Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Gefeliciteerd CHL!

glitter je slaat de spijker op zen kop!
Het is zeker wel heel de dag dat aanstaan en zorgen en huishouden ect maar indd die tijd dat kindjes op bed liggen ben je nog met alles voor ze bezig of het huishouden of andere regeldingen!
Wester ik vind het super wat je allemaal doet voor je vrouw zo fijn als je even als moeder smorgens een par uur voor jezelf hebt en dat je dan nog huishouden en boodschappen doet super hoor! Mocht ik willen hier haha
Ik werk 4 dagen en ben met reistijd ca 11 van huis weg smorgens ga jk uur eerder eruit om alles geregeld te hebben voor man die thuis is, dochter gegeten en fris en aangekleed en alles voor zoon klaarzetten! Ik denk ook wel dat mannen gewoon wat makkelijker los kunnen laten en dus savonds wat meer ontspannen ik kan dat niet moet er dan echt uit indd eten met vriendinnen of lunchen!

Qua eten hier 17:30 eten en om 19:00 allebei naar bed!

Lux wat is de truc haha zoon zal hier nog wel een poos aan de speen blijven en dochter duimt lekker met slapen gaan :facepalm:

Teckel ik zou toch even naar de huisarts gaan indd! Duurt wel erg lang.

Ik hoop dat jullie hebben genoten vandaag en al jullie klusjes en leuke dingen gelukt zijn!
anoniem_276399 wijzigde dit bericht op 20-10-2018 20:06
17.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Quest waarom in hemelsnaam maak jij de kids klaar als je man thuis is met de kinderen?

Hier is de 3de shift gewoon redelijk eerlijk verdeeld, net als al het andere. Behalve geld verdienen maar dat komt nog ;)

In het weekend hebben we ook allebei 1 vrije ochtend. Of je nou gaat uitslapen, sporten, badderen, wandelen, wij hebben altijd 1 ochtend alleen voor onszelf. En 1 ochtend alleen met dreumes.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Als het middagslaapje later was dan normaal, doe je ze dan ook later in bed savonds?
Hier is de verdeling denk ik 60/40, naar ieders tevredenheid.

Gaan jullie je kindjes ‘voorbereiden’ op het verzetten van de klok volgend weekend?
Lux heb ik zo aangeboden dochter is laatste tijd om 05:00-05:30 wakker ik ga er dan uit en laat hem en zoon liggen om 07:00 ga ik weg en dan is hij beneden met dochter zoon knort nog even verder. Vind dat niet zo een probleem op zich, soms zou het fijn zijn als ik bepaalde dingen niet erbij hoefde te regelen! Want weekend werkt man dus en dan ben ik of aan het werk of met 2 kids dus mijn week is iedere dag aan! Maar goed toevallig gesprek hierover gehad en we gaan de boel even herindelen!

Rosings nee hier gewoon iedere dag zelfde tijd naar bed kan eens een kwartier schelen!

Lola nou indd die klok pfff zie er nu al tegenop dan is dochter dus 04:00 wakker zou niet weten hoe ik dat moet voorbereiden :facepalm: op dit moment slaapt zoon van 3.5 maanden stukken beter dan dochter poehh
Wij leggen m om 18.15 op bed en dan wordt hij wakker om 6 pf half 7
Bedankt voor de felicitaties!

Hier gaat dreumes ergens rond half 7 naar bed en wordt dan rond half/kwart voor 6 weer wakker. En dat is natuurlijk stukken beter dan half 5/kwart voor 5, zoals we gewend waren. Ik vrees de wintertijd dus enorm @( Voorbereiden zal ook niet echt werken omdat ons ritme sowieso niet heel strak is. Vanavond ging hij om 19.15 uur naar bed bijvoorbeeld, en zijn dutje overdag is de ene keer van 10 tot 11 en de andere keer van 13.30 tot 16.30. Het is allemaal maar net hoe het loopt.
Ik ga zoon niet voorbereiden. Met onze vakantie hadden we ook een uurtje tijdsverschil en heb er weinig van gemerkt, dus maak me er nu ook niet zo druk om.

@Quest: dat lijkt me wel goed ja, klinkt echt niet evenredig zo!

@stoppen met speen: niks bijzonders gedaan. Gewoon niet meer gegeven. Beetje anticlimax zelfs, dit, als ik eerlijk ben. Waar is de meltdown? :hihi:
Meneer ligt iig alweer tevreden te knorren alsof hij nooit een speentje heeft gehad.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Hier ook niet voorbereiden gewoon doen
Hallo allemaal! Ik meld me met een bijna dreumes! Zoon wordt over een paar weken 1. Ik heb stiekem af en toe meegelezen en we zitten inmiddels meer in de dreumes dan baby fase. Gek!

@wintertijd: oei! Dat wordt even slikken. Zoon slaap vrij aardig, ik ben benieuwd hoe hij hier op reageert.

@ 3rd shift: erg herkenbaar. Vooruit koken voor zoon, kleertjes in de nieuwste maat, luiers als ze bijna op zijn en onthouden of de slaapzakken niet tegelijkertijd in de was zitten enz. Mijn hoofd staat altijd aan, altijd opletten en anders iets regelen. Ondanks dat zoon lief en vrij rustig is; ben ik wel moe.

@ Verjaardag! Heeft iemand leuke/goede ideeen voor een traktatie op het kdv? We hebben een verticale groep, nogal wisselende groep dus. Inspiratieloos...
@eten: Man is pas om half 7 thuis maar geef zoon tegenwoordig vaak rond half 6 al iets te eten. Zoon ligt er hier tussen half 8 en 8 in meestal en rond 6 uur wakker. Hij mag van mij overdag niet meer slapen na 14:00 want dan is get 's avonds feest.

@Third shift : Die doe ik eigenlijk volledig. Zelfs voor de oudste die niet van mij is regel ik de kleren etc.
Mag ik bij jullie aansluiten? Mijn baby is bijna geen baby meer 😭
@Wollentrui: Zoon heeft bij eerste verjaardag soepstengels met vingerpoppetjes getrakteerd. Als baby geboren wordt trakteert hij knijpfruit met een label. Hier ook verticale groep.
Welkom Kash en wollentrui.

@traktatie: ik had bellenblazen met een ballon eraan. Volgend jaar doe ik een doosje rozijntjes denk ik :P vond dit al teveel werk :$

En alsof die kinderen het boeit :P
@verdeling thuis, over het algemeen keurig 50/50. Wel merk ik dat ik op mijn parttime dag toch snel ee stofzuiger/dweil door de kamer heen zal halen en dat man het echt ziet als zijn dag met dochter.
Hij haalt het dan wel op een later moment in, maar dat is een verschil in denkwijze denk ik!

En als het gaat om 'nieuwe' dingen bedenken, aanbieden van andere voeding etc. zal hij niet het voortouw nemen,maar ben ik degene die dit gaat invoeren.

Verder mag ik niet klagen, hij doet zeker zoveel als dat ik doe, maar dat mag ook, we werken beiden evenveel, zelfde reistijd ( 1,5 uur per dag).

We eten rond 17.15-17.30 en dochter ligt standaard tussen 18.45 en 19.15 in bed en slaapt dan tot 07.00-07.30.

@ wintertijd, we zien het volgende week wel..Ik ga me er nu niet mee bezig houden, mogelijk dat ze wat van slag is, maar dat zal vast geen weken gaan duren..

@traktaties, ik vond pinterest erg handig! Heb een heel bord met allerlei traktaties aangemaakt ;-) Dit keer zelf creatief bezig geweest met haaknaald en wol, maar volgend jaar maak ik me er denk ik iets makkelijker vanaf. Het viel wel in de smaak, gezien de foto's en reacties die ik heb gekregen ;-)
Oh ik had trouwens ook een doosje celebrations meegegeven voor het kdv-team en dat waardeerden ze geloof ik erg.
Man heeft bananen en druiven gemaakt zodat het leek op een dolfijntje in een bekertje met druiven. Dit heeft zoon meegekregen om te trakteren. Voor de gastouder heb ik een appeltaartje gebakken en gegeven toen ik zoon ophaalde (anders was het ruzie geworden om die appeltaart 😂).
lux- schreef:
20-10-2018 20:46
Welkom Kash en wollentrui.

@traktatie: ik had bellenblazen met een ballon eraan. Volgend jaar doe ik een doosje rozijntjes denk ik :P vond dit al teveel werk :$

En alsof die kinderen het boeit :P

Aha dus jij bent de schuldige aan zo’n pokke kdv bellenblaas die je met geen mogelijkheid meer uit de klauwtjes van een peuter krijgt zonder drama! En dan toch maar toegeeft omdat je naar huis wil. Maar die klauwtjes kunnen al wel die dop er af draaien waarna je de auto kan laten detailen omdat je bak naar dreft ruikt (6) Heeft mij €75 gekost.

Nee serieus: bellenblaas is de hel voor ouders van oudere kindjes :-P)
GlitterCupcake schreef:
20-10-2018 21:57
Aha dus jij bent de schuldige aan zo’n pokke kdv bellenblaas die je met geen mogelijkheid meer uit de klauwtjes van een peuter krijgt zonder drama! En dan toch maar toegeeft omdat je naar huis wil. Maar die klauwtjes kunnen al wel die dop er af draaien waarna je de auto kan laten detailen omdat je bak naar dreft ruikt (6) Heeft mij €75 gekost.

Nee serieus: bellenblaas is de hel voor ouders van oudere kindjes :-P)
Nou zou veel liever hebben dat de auto naar Dreft ruikt dan hoe hij nu ruikt :rofl:

Hier maakt zoon ze ook open trouwens. Tja. Lang niet het goorste dat ik op het moeten ruimen in 1.5 jaar ouderschap, een beetje zeepsop.
lux- schreef:
20-10-2018 21:59
Nou zou veel liever hebben dat de auto naar Dreft ruikt dan hoe hij nu ruikt :rofl:

Hier maakt zoon ze ook open trouwens. Tja. Lang niet het goorste dat ik op het moeten ruimen in 1.5 jaar ouderschap, een beetje zeepsop.

Jij hebt geen vintage lederen bekleding zeker? ;-) :-D

De ernstige vervuiling die ik tot toen toe had waren verdwaalde frootloops.
Voor wie zich afvraagt waarom er frootloops in mijn auto liggen. Dit geniale ding van skiphop lekt vrijwel niet en houden een dreumes lang bezig.

Afbeelding
GlitterCupcake schreef:
20-10-2018 22:04
Jij hebt geen vintage lederen bekleding zeker? ;-) :-D

De ernstige vervuiling die ik tot toen toe had waren verdwaalde frootloops.
Nee duh, ik heb een kind :P

Maar wel heel vervelend voor jou.
Je kan er allerlei (ongezoete) cornflakes in stoppen.
lux- schreef:
20-10-2018 22:08
Nee duh, ik heb een kind :P

Maar wel heel vervelend voor jou.

:cry: :-*
Ik kreeg gisteren ook bellenblaas van schoonzus. Was getrakteerd bij neefje maar die had daar met 6 maanden nog niks aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven