Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Ah wat zielig fiona, beterschap!

Ik ben de hele week ziek geweest en nou is man ziek. Drama, we zitten er allebei doorheen :bonk: en we moeten dus wel voor een peuter en dreumes zorgen. Blegh.
Gelukkig mag oudste een dagje extra naar de opvang morgen maar we hadden allemaal leuke dingen gepland en dat wordt dus helemaal niks :|
Wat sneu Fiona, beterschap!

Kan ze eventueel bij jou in bed of jij op een matras bij haar op de kamer? Dat maakt het voor jou misschien net wat draaglijker komende nacht als je er niet steeds helemaal uit moet en naar een andere kamer moet?
Ah balen Captain Obvious, ik hoop dat je man snel beter is.

Mijn dochter slaapt in de kamer direct naast de mijne en om haar echt wakker te maken moet ik er toch uit (ze slaapt erg diep, ik was net 5 minuten bezig). Misschien neem ik haar later in de nacht bij me in bed. Ik ben alleen bang dat ze dan te warm wordt van mijn warmte en dat van het dekbed waar ze dan op ligt. Ik doe het soms wel voor de vroege uurtjes, maar vaak heeft ze dan toch zo'n zweterig nekje.
Hoe is het gegaan Fiona? :)
BahcoBarbie schreef:
09-02-2018 07:07
Hoe is het gegaan Fiona? :)
Goed gelukkig! Ze sliep wel heel diep, was echt niet wakker te krijgen. Om 5.15 was ze wakker, maar ze heeft wat liggen kletsen tegen haar knuffels en is toen gelukkig weer in slaap gevallen. Ze is nu heel vrolijk, alleen het aankleden deed zeer omdat ik haar shirt langs haar bult aantrok o_o Slechte moeder :facepalm:
Hi hebben jullie misschien nog tips tegen extreem doorlekken? Ik heb er tijd geleden een topic over geopend en het is nog steeds aan de gang :-(

Topic: kinderen/extreem-doorlekken/list_messages/394755
fiona2012 schreef:
09-02-2018 09:48
Goed gelukkig! Ze sliep wel heel diep, was echt niet wakker te krijgen. Om 5.15 was ze wakker, maar ze heeft wat liggen kletsen tegen haar knuffels en is toen gelukkig weer in slaap gevallen. Ze is nu heel vrolijk, alleen het aankleden deed zeer omdat ik haar shirt langs haar bult aantrok o_o Slechte moeder :facepalm:

:-) Fijn dat het wat beter gaat.

Toen onze kleine een ei had, had ik hem bij het tegenstribbelen met snoet afvegen vol met mijn duim op zijn ei, zijn hoofd vastgepakt :facepalm: Dat leverde een scheldpartij van dreumes op :furious:
Alle reacties Link kopieren
@bahco: word zoon no steeds wakker voor een nachtelijke banaan? Misschien dan een keer extra verschonen?
Bahco: wat naar joh. Alle tips die ik zou weten zijn al gegeven. Zoon is ook een buikslaper, maar plast de hele dag. Vaak drinkt hij ‘s middags in 1 keer zijn beker leeg en dat vind ik een half uur later wel terug in zijn luier. Hij plast de hele dag dus wel.
Maartje2016 schreef:
10-02-2018 07:10
@bahco: word zoon no steeds wakker voor een nachtelijke banaan? Misschien dan een keer extra verschonen?

Die banaan staat weer op pauze. Alles is een fase :-D

We verschoonde wel eens extra bij de banaan maar dat haalde niet zo veel uit. Hij plast denk ik in golven.

Dankjewel voor het meedenken :)
Tinkeltje34 schreef:
10-02-2018 07:25
Bahco: wat naar joh. Alle tips die ik zou weten zijn al gegeven. Zoon is ook een buikslaper, maar plast de hele dag. Vaak drinkt hij ‘s middags in 1 keer zijn beker leeg en dat vind ik een half uur later wel terug in zijn luier. Hij plast de hele dag dus wel.

Ja we zijn er inmiddels op getraind maar tis wel om een beetje moedeloos van te worden. Helemaal omdat het al maanden zo is :-(
Hoeveel drinkt hij op een dag dan? Ik heb er helemaal geen ervaing mee omdat mijn meid vrij weinig drinkt en plast. Maar hem savonds minder laten drinken helpt niet?
Werkte de wasbare luier ook niet Bahco?
Zoontje hier is 14 maanden.

Ik lees gezellig mee :-)
Pfff gaat het ooit over, dat sentimentele gedoe? Net heeft een zwangere vriendin van me, de kinderwagen van ons overgenomen. En wat kleertjes in kleine maatjes. Toen ik met haar meeliep naar de auto achter die lege kinderwagen ben ik me toch een partijtje in janken uitgebarsten...niet te zuinig.
Ja dat is wat he? Heb ik ook altijd. Geboortes op tv, kleertjes opruimen naar zolder, foto’s en verhaaltjes van en jaar geleden, Tranen met tuiten.

Paar weken terug was hij ziek en lag hij bij ons in bed. Dat gebeurt eigenlijk nooit. En dan bedenk ik me ineens: precies 18 maanden geleden lagen we hier voor het eerst met z’n 3-en. En dan kan ik wel huilen.
Poeh, nou ik ook hoor! Ik heb van het weekend de flesjes opgeruimd (waar hij al geruime tijd niet meer uit drinkt, is geen melk fan). Stond ik ook wel even te slikken (bij die rotflesjes, die we altijd schoon moesten maken en steriliseren en altijd overal mee naar toe moesten nemen....)

Zoontje heeft bijna het hele weekend op papa's schoot gezeten, wilde nergens anders heen...Papa was not terribly amused, want hij was constant aan het huilen als hij hem ook maar een seconde even op de grond zette. Lijkt een soort verlatingsangstfase ofzo, hij huilde vanochtend ook toen ik wegging bij het KDV... :cry: ben ik niet gewend, normaal gesproken is hij al zo druk aan het spelen dat hij het nauwelijks meekrijgt als ik wegga....
Het is een faaaase. Hij zou wel midden in een sprong zitten volgens de 'Oei, ik groei' app...

Bahco, vlak voor het slapen gaan minder te drinken geven? (Is vast al genoemd even als ander merk luiers uitproberen?) - lijkt me erg vervelend.
I could go into detail...but I won't.
Sasky: die flessen heb ik dus allemaal vol enthousiasme de zolder op gegooid. Ik was zo blij dat ik daar vanaf was. :$
Ha, dat sentimentele over babyspullen heb ik eigenlijk helemaal niet. Ik ben blij dat die periode voorbij is eigenlijk. Ik vind het nu zoveel leuker!

Verlatingsangst is heel herkenbaar sasky. Vaak in periodes inderdaad.

Wij zijn toegekomen aan het prepeuterpuber tijdperk. Poeh zeg, wat kan mevrouw een huilbuien (ipv driftbuien) krijgen. Vooral als ze moe is en haar zin niet krijgt. Bijvoorbeeld zelf haar pyjamabroek aan willen doen, mag van mij, maar na een half uur help ik haar want ze krijgt wel wat koude benen, brullen!!! Ik weet ook niet zo goed hoe ik haar eruit krijg. Afleiden helpt soms, soms laten we haar maar gaan, of gaan we net als een kleine baby met haar door de kamer lopen.
Oh elifantje, ja, dat hebben wij hier ook. Ik wilde laatst een flesje of zoiets voor hem openmaken, brullen inderdaad totdat ik de dop er weer op deed en aan hem gaf zo dat hij hetzelf kon doen. Wij proberen ook af te leiden of rond te lopen, verder niet echt tips - zoontje is pas 14 maanden dus dat beloofd wat.

De verlatingsangst van zoontje lijkt zich vooral op mijn man te richten, vind ik interessant (want meestal hoor je dat ze dat bij mama hebben.)...
I could go into detail...but I won't.
Pfff mag je hier af en toe ook even flink klagen?! Wat een dag... :hamer:

Huilen, moe, huilen, moe, en maar niet willen slapen :bonk:

Ons meisje gaat zich dan altijd zo overstrekken... Zo stijf als een plank, hoofd in de nek.. Ze wordt ook sterker en kan haar soms bijna niet meer houden... Herkenning? Tips?
- Doorlekken: Zoon drinkt echt niet veel voor ons gevoel. Gewoon een glaasje bij elke maaltijd en wat tussendoor. Wasbaar was een ramp. Een natte ramp.. alles zeiknat. Ik heb 3 verschillende types gebruikt en zelfs met een wolbroek hield het niet. Ik snap er niks van.

- Emo: Ik ben sinds ik zwanger was een stuk emotionelere maar gek genoeg ook een stuk rationeler. Ik heb geen tijd/zin voor/in bullshit en zeg wat ik wil zonder gene. Maar ik krijg al tranen in mijn ogen van een groot publiek dat applaudisseert :-$ Gewoon om dat ik het zo zo mooi vind dat al die mensen zo happy zijn :facepalm:

Van de week hebben de wandelwagen verkocht. Het was een Joolz en ondanks dat het echt de fijnste wagen is, vond ik hem groot en zwaar. We wonen klein. En nu kregen we er nog een goede prijs voor. Maar man man man.. toen ik hem in orde maakte en de wieg er in klikte kreeg ik het wel even pittig :-( Wat heb ik weer zin in een baby..

Zoon kreeg vanavond ook een nieuwe pyjama aan en die had A. geen knoopjes meer bij het hoofdgat en B.. hij leek wel een kindje en geen baby meer :sigh:

- Dreumes-puber: Heerlijk :biggrin: Als onze dreumes een dikke pruillip op zet en een nog dikkere traan laat rollen dan grinnik ik van binnen :biggrin: Ik ga er niet in mee.. Ik laat mij niet commanderen door een mens van minder dan een meter lang. Ik vind dat gedrag onacceptabel: je hebt je gewoon te gedragen.

Dat is dus ook wat wat ze doen met huilen/brullen: hun zin doordrukken.

Wat ik nog wel eens wil doen is die bui voor zijn. Bij onze dreumes werkt het als hij het idee heeft dat hij keuzes mag maken. Ik laat hem kiezen tussen twee shirts bij het aankleden bijvoorbeeld. Vindt ie echt mega cool dat ie mag kiezen. Of bij het insmeren met creme laat ik hem kiezen tussen twee tubes. In beide tubes zit hetzelfde.. ;)

En afleiden met een verantwoordelijkheid. Ik geef hem iets te dragen op weg naar de auto, dan loopt ie recht naar huis of iets vast te houden bij het uitladen van de vaatwasser. Dan leggen we daarna zijn ding op de juiste plek. Voelt hij zich happy en ik heb de vaatwasser gewoon uit kunnen ruimen.

@ huilen en niet slapen: Heeft ze wat rustgevends te doen in bed? Wij hebben zo'n ding zodat zoon tot rust kan komen of even een muziekje wil hebben om verder te slapen:

Afbeelding
Ik heb een top-dreumes: in 1 weekend tijd twee hoektanden en twee kiezen geproduceerd!

Helaas ging dat wel ernstig ten koste van de gezelligheid en de slaap.....
Vooral door die zieke kleuter we we er ook nog bij hadden.

Dus ik ga zo vroeg naar bed! :zzz:
@bahcobarbie, Ik had je topic over doorlekken ook gelezen en had de hoop dat je de oplossing had gevonden. Ik merk bij mijn dreumes die lekker op haar buik slaapt dat gewone luiers sneller doorlekken dan luierbroekjes. En dan werken eigenlijk bij ons alleen de broekjes van Pampers. Maarja, dat levert nog wel 1 keer per week nattigheid op. En waarschijnlijk hebben jullie die allang geprobeerd.

@Emo, ik voel me telkens erg happy als ik weer een baby-unit uit mijn huis heb verwijderd... Maar ik ben dan ook echt blij dat ze steeds groter wordt want vind haar ook steeds leuker worden.

@dreumesdriftbuien, pfff, dat is dan weer minder leuk! Maar madammeke heeft er wel een talentje voor. Dikke tranen en volume op maximaal. Afleiden is vaak de beste optie, maar niet altijd makkelijk. Ze gaat iig niet 'winnen'!
Hier word ik niet vrolijk van!
Bahco, wat een leuk ding. Waar is die van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven