Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
13-09-2018 16:40
Hoe gaat het met Lux?
En met BO2punt0 sinds de bevalling?
Ja dat oordelen over thuisblijven, parttime werken, fulltime werken... je kan het toch nooit goed doen in ieders ogen. Ik ga er maar van uit dat iedereen zn best doen en de beste keuzes probeert te maken voor de gezinssituatie.

Zelf wil ik al heel lang wisselen van baan, maar ik kan maar niks anders vinden. Heb n harde eis van max drie dagen werken, omdat man niet minder kan werken. Mijn huidige baan is kort samengevat echt k*t, ik ga al maanden (of jaren??) met tegenzin. Mijn collega’s zijn top, inhoudelijk is het ok, maar de organisatie is gewoon verpest. Nul oog voor de mensen die er werken, geen visie... anyway.. man en ik hebben besloten dat ik na m’n verlof niet terug ga. Dus nog even zoeken wat de mogelijkheden zijn. Want volgens de cao moet ik na ouderschapsverlof minimaal 6 maanden werken, anders moet ik de premies terugbetalen.. gepuzzel dus nog..
Ooooh, die eerste stapjes 😍 heerlijk! Terecht samen trots 😉
Eerste woordjes en eerste stapjes, wat ben je dan trots hè.. :love:

Als we het dan toch over Lux en BO2punt0 hebben, Nena zal inmiddels ook wel bevallen zijn :cheer2: Hoe gaat het met jullie meiden? Druk met baby's en Lux misschien op vakantie?
Wij hebben net de pretecho gehad en weten of er broertje of zusje aankomt :-). Morgen als de oudste het weet mag iedereen het weten. Zo leuk 😁
@billy, wat voor een premies heb je het dan over? Is dat anders het risico niet waard? Stel dat je niet zo snel iets nieuws vind als gehoopt terwijl je er financieel van afhankelijk bent, dat kan in het slechtste geval betekenen dat je je huis uit moet. Dat risico zou ik niet snel nemen met 2 kids. Of is het wel mogelijk met een andere levensstandaard en 1 salaris? Heb je al veel gesolliciteerd?

Oh die eerste stapjes, leuk he! :love:
@billy: Bedoel je premies omdat ouderschapsverlof niet onbetaald is?
Ik werk normaal 24 uur (3x8) en zou niet meer of minder willen werken. Vriend is ZZPer en werkt om en nabij 40 uur. Op dit moment ben ik thuis, zoon gaat tot ik ander werk heb wel naar de opvang en opa/oma zodat ik het huishouden kan doen en tijd voor mezelf heb. Thuisblijf moeder zijn lijkt me niks, hou super veel van zoon maar moet er niet aan denken dat ik niet werk. Knap van de moeders die dat wel kunnen en willen :)

Leuk Aapje! Ben benieuwd!

En eerste stapjes en woordjes :heart:
Hoi! Ik meld me hier nu echt, want dochter is al twee weken een dreumes. En het lijkt wel alsof ze ineens zich ook ineens heel groot vindt en allemaal nieuwe dingen kan. Ze "kletst" de hele dag door, oefent veel met stapjes aan tafel en loopt het liefst met ons door de kamer. Zo leuk! :heart:

Werken; ik werk 27 uur in 3 dagen. Ik vind het wel lange dagen, maar heb erg leuk werk dus dat scheelt. Man werkt ploegendienst, dus zijn rooster wisselt elke week. :)
fiona2018 schreef:
13-09-2018 17:31
Ach, al die oordelen. Leef en laat leven vind ik, maar ik kan me soms ook flink ergeren aan hoe je uitgejouwd wordt als thuisblijfmoeder. 'Maar wat doe je dan de hele dag?'
Ik vraag me dat ook vaak hardop af bij thuisblijfmoeders maar dat is niet bedoeld om ze te beoordelen, ik vraag me oprecht af wat ik de hele dag zou moeten doen zodat kind en ikzelf me vermaken... Iedere dag naar de speeltuin is ook weer zo wat.
Welkom Knotje!

Ik zou me denk ik ook niet iedere dag kunnen vermaken met kind hoor. Ben nu af en toe al aan het denken wat ik ga doen om het leuk te houden.
Thuisblijf moeders! Diepe buiging voor jullie! Serieus ik trek men hoed en doe het jullie niet na! Ik hou zielsveel van men kindjes maar ik kan niet wachten om te gaan werken! Ik denk dat ik daardoor echt leuker ben als moeder ik heb een gave baan en ben echt weer toe aan wat anders even weer lekker werken!
Ik werk 4 dagen per week in die dagen gaan de kindjes 1 dag naar oma en de andere dagen doet man die werkt vanaf thuis en weekend 2 vaste dagen.

Ik schrik ook wel een beetje dat er al gekeken moet worden naar basisscholen dan mag ik wel gaan opschieten haha

Leuk die eerste stapjes teckel dan ben je toch echt even trots he! Vallen hoort erbij helaas maar de eerste stap is gezet!

Chl ik moet wel lachen om je post haha hoeveel keer mama per dag :p

Dochter hier veel geluid maar meer dan Russisch gebrabbel is het nog niet! Staat wel los en stapje als ik voor haar op de grond zit maar kruipen doet ze op tempo Max verstappen! Komt vast vanzelf allemaal! Ik zeg 10000 keer mama op een dag met de hoop dat het er ooit uit komt haha

Envelop wanneer ben jij uitgerekend?

Aapje spannend dus morgen weten wij het ook :)
Envelop schreef:
13-09-2018 21:26
Ik vraag me dat ook vaak hardop af bij thuisblijfmoeders maar dat is niet bedoeld om ze te beoordelen, ik vraag me oprecht af wat ik de hele dag zou moeten doen zodat kind en ikzelf me vermaken... Iedere dag naar de speeltuin is ook weer zo wat.
Het is om eerlijk te zijn ook niet het meest opwindende wat ik in mijn leven heb gedaan :$

Je leert vooral je tempo wat omlaag te gooien. Ik kan dus makkelijk een uur uittrekken om naar de supermarkt 150m verderop te gaan. We kunnen bij elke slak stilstaan, want we hebben toch geen haast.
Al ben ik wel blij dat zoon nu wat ouder is, want er zit nu in elk geval wat meer leven in de brouwerij. De babytijd van dochter is nu een stuk activer dan die van zoon toen was.

Vandaag is zoon voor het eerst naar de PSZ geweest, en toen was ik opeens in 5 minuten klaar met boodschappen doen o_o
@Quest ja want denk wel dat hier geen bekenden zitten of dat die niet weten dat ik hier zit. Maar zou toch jammer zijn als men het niet van mij hoort :-)
Envelop schreef:
13-09-2018 21:26
Ik heb het al eens gezegd, maar ik beschouw het echt als een hele lange vakantie :proud:

Wij gaan dus wel iedere dag naar de speeltuin (er zitten er vrij veel hier in het dorp, dus niet telkens dezelfde) en ook naar de grote speeltuinen in de nabijgelegen stadjes. Verder gaan we iedere week babyzwemmen en naar muziek op schoot en een keertje lunchen met een of meerdere vriendinnen (oud-collega’s die onregelmatig werken) en ook in de directe familie een hoop die regelmatig doordeweeks vrij zijn, dus gaan ook geregeld bij iemand op bezoek. Kinderboerderij, monkeytown, ontbijten bij Ikea, het bos in, hij vindt eigenlijk alles wel leuk, dus de dag is zo wel gevuld hoor want ja, dreumestempo :jump:
Ik heb in principe niks voor of tegen thuisblijfmoeders. Ik moet er zelf niet aan denken, ik werk 28 uur. Maar als het je lukt om elke dag weer gemotiveerd de hele dag te vullen met je kind, vind ik dat alleen maar knap. Heeeel knap :lol:

Waar ik wél moeite mee heb is dat is zelf een paar thuisblijfmoeders ken die dat zelf ook met tegenzin lijken te doen. Die zijn gestopt met werken omdat ze het kind quality time gunnen. Die verkondigen heel trots hoe fijn het is dat hun kind niet naar opvang hoeft en hoe fijn dat ze nu alles mee maken van hun kind. Genieten van elk stapje. Maar intussen klagen ze wel hoe saai de dagen zijn, hoe zwaar het is, hoe de kids zich vervelen en daardoor lastig zijn, hoe ze de dagen niet vol krijgen met activiteiten. Afgaande op hun woorden is er weinig quality time en ‘genieten’ te bekennen. Dan ga je je doel toch voorbij in mijn optiek. Ik vraag me af of ze zichzelf niet voor de gek houden, ook omdat je als mens geneigd bent je eigen keuzes te verdedigen. Ik gun hen om eens oprecht te kijken naar of je (kind en jij) inderdaad het gelukkigst wordt van de keuze die je hebt gemaakt. Als de uitkomst ja is, dan lekker blijven doen. En voor zat thuisblijf moeders zal dat gelukkig zo zijn. Maar stiekem voor best een aantal ook niet vermoed ik.

@basisschool: ik ging met 2 jaar zoeken omdat ik hoorde van de wachtlijsten. School vond me erg vroeg en zei dat 3 op tijd zat was. Toen zoon net 3 was dus rondleidingen gevraagd en school gekozen. Kind ingeschreven en toen BSO gaan regelen. Bleek van de twee BSO’s eentje al vol te zitten voor het volgende schooljaar. Dus kijk niet alleen naar de school maar ook naar de opvang.
Voor mijn nog te komen baby bleek de wachtlijst van kdv voor sommige dagen inmiddels ook al weer 15mnd trouwens.
Ik heb een eigen zaak en toen de wereld te weten kwam dat ik zwanger was, kreeg ik de vraag wat ik met mijn bedrijf ging doen, of ik nu zou stoppen met mijn bedrijfje (op dat moment 15 mens in dienst) :-| Die vraag + opmerkingen als ‘je leert je kind niet echt kennen als het naar de opvang gaat’ en ‘ik wil dat mijn Marie niet door vreemden wordt opgevoed’ maakt niet echt dat ik mij comfortabel voel om te vertellen dat ik werk. Maar ik ernaar dit alleen in de directe omgeving en dat is de omgeving waarin mijn man geboren is. Mijn kant van de sociale contacten kraait er niet naar.

Ik vind dat mensen het helemaal zelf moeten weten. De maatschappij is zo fijn gemêleerd omdat we het allemaal op onze eigen manier aanpakken. Ik hoop wel dat de thuisblijfouder hier zelf voor kan kiezen en niet gedwongen is door ziekte of druk.
Ik ken in mijn omgeving niet eens thuisblijfmoeders dus niemand was verbaasd dat ik bleef werken. En sinds we van gastouder naar kdv zijn overgestapt jaar geleden zit zoon helemaal op zijn plek. Laatste weken geen gehuil bij wegbrengen, knuffelt iedereen en is als ik hem ophaal zo druk aan het spelen dat ik vaak kwartier sta te wachten of hij meegaat of dat ik hem zelf moet gaan pakken. Nu hopen dat er straks voor baby ook plek is want zou het heel jammer vinden als zoon daar weg moet.
Ik ken nu 1 andere thuisblijfmoeder via babyzwemmen, maar verder ook niet hoor. Ik heb er mijn droombaan voor afgeslagen, maar ik heb er de droomwens die ik al had opgegeven voor teruggekregen.
In mijn omgeving ken ik één vrouw die thuisblijfmoeder is, de rest van mijn kennissen en vriendinnen werken. Sommige werken 2 dagen en anderen weer 4/4,5 dagen, redelijk divers hier dus.
Ik klaag ook over dat ik het soms zwaar vind en ik ben echt niet de hele dag gemotiveerd. Maar klagen deed ik ook bij mijn kantoorbaan en daar was ik ook zeker niet de hele dag gemotiveerd. Als je af en toe klaagt, betekent dat in mijn ogen nog niet dat je ongelukkig bent.

Ik doe gewoon mijn ding. Het huishouden, boodschappen, even op bezoek bij iemand. Als dochter rustig zit te spelen probeer ik wat te werken. Ik ga echt niet elke dag erop uit met haar voor grootse activiteiten, maar maakt mij dat dan een slechte moeder?
fiona2018 wijzigde dit bericht op 15-09-2018 10:15
Reden: privacy
34.12% gewijzigd
Ik had trouwens wel langer thuis willen blijven. Had er de eerste tijd echt wel moeite mee om zoon weg te brengen, als echt baby'tje. Ik denk ook echt dat ze dan niks anders nodig hebben dan hun ouders en eigen omgeving. Dat werd met de tijd wel beter.
Vanaf dat hij een maand of 10/11 is zeg ik bij het kdv 'veel plezier', en dat meen ik ook, want sindsdien heeft hij het er echt zichtbaar naar zn zin. En geniet hij juist van een andere omgeving en andere kindjes.
Als je tevreden bent is het toch prima Fiona, ik denk dat er gedoeld werd op ouders die zich op de schouder kloppen er zo voor hun kind te zijn terwijl ze er geen zak aan vinden en er alleen over mopperen
CHL schreef:
14-09-2018 09:08
Ik ken nu 1 andere thuisblijfmoeder via babyzwemmen, maar verder ook niet hoor. Ik heb er mijn droombaan voor afgeslagen, maar ik heb er de droomwens die ik al had opgegeven voor teruggekregen.

:heart: Wat fijn
Ik onderneem op mijn vrije dagen ook veel met zoon.
Speeltuin, kinderboerderij, boekstart bij de bibliotheek, of gewoon naar de bieb, boodschappen doen, op bezoek bij mijn ouders.
Ook genoeg rust met een redelijk vaste structuur thuis en al doe ik dat niet, merk ik dat ook gelijk aan zoon.
Ik vind thuis zijn met zoon zo heerlijk! Maar voor zoon kwam, was ik al een beetje een huismus dus dat is eigenlijk alleen maar meer geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven