Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
13-01-2019 11:50
    Deel van die briljante oplossing is dus dat je niet reageert. Niet kijken, niet tikken, niet je ogen dichtknijpen. Gewoon negeren en doorgaan waar je zelf mee bezig bent.

Zo doen we het hier tenminste.

We ruimen ook het eten van de vloer pas op als de kinderen in bed liggen. Afruimen doen we natuurlijk wel, want in tgenstelling tot eten op de grond gooien hoort dat wel bij de routine van avondeten.
    Goede tips! Dank je wel!
    Dreumes is zó ziek. Wil alleen maar slapen en bovenop ons liggen. Is zelfs opgehouden met praten/brabbelen.

Wat doen jullie op deze druilerige zondag?
    Beterschap voor de zieke kindjes, hopelijk knappen ze snel weer op!

Zoon wil ook geen boterhammen meer (alleen bij ons thuis, bij oma, op kdv etc wel). Doordeweeks krijgt hij cracotte crackers, ontbijtkoek, eierkoek etc. In het weekend heb ik voor hem kleine krentenbolletjes.

Wij hebben gisteravond een feestje gehad, zoon is bij opa/oma blijven slapen. Ik heb hem rond 11u opgehaald, hij ligt nu lekker te slapen. Straks lekker thuis spelen en in bad. Verder niks bijzonders :)
    Wij zijn voor het eerst in een kinderspeelparadijs geweest. Nu een beetje thuis aanrommelen
    Wij zijn naar het tuincentrum geweest. Ja wat moet je anders inderdaad op zo'n zondag.

Binnenspeeltuin lijkt me ook zo leuk! Maar dreumes loopt nog niet en dan lijkt me dat niet zo lang leuk voor haar.
    aankleefsjaan schreef:
    13-01-2019 16:45
    Wij zijn naar het tuincentrum geweest. Ja wat moet je anders inderdaad op zo'n zondag.

Binnenspeeltuin lijkt me ook zo leuk! Maar dreumes loopt nog niet en dan lijkt me dat niet zo lang leuk voor haar.
    Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier heb je doordeweeks in de ochtend gereduceerd tarief en rustiger dus scheelt misschien om het uit te testen. Ik zie hier in het dreumes/ peutergedeelte regelmatig kinderen die nog niet lopen.
    aankleefsjaan schreef:
    13-01-2019 16:45

Gewoon doen!

De meeste binnenspeeltuinen hebben de speelzones ingedeeld in leeftijden (0-4, 4-8, 8-12). De speeltuigen zijn ook aangepast aan die leeftijden. Als ouder kan je er met je schoenen uit ook prima in. Er is een vloer waar ze veilig op kunnen vallen/kruipen/tijgeren/rollen. En (zoals aapje al zei): doordeweeks is er een peutertarief. Zorg dan wel dat je er bij openingstijd al bent, want dan is het nog rustig. Je merkt dan echt wel dat het drukker word, maar dan kan je lekker weer naar huis.

(Zoon hield het op die leeftijd echt maar max 1,5 uur vol. Een uurtje is ook meer dan genoeg om het een keertje uit te proberen)
    maartje2016 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 17:37
    7.66% gewijzigd
    Hier gevulde soep als alternatief voor de lunch, met balletjes en macaroni. En als ontbijt cornflakes.
    Vandaag hebben wij de langste racebaan gebouwd, door de gang, keuken, woonkamer en speelkamer.
    @maartje: we hebben niet gereageerd en bord weggehaald en dat werkte al een stuk beter:-)
    Goeie tips mbt binnenspeeltuin!!
    Wist ik niet! Ga het direct even uitzoeken voor de binnenspeeltuinen hier in de buurt :nerd:
    Hee dames en WP,

Wil ff zeggen dat ik jullie nog niet vergeten ben hoor. Vind jullie schatten. Maar heb momenteel niet zoveel behoefte aan ‘dreumespraat’, alles loopt hier op rolletjes en ik voel me zelf ook heel tevreden en zeker over hoe ik het doe als moeder, dus merk dat ik niet zoveel te melden heb :P

Maar lees wel af en toe mee hoor en als ik iets lees waar ik op reageer dan zal ik dat zeker doen!

Maar dan weten jullie dat ik jullie nog steeds super lief vind en dit een fijn topic, alleen gewoon niet zoveel schrijfbehoefte momenteel.
    Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
    lux- schreef:
    13-01-2019 19:37
    Hee dames en WP,

Wil ff zeggen dat ik jullie nog niet vergeten ben hoor. Vind jullie schatten. Maar heb momenteel niet zoveel behoefte aan ‘dreumespraat’, alles loopt hier op rolletjes en ik voel me zelf ook heel tevreden en zeker over hoe ik het doe als moeder, dus merk dat ik niet zoveel te melden heb :P

Maar lees wel af en toe mee hoor en als ik iets lees waar ik op reageer dan zal ik dat zeker doen!

Maar dan weten jullie dat ik jullie nog steeds super lief vind en dit een fijn topic, alleen gewoon niet zoveel schrijfbehoefte momenteel.
    Hee Lux

Dat is alleen maar goed om te horen en herkenbaar. Enjoy.
    aankleefsjaan schreef:
    13-01-2019 19:05
    Goeie tips mbt binnenspeeltuin!!
    Wist ik niet! Ga het direct even uitzoeken voor de binnenspeeltuinen hier in de buurt :nerd:
    Alvast veel plezier :-). Hier is 2 uurtjes speeltuin momenteel meer dan genoeg voor zoon in ieder geval.
    Oh wij gaan ook wel eens naar de binnenspeeltuin, ook toen Puk nog niet kon lopen. Uurtje is wel zat hoor.
    Ik ga morgen de binnenspeeltuin proberen, of de bieb, ben er ook niet helemaal over uit.

Ehm verder had ik niet zo het idee dat degenen die hier wel schrijven een leven met een dreumes hadden dat niet op rolletjes loopt eigenlijk?

Hier is alles in heerlijk rustig vaarwater sinds ze 1 is, maar ik vind het leuk om te lezen over belegkeuzes/uitstapjes/geschikt speelgoed/hoe de anderen zich ontwikkelen.

Enige minpunt hier is dat onze dag al een tijdje om 5:30 start.. :"-(
    lasvegas84 schreef:
    13-01-2019 20:41
    Ik ga morgen de binnenspeeltuin proberen, of de bieb, ben er ook niet helemaal over uit.

Ehm verder had ik niet zo het idee dat degenen die hier wel schrijven een leven met een dreumes hadden dat niet op rolletjes loopt eigenlijk?

Hier is alles in heerlijk rustig vaarwater sinds ze 1 is, maar ik vind het leuk om te lezen over belegkeuzes/uitstapjes/geschikt speelgoed/hoe de anderen zich ontwikkelen.

Dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoelde dat IK meer behoefte had om in deze topics te schrijven toen het met zoon allemaal niet zo lekker liep. En nu heb ik niet zoveel te melden, want ik vind het juist niet zo leuk om over belegkeuzes, uitstapjes en speelgoed te praten. Of laat ik het zo zeggen: ik ben wat dat betreft al verzadigd in mijn omgeving ;)

En dat is dus niet omdat dat suf is ofzo, maar omdat ik daar gewoon niet zoveel over te melden heb en ook niet echt behoefte aan tips op dat gebied.

Het was geen beschuldiging aan jullie adres ofzo.
    lux- wijzigde dit bericht op 13-01-2019 21:00
    4.08% gewijzigd
    Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
    lasvegas84 schreef:
    13-01-2019 20:41

Ja dat kan ik me voorstellen. Vorige week werd ie om 6.30 wakker dat voelde als uitslapen. Vanochtend om 4.45.
    lux- schreef:
    13-01-2019 20:53
    Dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoelde dat IK meer behoefte had om in deze topics te schrijven toen het met zoon allemaal niet zo lekker liep. En nu heb ik niet zoveel te melden, want ik vind het juist niet zo leuk om over belegkeuzes, uitstapjes en speelgoed te praten. Of laat ik het zo zeggen: ik ben wat dat betreft al verzadigd in mijn omgeving ;)

En dat is dus niet omdat dat suf is ofzo, maar omdat ik daar gewoon niet zoveel over te melden heb en ook niet echt behoefte aan tips op dat gebied.

Het was geen beschuldiging aan jullie adres ofzo.
    Kijk, daar zit het verschil, want ik loop achter in m'n omgeving qua kinderen en heb dus bijvoorbeeld vooral vriendinnen die al niet meer weten hoe het was als je kind nog 2x slaapt. Of ze zijn net aan baby 2 begonnen en dat ben ik alweer ontgroeid. ;)

Maar ik vind je posts altijd leuk om te lezen, dus wellicht heb je binnenkort weer wat meer te melden. :)

@ WP: heb al van veel meer gehoord dat dat weer echt een fase is.. Uiteraard..
    lasvegas84 schreef:
    13-01-2019 21:36
    Kijk, daar zit het verschil, want ik loop achter in m'n omgeving qua kinderen en heb dus bijvoorbeeld vooral vriendinnen die al niet meer weten hoe het was als je kind nog 2x slaapt. Of ze zijn net aan baby 2 begonnen en dat ben ik alweer ontgroeid. ;)

Maar ik vind je posts altijd leuk om te lezen, dus wellicht heb je binnenkort weer wat meer te melden. :)

@ WP: heb al van veel meer gehoord dat dat weer echt een fase is.. Uiteraard..
    Ik ben veruit de eerste in m’n directe omgeving maar heb via het forum een aantal inmiddels niet-anonieme contacten opgeduikeld die me daar zeer goed in bedienen :) dus snap je behoefte helemaal!

En wie weet heb ik binnenkort weer meer behoefte en dan zien jullie me heus wel weer verschijnen. Bovendien staat er voorzichtig een nr. 2 in de planning (pas najaar hoor, dus echt voorzichtig ;) ) dus wie weet heb ik over een tijdje heel veel ‘help mijn peuter slaat mijn baby’-tips nodig ;-D
    lux- schreef:
    13-01-2019 21:51
    Ik ben veruit de eerste in m’n directe omgeving maar heb via het forum een aantal inmiddels niet-anonieme contacten opgeduikeld die me daar zeer goed in bedienen :) dus snap je behoefte helemaal!

En wie weet heb ik binnenkort weer meer behoefte en dan zien jullie me heus wel weer verschijnen. Bovendien staat er voorzichtig een nr. 2 in de planning (pas najaar hoor, dus echt voorzichtig ;) ) dus wie weet heb ik over een tijdje heel veel ‘help mijn peuter slaat mijn baby’-tips nodig ;-D
    :applause:
    Wat fijn dat alles op rolletjes loopt Lux! Ik vond jouw posts altijd leuk om te lezen, jammer (voor mij/ons ;) ) dat je op het moment geen behoefte hebt om mee te schrijven. En wat leuk dat er voorzichtig een 2e in de planning staat!

Vegas, balen dat jullie dag al om 5.30 start, dat is wel érg vroeg. Hopelijk wordt dat snel weer een stuk later.

Vandaag nog een rustig dagje met zoon. Zodadelijk boodschappen doen samen. Als het droog blijft even op de fiets naar de diertjes hier in de buurt om ze wat brood te geven. Verder niks in de planning staan vandaag.
    Tip van collega:

Tuitbeker (met anti lek) met water in ledikantje leggen.
    Sliep zijn dreumes ineens een stuk langer, werd blijkbaar ook zo vroeg wakker van dorst.
    aankleefsjaan schreef:
    14-01-2019 08:45
    Tip van collega:

Sliep zijn dreumes ineens een stuk langer, werd blijkbaar ook zo vroeg wakker van dorst.
    Hebben wij ook standaard in bed liggen bij dreumes. Man en ik hebben namelijk ook gewoon bidon water bij ons bed.
    aankleefsjaan schreef:
    14-01-2019 08:45
    Tip van collega:

Goede tip inderdaad! Toen het zo heet was afgelopen zomer hebben wij ook de drinkbeker in zijn bed gelegd. Hij sliep langer en de beker was in de ochtend leeg!
    Wij dachten ook eens dat koter misschien dorst had ‘snachts. Dus ik leg er een beker bij.

Hele bed nat om 03.00, krijsend kind en pissige man omdat ik weer eens wat wilde proberen ‘van het internet’ :$ Had koter de beker open geschroefd. Daar had ie alle tijd voor, want wij sliepen.

Dus diegene die dit gaan uitproberen: doe de beker niet te vol..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven