Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dreumes kreeg voor haar eerste verjaardag een driewieler met duwstang en die gebruiken we echt heel veel. Peuter kreeg destijds voor z'n 2e verjaardag een loopfiets op 2 wielen en ook die is enorm veel gebruikt. Ik hoop dat peuter over een half jaartje op een trapfiets kan, zodat de loopfiets doorgeschoven kan worden naar dreumes. Peuter kon met ruim 2,5 pas trappen op een driewieler. Dus als je zonder duwstang zou doen, verwacht ik dat ze in eerste instantie meer aan een loopfiets zal hebben. Maar beide zijn hier dus een succes.

Wij hebben trouwens een loopfiets van bandits and angels en die is in hoogte verstelbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een loopfiets gaan. Hier hebben ze allebei een houten trybike. En zowel peuter van bijna vier als bijna peuter rijden op drie wielen.
Alle reacties Link kopieren
Zo, eindelijk even tijd om uitgebreid te reageren :-)

Hier is onze dreumes vrijdag alweer 1,5.. Ik vind het zo bizar snel gaan allemaal!
Ze maakt ook een enorme ontwikkeling door op dit moment, op taalgebied. Liedjes mee willen zingen, woorden die ze ineens uitspreekt, ze is zo aandoenlijk. EN direct de valkuil hier, want omdat ze schattig en aandoenlijk is, is haar corrigeren een stuk lastiger.
Maar, we komen er wel. Ik ben druk bezig met how2talk2kids voor onze oudste en dreumes gaat daarin direct mee.

Qua slapen durf ik het bijna niet te zeggen, gezien de Viva-vloek, maar dat gaat al enkele weken uitstekend. De laatste 2 weken zelfs tot 07.30-07.45 en ze ligt voor 19.00 n bed. Geen idee waar we dit ineens aan verdienen, maar we genieten er maar van zolang het duurt.
Tussen de middag wisselt het af. Gemiddeld zl ze rond de 1,5 uur slapen, maar het gebeurd ook wel eens dat ze na 3 kwartier wakker is en soms is er een uitschieter naar boven met ruim 2 uur.
Benieuwd of ze langer tussen de middag slaapt dan haar zus, al had daar de opvang best een grote hand in..

Hier hebben we nu een redelijke werkwijze gevonden voor de dagen dat we allemaal thuis zijn en moeten werken. Gelukkig ook veel opvangmogelijkheden bij mijn ouders/schoonouders, wat wel heel erg prettig is. Geen recht op noodopvang, al valt mijn werkgever wel onder de cruciale sectoren die op de lijst staan en heb ik een werkgeversverklaring ontvangen. Zolang we het op deze manier redden, doe ik liever geen beroep op de noodopvang.
Voor mijn meiden vind ik het wel heel erg vervelend, ik kan ze gewoon niet bieden wat de opvang hen wel kan bieden. Ik hoop dat we begin maart toch weer zover zijn dat de kinderen weer mogen..

Jee Lem, wat schrikken zeg! Ik snap dat je nu liever niet je kind laat logeren bij hen..
Hier hebben we meerdere honden in de familie, mijn dames kennen niet anders eigenlijk, maar het blijven honden en kleine kinderen, die beiden soms gekke dingen kunnen doen. Hoe gaat het nu?

@Fiets, ik zou kiezen voor de loopfiets. Hier hebben we een stalen trybike voor de oudste vanaf dat ze 1 is en een Pukylino te leen voor de jongste. Oudste heeft daarnaast ook een echte grote fiets ( 16 inch) waar ze nu op fietst, de loopfiets schuift in de loop van dit jaar door naar dreumes. Ook een driewieler van Smoby ( kreeg oudste voor Sinterklaas 2 jaar geleden) met duwstang. Wel een handig ding om soms een rondje te lopen, maar de voorkeur is toch een loopfiets. Daar hebben ze naar mijn idee ook wat langer wat aan. Oudste ging met 2 jaar over van de 3-wielerloopfiets naar de 2wiel.
Alle reacties Link kopieren
Hier inderdaad ook een loopfiets (van bandits and angels). Voor de eerste verjaardag van dreumes ook een driewieler met duwstang van smoby gekregen, maar dochter heeft te lange benen voor de voetsteunen en kan net niet goed bij de trappers dus die wordt nog weinig gebruikt. Vooralsnog wil ze liever los lopen dan op haar fiets, maar haar loopauto vindt ze wel erg leuk.
Slapen gaat hier gelukkig weer wat beter, ik “mag” dochter in bed leggen en dan gaat ze de afgelopen dagen slapen zonder te huilen.
Dat gaat zeker hard Chantilly. Hier nog een kleine 3 weken en dan is ze al geen dreumes meer.

Met taal is ze niet echt heel vlot, maar er komen nu wel veel nieuwe woorden bij eindelijk. Soms pakt ze een grote Duplo plaat en dan loopt ze er mee door de kamer alsof ze aan het telefoneren is. Geen idee wat ze dan zegt. Alleen doei aan het einde van het gesprek is echt duidelijk. Heel schattig en grappig.

Ze zegt sowieso veel doei de laatste tijd. Ook als ze met haar boodschappen mandje of tasje weg loopt gaat ze al zwaaien. Ze wil duidelijk precies het zelfde doen als papa en mama. Ook in de supermarkt wil ze met haar handjes in het ontsmetting apparaat. Het meisje van de Jumbo die er bij stond was een beetje aan het smelten :heart: . Volgens haar konden al die oude zeuren wel een voorbeeld aan haar nemen.

Gisteren had de hond niet al zijn brokken gegeten en toen heeft ze die een voor een naar hem toe gebracht. Hij eet ze netjes op als ze voor zijn neus liggen. Hij krijgt wel meer eten van haar. Onder haar stoel is ook zijn vaste plek als we gaan eten.

Slapen gaat hier nu weer een paar dagen wat minder. Veel drama als ze net in bed ligt en het duurt een tijd voor ze in slaap is. Ook word ze elke nacht wakker en eindigt dan toch weer bij ons in bed. Ze slaapt dan op het voeteneind boven op het dekbed. Echt tussen ons in wil ze niet. Haar terug leggen lukt ook niet. Ergens vind ik het ook wel weer gezellig wakker worden met z'n allen, maar lekker kunnen draaien in bed wil ik ook wel weer eens kunnen. Ik ben wel blij dat de hond gewoon beneden slaapt. Anders was het wel heel krap geworden.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips !
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Even een radeloze mama hier die op zoek is naar wat tips.

Zoontje bijna 15mnd, slaapt bijna geen enkele nacht door maar heeft minstens 1x per week dat hij s nachts gewoon echt uren klaarwakker is. Eerst ligt hij een ruime tijd tevreden in bed (dan hoor ik hem bijv brabbelen) laterna (zie 30 tot 60min later) lijkt het net alsof hij zich verveelt en dan begint de strijd. Huilen, mopperen, even troosten etc.

We lopen hier nu sinds begin december tegenaan en ik moet eerlijk toegeven dat ik nu behoorlijk nerveus erdoor begin te worden. Ik ben namelijk hoogzwanger en kan ieder moment een 2e verwachten.

Dat zoontje vaker in de nacht wakker word door de speen is ook vervelend maar te doen, maar dat echt klaarwakker zijn breekt je.

We hebben al meerdere dingen geprobeerd. Iets wat totaal niet werkt is bij ons in bed/kamer nemen want we worden direct als klimtoestel gebruikt of meneer gaat dan spelen. Daar ben ik dus ook mee opgehouden. Flesje water werkt soms, niet altijd.


Ik begin wel langzaam in paniek te raken hierdoor. Overdag pakt hij trouwens geen ochtend dut of namiddagdut meer. Die ligt dan gewoon echt wakker in bed. Hij slaapt van 12:00 tot 13:30/14:30 max en dan om 18:30/19:00 weer naar bed. Het inslapen is trouwens ook nooit het probleem.

Rara wat te doen? Ik laat hem soms wel eventjes huilen, ga ernaartoe om te troosten en dit herhaal ik. Alleen hebben mijn buren laatst laten weten het toch vrij heftig te vinden omdat hun kindjes er ook wakker van worden. Dat laten huilen is dus nu wat minder lang dan wat ik voorheen deed
Alle reacties Link kopieren
louchantez schreef:
30-01-2021 04:21

We lopen hier nu sinds begin december tegenaan en ik moet eerlijk toegeven dat ik nu behoorlijk nerveus erdoor begin te worden. Ik ben namelijk hoogzwanger en kan ieder moment een 2e verwachten.

Dat zoontje vaker in de nacht wakker word door de speen is ook vervelend maar te doen, maar dat echt klaarwakker zijn breekt je.

We hebben al meerdere dingen geprobeerd. Iets wat totaal niet werkt is bij ons in bed/kamer nemen want we worden direct als klimtoestel gebruikt of meneer gaat dan spelen. Daar ben ik dus ook mee opgehouden. Flesje water werkt soms, niet altijd.
Flesje melk al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer eens een berichtje, maar dan om uit te zwaaien. Aan het einde van de week hebben we weer een peuter in huis!

Alle goeds voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
30-01-2021 07:37
Flesje melk al geprobeerd?
Yes, zelfde effect als water. Ene keer wel, ander keer niet
Alle reacties Link kopieren
Lastig met buren die je kind horen. Ik heb nog niets gehoord van mijn buren maar volgens mij horen ze mijn zoon ook wel s nachts. Vooral als hij trapt tegen ledikant.

Meerdere spenen in bed met doekje eraan zodat hij die s nachts zelf kan pakken.

Ook al slaapt hij niet zou ik toch proberen hem te laten liggen en proberen te laten slapen van 12 tot 1 ongeveer. En als hij in slaapt valt is dat alleen maar mooi meegenomen.

Negeren werkt wel bij mijn zoon meestal valt hij dan wel in slaap. Maar doe dat nooit meer dan 5 minuten. Maar als je buren het horen wordt dat lastiger.

Hier sinds een paar dagen een slechtere slaper. Deel verlatingsangst, deel klaar wakker in de nacht.
Verlatingsangst is nu beter geworden door een nachtlampje en nog even over de overloop lopen zodat hij weet dat je er bent.
Vannacht was het vanaf 23.00 ongeveer ( net wanneer je zelf lekker ligt en in slaap begint te vallen) meerdere keren naar hem toe omdat hij of hysterisch huilde of schreeuwt of tegen ledikant aantrapt. Hij is dan na troosten ongeveer 45 minuten stil/slaapt en dan begint het weer.Om 3 uur was ik het zo zat. Ik heb gezegd nu slapen, heb alle lampen uitgedaan en ben weggegaan en hij was zowaar stil tot 7 uur.

In de kerstvakantie sliep hij weleens van 19.00 tot 9.30 dus dit is even omschakelen.

Ik denk dat ik vanavond alle lampen uitlaat. Kijken of dat werkt.
Alle reacties Link kopieren
Lem86 schreef:
30-01-2021 08:16
Lastig met buren die je kind horen. Ik heb nog niets gehoord van mijn buren maar volgens mij horen ze mijn zoon ook wel s nachts. Vooral als hij trapt tegen ledikant.

Meerdere spenen in bed met doekje eraan zodat hij die s nachts zelf kan pakken.

Ook al slaapt hij niet zou ik toch proberen hem te laten liggen en proberen te laten slapen van 12 tot 1 ongeveer. En als hij in slaapt valt is dat alleen maar mooi meegenomen.

Negeren werkt wel bij mijn zoon meestal valt hij dan wel in slaap. Maar doe dat nooit meer dan 5 minuten. Maar als je buren het horen wordt dat lastiger.

Hier sinds een paar dagen een slechtere slaper. Deel verlatingsangst, deel klaar wakker in de nacht.
Verlatingsangst is nu beter geworden door een nachtlampje en nog even over de overloop lopen zodat hij weet dat je er bent.
Vannacht was het vanaf 23.00 ongeveer ( net wanneer je zelf lekker ligt en in slaap begint te vallen) meerdere keren naar hem toe omdat hij of hysterisch huilde of schreeuwt of tegen ledikant aantrapt. Hij is dan na troosten ongeveer 45 minuten stil/slaapt en dan begint het weer.Om 3 uur was ik het zo zat. Ik heb gezegd nu slapen, heb alle lampen uitgedaan en ben weggegaan en hij was zowaar stil tot 7 uur.

In de kerstvakantie sliep hij weleens van 19.00 tot 9.30 dus dit is even omschakelen.

Ik denk dat ik vanavond alle lampen uitlaat. Kijken of dat werkt.

Ja heel vervelend voor de buren. Hun kindjes zijn zelf 2 en 4 en als laatste wil je een lastige of vervelende buur zijn.
Dus we laten hem wel huilen maar ipv 10 minuten hebben we het beperkt naar 5 minuten bijv
Alle reacties Link kopieren
Hier werkt e r meteen nar toe gaan trouwens beter met weer in slaap komen als vijf minuten wachten.
Alle reacties Link kopieren
@louchantez :

-Last van tanden die doorkomen?
- te koud of te warm?
- zeker weten geen honger? Weet niet hoeveel voeding er over de dag naar binnen gaat anders daar even naar kijken.

Ik zou niet te lang wachten maar zodra je merkt dat hij wakker aan het worden is erheen gaan en kijken of je hem nog aan het slapen krijgt. Hier is ook echt wakker dan is het einde oefening.

Het is lastig maar eigenlijk heb ik het met dochtertje nu met 20.5 maanden nog steeds. En ik ga er iedere nacht nog uit.

Meestal komt ze dan bij mij in bed en ze weet ook dat ze dan moet slapen.

En ik heb gemerkt als haar luier natter word gedeurende nacht dat ze ook wakker werd. Ik verschoon al maanden snachts de luier een keer.

Succes hopelijk word het snel weer anders.
Blijf in jezelf geloven !
@louchantez
We hebben het hier ook een tijd gehad dat ze midden in de nacht klaar wakker was. Soms lieten we haar dan toch maar even tussen ons in stuiteren en uiteindelijk ging ze meestal wel slapen, maar dat duurde dan wel een uur. Soms werkt terug leggen in haar eigen bed wonderlijk goed en dan de volgende keer weer totaal niet. Er zijn ook een aantal nachten geweest dat mij man maar met haar naar beneden is gegaan zodat ik kon slapen. Dan na een half uurtje weer in bed leggen. Ook dat werkt de ene keer beter dan de andere keer. Het is erg vervelend en hopelijk is die fase snel weer voorbij.

Momenteel word ze bijna elke nacht wakker en slaapt ze bij ons in bed verder. Gisteren werd ze precies wakker toen wij naar bed gingen. Ze ging op z'n manier liggen dat man geen deken had en ik een klein stukje. Maar ja ze sliep, dus wilde we haar ook niet anders leggen, want zelfs half wakker word ze daar opstandig van. Man heeft in zijn joggingbroek geslapen. Wat je toch niet over hebt voor een slapend kind.

Ze maakt mij ineens wel echt een sprong met taal. We horen steeds meer nieuwe woorden. Die ze dan roept als ze het ziet. We hebben in de wijk daardoor nu de huizen ontdekt die een dieren beeld in de voortuin hebben staan. Ik moet soms echt goed kijken wat ze nou heeft gezien. Het klopt bijna altijd. Als we door de supermarkt lopen bij de dierenvoeding blijft ze poes roepen.

Ze gaat nu ook duidelijk verbanden zien. Ze bracht mijn man een kleurplaat van een dino en haar knuffel dino. En toen we foto's aan het kijken waren wist ze bij de foto van opa dat hij een poes heeft. Buiten wijst ze nu naar andere honden en daarna naar onze eigen hond.

Wat wel irritant is, is dat de hele tijd met haar hand in haar mond zit en daardoor enorm kwijlt. De laatste 4 kiezen zijn nog niet te zien, maar ze komen er denken we nu toch echt wel aan. Hopelijk schieten ze een beetje op.

Volgens mij schreef ik een tijdje terug dat we nog geen echt driftbuien/drama in het openbaar hadden gehad. Nou daar moeten we nu ook aan geloven. Van de week liep ik met haar naar de supermarkt. Op de heenweg en in de supermarkt geen probleem, maar de terugweg was een stuk minder soepel. Toen ik een handje van haar wilde, omdat we gingen oversteken was ze dwars. Toch gewoon haar hand gepakt. Laat ze zich toch midden op de weg dramatisch vallen. Luid auw roepend. Kind oppakken met ook nog een tas boodschappen was niet heel handig, maar het is gelukt. Gaat ze daarna ontzettend bewegen dat ik bang ben haar te laten vallen. Ze is echt zwaar aan het worden, dus dat helpt ook niet mee. Ik was blij dat we al bijna thuis waren.

Gisteren was het nog dramatischer. We waren in de speeltuin en ze had fijn gespeeld met een ouder meisje. Maar ja ik moest nog koken en de hond moest ook nog uit, dus het was echt tijd om haar huis te gaan. Nou echt niet dat ze mee ging. Uiteindelijk heb ik haar naar huis gedragen, maar ze was helemaal over haar toeren. Ze wilde echt niet mee. Elke keer dat ik haar zelf liet lopen draaide ze zich om of liet ze zich dramatisch vallen. Ik denk dat ze echt 3 straten verder op nog te horen was. Ze werd pas weer rustig toen man tiktak met haar ging kijken en ik met de hond ging lopen. Toen ik terug kwam was alles gelukkig weer goed en vind ze mij weer lief. In de speeltuin kreeg ik van een moeder gelukkig wel een meelevend blik van herkenning.
Alle reacties Link kopieren
Ons zoontje wil ineens geen melk meer drinken sinds vanmorgen. Niet uit de fles en niet uit de beker. Thee drinkt hij wel en hij eet ook goed.
Normaal drinkt hij in de ochtend een fles van 180 ml en in de avond nog eentje van circa 200 ml, vanmorgen ineens niet. Net ook nog even geprobeerd en hetzelfde. Hij kijkt alsof het heel vies is terwijl het dezelfde poedermelk is als de dagen daarvoor.

Is dit herkenbaar? Vind het zo apart.

Melkproducten lust hij tot nu toe nog niet. Geen melk en ook geen yoghurt, kaas etc. Iemand hiervoor tips? Heb de melk al gemengd met poedermelk maar dit proeft hij meteen en gaat dan mopperen. (Vandaag is gewoon ongemengde poedermelk, drinkt hij normaal gewoon op.)
Alle reacties Link kopieren
@louchantez

Geen tips helaas, wel herkenbaar. Heel vermoeiend inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft ook een periode gehad dat ze melk weigerde. Gelukkig lust ze wel yoghurt. Inmiddels drinkt ze alleen half slapend in de ochtend een fles poedermelk, en tussen de middag drinkt ze haar beker gewone melk het beste op de crèche. Thuis gaat ie nog niet eens half leeg. De rest van de dag drinkt ze dus geen melk meer.
Geen tips dus... misschien is het een fase. Ik dronk als kind na m’n eerste verjaardag geen melk meer (weigerde gewoon) en ben ook groot geworden. Lust nog steeds geen melk.
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig Nushy, ons zoontje is ook net 1 jaar geworden en nu ineens dit.
Ik hoop dat hij vanavond wel zijn fles wil drinken, anders heeft hij straks weer honger midden in de nacht. Heb je dat weer.. ;)
Hier een echt zuivel monstertje. Melk en yoghurt zijn geen enkel probleem. Ze is gek op kaas. Ook op camembert enzo. Als ik een bekertje creme fraiche open maak dan is ze er als de kippen bij om een lepel en een bakje te eisen.

Maar ik heb wel gemerkt dat ze met andere dingen juist van die periodes had dat ze het ineens niet meer at. Tomaten had ze dat mee. Eerst at ze zo een heel bakje leeg en ineens wilde ze het niet meer. Een paar weken later at ze het ineens weer wel. Momenteel wil ze geen stamppot meer. Aardappels zo geen probleem en groenten eet ze ook eigenlijk altijd wel goed, maar gestampt eet ze het echt niet. Ik vrees dat het net als met slapen is. Net als je denkt dat het goed gaat veranderen ze weer.
Alle reacties Link kopieren
Ja misschien is dat het Tara. Ik zal proberen er niet teveel om te stressen. Lees dat kinderen melkproducten nodig hebben en 300 ml melkproducten per dag (zegt cb). Maar ja als hij het weigert dan houdt het (voor nu) even op.

Voor jouw dochter is zuivel geen probleem lees ik !
Ons zoontje is gek op brood en fruit. Hij eet soms wel 4 boterhammen tussen de middag en per dag wel 2 a 3 stuks fruit.
Tot nu toe hebben we een makkelijke eter. Ik kan op de stamppot en sommige rijstprutjes na nu ook niet echt dingen bedenken die ze niet eet. Nou ja komijnkaas vond ze wel vies. Ik maak mij er dus ook niet zo druk over als ze een dag haar eten laat staan. Maar ik kan mij voorstellen dat als hij al helemaal geen zuivel wil je je toch wat zorgen maakt. Zou hij ook geen danoontje of zo iets willen? Je wil het beste voor je kind, maar je kunt het ook niet afdwingen dat ze iets eten. Hooguit kun je het blijven aanbieden.

Ik hoop ook maar dat ze zo goed blijft eten, maar de ik ben 2 en ik zeg nee komt er hier aan. We zullen het wel zien. Het is toch niet te voorspellen.
anoniem_64b8c7867fddc wijzigde dit bericht op 01-02-2021 14:37
Reden: Typo
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Danoontje heb ik nog nooit geprobeerd ivm de suikers. Ik zal eerst eens wat fruit met yoghurt proberen oid, misschien dat hij dat wel lust.
En anders maar even niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet in de verplichte zuivel voor mensen. Onze jongens kregen tot 1,5 bv maar daarnaast en daarna geen losse koemelk. Ze drinken enkel een beker melk als ze erom vragen. Ze eten wel geregeld yoghurt als ontbijt of toetje.

Ik gebruik zelf ook amper melkproducten omdat mijn lijf er slecht tegen kan en ik gewone melk heel vies vind. Het zit dus niet in mijn systeem om het aan te bieden.
Alle reacties Link kopieren
Zou melk gewoon aanbieden maar als het niet gedronken word dan even niet.
Of eens een ander merk proberen.

Kwark met misschien wat banaan er door?
Yoghurt is natuurlijk wat zuurder va smaak.

Misschien smaakt melk nu even niet lekker omdat hij misschien ziek begint te worden?

Het is vandaag pas de 1e dag dus daar zou ik me nog niet zo druk om maken.
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven