Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

maandag 14 januari 2019 om 13:25
Haha slimmerd die koter, maar wel balen Glitter
. En beterschap voor zieke kindjes! Weer beetje opgeknapt lola-lily?
@eczeem: ik weet even niet meer wie het vroeg een paar pagina's geleden, maar hier ook de ervaring dat de eczeem wat meer kan opvlammen bij mindere weerstand. Smeer je met vette creme of ook hormooncreme? Hopelijk is het inmiddels weer wat minder, anders gewoon nog 's de huisarts bellen.
En hoi Lux! Fijn dat alles op rolletjes gaat!

@eczeem: ik weet even niet meer wie het vroeg een paar pagina's geleden, maar hier ook de ervaring dat de eczeem wat meer kan opvlammen bij mindere weerstand. Smeer je met vette creme of ook hormooncreme? Hopelijk is het inmiddels weer wat minder, anders gewoon nog 's de huisarts bellen.
En hoi Lux! Fijn dat alles op rolletjes gaat!
happiness = reality - expectations

maandag 14 januari 2019 om 15:17

maandag 14 januari 2019 om 15:55
Hoi lux, leuk je weer eens te lezen. Spannend die tweede.
Lola fijn dat 't beter gaat. Onze dreumes ook nog niet de oude. Is al meer dan een week ziek maar geen koorts meer gelukkig sinds zondag.
@whoopsiedaisies dank voor antwoord op eczeem. Zag gister dat 't wel al minder werd gelukkig.
Gisteravond uit eten was heel gezellig en heeft daarna bij opa en oma blijven slapen. Heeft dat spook tot half 9 liggen pitten daar. Doe dat nou thuis ook eens haha
Lola fijn dat 't beter gaat. Onze dreumes ook nog niet de oude. Is al meer dan een week ziek maar geen koorts meer gelukkig sinds zondag.
@whoopsiedaisies dank voor antwoord op eczeem. Zag gister dat 't wel al minder werd gelukkig.
Gisteravond uit eten was heel gezellig en heeft daarna bij opa en oma blijven slapen. Heeft dat spook tot half 9 liggen pitten daar. Doe dat nou thuis ook eens haha

maandag 14 januari 2019 om 17:15
Ah spannend, Lux!
Gelukkig maar Lola-Lily, logisch dat ie nog wat zwakjes is idd. Hier is dochter weer helemaal beter, helaas hing man vanochtend boven de wc..
Water in ledikantje is een goeie, denk dat ik ook voor een flesje met babyspeen ga idd! Ze ligt er vaak al om 18:30 in, dus idd dan helemaal geen drinken meer tot 6:30-7:00 is ook wat lang..
Gelukkig maar Lola-Lily, logisch dat ie nog wat zwakjes is idd. Hier is dochter weer helemaal beter, helaas hing man vanochtend boven de wc..

Water in ledikantje is een goeie, denk dat ik ook voor een flesje met babyspeen ga idd! Ze ligt er vaak al om 18:30 in, dus idd dan helemaal geen drinken meer tot 6:30-7:00 is ook wat lang..
maandag 14 januari 2019 om 22:36
Ik vind het altijd leuk om dit topic te lezen, maar kan het meestal niet bijhouden om ook te reageren. Maar nu heb ik zelf een vraag.
Dochter loopt nu ongeveer 4 weken los. Hoera! Ze draagt van die flex schoentjes van Shoesme. Ze passen nog en ze loopt er goed op. Maar vroeg me toch af, wanneer zijn jullie over gegaan op stevigere schoenen?
Dochter loopt nu ongeveer 4 weken los. Hoera! Ze draagt van die flex schoentjes van Shoesme. Ze passen nog en ze loopt er goed op. Maar vroeg me toch af, wanneer zijn jullie over gegaan op stevigere schoenen?

dinsdag 15 januari 2019 om 07:05
Drinken jullie kindjes nog uit een flesje? Mijn dochter weigert het echt. Ik ben groot mama ik wil net als jij
. Oke ze is ook wel erg eigenwijs ik mag nergens bij helpen.
Knotje, na ongeveer 2 maanden pasten haar flexschoentjes niet meer en liep ze goed genoeg voor stevige schoenen. Volgens mij houden ze over het algemeen een maand of 2 aan.
Knotje, na ongeveer 2 maanden pasten haar flexschoentjes niet meer en liep ze goed genoeg voor stevige schoenen. Volgens mij houden ze over het algemeen een maand of 2 aan.

dinsdag 15 januari 2019 om 07:35
Eigenlijk is het goed om zo lang mogelijk op hele flexibele zolen te lopen. Zolen die je met je hand kan buigen. Daar krijgen ze mooie sterke voeten en enkels van en voeten die goed afwikkelen
Ook moet er 1.2cm ruimte voor in de schoen zitten om de juiste maat op dat moment te dragen. Heel veel kindjes dragen te kleine schoenen.

Ook moet er 1.2cm ruimte voor in de schoen zitten om de juiste maat op dat moment te dragen. Heel veel kindjes dragen te kleine schoenen.

dinsdag 15 januari 2019 om 09:46
Hier loopt ze eigenlijk altijd op sokken of slofjes. Ze heeft voor buiten schoenen met stugge zolen, verkoopster zei dat ze haar voeten al heel mooi afwikkelde, dus dat dat wel kon.
Ik ga nog niet echt met haar buiten wandelen oid, want ook al loopt ze al maanden heel goed, ze is natuurlijk nog maar 13 maanden en luistert dus voor geen meter.
Ik ga nog niet echt met haar buiten wandelen oid, want ook al loopt ze al maanden heel goed, ze is natuurlijk nog maar 13 maanden en luistert dus voor geen meter.

dinsdag 15 januari 2019 om 11:29
Ik heb rozetje bij buiten wandelen aan een tuigje. Ze vind het heerlijk buiten maar luisteren is nog geen heel goede vaardigheid, dus wel zo veilig (en rustig voor mij)lasvegas84 schreef: ↑15-01-2019 09:46Hier loopt ze eigenlijk altijd op sokken of slofjes. Ze heeft voor buiten schoenen met stugge zolen, verkoopster zei dat ze haar voeten al heel mooi afwikkelde, dus dat dat wel kon.
Ik ga nog niet echt met haar buiten wandelen oid, want ook al loopt ze al maanden heel goed, ze is natuurlijk nog maar 13 maanden en luistert dus voor geen meter.![]()

dinsdag 15 januari 2019 om 11:46
Ik liep gewoon op veilige plekken waarbij ik zeker wist dat ik sneller was dan hij.lasvegas84 schreef: ↑15-01-2019 09:46Ik ga nog niet echt met haar buiten wandelen oid, want ook al loopt ze al maanden heel goed, ze is natuurlijk nog maar 13 maanden en luistert dus voor geen meter.![]()

dinsdag 15 januari 2019 om 20:09
Haha lasvegas, dan snap ik het helemaal!
Dochter is 16 maanden en vindt buiten spelen en samen wandelen helemaal het einde. Ze gaat ook op de opvang veel mee naar buiten, dus ze heeft wel echt schoentjes nodig. Maar ik hou het dus nog even bij de flexschoentjes en kijk over een tijdje wel als ze hier uitgegroeid is of als ze echt versleten zijn. En ik hou me dan nog maar even in met kopen kopen kopen, want ik had al zo'n leuke schoentjes gezien

woensdag 16 januari 2019 om 19:51
In de categorie 'ik had niet gedacht dit ooit te zeggen' zei ik vandaag tegen dreumes terwijl hij een beetje moest huilen 'ja als je te hard aan je piemel trekt doet dat pijn'.
Zo gaan er vast nog vele volgen.
Dreumes z'n reflux medicatie is opgehoogd en we hebben een ander kind. Zelf spelen, nachten van 12+ uren, hele dag vrolijk. Jammer dat 't nodig is maar ben blij dat we hem kunnen helpen.
Zo gaan er vast nog vele volgen.
Dreumes z'n reflux medicatie is opgehoogd en we hebben een ander kind. Zelf spelen, nachten van 12+ uren, hele dag vrolijk. Jammer dat 't nodig is maar ben blij dat we hem kunnen helpen.