Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Regelmaat maakt het echt makkelijker vind ik. Het algemene ook even wat saaier, maar een goeie routine doet wonderen voor me. Zodra ik daar mee achter loop merk ik het gelijk.
Ik werk ook ‘s avonds en regelmatig in het weekend, maar ik vind dat juist heerlijk. Sterker nog; Ik heb dit speciaal aangevraagd bij mijn werkgever. Ik weet niet hoeveel jullie werken? Ik ongeveer 28 uur per week. Zoon gaat twee middagen naar de gastouder en 1 keer per maand gaat hij een dag naar mijn ouders zodat ik even bij kan tanken/rustig in huis kan werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 28 uur, waarvan 20 verdeeld over 4 doordeweekse dagen (ik werk zoveel mogelijk onder schooltijden van oudste). En dan werk ik om het weekend. Woensdag of vrijdag ben ik altijd een hele dag vrij.
Man werkt met diensten, maar heeft 1 vaste dag per week ouderschapsverlof en werkt nooit in de weekenden.
Het is afentoe wel een puzzel bij ons, maar roosters zijn altijd ruim vantevoren bekend, dus dat scheelt.
Ik heb respect voor de thuisblijfmoeders, al denk ik soms dat het wel handiger zou zijn voor het gezin als ik thuis zou blijven. Maar ik trek dat zelf niet vrees ik.
Ik werk 32 uur ongeveer en heb op woensdag mijn flexdag. Ik wil na geboorte naar 30 uur en zo verdelen dat ik maandagen maar tot half 3 werk ipv 5.
Ik werk 24 u per week maar dit is eigenlijk altijd meer, vooral de laatste tijd met langdurig zieken.

Soms 6 dagen achter elkaar en soms weer een aantal dagen vrij.
Totaal geen regelmaat ook daarin.

Maar hopelijk heb ik binnenkort een nieuwe baan, overdag en vaste dagen. (Alleen nog het arbeidsvoorwaarden gesprek!)
Ik werk nu 32uur in loondienst en man 36uur (4x9). Na de bevalling van de tweede ga ik verder met mn eigen bedrijf. Hoe ik dat met de uren wil gaan doen vind ik nog heel lastig. Ik ben bang dat ik door mn enthousiasme voor mn werk te weinig vrije tijd plan en avonds en in het weekend veel ga werken.
Mijn doel is om straks rond de 30uur te gaan werken en bewust een aantal momenten "vrij" te plannen. Uiteraard is dat ook afhankelijk van de zorgbehoefte van de kinderen. Toen die bij Elsa zo hoog was lukte ons het ook niet om volledig te werken.
Ik ben thuisblijfmoeder en als ik heel eerlijk ben vind ik het stukken zwaarder dan fulltime werken, al weet ik natuurlijk niet hoe het is om te werken én moederen. Maar dat is vooral omdat je altijd ‘aan’ bent, zonder pauzes oid.

Hier op Viva word je meestal verguisd als thuisblijfmoeder, dan ben je lui, naïef en een uitvreter. Maar goed, dat zal me aan mijn reet roesten, ik had de hoop op een kindje allang opgegeven en nu ik het toch mag ervaren wil ik er ook eigenlijk niks van missen. Mijn man gunt me dat als geen ander, ik ben jarenlang kostwinner geweest (doordat hij ziek was) en hij vindt het oprecht fijn dat de rollen nu zijn omgedraaid.
Ik werk 2,5 dage door de weeks en ongeveer om het weekend. Gemiddeld ongeveer 22 uur per week. Mijn man werkt 36 uur en dan 1x in de 14 dagen een dag thuis bij de kleine. Ik ben doordeweeks 2,5 dag thuis met de kleine. Ik vind de balans goed zo. Ik vind het fijn om met mijn dochter te zijn, maar ook heel fijn om nuttig te zijn buiten mijn moeder zijn en met collega's te kletsen over van alles en nog wat.

Dat ik in het weekend werk betekend automatisch dat mijn man die tijd optrekt met dochter. De ene keer is dat een volle dag en andere keer een halve dag.
@chl, iedereen heeft altijd een oordeel, hoe je het ook doet. Het gaat erom dat het voor jullie werkt en fijn voelt en het ligt natuurlijk ook aan je financiële situatie.
Als het financieel haalbaar was zou man het liefst 2 dagen per week werken maar dan zou hij wel voor een andere functie moeten kiezen tereijl hij het hier enorm naar zijn zin heeft. Als het goed gaat met mijn bedrijf gaat hij in elk geval terug naar 4x8 ipv 4x9, of wellicht dat hij met ouderschapsverlof de ene week vier dagen en de andere week 3 gaat werken. Voor nu is dat financieel niet (goed) te doen.

Het is soms ook zo lastig te plannen! Toen bij Elsa de zorgbehoefte zo hoog was ben ik een dikke 9mnd overspannen thuis geweest en dat was ook echt pure noodzaak. (Kwam uiteraard niet alleen door de zorg voor haar maar ook door andere factoren).

Ik merk dat hoe dichterbij de uitgerekend datum komt hoe spannender ik het ook allemaal vind. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om straks eerst nog terug te vallen op WW en ik stap daar pas uit als ik merk dat het goed gaat met ons allen. Mag ook iedereen van alles van vinden maar die hebben dikke pech.
CHL, het is toch juist heerlijk dat je thuis blijf moeder bent als je dat wil en kan. Geen oordelen hoor, juist jaloers af em toe ;)

Envelop, hoe gaat het met de middagdutjes van je dochter?

Wij hebben trouwens vandaag een rondleiding op een basisschool gehad, was wel heel leuk om dat allemaal te zien en te horen!
Hier ook een parasiterende, uitkeringstrekkende niksnut van een thuisblijfmoeder :bye:

Niks van waar hoor ;-) Het kwam op deze manier op ons pad en financieel kan het, dus hebben we er voor gekozen het op deze manier te doen. En als de jongste naar de basisschool is kijken we weer verder hoe het dan zit, wie weer wordt ik wel de opper-luizenmoeder van de school :lol:

@sneeuwbal: de basisschool o_o ? Zoon is hier vandaag net voor het eerst naar de peuterspeelzaal geweest...
Ja ik hoorde dat je er tegenwoordig vroeg bij moet zijn... als we nu inschrijven, hebben we een plekje en een jaar later zou het zomaar kunnen van niet.

Peuterspeelzaal zit wel vol, dus misschien daarom ook dat ik er nu op tijd bij wilde zijn :P
@sneeuwball lief dat je er naar vraagt. Zoals verwacht gister na 2 dagen kdv wel 1,5uur geslapen en gewoon op tijd naar bed avonds. Vandaag op het kdv heeft ze niet geslapen (ze hebben het wel 2x geprobeerd). Ik verwacht dat we haar morgen dan wel weer even op bed kunnen leggen en de rest van het weekend niet. Oftewel, het afbouwen lijkt wel echt definitief door te zetten al gelooft man nog steeds dat een fase is.

Dochter is ook ingeschreven voor de basisschool omdat die anders vol zat, een rondleiding etc is hier pas gebruikelijk met drie.
Ik werk 32 uur verdeeld over 4 dagen. Die woensdag vrij is echt geweldig! Ik zou liever 3.5 dag werken, maar dit gaat goed zo.

Ik ben me ook in basisscholen aan het verdiepen.... wat een keuze!
Hier is dus de rondleiding, voor het inschrijven. Heel fijn, zonder andere ouders. Met veel informatie. En een gevoel erbij kunnen krijgen.

Dus neemt een rol in de beslissing.

