Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Gelukkig wonen wij in een piepklein dorpje op het platteland dus een rondje dorp is bijna een bezoekje aan de kinderboerderij.
Overal schapen/lammetjes, kippen, geiten, koeien en pony's/paarden.

Als we bij de schapen kijken en we lopen weg, dan zwaait ze en roept ze: dedoei skapies, brabbel brabbel keer!
Dan bedoelt ze tot de volgende keer.

Ze kletst en tettert er op los maar we moeten nu ook op gaan letten.
Ik gooide er een gvd uit laatst en toen riep ze vrolijk: domme! domme!!

In de tuin heeft ze een overalletje aan (van haar grote neef geweest) en rubberen laarsjes.
Zo kan ze lekker haar gang gaan, want stoepkrijten doet ze het liefst languit liggend op haar buik.

Ook grappig om te zien is dat ze soms echt al een humeurtje heeft 's ochtends.
Dan wil ze rustig haar thee met melk drinken voor zeppelin zonder gedram van mij. Even rustig wakker worden :)
Hier heeft dreumes zo'n last van doorkomende tandjes. Van de 4 die doorkomen is er nu 1 door, nog 3 te gaan.

Hij vind buitenspelen met zijn broer heerlijk!
Hallo
Ik heb een dreumes van bijna 14 maanden en lees graag met jullie mee !
Wat zijn de favoriete boekjes van jullie dreumesen? Ik zoek wat nieuws omdat sommige boekjes na de afgelopen weken een beetje mn neus uitkomen, haha :)
oh ik ben ook wel benieuwd naar jullie boekentips!

Nu heel erg favoriet:
- roze blokboekje van dikkie dik en dan alleen het verhaaltje waarbij een poes in het water valt :D
- Daar ben je dan! was een kraamcadeau en kind vindt het heerlijk daarin eindeloos plaatjes te kijken.
- geluidenboekje Vivaldi
- Op een grote paddenstoel, een boekje met mooie tekeningen en kinderliedjes.
Dreumes heeft nog weinig geduld om voorgelezen te worden maar de clavis geluiden boekjes vind ze erg leuk
En een nijntje verhaal voor het slapen gaan. Toen peuter 18 maanden was was hij fan van dikkie dik, kikker, dat soort korte dingen. Verder flapjes boeken.
en over de schoentjes die snel stuk gaan: ik koop best veel tweedehands. Zeker schoentjes waar zo zo snel weer uitgroeit. Ik heb echt geen zin om daar steeds zoveel geld aan uit te geven. Het is even goed zoeken naar schoentjes die niet al compleet afgeragd zijn, maar tot nu toe lukt het steeds om op tijd leuke leren schoentjes te kopen.
Allemaal bekenden hier :D

Hier is dreumes sowieso gek op boekjes, maar als er voorgelezen moet worden door mij of papa komt ze meestal met een boekje van Nijntje/Dick Bruna. En aangezien de eersten die we ervan hadden ook mijn neus uit kwamen heb ik er een paar bijgekocht. Ik verbaas me trouwens hier hoe ze bijna iedere dag vakkundig haar boekjes uit de boekenkast trekt (om ze op een berg ervoor te leggen) maar onze boeken bijna altijd laat staan.

Die geluidenboekjes zijn ook leuk trouwens, maar sommigen zijn wel lastig in te drukken voor die kleine dreumesvingertjes.
Geluidenboekjes hebben we maar daar word ik juist een beetje knetter van ;-) Die met klassieke muziek is wel erg leuk.

Dank voor de suggesties in ieder geval! Dikkie dik zie ik vaak staan en hebben we niet dus dat is een mooi begin.
Hier is dikkie dik ook favoriet, boekjes met dieren, ook voelboekjes vindt hij geweldig.
En hij vindt boekjes waarin alledaagse dingen staan ook leuk (kindjes die muziek maken, Nijntje die gaat tuinieren etc) dus vooral ook herkenbaar.
Ik lees zelf voor met veel stemmetjes en geluiden, als hij zelf een boekje pakt doet hij ook die geluidjes na. Heerlijk.
Wat ook leuke boekjes zijn zijn van klein konijn van jorg muhle. Daar worden ze actief betrokken in dingen doen (bv. klap in je handjes, kusje geven.). Wij hebben nog even achter de oortjes kriebelen maar er zijn er meer van.

Verder doen flapjesboeken het hier goed. bv. grote flapjesboek van kikker. Sommige flapjes zijn uiteraard al wel gesneuveld...
Hier sneuvelt er ook geregeld een boekje, ze mag er ook graag in kleuren.
De 'goedkope' kartonnen boekjes mag ze gewoon mee spelen (lees:slopen) maar we hebben ook een aantal mooie prentenboeken.
Die gaan na het voorlezen de kast weer in want dat vind ik zonde.

De moppereend is hier toch wel een favoriet.
Nijn5 schreef:
24-04-2020 13:44
Allemaal bekenden hier :D

Hier is dreumes sowieso gek op boekjes, maar als er voorgelezen moet worden door mij of papa komt ze meestal met een boekje van Nijntje/Dick Bruna. En aangezien de eersten die we ervan hadden ook mijn neus uit kwamen heb ik er een paar bijgekocht. Ik verbaas me trouwens hier hoe ze bijna iedere dag vakkundig haar boekjes uit de boekenkast trekt (om ze op een berg ervoor te leggen) maar onze boeken bijna altijd laat staan.

Die geluidenboekjes zijn ook leuk trouwens, maar sommigen zijn wel lastig in te drukken voor die kleine dreumesvingertjes.
Nou inderdaad ! Alles goed?
Ik zie er leuke boekentips tussen staan. Onze dochter is gek op boekjes, maar heeft niet altijd het geduld en wil vooral zelf (snel) bladeren.

Honing, ik ken jou geloof ik ook nog. Jouw kindje (meisje?) had een groeiachterstand tijdens de zwangerschap toch? Ik reageerde destijds op je topic omdat wij hetzelfde hadden. Hoe is het?
De klein konijn boekjed van jorg muhle zijn hier inderdaad ook een groot succes. Er wordt enorm meegeleefd als het konijntje is gevallen, zo schattig!
navy-blue schreef:
25-04-2020 15:25
Ik zie er leuke boekentips tussen staan. Onze dochter is gek op boekjes, maar heeft niet altijd het geduld en wil vooral zelf (snel) bladeren.

Honing, ik ken jou geloof ik ook nog. Jouw kindje (meisje?) had een groeiachterstand tijdens de zwangerschap toch? Ik reageerde destijds op je topic omdat wij hetzelfde hadden. Hoe is het?
Ja klopt !
Ik herken jouw naam idd ook
Mijn meisje is nu bijna 14 maanden , nog steeds klein maar super gezond en super lief :heart:
Bij de geboorte was ze 2400 gram en zwom in maat 46
Nu is ze ruim 8 kg en maat 74 , net onder het gemiddelde maar ze doet het goed en het is echt genieten met haar !

Hoe is bij jou gegaan ?
Ik ken je ook Honing! Fijn dat alles goed gaat met L! Hier al een flinke knul en hij loopt sinds kort.
Hey hallo :cheer:
Nou wat een gezelligheid hier
Mijn dreumes is niet zo snel , ze kruipt net ! Maar begint ook meteen met optrekken en op handen en voeten staan dus ik verwacht dat het lopen sneller zal gaan.
Onze dochter liep met 13 maanden en aan de ene kant maakt het je leven wat makkelijker omdat je niet steeds meer met ze om hoeft te zeulen maar aan de andere kant moet je opeens ook ogen in je achterhoofd hebben.

Ze heeft me ondertussen al wat jaren van mijn leven gekost ;)
Ze is nu ruim 20 maanden en zo vlug als water.
Laatst was ik wat in de tuin aan het rommelen want het was heerlijk weer.
Dreumes scharrelt mooi om me heen en ik draai haar een moment de rug toe om een tuinstoel uit de schuur te pakken en toen schoot ze snel door de steeg.

Dus ik er meteen achteraan maar ze was niet de straat op gegaan maar meteen rechtsaf het erf van de buren op, die een heg hebben die toevallig net dreumeshoogte is.
Dus ik zag haar niet!
We wonen omringd door sloten en weilanden dus ik al in paniek langs de sloten.

En haar naam roepen, ik was is alle staten.
Komt er toevallig net iemand langs die 2 blonde staartjes boven de heg uit zag komen...
Klein draakje
Oeh ja Ik zou me ook doodschrikken! :-o
Honing en Nijn :hello:

Dat is zeker schrikken zeg, rosepudding. Mijn beide kinderen zijn niet op die manier ondernemend. Ze willen wij altijd blijven zien. Best gerust stellend soms, soms irritant hoor dat ze in een speeltuin altijd mij in hun kielzog moeten hebben. Al heeft dreumes dat minder dan peuter dus wellicht raak ik haar ook kwijt als ze straks kan lopen. Bij peuter duurde het vrij lang tussen gaan staan (10 maanden) en gaan lopen (15 maanden). Dus ik denk dat t hier ook nog wel even duurt. Maar wie weet.
Onze dreumes is ook zo'n avonturier. Waar peuter me altijd graag in de buurt wil, verkent dreumes op zijn gemak de hele natuurspeeltuin. Zolang ik hem kan zien vind ik het goed.
Honing14 schreef:
25-04-2020 16:26
Ja klopt !
Ik herken jouw naam idd ook
Mijn meisje is nu bijna 14 maanden , nog steeds klein maar super gezond en super lief :heart:
Bij de geboorte was ze 2400 gram en zwom in maat 46
Nu is ze ruim 8 kg en maat 74 , net onder het gemiddelde maar ze doet het goed en het is echt genieten met haar !

Hoe is bij jou gegaan ?
Fijn om te horen dat ze gezond is! Mijn dreumes is geboren met 2 kilo, maar haalde dat al snel in. Ze is nu gemiddeld qua gewicht en lengte er iets boven.

Ze is nu bijna 15 maanden en heeft gister voorzichtig 2 losse stapjes gezet. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat ze echt los loopt. Lijkt me super leuk! Maar dan wordt het goed opletten inderdaad. Ik zou me rot schrikken Rose.
Hey wat leuk ik herken ook wat namen.
Dreumes is inmiddels 14,5e maand. Stond met 7 maanden al in de box, kreeg met 8 maanden een spreidbroek. Uiteindelijk liep ze daar gewoon mee maar lukte niet los. Met 11 maanden gestopt met spreidbroek, maar nog wel steeds heupdysplasie. Vorige maand zette ze de eerste losse stapjes en inmiddels loopt ze vlot los.

Qua boekjes zijn hier dierenboekjes en een boekje met vingerpopjes favoriet. Bij de bieb haal ik vaak geluiden en flappenboekjes.

Ze is dol op buiten zijn, dus ze zegt bij het wakker worden al buite. Is gek op paatjes (paarden) en woefwoef. Kletst de hele dag gezellig in haar eigen taaltje.

Schrikken zeg Rose!
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Hallo allemaal,

Ik zou het leuk vinden om gezellig mee te kletsen. Dochter is nu 14 maanden. Ze loopt sinds een paar weken en op en af de bank klimmen is ze ook erg bedreven in. Brabbelen doet ze ook volop, maar herkenbaar is het nog niet. Ze is verder een heerlijk kind wat lekker zelf kan rommelen en spelen. Tot je natuurlijk iets gaat doen wat interessanter is.

Ze is op op het moment wel aan het gaan naar 1 slaapje, maar lijkt de tweede op sommige dagen wel te missen. In slaap vallen is af en toe ook moeilijk. Gewoon in bed leggen is dan drama, maar even knuffelen met mij werkt ook niet echt meer. Ze wil dan spelen of begint aan mijn haar te trekken. Dat laatste word ik dan soms een beetje boos over, want het doet echt pijn, maar dat vind ze erg grappig.

Ze kan nu ook echt van die drama queen momentjes hebben, omdat het eten nog niet klaar is of omdat ze iets niet mag. Een waterballet maken bij de honden drinkbak bijvoorbeeld. Ik zet het ding af en toe maar op het aanrecht.

Ik vind alle ontwikkelingen prachtig om te zien.
anoniem_64b8c7867fddc wijzigde dit bericht op 27-04-2020 09:28
Reden: Typo
0.10% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven