Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

zaterdag 12 januari 2019 om 10:23
Ik verschoon beneden op de bank. Leg de schone luier al opengevouwen onder de vieze. Schoenen en broek laat ik aan. Bij poep mag hij met een oude afatandsbediening 'spelen', dus dan ligt hij stil, want dat mag anders nooit.
Tegenwoordig verschoon ik bijna altijd staand, broek op de enkels en gaan.
Ik ben de smeerkees van het dreumes-topic zie ik
Ik ben de smeerkees van het dreumes-topic zie ik

zaterdag 12 januari 2019 om 10:46
Sterkte Lola!!!! Ik duim zeker voor jullie!! Veeeeeel handenwassen!!!
Wat verschonen betreft meestal boven op de commode en dan idd ook alles uit. Maar verschoon hem eigenlijk ook heel vaak staand (ja ook bij poep). Gaat prima.
En wat kashri beschrijft hebben wij ook. Op aankleedkussen blijft hij (enigszins) liggen, maar op matje of hydrofiel elders niet. Als ik bij anderen ben vraag ik altijd waar ik mag verschonen. Dat verschilt per huishouden.
Wat verschonen betreft meestal boven op de commode en dan idd ook alles uit. Maar verschoon hem eigenlijk ook heel vaak staand (ja ook bij poep). Gaat prima.
En wat kashri beschrijft hebben wij ook. Op aankleedkussen blijft hij (enigszins) liggen, maar op matje of hydrofiel elders niet. Als ik bij anderen ben vraag ik altijd waar ik mag verschonen. Dat verschilt per huishouden.

zaterdag 12 januari 2019 om 12:08
Als dreumes stil zou blijven liggen zou ik dit ook doen. Overigens, onze teckel steekt maar wat graag z'n neus in de poepluiers. Daar moet ik echt van kotsen.funnymiss schreef: ↑12-01-2019 10:23Ik verschoon beneden op de bank. Leg de schone luier al opengevouwen onder de vieze. Schoenen en broek laat ik aan. Bij poep mag hij met een oude afatandsbediening 'spelen', dus dan ligt hij stil, want dat mag anders nooit.
Ik ben de smeerkees van het dreumes-topic zie ik![]()
zaterdag 12 januari 2019 om 12:23
Yep! Bij ons staat de luier-emmer buiten. Na ervaringen uit het verledenTeckeltje88 schreef: ↑12-01-2019 12:08Als dreumes stil zou blijven liggen zou ik dit ook doen. Overigens, onze teckel steekt maar wat graag z'n neus in de poepluiers. Daar moet ik echt van kotsen.

zaterdag 12 januari 2019 om 12:27
Omg wat zijn ze toch erg af en toe hé.... Toen ik nog in de stad woonde lag er na het weekend na een uitgaansavond wel eens mensenpoep in de stegen. Daar dook hij dan ook in. Heerlijk met die grote snor. Echt zo goor. Krijg kippenvel als ik er weer aan denk.
zaterdag 12 januari 2019 om 12:47
Nou... 6 hele dagen koortsvrij.. Na haar longontsteking.. Al wel weer 2dgn als 'n malle aan 't hoesten maar nu ook verhoging weer.. Als die temp oploopt bel ik denk ik maar de hap, de antibioticakuur is net 5dgn afgelopen..
Oudste kwam gister ziek thuis van de bso en begon de dag vandaag met bijna 40 graden koorts... Olé.
Fijn weekend iedereen!
Oudste kwam gister ziek thuis van de bso en begon de dag vandaag met bijna 40 graden koorts... Olé.

Fijn weekend iedereen!

zaterdag 12 januari 2019 om 13:00
Het is nu in ieder geval een 'nuttige' skill teckel.
Hier ook weer een hoestende proestende dreumes. Oudste heb ik donderdag eerder uit school gehaald, had in de klas overgegeven en daarna ook flink koorts. Vanochtend is ze als herboren.
Tijd voor beter weer is het!
In jouw geval zou ik zeker de hap bellen obelix, even zeker weten dat de longontsteking helemaal weg is!
Hier ook weer een hoestende proestende dreumes. Oudste heb ik donderdag eerder uit school gehaald, had in de klas overgegeven en daarna ook flink koorts. Vanochtend is ze als herboren.
Tijd voor beter weer is het!
In jouw geval zou ik zeker de hap bellen obelix, even zeker weten dat de longontsteking helemaal weg is!

zaterdag 12 januari 2019 om 13:18
Haha mijn dreumes is dus staand makkelijker te verschonen dan de kindjes van toen. Hij krijgt wel altijd wat te spelen/lezen of de tv staat aan. Echt ik heb meer last vd teckel met staand verschonen dan van dreumes.

zaterdag 12 januari 2019 om 14:21
Hier net als jij, Sjaan, ik ga altijd naar boven en altijd alles uit.
Kan je de hand schudden, Lola-Lily, hier vannacht tussen 1:00 en 4:00 bezig geweest met dochter die eerst haar eigen bed en toen ons bed onderspuugde. Vanochtend was alles weer prima en heeft ze weer normaal gegeten en gedronken..
Kan je de hand schudden, Lola-Lily, hier vannacht tussen 1:00 en 4:00 bezig geweest met dochter die eerst haar eigen bed en toen ons bed onderspuugde. Vanochtend was alles weer prima en heeft ze weer normaal gegeten en gedronken..

zaterdag 12 januari 2019 om 16:06
Kwam hier vanzelf toen hij wat ouder werd. Hij pakt nu zelf aankleedkussen, luier en doekjes en gaat liggen.Teckeltje88 schreef: ↑12-01-2019 12:08Als dreumes stil zou blijven liggen zou ik dit ook doen. Overigens, onze teckel steekt maar wat graag z'n neus in de poepluiers. Daar moet ik echt van kotsen.

zaterdag 12 januari 2019 om 18:10
Hangt wel van je kind af, hè

Die van ons is waarschijnlijk eerder zindelijk dan dat hij met een schone luier naar je toe komt omdat hij hem verwisseld wil hebben.
Hij gooit zijn vuile luier weg, daar ben ik dan wel weer blij mee

zaterdag 12 januari 2019 om 18:24
Yesyes. Hij gaat normaal om 18.30 maar als ie ziek is en overdag maar 1 uur heeft geslapen dan wordt hij nog steeds om 6 uur wakker (en dat doet hij normaal al dus ja)
Hoe is uw dreumes?

zaterdag 12 januari 2019 om 19:17