Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
maandag 7 mei 2018 om 06:58
Zoon groeit niet zo snel, dus dat scheelt ook veel. Hij gaat nu richting maat 92. Maat 86 heeft sinds de herfst ongeveer aan. Ik ben ook wel wat uitgekeken op die maat 86 in zijn kast.
Ik vind de merkkleding trouwens wel mooier blijven met wassen. Ik heb alle kleding bewaard voor een tweede en er zitten een aantal dingen tussen die al behoorlijk verwassen zijn.
maandag 7 mei 2018 om 07:01
Hier een allegaartje. Man koop voor onze dochters bij de hema en h&m. Ik shop er merkspul (vooral like Flo en tumble en dry) op marktplaats bij, net als 1Aapje eerst een pakket als de vorige maat krap wordt. Via familie nog wat duurder spul af en toe; froy&dind (super spul) en Petit Louis (vind ik het geld niet waard).
Ik geloof dat we voor de twee dames van 1 en 3 in totaal vanaf geboorte nu 600 hebben besteed incl jassen en schoenen
.
Ik geloof dat we voor de twee dames van 1 en 3 in totaal vanaf geboorte nu 600 hebben besteed incl jassen en schoenen
anoniem_199900 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 07:16
1.42% gewijzigd
maandag 7 mei 2018 om 07:07
maandag 7 mei 2018 om 07:15
Toch marktplaats? Koop een pakket voor 2-3 euro per kledingstuk in ongeveer jouw stijl en kieper met een gerust hart de helft naar de kringloop (of weer op marktplaats, maar verkopen vergt een stuk meer geduld dan kopen).Tinkeltje34 schreef: ↑06-05-2018 22:37Dsn koop ik of goedkopere kleding die ik niet zo tof vind, of ik ga voor merken voor de volle mep. Luxe probleem...![]()
maandag 7 mei 2018 om 07:22
Wat schattig zonnigkleintje!
@kleding. Hier ook veel mp, regelmatig een pakket en ik kijk niet perse naar merken. Ik vind z8 leuk en daar hebben we ook meerdere jurkjes van maar ik vind dat net zo snel pillig worden als de hema.
Ik kijk ook vaak wat er op loop- fietsafstand is zodat we geen verzendkosten hebben en koop dan alles bij die verkoper wat ik leuk vind, ook grotere maten al. Zo hebben we altijd een hele voorraad in de volgende maten, bij de hemarkt, ter stal ed koop ik ook als ik iets leuks zie meestal de volgende mt vast. Heb het niet bijgehouden maar ik verwacht niet dat de we meer dan €600,- in totaal sinds geboorte hebben uitgegeven incl schoentjes en jassen.
@hoedje, Elsa wil die ook echt niet op maar hier hebben we niet aan toegegeven. Met veel tranen en struggels vastgeknoopt en steeds opnieuw als ze 'm weer aftrok. Als die eenmaal zat afleiden met wat leuks zodat ze 'm weer vergat. Vooral man heeft flink doorgezet en na een dag accepteerde ze het en nu een week later gaat het bijna zonder problemen goed
Ze heeft rood haar en door het hormoon op de hoofdhuid is het nog gevoeliger voor de zon. Dit leek ons de beste optie.
@kleding. Hier ook veel mp, regelmatig een pakket en ik kijk niet perse naar merken. Ik vind z8 leuk en daar hebben we ook meerdere jurkjes van maar ik vind dat net zo snel pillig worden als de hema.
Ik kijk ook vaak wat er op loop- fietsafstand is zodat we geen verzendkosten hebben en koop dan alles bij die verkoper wat ik leuk vind, ook grotere maten al. Zo hebben we altijd een hele voorraad in de volgende maten, bij de hemarkt, ter stal ed koop ik ook als ik iets leuks zie meestal de volgende mt vast. Heb het niet bijgehouden maar ik verwacht niet dat de we meer dan €600,- in totaal sinds geboorte hebben uitgegeven incl schoentjes en jassen.
@hoedje, Elsa wil die ook echt niet op maar hier hebben we niet aan toegegeven. Met veel tranen en struggels vastgeknoopt en steeds opnieuw als ze 'm weer aftrok. Als die eenmaal zat afleiden met wat leuks zodat ze 'm weer vergat. Vooral man heeft flink doorgezet en na een dag accepteerde ze het en nu een week later gaat het bijna zonder problemen goed
Ze heeft rood haar en door het hormoon op de hoofdhuid is het nog gevoeliger voor de zon. Dit leek ons de beste optie.
maandag 7 mei 2018 om 07:39
Wij zijn niet zo consequent met de pet. Heb nu andere besteld en hoop dat hij deze wel ophoudt. Hij heeft wel flinke haarbos dus zal daar niet verbranden.
Misschien dat ik in een jaar 600 euro heb uitgegeven, tenminste wel inclusief schoenen denk ik. Maar per maat vind ik zonde van het geld.
Niet helemaal dreumes gerelateerd maar wel zwanger gerelateerd: Is jullie menstruatie verandert ten opzichte van voor de zwangerschap?
Misschien dat ik in een jaar 600 euro heb uitgegeven, tenminste wel inclusief schoenen denk ik. Maar per maat vind ik zonde van het geld.
Niet helemaal dreumes gerelateerd maar wel zwanger gerelateerd: Is jullie menstruatie verandert ten opzichte van voor de zwangerschap?
maandag 7 mei 2018 om 07:40
Ik hou kleurijke kinderlijke kinderkleding en das echt moeilijk te vinden. Dus hij heeft ook veel dingen die ik niet zo leuk vind. Ik koop t meeste van zn kleding in 1x(bijna maat 86 \o/) ik probeer t daarbij te houden maar soms ben ik in een koopbui en dan ga ik opzoek. Ik hou niet veel teveel hebben, dus veel is t niet. Veel is van merken als name it, mainio en kik. Aangevuld met mango en h&m. Verder sokjes van de wibra en rompers van de zeeman.
#buitenspeelgoed: we hebben nu niks, gister heb ik zn babybadje buitengezet, maar we zijn nog opzoek naar een miniopblaasbaarbadje voor mee naar t park enzo.
Zoon is afgelopen weekend gaan staan \o/ zo leuk om te zien. Hopelijk snel zn eerste stapje:)
#buitenspeelgoed: we hebben nu niks, gister heb ik zn babybadje buitengezet, maar we zijn nog opzoek naar een miniopblaasbaarbadje voor mee naar t park enzo.
Zoon is afgelopen weekend gaan staan \o/ zo leuk om te zien. Hopelijk snel zn eerste stapje:)
maandag 7 mei 2018 om 07:46
maandag 7 mei 2018 om 07:58
Ahw wat klinkt dat schattig Zonnigkleintje!!
@kleding Ik koop in delen. Hier ook veel tweedehands kleding. Dus echt van allerlei merken in de kast. Ik heb ook weer een hoop gekocht op koningsdag. Een super goed uitziend zomerjasje voor 1 euro, tja, dat kan ik dan weer niet laten liggen. Als ik iets nieuws koop, komt dat meestal van de Hema. Dreumes zit trouwens al een eeuwigheid in 86, ze gaat nu langzaam naar 92. Al heeft ze vandaag een vestje maat 74 naar het KDV aangekregen, die maten lopen soms ook niet helemaal goed heb ik het idee :p
@hoedje, sinds we heel hard WAUW roepen als dreumes haar hoedje op krijgt, houdt ze hem langer op. Gaat ze helemaal stralen en ook wauw roepen.
@menstruatie, ik wacht met smart op mijn eerste menstruatie. Gestopt met de pil, maar er komt nog niets op gang. De borstvoeding zou na 21 maanden toch geen invloed meer moeten hebben? Is de menstruatie bij jou anders Aapje?
@kleding Ik koop in delen. Hier ook veel tweedehands kleding. Dus echt van allerlei merken in de kast. Ik heb ook weer een hoop gekocht op koningsdag. Een super goed uitziend zomerjasje voor 1 euro, tja, dat kan ik dan weer niet laten liggen. Als ik iets nieuws koop, komt dat meestal van de Hema. Dreumes zit trouwens al een eeuwigheid in 86, ze gaat nu langzaam naar 92. Al heeft ze vandaag een vestje maat 74 naar het KDV aangekregen, die maten lopen soms ook niet helemaal goed heb ik het idee :p
@hoedje, sinds we heel hard WAUW roepen als dreumes haar hoedje op krijgt, houdt ze hem langer op. Gaat ze helemaal stralen en ook wauw roepen.
@menstruatie, ik wacht met smart op mijn eerste menstruatie. Gestopt met de pil, maar er komt nog niets op gang. De borstvoeding zou na 21 maanden toch geen invloed meer moeten hebben? Is de menstruatie bij jou anders Aapje?
maandag 7 mei 2018 om 08:15
maandag 7 mei 2018 om 08:16
Ik heb sinds de zwangerschap veel meer last van hormonen. Mijn schildklier heeft ook een tijdje niet goed gewerkt. Voor mijn zwangerschap heb ik 15 jaar anticonceptie gebruikt, dus ik kende mijn cyclus niet echt. Ik was na 2 maanden zwanger en toen was het beide keren 28 dagen. Nu wisselt het tussen de 26-30 dagen. Ook heb ik veel meer last van PMS.
Kleding: ik heb nu genoeg liggen voor de zomer. Ik heb altijd 10 setjes in de kast liggen. Dat zijn nu 20 ivm korte en lange mouwen/pijpen. Ik houd niet zo van wassen, dus spaar het altijd op.
Ik was een tijdje terug bij de c en a voor pyjamas en ondergoed. Ik kon het ondergoed niet vinden. Dat hadden ze niet bij dit filiaal, het was seizoensgebonden. Ik draag toch echt het hele jaar ondergoed.
Kleding: ik heb nu genoeg liggen voor de zomer. Ik heb altijd 10 setjes in de kast liggen. Dat zijn nu 20 ivm korte en lange mouwen/pijpen. Ik houd niet zo van wassen, dus spaar het altijd op.
Ik was een tijdje terug bij de c en a voor pyjamas en ondergoed. Ik kon het ondergoed niet vinden. Dat hadden ze niet bij dit filiaal, het was seizoensgebonden. Ik draag toch echt het hele jaar ondergoed.
maandag 7 mei 2018 om 08:27
@zwembadje in het park: hoe ga je dat vullen dan? Maar ik denk dat dit is wat je zoekt:
https://www.intertoys.nl/p/opblaasbaar- ... nd/1228426 (ze hebben hem in fysieke winkels ook in het blauw)
https://www.intertoys.nl/p/opblaasbaar- ... nd/1228426 (ze hebben hem in fysieke winkels ook in het blauw)
maandag 7 mei 2018 om 08:33
@Zonnebril: Geen succes hier. Die met een elastiek trok dreumes telkens naar voor om hem daarna te laten schieten
Die zonder elastiek begraaft hij in de zandbak.
@Hoedje: Die blijft gewoon zitten. Maar het is ook echt een hoofddekseldreumes
Vanaf zijn geboorte heeft hij mutsjes, strikmutsen, petten en hoedjes op. Die laat hij gewoon zitten. Smorgens loopt hij zelf naar de kapstok om een hoedje op te zetten. Daarna loopt ie naar ons om het touwtje vast te maken
@Kleding: Ik vond het vorig jaar heel irritant dat ik pas met het mooie weer kleding ging kopen en dat ik dan bijna alleen bij de Hema iets kon vinden. Dat voorkom ik door bij het eerste 'nieuwe seizoen' email van Next gelijk de hele bubs te bestellen. Dus in januari lag hier de zomer al in de la. Schoenen koop ik 1 paar vooruit (zodat ik niet mis grijp) en 1 paar op het moment zelf. Ik heb een bloedhekel aan winkelen en bestel eigenlijk alles bij Next & Zara. Als ze het daar (nog) niet hebben bestel ik het bij de Hema. Als we iets hebben waarbij gepaste kleding nodig is ga ik nog wel eens een avondje googelen.
@Merkjes: heb ik wel geprobeerd maar wat een geklooi met maten was dat zeg. Ik had voor dreumes zijn eerste verjaardag (8 maanden geleden) een mooie Name-it joggingbroek maat 74 besteld met een Imps & Elfs t-shirt. Heel leuk setje voor zijn feestje. Dat t-shirt paste mooi en die broek is nu met maat 98-104 nog te groot
Soms koop ik als ik gezellig aan het shoppen ben (2x per jaar) kleertjes van Mini Rodini, WAWA, Hugo loves tiki, Phil & Phae, Maed for Mini & Bobo choses
@Hoedje: Die blijft gewoon zitten. Maar het is ook echt een hoofddekseldreumes
@Kleding: Ik vond het vorig jaar heel irritant dat ik pas met het mooie weer kleding ging kopen en dat ik dan bijna alleen bij de Hema iets kon vinden. Dat voorkom ik door bij het eerste 'nieuwe seizoen' email van Next gelijk de hele bubs te bestellen. Dus in januari lag hier de zomer al in de la. Schoenen koop ik 1 paar vooruit (zodat ik niet mis grijp) en 1 paar op het moment zelf. Ik heb een bloedhekel aan winkelen en bestel eigenlijk alles bij Next & Zara. Als ze het daar (nog) niet hebben bestel ik het bij de Hema. Als we iets hebben waarbij gepaste kleding nodig is ga ik nog wel eens een avondje googelen.
@Merkjes: heb ik wel geprobeerd maar wat een geklooi met maten was dat zeg. Ik had voor dreumes zijn eerste verjaardag (8 maanden geleden) een mooie Name-it joggingbroek maat 74 besteld met een Imps & Elfs t-shirt. Heel leuk setje voor zijn feestje. Dat t-shirt paste mooi en die broek is nu met maat 98-104 nog te groot
Soms koop ik als ik gezellig aan het shoppen ben (2x per jaar) kleertjes van Mini Rodini, WAWA, Hugo loves tiki, Phil & Phae, Maed for Mini & Bobo choses
maandag 7 mei 2018 om 08:49
Ik geef beduidend meer geld uit aan kleding dan jullie hoor.. Oudste had laatst nog schoenen van 100 euro bijv (en dan wil ik ook nog dat ze 2 paar hebben.. Al is t 2e paar dan wel n relatief goedkoop paar.. En in de zomer slippers/sandalen en later kaplaarzen) haar kleding is ook duurder dan babykleding..
Voor jongste koop ik vaak bij de hema (en sokjes bij t kruidvat!) ook haar eerste schoentjes zitten er aan te komen.. Veel dingen nog wel van oudste maar een nieuw shirtje is al snel een tientje.. Dus ik geef wel meer uit. (al klinkt dit mss heel erg snobistisch en dat zijn we absoluut niet)
Zonnebrillen laat ze niet op, petjes laat ze niet op (vind t zelf ook vervelend) oudste is nu 5 en heeft pas sinds vorige zomer petjes en zonnebrillen zonder gezeur.
Hier is mn menstruatie ook veranderd na beide zwangerschappen. Cycli is nog normaal (en gaat gewoon door, ondanks spiraal, helaas) maar mn pms is echt vele vele vele malen erger.
Voor jongste koop ik vaak bij de hema (en sokjes bij t kruidvat!) ook haar eerste schoentjes zitten er aan te komen.. Veel dingen nog wel van oudste maar een nieuw shirtje is al snel een tientje.. Dus ik geef wel meer uit. (al klinkt dit mss heel erg snobistisch en dat zijn we absoluut niet)
Zonnebrillen laat ze niet op, petjes laat ze niet op (vind t zelf ook vervelend) oudste is nu 5 en heeft pas sinds vorige zomer petjes en zonnebrillen zonder gezeur.
Hier is mn menstruatie ook veranderd na beide zwangerschappen. Cycli is nog normaal (en gaat gewoon door, ondanks spiraal, helaas) maar mn pms is echt vele vele vele malen erger.
maandag 7 mei 2018 om 08:49
Ik vind dat eigenlijk niet. Niks van wat zoon heeft is verwassen. Maar kleding die ik heb doorgekregen is allemáál zowat verwassen. Dan vraag ik me af: hoe wassen die mensen toch? Of stoppen mensen kleertjes in de droger ofzo? Ik snap het niet iigTinkeltje34 schreef: ↑07-05-2018 06:58Zoon groeit niet zo snel, dus dat scheelt ook veel. Hij gaat nu richting maat 92. Maat 86 heeft sinds de herfst ongeveer aan. Ik ben ook wel wat uitgekeken op die maat 86 in zijn kast.Ik vind de merkkleding trouwens wel mooier blijven met wassen. Ik heb alle kleding bewaard voor een tweede en er zitten een aantal dingen tussen die al behoorlijk verwassen zijn.
maandag 7 mei 2018 om 09:01
Oh wauw, voor €600 inclusief schoenen voor een heel jaar aan kleding. Maat 86 en schoenen heeft hier bijna het dubbele gekost.
Maar ik verkoop ook weer zo goed als alles via marktplaats. Een eventueel volgend kind gaat toch niet zoon zijn kleding dragen.
Maar waar het hier 'mis gaat' is dat ik de nieuwe collectie altijd leuker vind dan de sale en dan toch altijd met het nieuwe spul thuis kom.
Is ook nog wel een dingetje van vroeger, ik kom uit een heel arm gezin en mijn moeder maakte onze kleding of wij kregen van mijn tante (net iets ouder dan wat ik ben) of van buurmeisjes of andere familieleden hun oude kleding doorgeschoven. Dus meestal liepen we in te kleine of te grote afgedragen kleding en daar ben ik vreselijk mee gepest.
Nu slaat het natuurlijk nergens op, maar dat wil ik zoon besparen en sla daar misschien een beetje in door qua kleding.
Maar waar het hier 'mis gaat' is dat ik de nieuwe collectie altijd leuker vind dan de sale en dan toch altijd met het nieuwe spul thuis kom.
Is ook nog wel een dingetje van vroeger, ik kom uit een heel arm gezin en mijn moeder maakte onze kleding of wij kregen van mijn tante (net iets ouder dan wat ik ben) of van buurmeisjes of andere familieleden hun oude kleding doorgeschoven. Dus meestal liepen we in te kleine of te grote afgedragen kleding en daar ben ik vreselijk mee gepest.
Nu slaat het natuurlijk nergens op, maar dat wil ik zoon besparen en sla daar misschien een beetje in door qua kleding.
maandag 7 mei 2018 om 09:03
Als ik op fb van vbn lees zijn er mensen die echt pas ongesteld worden als ze stoppen met bv. Ik heb vooral nu meer buikpijn tussen de menstruaties in. Maar ben pas paar keer ongesteld geweest want bleef door bv bijna 11 maanden weg hier. Dus hoop eigenlijk dat het weer zo wordt als voor zwangerschap. (Ofja, We gaan vanaf juni voor tweede dus hoop snel niet meer ongesteld te worden maar dat terzijde)
maandag 7 mei 2018 om 09:03
Winkelende mannen: Ik las dat ZonnigKleintje haar man winkelt voor hun dochters maar mijn man weet denk ik niet eens wat dreumes zijn maat is
Zijn hier meer shoppende papa's?
Verwassen kleding: Het scheelt enorm of je het in de droger stopt denk ik. Hier gaan de goedkopere kleding op 60* in de wasmachine en daarna in de droger. De duurdere spullen gaan met mijn/mans nette kleren mee in de was en daarna hang ik het te drogen.
Menstruatie: Dat was na de bevalling 1,5 jaar lang een bloedbad. Voor mijn zwangerschap was het een schattige bedoeling maar daarna..
Maar sinds 2 maanden zit er schot in de zaak en is het stukken minder.
Verwassen kleding: Het scheelt enorm of je het in de droger stopt denk ik. Hier gaan de goedkopere kleding op 60* in de wasmachine en daarna in de droger. De duurdere spullen gaan met mijn/mans nette kleren mee in de was en daarna hang ik het te drogen.
Menstruatie: Dat was na de bevalling 1,5 jaar lang een bloedbad. Voor mijn zwangerschap was het een schattige bedoeling maar daarna..
maandag 7 mei 2018 om 09:06
Hier hetzelfde. En nu hebben we een meisje, dus het enige wat we echt hergebruiken zijn rompertjes (bijna allemaal neutraal wit) en enkele broekjes...
Ik merk wel dat we toch minder kleertjes voor de tweede kopen, dus misschien heb ik geleerd van het shoppen voor de oudste.
maandag 7 mei 2018 om 09:09
@shoppende papas: manlief betaalt hier meestal wel, maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt 
@menstruatie: wasda? De laatste keer was in november 2015, en een paar druppels tussen Puk en Pukkelientje in, maar dat kon je geen menstruatie noemen.
@menstruatie: wasda? De laatste keer was in november 2015, en een paar druppels tussen Puk en Pukkelientje in, maar dat kon je geen menstruatie noemen.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 09:11
44.09% gewijzigd
maandag 7 mei 2018 om 09:10
Zijn hier trouwens ook dames die niet zwanger zijn maar ernstig last hebben van 'babyhonger'?
Mijn eierstokken rammelen niet maar slaan als kerkklokken door mijn onderbuik. Manlief wil wachten tot we een nieuw huis hebben. En waar ik de vorige keer nog kon zeggen 'het is bijna nooit in 1x raak, dus laten we maar beginnen want het kan zo een jaar duren voor ik zwanger ben' daar kom ik deze keer niet mee weg. Manlief is als de dood dat als hij mij al lief aankijkt ik weer zwanger ben
maandag 7 mei 2018 om 09:13
Maartje2016 schreef: ↑07-05-2018 09:09@shoppende papas: manlief betaalt hier meestal wel, maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt![]()
Haha nee
Ik vroeg eens aan manlief waar hij dacht dat we eerste echte schoentjes konden kopen. Komt hij met allemaal volwassenen winkels en winkels zonder schoenen assortiment