Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hier wil dreumes vooral meer doen, zelf handen wassen, licht aandoen in zijn kamer 's ochtends vroeg, de thermoskan openmaken, op het liftknopje drukken etc. echt kiezen kan hij nog niet volgens mij. Ik heb het met kleren geprobeerd, maar toen trok hij eerst het ene truitje en meteen daarna het andere truitje uit mijn handen! :-D Dat helpt inderdaad wel. En ik vind het eigenlijk hardstikke schattig dat je heel duidelijk merkt dat hij uitprobeert hoe hij het beste zijn zin kan krijgen.

Qua emo, wij zaten van het weekend een serie te kijken waarbij er een flashback kwam van een vader die zijn dochtertje had verloren... ik had erbij kunnen janken (niet gedaan)... ik vond dat vroeger altijd al erg, maar nu nog meer.....echt gehuild heb ik nog niet. Gek genoeg deed een krantenbericht over een man die zijn zes weken oude baby had mishandeld met de dood tot gevolg (omdat hij niet meer tot 's middags kon uitslapen :'( )dan weer veel minder, waarschijnlijk omdat ik er geen beeld bij had ofzo....

Verder heeft emo bij het wegzetten van dingen meer te maken met mijn grote vraag of we het allemaal nog eens zullen gaan beleven. We hebben erg lang (8 jaar met veel medische interventie) over zoontje gedaan en ik word 40 dit jaar dus nou ja, de wens is er, maar het is niet waarschijnlijk dat we nog eens 8 jaar gaan proberen. Maar eigenlijk vind ik zoontje nu ook leuker...

Shaun, ik hoop dat je lekker geslapen hebt. Jouw dreumes is dus ook zo'n tanden -produceerder... hier heeft zoontje alleen de achterste vier kiezen nog niet en hij heeft ook een maand ofzo geleden meerdere hoektanden en een kies geproduceerd. Ook niet echt gezellig, en veel huilen in zn slaap ook.
En dat terwijl hij echt niet supervroeg was met de eerste. Maand of 7 geloof ik.

Hier ook af en toe huilen, huilen en niet slapen.... ik doe ook vaak een muziekje aan. Dat ding van Bahco vind ik ook leuk zeg! Ben ook benieuwd waar hij van is!
I could go into detail...but I won't.
Ik wil ook zo'n tandenweekend Shaun, hier schiet het maar niet op ( ze heeft 1 kies en 5 tanden). Er komt nu boven een kies en twee snijtanden door, waar ze erg veel last van lijkt te hebben. Maar ze komen maar niet door. Bij de kies zie ik echt al een wit puntje en haar snijtanden zag ik een maand geleden al helemaal zitten. Ik heb het zo met haar te doen :(
Zielig he die doorkomende tandjes? Mijn oudste was laat en traag met tanden (eerste snijtand pas met 14 maanden!), maar we hadden het nooit echt door. De jongste heeft haast, maar dat gaat gepaard met veel ellende.

Ze zijn nu allemaal goed door, ook de vlakken van de kiezen al helemaal. Dus hij slaapt wel weer okee. Nu die kleuter met koorts nog beter laten worden.

Emoties heb ik wel wat sneller dan voor de kinderen, maar de babyspullen opruimen vind ik juist heerlijk! Ik ben niet zo’n baby-moeder, ik vind het vanaf dreumes pas leuk worden dus ik maak graag plaats voor de nieuwe spulletjes.
Ik had het denk ik vooral met het opruimen van de mini maatjes. De periode na zijn geboorte was zo heftig. Hij was veel kleiner dan we dachten en de voeding ging helemaal niet goed. Toen ik dat opruimde heb ik zo gehuild, gewoon terugdenken aan toen en hoe heftig dat was.

Hebben jullie ook dat je naar je dreumes kijkt en dan ineens ziet dat hij/zij heel erg veranderd is in het gezicht? Dan denk ik altijd: oh het wordt echt een kindje. En dat roep ik al een jaar bij iedere verandering. Ik heb het idee dat hij zijn babyvet een beetje kwijtraakt. Hij is volgens mij ook behoorlijk de lengte in gegaan. Ik kon echt ribben tellen toen hij afgelopen week op de commode lag.
valt 22 maanden nog onder dreumes?😉 als ik jullie verhalen lees in ieder geval wel!

Hier een dametje met een zeeeeer sterke eigen wil, mama is sinds 2 weken het enige die ze niet los wilt laten, klimt overaaaaaaaal op en gooit alles op de grond. Grenzen opzoeken periode is hier dus begonnen maar ook zo leuk deze leeftijd!! Ze kan ineens sommige puzzels, begint te oefenen met haar loopfietsje, begint met de dag meer te kletsen(alhoewel ze last bij uitspreken blijkt te hebben door te kort tongriempje) en o ze krijgt echt humor. Grapjes maken met omduwen op ons klimmen dan duizende kusjes geven of ineens likken, dingen verstoppen en dan lachen en net doen als of ze niet weet waar het is. En ook in de winkel op de grond gaan liggen(nee niet huilen) maar omdat het grappig is en je dan aandacht van mensen krijgt, dan zwaai je mensen uit en zeg je heel hard daaaaag en geef je zelfs nog een handkusje!

Tandjes zijn hier allemaal al door met 13 maanden had ze alle tanden al. Maargoed als je met 2 maanden al 3 tanden hebt...😏 wat betreft tandenpoetsen was hier DRAMA tot de elektrische tandenborstel, vind ze een gek of leuk gevoel dus doet ze der mond open en ja ook als de tandpasta al op is. Slapen gaat hier trouwens ook goed, soms niet maar dan mag ze lekker in ons bed en volgende nacht proberen we opnieuw. Gaat s avonds rond 20 uur slapen en word wakker rond 8/9 uur tenzijn de wekker gaat. Middag slaapje is normaal 1,5 uur maar bij de vroege wekkerdagen nog zo'n 3 uur.

En eten... Daar begin ik niet over dat is DRAMA! Alleen pasta gaat naar binnen. Sinds 1 kleine week proeft ze wel de groente weer maar daarmee is het ook klaar, aardapellen neeee, groente neeee, fruit jaaa, pap jaaa, brood ja/nee maar zonder korsten. Had der vorige week 1x een soepstengel gegeven met chocopasta.. Noh was geen goed idee want het is nu elke dag drama dat ze dat wil eten haha.

Maar het is een schatje die heel graag alles zelf doet en overal mee helpt!!😊
Leuk Vrolijkaapje, al bijna een echte peuter!

Welke elektrische tandenborstel heb je? Misschien dat ik dat hier ook eens wil proberen.

Hoe actief zijn jullie allemaal in baby/peuter- zwemmen -gym -dans, dat soort dingen? Ik wil nu elke week gaan dreumesgymmen, lijkt me leuk nu ze goed loopt en steeds beweeglijker wordt.
Ik ga iedere week babyzwemmen en naar muziek op schoot. Hij loopt nog niet, en heb ook nog niet de indruk dat dat eerdaags gaat gebeuren, maar iets van dans of gym lijkt mij ook wel heel leuk. Al ben ik wel gezegend met een klein eigenwijsje die geen instructies opvolgt.
Wij babyzwemmen. Als hij iets ouder is wil ik kijken bij dreumesdans of peutergym. Hij loopt al wel maar is bijna 1 dus te jong.
Hier zijn alle tandjes ook al door! En slaap hij sinds hij ongeveer een jaar is een hele nacht door. 19.00 tot 07.00. Van de week hebben we de zijkant uit zijn bedje gehaald en dat gaat super!

Ik wil graag met hem op peutergym, maar momenteel gaat dat nog even niet lukken. Ben momenteel zwanger van een tweeling en ben vaak erg moe. Ook zitten binnenkort midden in een verhuizing. Als straks alles een beetje rustiger is wil ik het wel gaan doen met hem. Ook even samen met hem wat doen
Ik ga bijna wekelijks zwemmen met dochter.. Verder gaan we regelmatig naar een indoor speeltuin.

Herkenbaar vrolijk aapje ! Hier is die fase al even bezig pff. Leuk maar soms ook wel pittig! Helemaal omdat dochter altijd voor 6 uur wakker is, gaap. 7 uur klinkt echt zo heerlijk !
Tvp

En ik ga ook zwemmen met zoon. Gewoon recreatie bad. Die wil dan wel in het diepe en als hij even losloopt rent hij gewoon het water in :facepalm:

Hoeveel woorden kennen jullie dreumessen?
Zoon is bijna 18 maanden en kent nu de volgende woorden:
-ja
-nee
-no
-yeah
-duck
-dag
-this
-die
-done
-baby
-dada (gebruikt hij voor ons beiden)
-on/aan
-uit (naja hij zegt uisss)

Ik weet niet of dat veel of weinig is, internet gaat alle kanten op namelijk.
Ben wel benieuwd!
Volgens mij is dat wel een beetje gemiddeld! Mijn dochter is 20 maanden en loopt wat betreft praten voor zegt iedereen. Ze begint al zinnetjes te maken (papa auto rijden/poes eten/mama helpen/oma appel eten).

Ze kan al veel woorden: basiswoorden (oma/opa etc), meeste dieren kent ze, woorden als lopen/fietsen/zitten/eten/helpen/drinken/slapen/bed/bad/bloem/boom etc. Maar ook ophouden/opruimen/kleuren/paddestoel/kabouter etc. Aantal kledingstukken/lichaamsdelen.

Ze zit wel aan de 100+ woordjes. Sommige zijn niet voor iedereen even goed te verstaan maar wij weten wel wat ze bedoelt.
Nog een vraagje:
Zoon is opeens enorm knuffelig en merk dat hij rond een uur of 6 s ochtends opeens nabijheid nodig heeft. Ik neem hem dan bij ons in bed, dan wil hij heerlijk knuffelen... Maar hij slaapt dan niet meer en is dan eigeblijk de hele ochtend stikchagrijnig. Het is namelijk van nature echt een uitslaper.

Nou zaten wij te denken aan een wat grotere knuffel in bed (hij heeft nu alleen wat knuffeldoekjes), zodat hij daar lekker tegenaan kan kruipen.. denken jullie dat dat wat is?

Of anders nog tips?
Hij wordt steeds chagrijniger en ik snap dat hij wil knuffelen (ik bedoel, als ik hem niet in bed neem is hij ook net zo chaggi en niet meer in slaap te krijgen), maar hij heeft duidelijk nog langer slaap nodig in die vroege ochtend.
.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 14-02-2018 20:10
Reden: Dat proberen we nog een keer
99.64% gewijzigd
Dochter langer proberen te laten slapen sochtends ivm niet gezellig sochtends heb ik een poos geleden maar opgegeven. Niks werkt.. Accepteren en hopen dat het beter wordt ;)

Wellicht is het bij hem een korte fase aangezien hij normaal uitslaapt. Mijn dochter is al vanaf een maand of 7 altijd voor 6 uur klaarwakker helaas.
blablamana schreef:
14-02-2018 19:59
Hoeveel woorden kennen jullie dreumessen?
Zoon is bijna 18 maanden en kent nu de volgende woorden:
-ja
-nee
-no
-yeah
-duck
-dag
-this
-die
-done
-baby
-dada (gebruikt hij voor ons beiden)
-on/aan
-uit (naja hij zegt uisss)

Ik weet niet of dat veel of weinig is, internet gaat alle kanten op namelijk.
Ben wel benieuwd!
Die van ons is net zo oud en wat luier met praten:
- dada (overal op van toepassing)
- ja
- mamama
- papapa
- hij schudt nee als die nee wilt zeggen
- kwiek (als je vraagt wat een eend doet, we hebben hier veel meerkoeten, dus we rekenen het goed)

Qua activiteiten is hier niet veel te doen voor een dreumes, zodra Puk 2 is gaan we met hem naar peutergym, we tellen al af. Gelukkig is hij dol op (indoor)speeltuinen, dus kan die daar zijn energie kwijt :)
Zwemmen doen we alleen op vakantie, het omkleden is altijd drama, dat was het het niet waard. Gelukkig is het wel een hobby van hem om in het bad thuis te spelen.

Verder natuurlijk naar de winkel, naar de eendjes en lekker buiten wandelen en rennen.
@knuffel: hier kiest Puk er af en toe voor zijn grote beer mee te nemen, prima, denk dat ze maar 5cm in lengte verschillen. We controleren dan wel altijd even hoe ze in slaap gevallen zijn, het is wel eens gebeurd dat de beer meer bed had dan de dreumes :whistle:

Verder helpt het hier om een fles te geven en hem dan nog even terug in bed te leggen (tenminste, dat helpt als het niet later dan kwart over 6 is...)
Bed-ding: Dat heet een Fisher-Price Vallende Sterren Sluimerspeeltje / Soother :biggrin: Hier een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=v92QNh5uCJk Hier is ie het goedkoopst: https://www.top1toys.nl/fisher-price-va ... e-406-1049 Wij zijn er erg blij mee.

Tanden: Hier is alles door op een paar na. God wat zal ik blij zijn als we daar vanaf zijn. Een vriendin zei wel dat er helemaal achterin nog na hun 2de een set kiezen doorkomt :-x

Veranderen: Ik kijk soms naar mijn kleine en zie dan een mensje en geen baby meer. Voor mijn eierstokken is dat een aanleiding om gigantisch te gaan rammelen :facepalm:

Actief: Ik verbaas mij echt wat jullie allemaal met jullie kleintjes doen! :-o Wij jagen dreumes een bos door of een buitenspeeltuin maar dat is het dan ook :-$

Praten: Ik hou het niet meer zo bij :-$ Hij maakt kleine zinnetjes en zegt alsjeblieft & dankjewel :worship:

Knuffel in bed: DOEN! De onze heeft een lekkere fluffy knuffel van Jelly Cat en het is echt zijn vriendje. Hij gebruikt hem als kussen en kletst er mee voor en na het slapen :heart:
Sasky schreef:
13-02-2018 14:59

Verder heeft emo bij het wegzetten van dingen meer te maken met mijn grote vraag of we het allemaal nog eens zullen gaan beleven. We hebben erg lang (8 jaar met veel medische interventie) over zoontje gedaan en ik word 40 dit jaar dus nou ja, de wens is er, maar het is niet waarschijnlijk dat we nog eens 8 jaar gaan proberen. Maar eigenlijk vind ik zoontje nu ook leuker...

Tjeetje.. 8 jaar.. Wat lang zeg :-( Ik kan mij niet voorstellen hoe dat is.
RobinaGeus schreef:
13-02-2018 10:00
@bahcobarbie, Ik had je topic over doorlekken ook gelezen en had de hoop dat je de oplossing had gevonden. Ik merk bij mijn dreumes die lekker op haar buik slaapt dat gewone luiers sneller doorlekken dan luierbroekjes. En dan werken eigenlijk bij ons alleen de broekjes van Pampers. Maarja, dat levert nog wel 1 keer per week nattigheid op. En waarschijnlijk hebben jullie die allang geprobeerd.
Ik ga nog 1 merk luierbroekje proberen en dan houdt het op. Ik ben het wel zat maar ga niet meer geld besteden aan dit probleem. Ook vind ik het slecht voor het milieu.

Toevallig was zoon de afgelopen 2 nachten weer door :-|
Ooh ja dochter zegt ook 'assebieft' en 'dankewel' zo schattig!

Hier overigens ook veel rustige dagen hoor. Even een boodschapje of een bakje ergens drinken. Beetje rommelen in huis.

Ja hier ook alleen nog die laatste kiezen ! Kijk er echt zo niet naar uit. Mja daarna is het echt klaar.

Hier ook knuffels in bed. Ze speelt ermee en kletst ertegen :heart:
BahcoBarbie schreef:
14-02-2018 20:34
Bed-ding: Dat heet een Fisher-Price Vallende Sterren Sluimerspeeltje / Soother :biggrin: Hier een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=v92QNh5uCJk Hier is ie het goedkoopst: https://www.top1toys.nl/fisher-price-va ... e-406-1049 Wij zijn er erg blij mee.

thanks

Veranderen: Ik kijk soms naar mijn kleine en zie dan een mensje en geen baby meer. Voor mijn eierstokken is dat een aanleiding om gigantisch te gaan rammelen :facepalm:
Hier ook zeer luid rammelende eierstokken, alleen bij man rammelt het helaas nog niet. Er worden wel 2 baby's geboren in de familie binnen 2 maanden dus wie weet gaat het bij man dan ook rammelen.

Hier net eerste 2 tanden door dus dat gaat nog wel even duren denk ik.

Ons kind zijn favoriete woord is Ja. Ben benieuwd wanneer dat verandert in Nee :roll:
1Aapje schreef:
14-02-2018 20:48

Ons kind zijn favoriete woord is Ja. Ben benieuwd wanneer dat verandert in Nee :roll:
Met "ja" kan je nu nog echt scoren. Een kwestie van de juiste vragen stellen en opdrachten geven en het lijkt voor andere mensen net of je een heel opgevoed en welbespraakt kind hebt wat alles leuk en goed vind :proud:
Hoi! Ik heb een dochter van 16 maanden die 's ochtends steeds vroeger wakker wordt (tussen 5 en 6 meestal), terwijl ze 's middags steeds langer gaat slapen. Na drie uur maken we haar nu sowieso wakker, maar ook als ze een keer korter slaapt is het 's ochtends vaak vroeg. Zou rigoreus na 1,5/2 uur wakker maken overdag en dat volhouden helpen met de vroege ochtenden, denken jullie? Of heb ik dan alleen maar een chagrijnig kind en kan ik deze fase beter uitzitten?
reendje schreef:
14-02-2018 20:54
Hoi! Ik heb een dochter van 16 maanden die 's ochtends steeds vroeger wakker wordt (tussen 5 en 6 meestal), terwijl ze 's middags steeds langer gaat slapen. Na drie uur maken we haar nu sowieso wakker, maar ook als ze een keer korter slaapt is het 's ochtends vaak vroeg. Zou rigoreus na 1,5/2 uur wakker maken overdag en dat volhouden helpen met de vroege ochtenden, denken jullie? Of heb ik dan alleen maar een chagrijnig kind en kan ik deze fase beter uitzitten?
3 uur overdag slapen is wel lang zeg ! Je zou het een week of 2 kunnen volhouden, misschien heeft het effect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven