Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Hier herkende dreumes zd paar weken terug al niet toen ze even dingen aan de deur afleverde. Gelukkig zit hij bij peuter in een groep. Hier is woensdag zwaai uurtje dat ze juffen alvast weer zien en dan maandag weer naar kdv.
Dreumes en peuter zijn hier afgezien van de eerste alle weken naar kdv geweest. Noodopvang was gelukkig op hun eigen locatie met vaste en bekende leidsters. Het is dus voor hen gelukkig geen probleem dat de boel weer open gaat. Ik hoop wel dat iedereen zich goed aan de regels houdt met betrekking tot snotneuzen ed. Ik kan me voorstellen dat het voor de dreumesen die niet zijn geweest even pittig zal worden maar dat komt vast wel goed.
Het ergste van alles vind ik dat de kindjes de grootouders nu al zo lang niet hebben kunnen zien.
Ik mis het ook om op een terras te kunnen zitten, maar eigenlijk is het met de kindjes veel fijner om in een parkje te gaan picknicken dan krampachtig op een terras te zitten. En heel veel restaurants hier hebben afhaal mogelijkheden. Zo waren peuter en ik vanmorgen op een strandje en op de terugweg langs restaurant die takeaway Balie had en ijsje aan de waterkant gegeten. Daar kan ik enorm van genieten. Anderzijds missen we de musea, het zwembad, de speeltuin verenigingen. Dus ja, dubbel.
Dreumes loopt nu echt super goed achter haar kar en kan ook enkele seconden los staan, maar alleen als ze het zelf niet door heeft. Als ze het merkt laat ze zich op haar knietjes vallen. Ze kan overigens ook op haar knieën lopen haha. Verder beginnen de woordjes te komen. Die, hap, etuh, mama, en papa. Zo leuk :)

En tandjes zijn er nog steeds niet. Ik zie ze zitten maar ze hebben er nog geen zin in. 14 maanden zonder tanden, echt bizar. Volgende week cb, ben benieuwd wat die zeggen.
Ik zit maar weer eens met dreunes beneden. Hij wordt laatste tijd wakker en gaat dan moeilijk doen. Iedereen wakker, grrr.

Hier zijn ze pas laat weer naar de opvang gegaan. Dreumes vond het allemaal prima,

Mijn ouders zien we nog geregeld, schoonouders een stuk minder. Volwassenen houden afstand, de kids niet
Ze gaat niet naar de opvang, maar als ik weer fulltime op kantoor zit zullen man en dreumes daar vast dan weer erg aan moeten wennen. Nu ontbijt ik gezellig mee en ben ik af en toe beneden om even pauze te nemen. Ik moet ook zeggen dat ik het ook wel fijn vind dat ik meer thuis ben, maar voor het productief zijn zou het beter zijn als ik weer naar kantoor kon.

Familie zien we momenteel niet in het echt. Er waren wat familie feestjes waar ik echt naar uit keek, maar dat is helaas even niet anders. Wat ik vooral mis is het zorgeloze even met haar naar de winkel of bibliotheek. Ik ging vaak op zaterdag even met haar de stad in voor een klein boodschapje. Nu doe ik vlug alleen boodschappen in de supermarkt voor 4 dagen zodat ik niet zo vaak er heen hoef. Het zwemmen mis ik ook. Hopelijk is ze nog niet uit haar nieuwe badpak gegroeid tegen de tijd dat alles weer open gaat.

Ik heb dit keer maar heel duidelijk gezegd tegen man dat ik toch wel iets verwacht voor moederdag. Dat ik ook best zelf de boodschappen voor het ontbijtje wil mee nemen als hij een lijstje maakt. Vorige jaar had hij er niet aan gedacht en dat vond ik wel jammer. Ik wil geen dure cadeaus, maar wel het gevoel dat het gevierd mag worden dat het gewoon gelukt is om een prachtige de dochter te krijgen.

Vorig jaar had ik dus wel een cadeautje voor hem gekocht. Een boekje over een papa om voor te lezen. Dit jaar wil ik proberen iets te knutselen met haar, maar aangezien ze alles probeert op te eten weet ik nog niet goed wat. Gelukkig heb ik zelf nog even voor het Vaderdag is.
Vervelend die nachten Snowgirl.. hier hebben we ze ook soms, en ze breken me dan echt op. Voordeel van thuis werken is dat ik dreumes dan ook wel tot 8/9 uur kan laten uitslapen zelf ook wat bij trek dan!

Wij hebben hier nieuwe 'uitjes' ontdekt. Er zijn in de wijde omgeving tal van kraampjes/mini winkeltjes met groente, fruit, bloemen, aardappels, uien en weet ik het allemaal. We fietsen dus regelmatig een leuke route door de polder om zo kleine boodschapjes te verzamelen. Dreumes geniet erg van het 'tieteh' en ik vind het ook heerlijk.
En ik heb het idee dat ik boeren en kwekers steun in deze crisis tijd. Nog nooit voelde winkelen als zo'n win-win-win situatie!
Dat herken ik Due. Wij hebben ook een heel nieuw scala aan Uitstapjes. Buiten de speeltuinen speurtocht gaan we veel picknicken, op zoek naar baby eendjes, lammetjes dat soort dingen. Peuter is gek van molens dus fietsen we een route met molens. Ook zijn er mooie natuurgebieden op fiets afstand waar we heen gaan, met bijv een strandje en daar brengen we dan zo de hele ochtend of middag door.
Andere kant mis ik idd wel het naar de winkel gaan op een dood moment, om maar even wat te doen te hebben als ze beiden vervelend zijn. Of idd op zaterdagochtend gezellig uitgebreid naar de markt en daarna ergens lunchen. Maar we doen het nu anders en het is óók leuk.

Omdat onze vakantie in het water valt (althans we zouden met caravan naar noord Italië gaan en ik zie dat nu niet meer zitten) zijn we vakantie huisje van schoonouders ah pimpen voor een soort all inclusive vakantie daar. Ook weer leuk. Moet 't alleen wel mooi weer zijn :whistle:
Dan ben je weer een beetje in de buurt! Nu hopen dat we dan ook weer wat af kunnen spreken!
Hoe is bij jullie kinderopvang wegbrengen/ophalen geregeld in coronatijd?
Niet zo heel anders eigenlijk. Er is een soort looproute met 1 ingang en 1 uitgang. Je brengt en haalt je kind aan de deur in de gang ipv naar binnen te gaan in de groepsruimte. En er komen even geen nieuwe kinderen. Dat is het wel zo'n beetje. Ik ben benieuwd maandag. Hopelijk valt het opnieuw wennen mee.
Wij mogen dreumes maandag in het halletje zetten en dan haalt de leidster haar daar op. Ik we mogen haar dan brengen en halen in een tijdvak van 5 minuten.
Hier een klein kdv met maar 1 baby/dreumes groep en een peuter groep.
De baby's en dreumesen kunnen in de hal worden overgedragen. Het liefst contactloos, maar als er kinderen van overstuur raken maken ze een uitzondering.
De peuters kunnen op het pleintje worden gebracht worden

Ze hebben gevraagd de overdracht vooraf in het ouderportaal te zetten. En ouders mogen niet meer op de groep. Dus volgens mij moet je zo met 1-2 minuten best je kind weg kunnen brengen.
Even een ego post Ik had een heel verhaal getypt maar ineens was het weg
Onze dochter kreeg vorige week 14 maanden prikken . Normaal heeft ze er nooit last van Nu sinds een paar dagen verhoging maar vooral enorme driftbuien, krijsen, overstrekken, ze is bijna niet te houden in mijn armen Gooit zich woest achterover op de commode , het is gewoon eng Ze heeft een blik in haar ogen.... Dit ken ik niet van haar Ze is zo lief en rustig. Ze huilt en krijst zoals ik het niet ken, het zijn bijna paniekaanvallen

Herkent iemand dit?
Wat rot honing. Ik herken het zelf niet, maar ik weet wel dat dit het vaccin is waar vaak het meeste koorts ed van komt. En dan inderdaad na een aantal dagen. Het klinkt alsof je dochter zich echt niet lekker voelt, arm kind. Misschien paracetamol geven? Sterkte en beterschap!
Geen herkenning maar wens je dochter wel beterschap honing!
Ja de veertien maanden prikken zijn de hel helaas. Op moment dat je denkt ze hebben er vast geen last van komt het ineens.

Hier moeten we dus kinderen bij klapdeuren brengen en het liefst in buggy zodat kinderen niet aan ons kunnen blijven hangen. Ik ga altijd op de fiets dus dat doen we niet, maar ben benieuwd hoe het zal gaan. Als het echt complete paniek is kan hij altijd nog mee terug naar huis. Gelukkig is peuter er ook bij.
Ik herken het ook niet als bijwerking. Maar het zou natuurlijk toevallig samen kunnen vallen dat ze net in een wat koppiger fase zit toevallig samen met de vaccinatie. Of ze voelt zich echt heel rot en is daardoor over de flos. Ik weet wel dat de bmr heel heftig kan zijn qua bijwerkingen. Peuter heeft er nooit wat van gehad, maar ik heb heftige verhalen gehoord.

Ik ben benieuwd of jullie dreumesen ook zoveel eten? Dreumes eet bijna de hele dag door. Ontbijten met brood en flesje halfvolle melk. Na een uur propt ze zo een hele banaan in dr mik. En daarna nog aardbeien of druiven. Crackers, rijstwafel. Het is niet aan te slepen. Om half 12 2 broodjes en flesje melk 100ml. Slapen, na slapen weer boterham en beker water of thee. Daarna is het weer niet aan te slepen. Fruit, mais vinger, van die andere baby meuk zoals rozijnen of snoep sterren (van love my veggies geloof ik), soepstengels. Je kunt het zo gek niet bedenken. Het kind eet me arm haha. Om 5u krijgt ze een potje en daarna snaait ze nog van alles van ons mee. Zoals vanavond twee vissticks en halve komkommer. En dan voor 't slapen nog een fles dreumesmelk die tot de laatste drup op gaat. Ze had een lastige start met eten en drinken maar Toos Tandloos heeft dat ruimschoots goed gemaakt...
Herkenbaar teckeltje. Hier wordt ook de hele dag door gegeten of om 'meer meer meer' gevraagd. Soms 2 bananen en een appel en een uur later rustig weer anderhalf bord warm eten. Ik heb ook wel een erg beweeglijk ventje dus dat zal best meehelpen.

Eerlijk gezegd vind ik het wel gezellig, ik hoor soms ook over kinderen waarbij eten echt een strijd is dus dan prijs ik me maar gelukkig.
Wat goed dat jullie allemaal zoveel uitjes doen trouwens. Ik voel me soms best schuldig dat we regelmatig niet veel meer dan een uurtje buiten lopen en de rest van de dag niet verder komen dan eigen huis en tuin (en eerlijk gezegd ook wel vaak de tv aanzetten). Ik vind het behoorlijk pittig om thuiswerken en een kind te balanceren.
Hier eet ie niet zo veel. Of ik herken niet dat ie honger heeft dat kan ook. Wel nog regelmatig borstvoeding nu thuis.
Hier is het inmiddels 3 weken terug dat ze de 14 maanden vaccinatie heeft gehad en vorige week vonden we haar wel wat hangerig en moe. Ze heeft de laatste weken ook driftbuien, maar die had ik niet gelinkt aan de vaccinatie eigenlijk. Meer aan een nieuwe fase en beter snappen dat ze sommige dingen gewoon niet mag. Gelukkig duren de driftbuien meestal maar kort.

Eten kan ze ook goed. Niet zo veel als bij jou Tekkeltje, maar er gaat aardig wat in. Een boterham als ontbijt en inderdaad niet lang daarna een hele banaan. Voor haar slaapje een fles melk . Als ze wakker word 1,5 boterham. Tussendoor nog wat soepstengel/cracker/rijstwafel en wat fruit. Als ik ga koken krijgt ze meestal wat komkommer en andere groente die ik aan het snijden ben. Paprika bijvoorbeeld. Als ik niet uitkijk heeft ze zo een halve paprika op. Verder eet ze nu met ons mee. Vandaag was dat een half bord nasi, een gebakken ei en wat kroepoekjes. Waar er eerst gewoon wat van onze portie af was, moet ik nu toch echt meer koken. Vooral groente zoals bloemkool en broccoli eet ze veel van. Soms krijgt ze nog een toetje. Voor het slapengaan nog een flesje melk.
Hier qua kdv gister een mail gehad met looproute, wachtvakken, overdracht via de app, kind op speelkleed zetten. We mogen wel naar binnen.

Qua eten is ze vooral s'avonds een bootwerker en qua hoeveelheid hetzelfde als ons. Als we iets pittiger eten kook ik voor haar een zoet aardappel, pastinaak en halve courgette, dat ging van de week praktisch op (was eigenlijk de bedoeling voor 2 dagen). S'ochtends meestal halve boterham, s'middags een hele en in de middag een banaan.

Na de prikjes vorige week heeft ze een paar dagen heel veel poepbroeken en gehad, verhoging en wat hangeriger.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Behalve dat wij voor het halen en brengen tijdsblokken hebben op kdv nog niks gehoord. De opvang zit in een oud pand, dus loop routes zie ik nog niet echt voor me.

Dreumes eet overigens af en toe ook gewoon ons eten en geen potje maar qua avondeten is ze nog wat lastiger. Plus om 17u is echt hongerig en dat krijg ik niet geregeld met peuter er ook bij. Komt vanzelf. Als ik nu zie hoe ze nu eet tov waar ze vandaan komt vind ik het allemaal best.
Fijn hè als ze lekker kunnen eten. Hier over het algemeen ook een goede eter, maar soms wil ze iets ineens niet (meer) eten.
Honing wat vervelend van die buien. Hoe gaat het nu? Hier gelukkig geen last van de 14 maanden prikken.

Onze dreumes gaat naar een gastouder. Ik heb nog geen bericht van het bureau, maar we zullen als ouders op elkaar moeten wachten buiten. En in pincipe bij de deur afgeven, maar even kijken hoe dat gaat met die kleintjes...
Hier eet ze over het algemeen goed maar soms met vlagen wat minder.
Meestal als ze wat last heeft van tandjes.

-'S morgens een fles met half thee half melk en 1 boterham
Tussendoor fruit en een beker drinken, water met beetje slimpie
-Tussen de middag 2 boterhammen en als ze dan nog zin heeft een volkoren cracotte en fles met half thee half melk
-Tussen door nog wat fruit/soepstengel/cracker en drinken
-Avondeten met de pot mee en een tijdens het koken reepje paprika of wat komkommer of wat ik ook maar aan het snijden ben.
- na avondeten schaaltje volle yoghurt
Dreumes hier heeft ook echt last gehad van z'n bmr prik. Echt flink ziek geweest en uit z'n hum.

Wat betreft eten is het hier wisselend. Tot 2 maanden geleden was het niet aan te slepen, nu merk ik dat eten wat gematigder gaat. Maar als hij iets lekker vindt, dan kunnen er gerust 2 borden avondeten in.
Nu meestal sochtends een boterham met water
Tussendoor fruit (1-3 stuks, afhankelijk van wat zoon wil) en water
Smiddags 2 boterhammen en water
Uit bed een plak volkoren ontbijtkoek/ander koekje/cracker of waar ik trek in heb en diksap of water.
Als ik ga koken rauwkost (paprika en tomaat zijn favoriet) of gedroogde abrikozen/pruimen/dadels
Een bord avondeten (aardappel en vis zijn favoriet) en een bakje yoghurt als toetje.

Dreumes lust geen melk, dus drinkt alleen water en diksap.
Heel soms als hij snachts wakker wordt krijgt hij nog een papfles met halfvolle melk en Brinta.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven