Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Dochter wilde vanaf dat ze liep (16 maanden) tot een paar weken geleden ook enkel en alleen maar lopen. In de buggy/kinderwagen was krijsen. Nu, met ruim 20 maanden wilt ze weer vaker zitten! Toch wel fijn soms, en het gaat een stuk sneller.
Maartje2016 schreef:
15-02-2018 09:27
Je mist ons gewoon :P

Maar goed, ik praat in mijn slaap, sommige mensen doen aan slaapwandelen en Otis huilt blijkbaar af en toe. Ik denk dat het geen kwaad kan, blijkbaar verwerkt die dan gewoon even iets.

Voor het doorslapen denk ik dat je er niks aan kan doen, behalve hopen dat het ooit anders gaat lopen.

Ps: voor als je nog eens tijd hebt in Otis zijn schema, google eens op studio de bakkerij, die geven eens per maand babyconcerten op de Bergweg (kwam ik laatst achter)
Concert is geboekt!
badmeester schreef:
15-02-2018 15:56
Concert is geboekt!
Wat leuk! Veel plezier, hoop dat jullie het naar je zin gaan hebben :-D
Joepie! :cheer2:

Puk heeft gewoon al 3 nachten op rij doorgeslapen! Ik dacht dat het er nooit van zal komen. Precies op tijd, zodat we nog een paar weekjes bij kunnen slapen en er aan kunnen wennen voordat nummer 2 onze nachten gaan claimen :zzz: :sheep:
O wat fijn Maartje!
Wat heerlijk Maartje!! :cheer2:

Hier is het alweer twee nachten hel. Om 2.30 wordt ze wakker en begint ze te huilen/brullen/krijsen. Gisteren heb ik haar uiteindelijk maar bij me in bed genomen en sliep ze pas weer om 5.00, bovenop mij.
Vannacht dus hetzelfde drama, ondanks de zetpil die we hebben gegeven voor ze ging slapen. Om 4.30 was het pas weer stil.

Voor ons (vooral voor mijn man) helaas een reden dat er zeer waarschijnlijk geen tweede komt :cry:
Wat vervelend Fiona. Komt het nog door de bult op haar hoofd dat ze wakker wordt?

Bij slapeloze nachten zeggen wij ook altijd, er komt geen tweede. Maar soms zien we een schattige baby ergens en denken we, ahhh lief, wij ook nog 1? Denkt je man dat helemaal niet?
Ons zoontje heeft een jaar lang slecht geslapen dus ook eerst gezegd er komt geen 2e. Nu gaat hij richting de 2 en ben ik in verwachting van een tweeling haha
snowgirl1 wijzigde dit bericht op 16-02-2018 11:13
1.92% gewijzigd
Wij hebben altijd geroepen dat we toch nog niet doorsliepen dus dat we net zo goed in een keer door konden gaan voor nummer 2. Hadden 9mnd geleden alleen niet bedacht dat we echt al ruim een jaar niet meer doorgeslapen zouden hebben :facepalm:
Mijn dochter is sinds ze 6 maanden was al een hele slechte slaper. Ze wordt sommige nachten elke 45 minuten huilend wakker. Soms zijn we een uur met haar aan het knuffelen voor ze weer in slaap valt. Sinds ze een half jaar is heeft ze denk ik maar 3 keer doorgeslapen.

De slapeloze nachten vallen vooral mijn man heel zwaar en zijn voor hem een reden om geen tweede te willen. Hij vindt het nu heel leuk worden nu ze een dreumes is en vond de babyperiode vooral erg zwaar en minder leuk.

Bij een kleine schattige baby beginnen mijn eierstokken weer te rammelen, maar hij heeft dat helemaal niet.
@fiona: heeft ze niet gewoon honger? Wij hebben bij nachtelijk gehuil altijd een fles aangeboden (nooit bij het cb zeggen :whistle: ) en zijn luier gelijk verschoond en daarna sliep Puk toch meestal gewoon weer verder.
snowgirl1 schreef:
16-02-2018 11:06
Ons zoontje heeft een jaar lang slecht geslapen dus ook eerst gezegd er komt geen 2e. Nu gaat hij richting de 2 en ben ik in verwachting van een tweeling haha
Hoi allemaal! Ik schrijf ook graag met jullie mee. Mijn zoon van 15 maanden heeft nog nooit doorgeslapen en ik heb me erbij neergelegd dat hij nou eenmaal geen vaste slaper is.

Sinds een maand loopt mijn zoon de trap zelfstandig omhoog, man wat moeten we nu opletten zeg want voor je het weet staat hij boven! We hebben nu een traphekje gekocht, deze moet alleen nog een keer geplaatst worden.
@ babbelebetje: welkom! Probeer ajb dat traphekje gelijk dit weekend te plaatsen! Puk is hier een aantal maanden geleden van helemaal boven naar beneden gevallen (hij was achter me aan gekropen de trap op, had een kleine misstap bij de laatste tree) en dat is echt geen leuk gezicht om je kind te zien gaan!
@Maartje2016 bedankt voor de tip! We waren dit inderdaad al van plan om het dit weekend te doen
Snowgirl, slaapt je zoontje inmiddels wel goed?

Maartje, ik denk niet dat ze honger heeft. Ik heb nooit 's nachts een fles aangeboden omdat ik bang ben dat ze er dan aan went. Ze krijgt om 19.00 uur wel nog een avondfles van 80-100 mL voor het slapen gaan. En om 18.00 eet ze een flink bord avondeten (+/- 350 gram) en vaak nog een mandarijn of bakje Griekse yoghurt.

Als ze 's ochtends wakker wordt heeft ze ook nog niet zo'n honger, ze kan dan rustig eerst nog een uur rustig zitten spelen.

Ik vermoed (hoop) dat ze last heeft van doorkomende kiezen en tanden, want dat gaat heel langzaam bij haar. Dat zou betekenen dat de nachten ooit beter worden.
Babbelebetje schreef:
16-02-2018 11:35
@Maartje2016 bedankt voor de tip! We waren dit inderdaad al van plan om het dit weekend te doen
Zie het maar niet als tip maar als een opdracht ;-)

De tip die je erbij krijgt is om de traphekjes dan ook daadwerkelijk te gebruiken :$
Maartje2016 schreef:
16-02-2018 11:40
Zie het maar niet als tip maar als een opdracht ;-)

De tip die je erbij krijgt is om de traphekjes dan ook daadwerkelijk te gebruiken :$
Haha, ik moet deze opdracht ook maar opvolgen denk ik. We hebben wel een tussendeur gelukkig, maar ik zal pas echt gerust zijn als er ook een traphekje zit.
@fiona, ja hij slaapt sinds hij ongeveer 1 is goed. Meestal van 19:00 en wordt meestal tussen 06:00 en 07:00 wakker.

Het komt nog wel eens voor dat hij wakker wordt, maar meestal is zijn speen en knuffels geven dan genoeg en gaat hij weer lekker slapen. Heel soms komt het nog voor dat het weer is zoals vroeger (rond 02.00 wakker worden en dan weer in slaap vallen rond 5.30)
Misschien een stomme tip, maar ons zoontje van 23 maanden slaapt ook vrijwel nooit door. In ieder geval niet in zijn eigen bed. Ik vind het prima, want hij slaapt dan bij ons en als hij dan wakker wordt en weet dat wij er zijn, slaapt hij snel weer in.
Hij zal vanzelf groot genoeg zijn/worden om een hele nacht in zijn eigen bed te willen slapen.

En ik heb dus serieus bijna nooit last gehad van vermoeidheid overdag, ondanks het niet doorslapen. Maar misschien is het wel een beetje laat om nu nog je kind naar je eigen kamer te verplaatsen, en niet iedereen voelt zich daar ook goed bij ;-)
Morgenstond schreef:
16-02-2018 12:18
Misschien een stomme tip, maar ons zoontje van 23 maanden slaapt ook vrijwel nooit door. In ieder geval niet in zijn eigen bed. Ik vind het prima, want hij slaapt dan bij ons en als hij dan wakker wordt en weet dat wij er zijn, slaapt hij snel weer in.
Hij zal vanzelf groot genoeg zijn/worden om een hele nacht in zijn eigen bed te willen slapen.

En ik heb dus serieus bijna nooit last gehad van vermoeidheid overdag, ondanks het niet doorslapen. Maar misschien is het wel een beetje laat om nu nog je kind naar je eigen kamer te verplaatsen, en niet iedereen voelt zich daar ook goed bij ;-)
Hebben wij in het begin ook gedaan, maar dat werd op den duur keten bij ons in bed dus dan sliepen we ook niet
snowgirl1 schreef:
16-02-2018 12:22
Hebben wij in het begin ook gedaan, maar dat werd op den duur keten bij ons in bed dus dan sliepen we ook niet
Ja, die had ik nog moeten toevoegen. Misschien hebben wij dan weer geluk met ons zoontje dat hij dat niet doet ;-)
Morgenstond schreef:
16-02-2018 12:40
Ja, die had ik nog moeten toevoegen. Misschien hebben wij dan weer geluk met ons zoontje dat hij dat niet doet ;-)
Bij ons is dat een graadmeter: keten is gezond, slapen is een aankondiging voor ziekte.

Meestal is het keten trouwens :proud:
Het wordt meestal een feestje als ik haar bij me in bed neem, ik doe dat dus alleen als ze echt niet wil slapen of heel vroeg al wakker wordt. Ik slaap zelf ook niet lekker als ze bij ons in bed ligt en denk ook niet dat het goed is voor je relatie als er altijd een kind tussen ligt. Bij ons dan in elk geval.

Ze wil ook wel gewoon slapen in haar eigen bed en slaapt daar ook het beste. Het is meer het probleem dat ze zoveel wakker wordt 's nachts.
Ah, het is net hoe je je relatie inricht he. 's Nachts slaap ik. Met of zonder kind in bed. Veel relatiedingen doen we dan niet :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven