, paprika en tomaatjes. Dan zit ie met gemak 45 minuten tevreden te knabbelen
Of ik zet Casper & Emma op.. Casper & Emma zijn goddelijk.
Dit is te rekken door om 08.30 naar buiten of de bieb te gaan. Dan eet hij daarna om 11.30 brood en gaat om 12.00 naar bed. Dan slaapt hij 2-3 uur. Zo zijn we ook begonnen toen hij van 2 naar 1 slaapje ging.
Als dreumes aan het eind van de dag gaat klieren dan gaat ie in bad of krijgt ie een cupcake tray met komkommer, paprika en tomaatjes. Dan zit ie met gemak 45 minuten tevreden te knabbelen

Of ik zet Casper & Emma op.. Casper & Emma zijn goddelijk.

vrijdag 3 augustus 2018 om 09:09
Powernappen kunnen ze wel die kleintjes, 5 minuten ogen dicht=hele avond wakker 
Hier hebben we een win! Als ik op de opvang met rozetje op de arm naar binnen loop, praatje maak, haar aangeef en wegga is het steeds heel erg huilen. Vanochtend tilde ik haar tot de lange gang, die kroop ze zelf door, bij de deur aarzelde eventjes (hekje open) maar ze kroop zo naar binnen. Ik sprak met de juffen, ze zwaaide toen ik wegging. Niks aan de hand.
Zelfbeschikkingsrecht... Ze heeft het!

Hier hebben we een win! Als ik op de opvang met rozetje op de arm naar binnen loop, praatje maak, haar aangeef en wegga is het steeds heel erg huilen. Vanochtend tilde ik haar tot de lange gang, die kroop ze zelf door, bij de deur aarzelde eventjes (hekje open) maar ze kroop zo naar binnen. Ik sprak met de juffen, ze zwaaide toen ik wegging. Niks aan de hand.
Zelfbeschikkingsrecht... Ze heeft het!

vrijdag 3 augustus 2018 om 12:06
Ohja die auto, vreselijk. Móést vanochtend boodschappen doen met de auto (groot pakket inleveren, kon niet mee op de fiets), maar dreumes was al sinds half 7 in een pestbui en doodmoe na 3 dagen kdv. Ritje met de auto van 5 mins, heenweg ging nog goed, terugweg om 0930 (was zo vroeg mogelijk gegaan) in slaap gevallen. En sindsdien uiteraard absoluut niet van plan om nog verder te slapenobelix84 schreef: ↑03-08-2018 07:18Als ze hier 2 slaapjes doet (zelfs al is dat 2e slaapje maar 15 min) dan zit ik tot minimaal 21.30 met n wakkere dreumes.. Ik zorg dus bijv dat ik zelden hoef auto te rijden aan t einde vd middag want geheid dat ze dan in slaap valt.. Tis ff een lastige fase nu vind ik

Vanmiddag feestje dus gaat ook geheid weer 2x in slaap vallen in de auto en vanavond wordt het vast weer heel gezellig samen

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
vrijdag 3 augustus 2018 om 12:07

vrijdag 3 augustus 2018 om 12:09

vrijdag 3 augustus 2018 om 12:26
Hier slaapt dreumes in bed en nergens anders. Als hij ziek is nog wel eens buik tegen buik op schoot.
Laatst was het dan ook heel raar dat hij tegen mij aan leunde op de fiets. Ik stopte in de schaduw en dreumes hing voorover in het zitje. Bij mij wakkert dan gelijk de EHBOer in mij want dit kan niet goed zijn, toch? Dreumes reageerde niet op mijn stem en ik had al horror gedachten dat ik de riempjes te strak had gedaan of hij een zonnesteek had of zijn helmpje zat te strak.. ik voel voor een pols en check zijn adem en dat werkte gewoon. Dus ik lichtelijk in paniek. Het kwam gewoon niet in mij op dat ie zat te slapen
Dus ik schud en wrijf hem zachtjes, schrikt ie wakker en begint keihard te mopperen!
Laatst was het dan ook heel raar dat hij tegen mij aan leunde op de fiets. Ik stopte in de schaduw en dreumes hing voorover in het zitje. Bij mij wakkert dan gelijk de EHBOer in mij want dit kan niet goed zijn, toch? Dreumes reageerde niet op mijn stem en ik had al horror gedachten dat ik de riempjes te strak had gedaan of hij een zonnesteek had of zijn helmpje zat te strak.. ik voel voor een pols en check zijn adem en dat werkte gewoon. Dus ik lichtelijk in paniek. Het kwam gewoon niet in mij op dat ie zat te slapen

vrijdag 3 augustus 2018 om 13:10
Hier slaapt die sinds de hitte er is in de auto, door de airco denken we. En hij slaapt goed ook! We moesten even naar de bouwmarkt en hebben hem daar maar in een winkelwagentje gelegd, hij heeft niks van het hele bezoek gemerkt.
De dag daarna naar een andere bouwmarkt, maar daar hadden ze niet van die standaard wagentjes, dus hebben we hem maar in de kinderwagen gelegd en zijn zusje door de winkel gedragen. We waren wel een attractie met twee van die voeten met regenlaarzen die uit de wagen staken
De dag daarna naar een andere bouwmarkt, maar daar hadden ze niet van die standaard wagentjes, dus hebben we hem maar in de kinderwagen gelegd en zijn zusje door de winkel gedragen. We waren wel een attractie met twee van die voeten met regenlaarzen die uit de wagen staken

vrijdag 3 augustus 2018 om 13:15
Ja dat dus. Stomme autocorrect.

vrijdag 3 augustus 2018 om 13:53
Maartje2016 schreef: ↑03-08-2018 13:10Hier slaapt die sinds de hitte er is in de auto, door de airco denken we. En hij slaapt goed ook! We moesten even naar de bouwmarkt en hebben hem daar maar in een winkelwagentje gelegd, hij heeft niks van het hele bezoek gemerkt.
De dag daarna naar een andere bouwmarkt, maar daar hadden ze niet van die standaard wagentjes, dus hebben we hem maar in de kinderwagen gelegd en zijn zusje door de winkel gedragen. We waren wel een attractie met twee van die voeten met regenlaarzen die uit de wagen staken![]()
Ahw wat snoezig

vrijdag 3 augustus 2018 om 22:06
Dat lijkt me zo heerlijk! Als je savonds ergens bent geweest en je tilt je kind slaperig in de auto en daarna thuis weer in bedje! Hier is het zodra de klink van de kamerdeur naar beneden gaat *ping* ik ben wakker en Ik ben aan!
Ze is nu bijna 18 maanden en zo goed als over naar één slaapje per dag. Als ze wat vroeger wakker is, bv op dagen dat ik werk, dan probeer ik haar wel wakker te houden tot ongeveer 12/half 1 en dan slaapt ze daarna tussen de 2-3 uur. Als ik haar twee slaapjes laat doen hebben we savonds gedoe met naar bed gaan.
Ze is nu bijna 18 maanden en zo goed als over naar één slaapje per dag. Als ze wat vroeger wakker is, bv op dagen dat ik werk, dan probeer ik haar wel wakker te houden tot ongeveer 12/half 1 en dan slaapt ze daarna tussen de 2-3 uur. Als ik haar twee slaapjes laat doen hebben we savonds gedoe met naar bed gaan.