Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
https://youtu.be/AMnCB9EIC8M

Het grote diediedie lied inclusief peuter die not amused is.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk en herkenbaar topic! Mijn zoontjes (tweeling van 18 maanden) drinken hun water goed uit een munchkin miracle beker zonder handvaten. De melk bij het ontbijt drinken ze uit een open bekertje. Dat gaat de ene keer beter dan de andere keer. Hier is het nadeel dat ze elkaar enorm nadoen. Als nr 1 zijn brood/melk op de grond gaat gooien is het 3 tellen wachten tot nr 2 het nadoet. Als we ze corrigeren hebben ze de grootste lol.. Negeren wil dan nog wel eens wat meer effect hebben.
Maar ik zie ook veel voordelen van het 'tweeling zijn'. Ze zijn al veel socialer dan mijn oudste op die leeftijd. Helpen elkaar, troosten elkaar en ze spelen samen.
En ik zie ook hoe verschillend kinderen ontwikkelen. Nr 1 is veel aan het kletsen, gericht op taal en geluid, maar loopt nog steeds wat wiebelig en valt vaak. Nr 2 is motorisch sterk, klimt overal op, glijdt van de grote glijbaan en rent door het huis, maar hij kletst veel minder. Alles op zijn tijd!
Sasky schreef:
07-02-2018 09:14

@Maartje, is fingerfood een optie? Iemand zei het al, laten rondlopen en een boterham eten :-D dat doen wij ook wel eens. Tenzij je natuurlijk veel waarde hecht aan gemeenschappelijk aan tafel zitten, dan is het niet zo geschikt.

Het gaat hier echt snel dames, ik weet hoop dat ik het bij kan houden allemaal ;-)
Lol, dat was ik zelf die dat zei, dat is namelijk de enige manier waarop die eet :biggrin:
Maar dank voor het meedenken, tips blijven welkom.

Er staat hier de hele dag door van alles om te eten voor hem klaar, leg het zelfs met liefde voor hem op de vloer klaar, want dan doet die het wel in zijn mond. Kleine aap :monkey:

Gemeenschappelijk aan tafel zitten komt vanzelf wel weer, we beginnen wel altijd samen en dan zien we wel waar we eindigen
Horror-Clown schreef:
07-02-2018 09:53
https://youtu.be/AMnCB9EIC8M

Het grote diediedie lied inclusief peuter die not amused is.

:rofl:

En ben jij dat?
BahcoBarbie schreef:
07-02-2018 10:50
:rofl:

En ben jij dat?
Helaas wel. Inclusief Peuterella
Oh ik heb nog een grappig vies verhaal van gister :-$

Zoonlief had een flinke poepbroek en moest toch in bad. Dus ik haal hem uit zijn kleren en zet hem in de badkamer terwijl ik het bad vul. Zoon rommelt wat rond en het wordt stil.. en als het stil wordt :clown: dan is ie iets aan het uitvreten.

Ja hoor.. ik draai mij om staat ie als Manneke Pis met zijn piel in zijn hand tegen de muur aan te plassen :-o Om daarna aanstalten te maken om er net als bij een regenplas in te gaan stampen :facepalm:

Toen heb ik hem maar snel in het vollopende bad gezet :biggrin:
Horror-Clown schreef:
07-02-2018 11:25
Helaas wel. Inclusief Peuterella

Hoezo helaas? :-D Ziet er leuk uit hoor :)
@mater pueri wat grappig die verschillen. Lijkt me echt pittig een tweeling. Maar ook bijzonder! Een eiig of twee vraag ik me dan af gezien het verschil in hun doen en laten.
Hahahha Barbie herkenbaar... stilte is heel verdacht. Zeker als er normaliter constant een bak herrie uitkomt. Ik vind het echt dolkomisch hoe sneaky peutertjes kunnen kijken en doen.
BahcoBarbie schreef:
07-02-2018 11:27
Hoezo helaas? :-D Ziet er leuk uit hoor :)
Ik dacht Nu hebben jullie het meloDIEtje er ook bij haha
BahcoBarbie schreef:

Zoonlief had een flinke poepbroek en moest toch in bad. Dus ik haal hem uit zijn kleren en zet hem in de badkamer terwijl ik het bad vul. Zoon rommelt wat rond en het wordt stil.. en als het stil wordt :clown: dan is ie iets aan het uitvreten.

Ja hoor.. ik draai mij om staat ie als Manneke Pis met zijn piel in zijn hand tegen de muur aan te plassen :-o Om daarna aanstalten te maken om er net als bij een regenplas in te gaan stampen :facepalm:

Haha. Ik had zoon in zijn blootje in badkamer want als hij dan plast vind ik het niet erg. Maar vervolgens toen het stil was stond hij te poepen. Iets minder geschikt :facepalm:.

Wij gebruiken rietjesbeker van de action. En drink-in-a-box pakjes.
BahcoBarbie schreef:

:proud:
:HA:
O ja, stilte en een dreumes gaan niet samen. Sinds gister hebben wij een tekening op de muur. Gelukkig hebben we geen behang. Ze is er zelf erg trots op want roept elke keer 'waaaauuw' als ze er langs komt. Man en ik waren uiteraard iets minder enthousiast :hihi:
Dreumes en stilte is bijzonder verdacht! Dat belooft nooit wat goeds!

Het DIE-liedje ga ik straks thuis kijken. Ben benieuwd. Misschien kan ik samen met mijn dreumes kijken ;-)
Haha stille dreumes is geen goed teken! Hier plast hij bijna altijd als zijn luier u it gaat en we laten hem zo los lopen dus tegenwoordig is het douche aan, luier uit en direct eronder :-D
Vandaag voor het eerst sinds Puk geboren is weer een keer met zijn tweetjes uit eten geweest!

Beetje jammer dat het niet met manlief was, maar uiteindelijk is het in de kinderhoek ook best gezellig :cheers:
We hadden vandaag toch wel het grootste ‘Die’ moment. We aten zelf pizza en hij kreeg wat anders. Zodra hij de pizza zag wilde hij ook. Brullen alsof zijn leven er vanaf hing. Toch maar een stukje gegeven anders werd hij niet rustig. Maar zijn andere eten wilde hij niet meer en hij was er alleen maar mee aan het spelen. Zelfs zijn yoghurt wilde hij niet.

Ik had het al voorzien, dus onze eigen schuld. Voortaan maar eten als hij in bed ligt, als we iets eten wat niet geschikt is voor hem.
Ja, hier moet ook altijd DIE gegeten worden DIE wij ook eten. En ook als hij het niet eens echt lekker vindt, eet hij stug door, want als papa en mama DIE eten, wil hij ook kosten wat kost DIE eten. Wel schattig ;-)

Maar als je dreumes het vervolgens niet eet en ermee gaat zitten spelen is het niet zo handig, nee. Heeft hij nu wel genoeg binnen gekregen of straks anders nog een fles/banaan/whatever-te-eten?
Ik heb de yoghurt uiteindelijk voor de tv gevoerd en nog een banaan gegeven. Hij was ook heel moe van de opvang, dus ik denk dat dat ook wel meespeelde.

Hoe gaan jullie om met gooien met bestek of gooien van eten op de grond? Ik vind het zo irritant. We zeggen er iedere keer wat van, gewoon op rustige toon. Maar er zit weinig verbetering in. Als hij boos is, gooit hij soms zijn vork naar ons toe. Dan worden we wel eens boos. Maar dat helpt ook niet.
Tinkeltje34 schreef:
07-02-2018 19:56
Ik heb de yoghurt uiteindelijk voor de tv gevoerd en nog een banaan gegeven. Hij was ook heel moe van de opvang, dus ik denk dat dat ook wel meespeelde.

Hoe gaan jullie om met gooien met bestek of gooien van eten op de grond? Ik vind het zo irritant. We zeggen er iedere keer wat van, gewoon op rustige toon. Maar er zit weinig verbetering in. Als hij boos is, gooit hij soms zijn vork naar ons toe. Dan worden we wel eens boos. Maar dat helpt ook niet.
Wij hebben er nooit op gereageerd en blijkbaar is het nu niet meer leuk. Eten gooit die nog wel af en toe op de grond, maar dat eet die dan daarna meestal alsnog op (hetgeen wat op zijn bord ligt daarentegen dus niet :facepalm: )
Dat smijten is heel irritant ja!

Wij zeggen eerst een miljard keer rustig "nee" of "niet doen". Daarna pakken we het af. En als het Derde Wereld Oorlog Alarm afgaat, negeren we dat. Vaak wordt er daarna weer gewoon gegeten.

Eerder deze week vlogen bestek en bonen en aardappelen me om de oren en aan de andere kant zat een krijs-kleuter en toen ik weer bijna een vork in mijn oog had, hield ik het niet meer, sloeg hard op de tafel en zei hard "en nou ophouden met gooien en krijsen!". Aan twee kanten vlogen de oogjes open en werd het heel stil. Geen best mama-moment, maar ik moet zeggen dat het sindsdien zonder morren en gooien is hier aan tafel..... maar of dat lang stand zal houden ;-)
Bij het gooien met eten zeggen we dat dat niet mag en zeggen we dat als hij het nog een keertje doet we zijn eten wegzetten. Met als gedachte dat als hij er mee gooit, hij geen honger meer heeft.

En als hij het nog een keer doet dan zetten we het bord weg. Thats it. Dan kan hij gaan brullen en daar gaan we niet op in. Soms zeg ik nog iets van 'Tja dan moet je niet met je eten gooien, dan halen we je bord weg'.
Een hele tijd geleden ging het eten op de grond als ze niet meer wilde. We hebben het aangepakt door elke keer te zeggen: als je het niet wil, dan geef je het aan papa/mama (en dan mijn hand ophouden). Het heeft goed gewerkt. Als ze nu haar brood niet meer wil, raapt ze alle stukjes bij elkaar en geeft ze het aan mij :-)
Elifantje schreef:
07-02-2018 20:33
Een hele tijd geleden ging het eten op de grond als ze niet meer wilde. We hebben het aangepakt door elke keer te zeggen: als je het niet wil, dan geef je het aan papa/mama (en dan mijn hand ophouden). Het heeft goed gewerkt. Als ze nu haar brood niet meer wil, raapt ze alle stukjes bij elkaar en geeft ze het aan mij :-)
Als Puk hier vol zit vraagt die om een doekje om de tafel "schoon" te maken :flirting:

(Dat gaan we hem dus maar niet afleren ;-) )
BahcoBarbie schreef:
07-02-2018 20:14
Bij het gooien met eten zeggen we dat dat niet mag en zeggen we dat als hij het nog een keertje doet we zijn eten wegzetten. Met als gedachte dat als hij er mee gooit, hij geen honger meer heeft.

En als hij het nog een keer doet dan zetten we het bord weg. Thats it. Dan kan hij gaan brullen en daar gaan we niet op in. Soms zeg ik nog iets van 'Tja dan moet je niet met je eten gooien, dan halen we je bord weg'.

Zo doen we het meestal dus ook nu. En dan gaat hij heel zielig huilen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven