Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

woensdag 1 augustus 2018 om 13:07

Geniet van je klussers!

woensdag 1 augustus 2018 om 14:26
Wij hebben witte muren in huis. Verder veel teakhout maar de stoelen zijn alle kleuren (petrol, paars, leer, grijs) en daar word ik erg vrolijk van. Ook veel felgekleurd speelgoed van de mini.
Haar kamer heeft 1 roze muur, de muur daartegenover is marineblauw/wit gestreept. Verder een dierenthema met knuffelschapenkoppen aan de muur lampen in de vorm van vlinders, gordijnen en alles in dierenprint. Vind het zelf een heel gezellige kamer!
Haar kamer heeft 1 roze muur, de muur daartegenover is marineblauw/wit gestreept. Verder een dierenthema met knuffelschapenkoppen aan de muur lampen in de vorm van vlinders, gordijnen en alles in dierenprint. Vind het zelf een heel gezellige kamer!
Hier word ik niet vrolijk van!

woensdag 1 augustus 2018 om 22:10
Blij momentje: winterlaarzen in 2 maten (22/24) gekocht voor dochter, bij de tweedehands winkel - voor 12 euro klaar, schoenen zijn nauwelijks gedragen en hebben al het profiel nog, en het zijn degelijke leren laarzen met uitneembaar voetbed van goede merken. Superfijn dit, ik heb een hekel aan winkelen, en een nog grotere hekel aan 60 euro uitgeven aan een stel kinderschoenen waar ze in no-time weer uitgegroeid is
. Hurrah!

donderdag 2 augustus 2018 om 07:11

Ik heb er ook een hekel aan om €60 uit te geven aan kinderschoenen. Vooral winterschoenen zijn zo duur. We zijn de laatste keer naar een zaak in Breda gegaan die niet duur was en waar wel heeeeeel veel keus was: www.wilmo.nl ook handig parkeren. Dr in en dr uit in 15 minuten

En ze meten de voeten op in een laserbak. Vond dreumes mega koel

donderdag 2 augustus 2018 om 08:25
Dochter krijgt nog een avondfles en ze mag altijd een toetje (yoghurt) al wil ze die yoghurt al heel lang niet meer
Als ze en geen avondeten en geen toetje eet bieden wij nog wel eens een halve banaan aan.
@inrichting. Wij hadden best een leuke tijdelijke babykamer in het oude huis en in het nieuwe huis moeten we er nodig iets aan doen.... Ik heb heel veel leuke plannen voor de kamer en er komt een "hollands bosdieren" thema in de kamer. Probleem is echter dat er andere klussen zijn zoals het vervangen van de keuken wat voor gaat. Ik hoop dat we er nog wat aan kunnen doen voor de tweede word geboren en anders is het ook prima zo. Het behang van de vorige bewoner hangt er nog, niet mijn keuze maar het is een soort licht blauw/groen en ook niet heel storend.
De kinderen komen straks samen op de kamer dus we moeten tzt sowieso even goed gaan kijken hoe we alle meubels willen gaan neerzetten. Het is een grote kamer maar één lange muur heeft alleen maar ramen, er zit een inbouwkast en een wastafel in wat het indelen wel wat lastig maakt.

@inrichting. Wij hadden best een leuke tijdelijke babykamer in het oude huis en in het nieuwe huis moeten we er nodig iets aan doen.... Ik heb heel veel leuke plannen voor de kamer en er komt een "hollands bosdieren" thema in de kamer. Probleem is echter dat er andere klussen zijn zoals het vervangen van de keuken wat voor gaat. Ik hoop dat we er nog wat aan kunnen doen voor de tweede word geboren en anders is het ook prima zo. Het behang van de vorige bewoner hangt er nog, niet mijn keuze maar het is een soort licht blauw/groen en ook niet heel storend.
De kinderen komen straks samen op de kamer dus we moeten tzt sowieso even goed gaan kijken hoe we alle meubels willen gaan neerzetten. Het is een grote kamer maar één lange muur heeft alleen maar ramen, er zit een inbouwkast en een wastafel in wat het indelen wel wat lastig maakt.
donderdag 2 augustus 2018 om 08:29
donderdag 2 augustus 2018 om 08:31
Ze krijgt bij ons altijd nog n fles (halfvolle) melk voor t slapen gaan.. Die doe ik dan wel iets voller maar ze krijgt niks anders... (ze krijgt wel hoe dan ook een toetje)
Hier liet ze zich net dramatisch op de grond vallen omdat ze even niet op schoot kon en begon op haar meest dramatische manier te huilen, met haar hoofd op haar armen. Ze keek af en toe wel even of wij toch wel keken. Kleine dramaqueen.
Hier liet ze zich net dramatisch op de grond vallen omdat ze even niet op schoot kon en begon op haar meest dramatische manier te huilen, met haar hoofd op haar armen. Ze keek af en toe wel even of wij toch wel keken. Kleine dramaqueen.

donderdag 2 augustus 2018 om 08:33
Hier krijgt dreumes sowieso zijn banaan na het eten. Maar als onze dreumes niet eet dan is ie ziek en gewoon geen trek. Als hij zijn banaan ook niet eet dan verdelen we alvast de nachtdienst want dan wordt het een horrornacht

Als dreumes uit kieskeurigheid oid niet eet dan zou ik een boterham smeren. Als ie die niet eet is het pech.

donderdag 2 augustus 2018 om 08:49
Ik heb het traphekje van tussen de huiskamer en de rest van het appartement verplaatst naar de badkamer. Nu kan dreumes vrij in de hal en de slaapkamer komen. De deurklinken staan ook omhoog omdat ie anders de poezen opsloot en de voordeur open deed. Dreumes gaat er goed mee om. Hij laat zijn speen in bed en blijft van de wekkers af.
Manlief daar in tegen die moppert wat af
Dat dreumes nu overal loopt. Dat de deurklinken raar zitten. En dat hij nu moet opletten met het in lopen van de badkamer. Hij is ook al 3x vol tegen het hekje gelopen. Heerlijk hoor zo’n man die tegen verandering kan
Manlief daar in tegen die moppert wat af

donderdag 2 augustus 2018 om 09:02
Maartje2016 schreef: ↑02-08-2018 08:51Wij doen hier de voordeur op slot, moet er niet aan denken dat zoon opeens aan de verkeerde kant buiten staat. Deurklinken omhoog vind ik er niet uitzien, dus ik probeer het uit te stellen.
Moet ik ook niet aan denken brrr. We kunnen de sleutel er helaas niet in laten zitten want die draait dreumes om of trekt het er uit. En op slot en de sleutel wegleggen vind ik eng. Ik had ooit een huisgenoot die de voordeur van ons studentenhuis op slot deed als ie thuis kwam van het stappen. Toen stond er een keer een theedoek in de fik en het huis vol rook. Moesten we eerst op zoek naar een huissleutel in onze eigen kamers

En we hebben van die nieuwbouw deuren waar je geen extra knip (zo’n palletje dat je omdraai op de deur) op kan zetten omdat die functie al in in de deur en slot zit.
Dus dan maar lelijke klinken

donderdag 2 augustus 2018 om 09:18
Dochter at eerst als een bootwerker, maar sinds een week gaat er niets meer in bij het avondeten. Zelfs haar lievelingsgerechten hoeft ze niet meer. Ze heeft geen reserves (lengte op de +1, gewicht was op de -1 maar ze lijkt nog dunner te worden) dus ik geef haar dan wat anders. Soms een broodje of kaastosti en altijd een flinke bak yoghurt en banaan. Als ze maar iets eet want die ribben zijn door haar romper te zien. Ik probeer er geen strijd van te maken want volgens mij werkt dat alleen maar averechts.
De nachten zijn trouwens sinds een week ook weer ellendig, dus er zal wel iets spelen. Misschien eindelijk die hoektanden.

donderdag 2 augustus 2018 om 09:45
Goeie score Bo!
Hier net de eerste leren slofjes gekocht
zo lief! Ik hoop op www.krijgdekleertjes.nl winterschoentjes en jasjes te scoren (of bij het lokale ruilpunt)
Deurklinken enzo hoeven hier nog niet. Eten gaat steeds beter, als ze niet wil dan niet. Ze krijgt om 21/00/04/07 nog een fles dus eten komt er toch wel in,
Ik had gehoopt dat de kunstvoeding overstap snachts zou betekenen dat de nachtvoedingen weg zouden vallen. (ik vind het zo een gedoe met de fles!) maar helaas.
Vanaf wanneer kreeg jullie dreumes ontbijt/boterham/aan tafel sochtends ipv een fles op bed? Of beter gezegd; hoe lang kan ik mijn eigen gemak daarin de weg laten bepalen?
Hier net de eerste leren slofjes gekocht

Deurklinken enzo hoeven hier nog niet. Eten gaat steeds beter, als ze niet wil dan niet. Ze krijgt om 21/00/04/07 nog een fles dus eten komt er toch wel in,
Ik had gehoopt dat de kunstvoeding overstap snachts zou betekenen dat de nachtvoedingen weg zouden vallen. (ik vind het zo een gedoe met de fles!) maar helaas.
Vanaf wanneer kreeg jullie dreumes ontbijt/boterham/aan tafel sochtends ipv een fles op bed? Of beter gezegd; hoe lang kan ik mijn eigen gemak daarin de weg laten bepalen?

donderdag 2 augustus 2018 om 10:35
Hij wilde gisteravond niet eten(soep met brood), maar ook geen banaan. Hij heeft nog wel bij mij gedronken en toch pas om half vijf dat hij voeding wilde ipv water. Zal wel goed zijn geweest dus.
Zoon drinkt nog bij mij in de ochtend, maar eet verder niet echt in de ochtend. Ben benieuwd of dit veranderd als ochtendvoeding eraf gaat. Zijn vader ontbijt ook niet in de ochtend.
Zoon drinkt nog bij mij in de ochtend, maar eet verder niet echt in de ochtend. Ben benieuwd of dit veranderd als ochtendvoeding eraf gaat. Zijn vader ontbijt ook niet in de ochtend.
donderdag 2 augustus 2018 om 11:54
Zoon krijgt als ontbijt een bord pap. Gelukkig hoeft hij niet meteen te eten als hij wakker is
op de dagen dat ik thuis ben of in het weekend krijgt hij rond 7.30 uur zijn pap.
Hij eet de laatste tijd zijn avondeten niet meer super, laat regelmatig wat staan wat eerst wel op ging. Rond 18.30 krijgt hij nog een fles (180 + 6) en dan ligt hij om 19 uur in bed.
@Glitter, bedankt voor je uitleg
lijkt me heel grappig om zo'n kleintje op een skateboard te zien!

Hij eet de laatste tijd zijn avondeten niet meer super, laat regelmatig wat staan wat eerst wel op ging. Rond 18.30 krijgt hij nog een fles (180 + 6) en dan ligt hij om 19 uur in bed.
@Glitter, bedankt voor je uitleg

donderdag 2 augustus 2018 om 12:07
Wij hebben ook zo'n deur met de knip al ingebouwd. Het sleutelprobleem hebben we hier opgelost met een haakje in de muur naast de deur, op ooghoogte. Onze ooghoogteGlitterCupcake schreef: ↑02-08-2018 09:02Moet ik ook niet aan denken brrr. We kunnen de sleutel er helaas niet in laten zitten want die draait dreumes om of trekt het er uit. En op slot en de sleutel wegleggen vind ik eng. Ik had ooit een huisgenoot die de voordeur van ons studentenhuis op slot deed als ie thuis kwam van het stappen. Toen stond er een keer een theedoek in de fik en het huis vol rook. Moesten we eerst op zoek naar een huissleutel in onze eigen kamers![]()
En we hebben van die nieuwbouw deuren waar je geen extra knip (zo’n palletje dat je omdraai op de deur) op kan zetten omdat die functie al in in de deur en slot zit.
Dus dan maar lelijke klinken![]()

donderdag 2 augustus 2018 om 12:21
Dit hebben wij ook. Ook voor inbraak lijkt me dat veiliger, omdat ze anders alleen een klein raampje hoeven in te tikken om de sleutel om te draaien. De deurklinken kunnen niet allemaal omhoog bij ons, dus daar moeten we nog iets voor verzinnen. Vooral bij haar eigen kamer vind ik het belangrijk dat ze er niet uit kan, want we hebben het traphekje lang niet altijd dicht.Maartje2016 schreef: ↑02-08-2018 12:07Wij hebben ook zo'n deur met de knip al ingebouwd. Het sleutelprobleem hebben we hier opgelost met een haakje in de muur naast de deur, op ooghoogte. Onze ooghoogteWel een kleine extra handeling, dus ik hoop maar dat het nooit nodig is...

donderdag 2 augustus 2018 om 14:11
Onze voordeur zit nooit op slot overdag. We hebben er wel een kierstandhouder opgemaakt op flinke hoogte waar alleen wij bij kunnen. Dochter luistert over het algemeen wel, maar ik ga het risico niet lopen. Ze kan alle deuren in huis openmaken. Toch staan de klinken hier niet omhoog. Ze luistert op dat gebied vaak prima.
Dochter wordt nooit wakker van de honger 's nachts. Dus ze krijgt wat de pot schaft en altijd een toetje of dat ze nu wel of niet eet. En daar is dus geen peil op te trekken. Het scheelt ook dat dochter geen ondergewicht heeft. 's Morgens heeft ze vaak nog niet eens veel honger bij het ontbijt.
Dochter wordt nooit wakker van de honger 's nachts. Dus ze krijgt wat de pot schaft en altijd een toetje of dat ze nu wel of niet eet. En daar is dus geen peil op te trekken. Het scheelt ook dat dochter geen ondergewicht heeft. 's Morgens heeft ze vaak nog niet eens veel honger bij het ontbijt.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag

donderdag 2 augustus 2018 om 16:56
Als ze niet eet dan niet. Ze krijgt wel altijd yoghurt na. Ik merk geen verschil, ze wordt niet wakker ofzo. Ze krijg om half 6 warm eten en toetje, daarna niks meer tot de volgende ochtend 8/9/10 uur.
Ontbijt bestaat nog uit een fles warme melk in bed en als we het tijd vinden gaan we naar beneden en krijgt ze een boterham. Ik weet niet hoelang dit nog zo blijft, ik vind het zelf wel fijn even chillen in bed.
Hier een traphekje in de hal voor de trap naar boven en boven staat de klink van haar slaapkamer omhoog. Wij hebben een voordeur met een hele hoge klink, dus dat scheelt al. En we hebben een paar maanden terug voor ons eigen gemak nieuwe cilinders geplaatst met aan de binnenkant een draaiknop. Zo kunnen we makkelijk binnen op slot draaien zonder sleutel en geen ongelukjes zoals een sleutel die aan de binnenkant nog in het slot zit waardoor je van buitenaf de deur niet van slot kan draaien.
Ontbijt bestaat nog uit een fles warme melk in bed en als we het tijd vinden gaan we naar beneden en krijgt ze een boterham. Ik weet niet hoelang dit nog zo blijft, ik vind het zelf wel fijn even chillen in bed.
Hier een traphekje in de hal voor de trap naar boven en boven staat de klink van haar slaapkamer omhoog. Wij hebben een voordeur met een hele hoge klink, dus dat scheelt al. En we hebben een paar maanden terug voor ons eigen gemak nieuwe cilinders geplaatst met aan de binnenkant een draaiknop. Zo kunnen we makkelijk binnen op slot draaien zonder sleutel en geen ongelukjes zoals een sleutel die aan de binnenkant nog in het slot zit waardoor je van buitenaf de deur niet van slot kan draaien.

donderdag 2 augustus 2018 om 19:33
@niet eten: Als dreumes niet eet, krijgt hij soms nog een boterham aangeboden. Maar anders (meestal) gewoon zonder eten naar bed. Niet uit straf, maar vanuit het idee dat dreumes prima kan bepalen of hij honger heeft. Maar wij hebben een makkelijke eter, dus het is ook aardig betrouwbaar dat als hij eet, er écht iets is waarom hij geen honger heeft. Hij wordt dan dus ook niet wakker met honger ofzo.
@ontbijt op bed: eerste (toen dreumes) tot bijna 2 jaar volgehouden denk ik. Tweede dreumes gaat al sinds hij van de fles af is (12mnd denk ik) mee naar beneden om daar te ontbijten. Maar komt dus omdat peuter in dat stramien zit en dreumes er in mee gaat.
@deurklinken: deurklink naar de gang staat omhoog ivm weglopen naar buiten. En deurklink naar de trap staat ook omhoog ivm nog niet veilig kunnen traplopen.
Deurklink van eigen slaapkamer staat omhoog maar dan juist ter bescherming tegen grote broer. Inmiddels sluipt grote broer nooit meer de slaapkamer van kleine broer op, maar we zijn te lui om het weer te wijzigen.
We hebben boven gewoon een traphekje, dus het zou wel kunnen. Zodra dreumes wakker is halen we hem uit bed en zetten we de deur open. Hij mag dan overal (ook badkamer) komen boven.
@ontbijt op bed: eerste (toen dreumes) tot bijna 2 jaar volgehouden denk ik. Tweede dreumes gaat al sinds hij van de fles af is (12mnd denk ik) mee naar beneden om daar te ontbijten. Maar komt dus omdat peuter in dat stramien zit en dreumes er in mee gaat.
@deurklinken: deurklink naar de gang staat omhoog ivm weglopen naar buiten. En deurklink naar de trap staat ook omhoog ivm nog niet veilig kunnen traplopen.
Deurklink van eigen slaapkamer staat omhoog maar dan juist ter bescherming tegen grote broer. Inmiddels sluipt grote broer nooit meer de slaapkamer van kleine broer op, maar we zijn te lui om het weer te wijzigen.
We hebben boven gewoon een traphekje, dus het zou wel kunnen. Zodra dreumes wakker is halen we hem uit bed en zetten we de deur open. Hij mag dan overal (ook badkamer) komen boven.