Envelop, klinkt inderdaad als afbouwen al hoop ik voor je dat het toch een fase is.
Hoe gaat het met Lux?
rosings schreef:
13-09-2018 16:40
Hoe gaat het met Lux?
Dat vroeg ik me ook af!
Hi allen,
Ik lees al een tijdje mee, maar nu toch maar eens tijd om ook iets te posten nu het gaat over wat bij ons ook speelt: werken/niet werken/minder werken..
We hebben een zoon van anderhalf en nummer 2 is on the way! Hij/zij wordt eind januari verwacht, dus dan schelen ze bijna 2 jaar. Plan is nu om na mijn verlof ontslag te nemen, maar ik ben nog aan het dubben hoe ik dat op mijn werk moet brengen. Nadeel is dat ik een vast contract heb, dus als ik opzeg, heb ik nergens recht op.
Dan (volgend voorjaar/zomer) wil ik op zoek naar een nieuwe baan, een paar maanden zonder mijn inkomen gaat wel, maar structureel niet als we ook drie dagen opvang moeten betalen. Ergens zou ik het ook wel leuk vinden om wat langer thuis te blijven, maar het is zo onpraktisch qua opvang omdat de wachtlijsten zo lang zijn.
Thuisblijfmoeder lijkt me vreselijk haha. Ik vind zoon heel lief maar ben ook blij dat ik op maandag of na mijn flexdag weer lekker mag gaan werken.

Hier is inschrijven bij 3 genoeg. We hopen voor die tijd ook nog verhuisd te zijn.
@billy ik zou kijken of je na je verlof die paar maanden (onbetaald) ouderschapsverlof kan opnemen; dan hoef je geen ontslag te nemen en kan je daarna terug naar je oude baan (en evt van daaruit verder zoeken naar een andere als je toch iets anders wilt) Dan zoeken ze een vervanging voor langer dan de verlof maanden en hebben ze er bijna geen last van?
Ach, al die oordelen. Leef en laat leven vind ik, maar ik kan me soms ook flink ergeren aan hoe je uitgejouwd wordt als thuisblijfmoeder.

Basisschool: Wij moesten dochter al inschrijven toen ze 1 was, en hebben toen inderdaad ook al rondleidingen gehad. Met de peuterspeelzaal was ik te laat, maar daar kan ze gelukkig over 3 maanden terecht.
fiona2018 wijzigde dit bericht op 15-09-2018 10:17
Reden: privacy
43.50% gewijzigd
Holy Crap ik schrik me een ongeluk van basisscholen met 1 jaar. Naïeve ik denk ik... ga er eens naar kijken.

Ik werk 3x9 en 1 dag ouderschapsverlof. Ik denk oprecht dat ik een leukere moeder ben doordat ik werk. Ik ga met veel plezier naar m’n werk! Enige wat ik lastig vind is ‘de stress’ om ophalen. Ik heb ook nog reistijd van en naar werk en vind wel dat ik voor 1800 Hem moet halen, anders vind ik t te laat worden. Maarja m’n werk is nooit ‘af’ om 1715 dus ik vergeet altijd de tijd enz en dat is t racen voor de trein. ‘S ochtends vind ik t minder een probleem want zoon is meestal toch wel vroeg wakker en zijn we snel de deur uit. Kdv zit gelukkig naast t station. M’n vriend brengt (en haalt soms) op donderdag en dat scheelt. Dan begin ik een dag extra vroeg en haal ik wat uren in die ik de andere dagen mis. Vriend werkt heel veel in zkhs en kan niet anders verdeeld worden helaas. Gelukkig gaat hij binnenkort weer parttime en hoeft zoon maar 2 dagen meer naar t kdv! En hebben we straks gezellig samen een dag vrij doordeweeks in m’n verlof!
Het eerste woordje (papa) is gesproken!
Wat leuk, Westerpaviljoen!

Ik was ook zo lyrisch toen hij voor het eerst mama zei, nu hoor ik het 1.000.000.000.000 keer per dag :yes:
Zoon heeft op mijn aanmoediging vanmiddag z’n eerste losse stapje gezet (en is meteen keihard gevallen) maar wat waren we samen trots :love:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven