Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

dinsdag 31 juli 2018 om 19:42
Wij hadden een babykamer met heel leuk behang, maar gingen na een half jaar verhuizen. Nu dus een themaloze witte kamer met Nijntje stickers op de muur. Spelen doet ze beneden, dus we hebben hier al het speelgoed in bakken in Kallax kasten.
Dat van die boekenplankjes vind ik een leuk idee Lux, welke plankjes hebben jullie daarvoor gebruikt?
Dat van die boekenplankjes vind ik een leuk idee Lux, welke plankjes hebben jullie daarvoor gebruikt?
dinsdag 31 juli 2018 om 20:01
Gewoon van Ikeafiona2018 schreef: ↑31-07-2018 19:42Wij hadden een babykamer met heel leuk behang, maar gingen na een half jaar verhuizen. Nu dus een themaloze witte kamer met Nijntje stickers op de muur. Spelen doet ze beneden, dus we hebben hier al het speelgoed in bakken in Kallax kasten.

https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/90292103/
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

dinsdag 31 juli 2018 om 20:19
lux- schreef: ↑31-07-2018 20:01Gewoon van Ikeaje hebt 2 maten.
https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/90292103/
Deze hebben wij ook in de huiskamer op ooghoogte. Zo kan dreumes het zelf pakken

dinsdag 31 juli 2018 om 20:45
Als ik iets verschrikkelijk vond waren het de kleurloze boxkleden, boxmobielen, wagenspanners in grijs, mintgroen, enz omdat het dan bij het interieur past.
Het moet leuk zijn voor je baby/kind en dan spreken felle kleuren meer aan.
Kamer: muren zijn wit en verder roze accenten met boerderij dieren doormiddel van gordijnen en muurstickers. Verder slaapt ze nu nog in ledikant van stokke sleepi. Hier kan straks nog een kant uit. Daarna kan jemet een uitbreidingsset en nieuw matras nog vergroten naar een junior bed.
Ik laat haar nu savonds bij het naar bed gaan zelf de trap op klimmen. Was bij mijn vader en lette even niet op, stond ze al bijna op de overloop van de eerste verdieping
Kamer: muren zijn wit en verder roze accenten met boerderij dieren doormiddel van gordijnen en muurstickers. Verder slaapt ze nu nog in ledikant van stokke sleepi. Hier kan straks nog een kant uit. Daarna kan jemet een uitbreidingsset en nieuw matras nog vergroten naar een junior bed.
Ik laat haar nu savonds bij het naar bed gaan zelf de trap op klimmen. Was bij mijn vader en lette even niet op, stond ze al bijna op de overloop van de eerste verdieping

dinsdag 31 juli 2018 om 20:54
Ik heb vandaag de speelhoek in de woonkamer afgemaakt. De achterkant van de bank is een open ruimte (ik heb een L vormige woonkamer). Tegen de bank staat een dienblad op pootjes waar ze staand aan kan spelen. Aan de zijkant bij het raam staan haar hobbelpaard, skippypaardje en speelgoedkist. In de hoek een activity-loopkarretje en mijn dweil (want stopcontact) dan een boekenkast waar nu de onderste 3 planken wat van haar speelgoed en boekjes hebben staan. (Speelgoed kan ik afwisselen met wat in de kist zit) naast de boekenkast een simpel loopkarretje vol met blokjes.
Dan komt de eettafel en nog een stukje open ruimte naar de keuken.
In principe mag ze overal spelen, en alles verslepen, maar als ik samen met haar speel doe ik het daar (en savonds is alles zo die kant op geveegd en zie ik niks van de zooi als ik op de bank zit met mijn rug er naar toe
In haar kamertje heb ik de voorleesboekjes en boekjes met papier, daar mag ze niet zo bij (scheuren is geweldig)
Dan komt de eettafel en nog een stukje open ruimte naar de keuken.
In principe mag ze overal spelen, en alles verslepen, maar als ik samen met haar speel doe ik het daar (en savonds is alles zo die kant op geveegd en zie ik niks van de zooi als ik op de bank zit met mijn rug er naar toe

In haar kamertje heb ik de voorleesboekjes en boekjes met papier, daar mag ze niet zo bij (scheuren is geweldig)

dinsdag 31 juli 2018 om 21:06
Ik heb wel alles in wit/mint/hout uitgevoerd rond om baby en nu dreumes. Ik vind niet dat lakens, boxkleden, gordijnen en andere kinderdingen fel gekleurd moeten zijn om leuk te zijn. En daarnaast is het huis van ons allemaal en ik krijg jeuk van geel/rood/paars. De rust en neutraliteit in huis geeft ons allemaal rust. Er zijn weinig prikkels en dat vinden we fijn 
Het enige gekleurde dat in mijn zicht staat is een houten regenboog en een fel groene dino

Het enige gekleurde dat in mijn zicht staat is een houten regenboog en een fel groene dino

dinsdag 31 juli 2018 om 21:45
Zo eensLavendel_12 schreef: ↑31-07-2018 20:45Als ik iets verschrikkelijk vond waren het de kleurloze boxkleden, boxmobielen, wagenspanners in grijs, mintgroen, enz omdat het dan bij het interieur past.
Ik laat haar nu savonds bij het naar bed gaan zelf de trap op klimmen. Was bij mijn vader en lette even niet op, stond ze al bijna op de overloop van de eerste verdieping![]()

Maar werd echt moedeloos in mijn zoektocht bij kinderspullen. Of het was Piet Mondriaan of het was Piet Pastel

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

woensdag 1 augustus 2018 om 08:01
Haha ik vind het juist heerlijk dat een baby nog weinig mening heeft over kleuren en dat je dan nog even je eigen mening kan doorvoeren. Houdt snel xat op 
Baby keek net zo prima naar de grijze Nijntje als naar de gekleurde Woezel en Pip mobiel. Maar wij zijn de mobiel dan ook pas na een poosje gaan aanbieden. Vond dat nog niet zo nodig toen baby net geboren was.
@kamertje: tja peuter heeft dus wél een mening, dus nu een witte kamer met veel gekleurde accenten. Allemaal Ikea producten, dus niet modieus maar wel hufterproof. Erg tevreden mee, want ze gaan er niet lichtzinnig mee om. En hoewel ik echt wel bijstuur op dat ze mijn huis niet slopen, streef ik er juist naar dat ik er ook niet altijd bij ben als ze op hun kamer spelen.
@kookwekker: de app PiTimer is ook heel geschikt hiervoor! Dat is een eierwekker die ook visueel is voor je kind.

Baby keek net zo prima naar de grijze Nijntje als naar de gekleurde Woezel en Pip mobiel. Maar wij zijn de mobiel dan ook pas na een poosje gaan aanbieden. Vond dat nog niet zo nodig toen baby net geboren was.
@kamertje: tja peuter heeft dus wél een mening, dus nu een witte kamer met veel gekleurde accenten. Allemaal Ikea producten, dus niet modieus maar wel hufterproof. Erg tevreden mee, want ze gaan er niet lichtzinnig mee om. En hoewel ik echt wel bijstuur op dat ze mijn huis niet slopen, streef ik er juist naar dat ik er ook niet altijd bij ben als ze op hun kamer spelen.
@kookwekker: de app PiTimer is ook heel geschikt hiervoor! Dat is een eierwekker die ook visueel is voor je kind.

woensdag 1 augustus 2018 om 08:14
Lavendel_12 schreef: ↑31-07-2018 21:20Ik bedoel dan ook niet beddengoed enz, dat is hier ook neutraal. Ik bedoel meer speelgoed.
Oh zelfs het speelgoed is hier licht van kleur

Ik snap de felle kleuren wel hoor. Dreumes poetst zijn tanden makkelijker met een roze tandenborstel

woensdag 1 augustus 2018 om 08:55
Hier een mix van van alles. De muren in de babykamer zijn redelijk pastel, de kamer van zoon heeft al iets feller behang: 
Als hij naar groep 3 gaat wordt het weer tijd voor een update en mag zoon zelf kiezen.
Ook qua speelgoed, boxkleden en andere zooi een mix. Ik vind die felle kleuren wel handig, dan zie ik het wat sneller liggen en breek ik er net mijn benen wat minder snel over

Als hij naar groep 3 gaat wordt het weer tijd voor een update en mag zoon zelf kiezen.
Ook qua speelgoed, boxkleden en andere zooi een mix. Ik vind die felle kleuren wel handig, dan zie ik het wat sneller liggen en breek ik er net mijn benen wat minder snel over

maartje2016 wijzigde dit bericht op 01-08-2018 15:18
1.11% gewijzigd
woensdag 1 augustus 2018 om 09:20
Maar jij woont op 50m2 toch? Dan zou ik er misschien ook wel anders over denken. Ik woon meer dan 2x zo groot.GlitterCupcake schreef: ↑01-08-2018 08:14Oh zelfs het speelgoed is hier licht van kleurEn als het fel is dan wordt het opgeruimd in een witte speelgoedkast. We ruimen aan het eind van de dag samen op en in de avond kijken man en ik alleen nog uit in een rustig gepimpt keukentje en een Puky loopfiets. De rest zit in een witte kast met deuren/laden.
Ik snap de felle kleuren wel hoor. Dreumes poetst zijn tanden makkelijker met een roze tandenborstel![]()
Ik werk in mijn interieur graag met diepe kleuren; olijf, cognac, bordeaux, turquoise, koningsblauw, dat soort kleuren.
Zo heb ik een houten tv-meubel met olijfkleurige deurtjes en dat verveelt me echt nooit. Kan zo eindeloos genieten van die combinatie.
Mijn muren zijn echter wit. Ik doe het veel beter op de combinatie witte muren, gekleurde meubels, dan andersom. Ik hou van een heel licht huis en dus niet van donkere muren.
In de woonkamer heb ik overwegend een combi van olijf, koper, cognac, hout (weet niet hoe ik dat moet omschrijven) en wat oranjeroodtinten erdoor. Maar op de bank ligt een alle kleuren van de regenboog felgekleurde handgeweven deken uit Bolivia en dat kan wat mij betreft prima, dat soort kleurige uitschieters.
Het hoeft van mij echt geen Villa Kakelbont te zijn, maar ik vind dat wit/grijs/taupe met een ton-sur-ton accentkleur dat je hier in heel veel huizen ziet zo... tja... saai.
Wat zoon betreft: die heeft een wit-met-grieksblauw geschilderde commode en kast (in de vorm van een strandhuisje is die). Vond al die meubels in babywinkels zoooo overpriced en wat ik nog enigszins betaalbaar vond vond ik zo truttig dat ik dacht: ik ga zelf wel aan de slag. Dus 2 goedkope kastjes op de kop getikt om mp en zelf geschilderd. Nog iedere dag heel blij met dat resultaat, staat prachtig in zijn kamer

Verder heeft hij muurstickers en een poster van dezelfde kunstenares als die zijn geboortekaartje heeft gemaakt; mooie schilderingen met diepe kleuren die zelfs ik na 15 maanden nog echt niet zat ben. Hij vindt ze zelf prachtig en kijkt er veel naar.
Enige dat ik lelijk vind aan de babykamer is de oerlelijke, maar gratis (want geleend) borstvoedingsschommelstoel die erin staat. Maar hij zit zo lekker om voor te lezen. Ik heb hem maar een beetje verdoezeld met wat gebreide babydekentjes

woensdag 1 augustus 2018 om 10:20
Haha, ja natuurlijk weet ik hoe volwassenen skateboarden, ik kan me alleen niet voorstellen dat een dreumes op een volwassen manier kan skateboardenGlitterCupcake schreef: ↑30-07-2018 19:55
@Aardbei-banaan Ik begrijp je vraag misschien niet? Ik kan mij bijna niet voorstellen dat je nooit een skateboarder hebt gezien

woensdag 1 augustus 2018 om 10:29
Leuke boekenplankjes Lux, ideaal dat je zoon daar zelf bij kan om boekjes te pakken. Zoiets wil ik (ooit) ook nog wel eens.
Wbt zoon zijn kamer, wij hebben het heel neutraal gehouden eigenlijk. Witte commode/kledingkast/ledikant, één muur een turquoise/blauwgroene kleur en de rest van de muren wit. De gekleurde muur springt er wel uit als je zijn kamer op komt lopen.
Als zoon later van zijn kamer een dino kamer of jungle kamer oid wil maken kunnen we dat alsnog doen
daar doen we dan ook niet moeilijk over.
@Bedje: zoon slaapt nu nog in een ledikant, maar wanneer hij daar te groot voor is dan kopen we meteen een gewoon eenpersoonsbed. Persoonlijk vind ik het onzin om een klein bed te kopen wat je na een paar jaar weer kunt vervangen voor een ander bed.
Wbt zoon zijn kamer, wij hebben het heel neutraal gehouden eigenlijk. Witte commode/kledingkast/ledikant, één muur een turquoise/blauwgroene kleur en de rest van de muren wit. De gekleurde muur springt er wel uit als je zijn kamer op komt lopen.
Als zoon later van zijn kamer een dino kamer of jungle kamer oid wil maken kunnen we dat alsnog doen

@Bedje: zoon slaapt nu nog in een ledikant, maar wanneer hij daar te groot voor is dan kopen we meteen een gewoon eenpersoonsbed. Persoonlijk vind ik het onzin om een klein bed te kopen wat je na een paar jaar weer kunt vervangen voor een ander bed.
woensdag 1 augustus 2018 om 10:44
Dat dacht ik dus ook, totdat ik de reactie van BO heb gelezen.Aardbei-banaan schreef: ↑01-08-2018 10:29@Bedje: zoon slaapt nu nog in een ledikant, maar wanneer hij daar te groot voor is dan kopen we meteen een gewoon eenpersoonsbed. Persoonlijk vind ik het onzin om een klein bed te kopen wat je na een paar jaar weer kunt vervangen voor een ander bed.
Als je inderdaad moet kiezen tussen een commode/peuterbed of een groot bed, dan zal ik ook voor de eerste optie gaan. Gelukkig hebben we dat probleem niet in de kamer van de oudste (daar staat nu een groot bed, commode én een ledikant

woensdag 1 augustus 2018 om 10:53
@ Lux ja klopt 50m2
Maar we gaan in een volgend huis niet voor meer meubelen of kleuren. Ken je de filmscene waarbij Harry Potter met Dumbledore op treinstation Kings Cross staat en alles is wit/pastel? Heerlijk lijkt mij dat. Veel mensen vinden wit koud maar het gaat niet alleen om kleur maar ook om textuur en lichtgebruik. Ons huis voelt alsof je in een marshmallow ploft 
In een volgende kamer van dreumes zat ik ook aan blauw/wit te denken. Lekker rustig en fris. En als dreumes een beetje op mijn man lijkt kan ik loos gaan op de inrichting tot hij het huis uit gaat. Manlief kijkt mij altijd een beetje gek aan als ik over kleuren en interieur praat

In een volgende kamer van dreumes zat ik ook aan blauw/wit te denken. Lekker rustig en fris. En als dreumes een beetje op mijn man lijkt kan ik loos gaan op de inrichting tot hij het huis uit gaat. Manlief kijkt mij altijd een beetje gek aan als ik over kleuren en interieur praat

woensdag 1 augustus 2018 om 11:12
Aardbei-banaan schreef: ↑01-08-2018 10:20Haha, ja natuurlijk weet ik hoe volwassenen skateboarden, ik kan me alleen niet voorstellen dat een dreumes op een volwassen manier kan skateboardenvandaar mijn vraag.
Het is bijna hetzelfde. Hij zet 1 voetje op de plank, dan twee handjes en dan zijn andere voetje er bij. Dan gaat hij recht op staan en zet hij zich af met zijn rechter voetje. Ik denk dat hij Goofy is dus met zijn linker voet voor staat. Dat kan nog wisselen net als bij rechts/links handig zijn.
Skateboarden is de enige ‘sport’ die ik van kleins af aan doe en ben blijven doen. Dreumes stond eerst toen hij net kon staan bij mij voor op het board en nu kan hij zelf los. Ik heb hem een oud plastic board gegeven. Dat is wat lichter. We zijn laatst naar mijn oude skatepark geweest en dreumes vond de oudere jongens heeeeeel gaaf

Als je het je eigen dreumes gaat aanleren zorg dan voor een helmpje en polsbeschermers. Knie en elleboog pads zijn leuk maar de meeste breuken komen van opvangen met de handen.

woensdag 1 augustus 2018 om 11:15
Wij zijn ook van koud wit met saai wit of antraciet meubels. Ik kan slecht tegen veel kleur (wordt zo druk in mn hoofd) maar de kinderen hebben wel een ontplofte fisher price speelkamer (met witte muren). Hun kamers zijn ook heel rustig. De oudste is net als ik, die kan niet tegen al die (kleur)prikkels.
woensdag 1 augustus 2018 om 11:18
Haha als we dan in Harry Potter termen praten doe mij dan maar Shell CottageGlitterCupcake schreef: ↑01-08-2018 10:53@ Lux ja klopt 50m2Maar we gaan in een volgend huis niet voor meer meubelen of kleuren. Ken je de filmscene waarbij Harry Potter met Dumbledore op treinstation Kings Cross staat en alles is wit/pastel? Heerlijk lijkt mij dat. Veel mensen vinden wit koud maar het gaat niet alleen om kleur maar ook om textuur en lichtgebruik. Ons huis voelt alsof je in een marshmallow ploft
In een volgende kamer van dreumes zat ik ook aan blauw/wit te denken. Lekker rustig en fris. En als dreumes een beetje op mijn man lijkt kan ik loos gaan op de inrichting tot hij het huis uit gaat. Manlief kijkt mij altijd een beetje gek aan als ik over kleuren en interieur praat![]()

Mijn man zegt altijd: als jij nou spullen uitzoekt en zegt wat waar moet komen, dan pak ik m’n boor

woensdag 1 augustus 2018 om 11:47

woensdag 1 augustus 2018 om 12:51
Mijn man zegt dan: Ik bel ons pap wel evenGlitterCupcake schreef: ↑01-08-2018 11:47Oeh ja die is ook mooi![]()
En helaas, ik moet ook nog zelf de boor pakken![]()
![]()

woensdag 1 augustus 2018 om 12:59