Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
donderdag 15 februari 2018 om 15:48
donderdag 15 februari 2018 om 15:56
Concert is geboekt!Maartje2016 schreef: ↑15-02-2018 09:27Je mist ons gewoon![]()
Maar goed, ik praat in mijn slaap, sommige mensen doen aan slaapwandelen en Otis huilt blijkbaar af en toe. Ik denk dat het geen kwaad kan, blijkbaar verwerkt die dan gewoon even iets.
Voor het doorslapen denk ik dat je er niks aan kan doen, behalve hopen dat het ooit anders gaat lopen.
Ps: voor als je nog eens tijd hebt in Otis zijn schema, google eens op studio de bakkerij, die geven eens per maand babyconcerten op de Bergweg (kwam ik laatst achter)
donderdag 15 februari 2018 om 19:15
Wat leuk! Veel plezier, hoop dat jullie het naar je zin gaan hebben
vrijdag 16 februari 2018 om 10:50
Wat heerlijk Maartje!! 
Hier is het alweer twee nachten hel. Om 2.30 wordt ze wakker en begint ze te huilen/brullen/krijsen. Gisteren heb ik haar uiteindelijk maar bij me in bed genomen en sliep ze pas weer om 5.00, bovenop mij.
Vannacht dus hetzelfde drama, ondanks de zetpil die we hebben gegeven voor ze ging slapen. Om 4.30 was het pas weer stil.
Voor ons (vooral voor mijn man) helaas een reden dat er zeer waarschijnlijk geen tweede komt
Hier is het alweer twee nachten hel. Om 2.30 wordt ze wakker en begint ze te huilen/brullen/krijsen. Gisteren heb ik haar uiteindelijk maar bij me in bed genomen en sliep ze pas weer om 5.00, bovenop mij.
Vannacht dus hetzelfde drama, ondanks de zetpil die we hebben gegeven voor ze ging slapen. Om 4.30 was het pas weer stil.
Voor ons (vooral voor mijn man) helaas een reden dat er zeer waarschijnlijk geen tweede komt
vrijdag 16 februari 2018 om 11:12
Mijn dochter is sinds ze 6 maanden was al een hele slechte slaper. Ze wordt sommige nachten elke 45 minuten huilend wakker. Soms zijn we een uur met haar aan het knuffelen voor ze weer in slaap valt. Sinds ze een half jaar is heeft ze denk ik maar 3 keer doorgeslapen.
De slapeloze nachten vallen vooral mijn man heel zwaar en zijn voor hem een reden om geen tweede te willen. Hij vindt het nu heel leuk worden nu ze een dreumes is en vond de babyperiode vooral erg zwaar en minder leuk.
Bij een kleine schattige baby beginnen mijn eierstokken weer te rammelen, maar hij heeft dat helemaal niet.
De slapeloze nachten vallen vooral mijn man heel zwaar en zijn voor hem een reden om geen tweede te willen. Hij vindt het nu heel leuk worden nu ze een dreumes is en vond de babyperiode vooral erg zwaar en minder leuk.
Bij een kleine schattige baby beginnen mijn eierstokken weer te rammelen, maar hij heeft dat helemaal niet.
vrijdag 16 februari 2018 om 11:15
Hoi allemaal! Ik schrijf ook graag met jullie mee. Mijn zoon van 15 maanden heeft nog nooit doorgeslapen en ik heb me erbij neergelegd dat hij nou eenmaal geen vaste slaper is.
Sinds een maand loopt mijn zoon de trap zelfstandig omhoog, man wat moeten we nu opletten zeg want voor je het weet staat hij boven! We hebben nu een traphekje gekocht, deze moet alleen nog een keer geplaatst worden.
Sinds een maand loopt mijn zoon de trap zelfstandig omhoog, man wat moeten we nu opletten zeg want voor je het weet staat hij boven! We hebben nu een traphekje gekocht, deze moet alleen nog een keer geplaatst worden.
vrijdag 16 februari 2018 om 11:18
@ babbelebetje: welkom! Probeer ajb dat traphekje gelijk dit weekend te plaatsen! Puk is hier een aantal maanden geleden van helemaal boven naar beneden gevallen (hij was achter me aan gekropen de trap op, had een kleine misstap bij de laatste tree) en dat is echt geen leuk gezicht om je kind te zien gaan!
vrijdag 16 februari 2018 om 11:39
Snowgirl, slaapt je zoontje inmiddels wel goed?
Maartje, ik denk niet dat ze honger heeft. Ik heb nooit 's nachts een fles aangeboden omdat ik bang ben dat ze er dan aan went. Ze krijgt om 19.00 uur wel nog een avondfles van 80-100 mL voor het slapen gaan. En om 18.00 eet ze een flink bord avondeten (+/- 350 gram) en vaak nog een mandarijn of bakje Griekse yoghurt.
Als ze 's ochtends wakker wordt heeft ze ook nog niet zo'n honger, ze kan dan rustig eerst nog een uur rustig zitten spelen.
Ik vermoed (hoop) dat ze last heeft van doorkomende kiezen en tanden, want dat gaat heel langzaam bij haar. Dat zou betekenen dat de nachten ooit beter worden.
Maartje, ik denk niet dat ze honger heeft. Ik heb nooit 's nachts een fles aangeboden omdat ik bang ben dat ze er dan aan went. Ze krijgt om 19.00 uur wel nog een avondfles van 80-100 mL voor het slapen gaan. En om 18.00 eet ze een flink bord avondeten (+/- 350 gram) en vaak nog een mandarijn of bakje Griekse yoghurt.
Als ze 's ochtends wakker wordt heeft ze ook nog niet zo'n honger, ze kan dan rustig eerst nog een uur rustig zitten spelen.
Ik vermoed (hoop) dat ze last heeft van doorkomende kiezen en tanden, want dat gaat heel langzaam bij haar. Dat zou betekenen dat de nachten ooit beter worden.
vrijdag 16 februari 2018 om 11:40
Zie het maar niet als tip maar als een opdrachtBabbelebetje schreef: ↑16-02-2018 11:35@Maartje2016 bedankt voor de tip! We waren dit inderdaad al van plan om het dit weekend te doen
De tip die je erbij krijgt is om de traphekjes dan ook daadwerkelijk te gebruiken
vrijdag 16 februari 2018 om 11:42
Haha, ik moet deze opdracht ook maar opvolgen denk ik. We hebben wel een tussendeur gelukkig, maar ik zal pas echt gerust zijn als er ook een traphekje zit.Maartje2016 schreef: ↑16-02-2018 11:40Zie het maar niet als tip maar als een opdracht![]()
De tip die je erbij krijgt is om de traphekjes dan ook daadwerkelijk te gebruiken![]()
vrijdag 16 februari 2018 om 12:03
@fiona, ja hij slaapt sinds hij ongeveer 1 is goed. Meestal van 19:00 en wordt meestal tussen 06:00 en 07:00 wakker.
Het komt nog wel eens voor dat hij wakker wordt, maar meestal is zijn speen en knuffels geven dan genoeg en gaat hij weer lekker slapen. Heel soms komt het nog voor dat het weer is zoals vroeger (rond 02.00 wakker worden en dan weer in slaap vallen rond 5.30)
Het komt nog wel eens voor dat hij wakker wordt, maar meestal is zijn speen en knuffels geven dan genoeg en gaat hij weer lekker slapen. Heel soms komt het nog voor dat het weer is zoals vroeger (rond 02.00 wakker worden en dan weer in slaap vallen rond 5.30)
vrijdag 16 februari 2018 om 12:18
Misschien een stomme tip, maar ons zoontje van 23 maanden slaapt ook vrijwel nooit door. In ieder geval niet in zijn eigen bed. Ik vind het prima, want hij slaapt dan bij ons en als hij dan wakker wordt en weet dat wij er zijn, slaapt hij snel weer in.
Hij zal vanzelf groot genoeg zijn/worden om een hele nacht in zijn eigen bed te willen slapen.
En ik heb dus serieus bijna nooit last gehad van vermoeidheid overdag, ondanks het niet doorslapen. Maar misschien is het wel een beetje laat om nu nog je kind naar je eigen kamer te verplaatsen, en niet iedereen voelt zich daar ook goed bij
Hij zal vanzelf groot genoeg zijn/worden om een hele nacht in zijn eigen bed te willen slapen.
En ik heb dus serieus bijna nooit last gehad van vermoeidheid overdag, ondanks het niet doorslapen. Maar misschien is het wel een beetje laat om nu nog je kind naar je eigen kamer te verplaatsen, en niet iedereen voelt zich daar ook goed bij
vrijdag 16 februari 2018 om 12:22
Hebben wij in het begin ook gedaan, maar dat werd op den duur keten bij ons in bed dus dan sliepen we ook nietMorgenstond schreef: ↑16-02-2018 12:18Misschien een stomme tip, maar ons zoontje van 23 maanden slaapt ook vrijwel nooit door. In ieder geval niet in zijn eigen bed. Ik vind het prima, want hij slaapt dan bij ons en als hij dan wakker wordt en weet dat wij er zijn, slaapt hij snel weer in.
En ik heb dus serieus bijna nooit last gehad van vermoeidheid overdag, ondanks het niet doorslapen. Maar misschien is het wel een beetje laat om nu nog je kind naar je eigen kamer te verplaatsen, en niet iedereen voelt zich daar ook goed bij![]()
vrijdag 16 februari 2018 om 12:46
Bij ons is dat een graadmeter: keten is gezond, slapen is een aankondiging voor ziekte.Morgenstond schreef: ↑16-02-2018 12:40Ja, die had ik nog moeten toevoegen. Misschien hebben wij dan weer geluk met ons zoontje dat hij dat niet doet![]()
Meestal is het keten trouwens
vrijdag 16 februari 2018 om 13:25
Het wordt meestal een feestje als ik haar bij me in bed neem, ik doe dat dus alleen als ze echt niet wil slapen of heel vroeg al wakker wordt. Ik slaap zelf ook niet lekker als ze bij ons in bed ligt en denk ook niet dat het goed is voor je relatie als er altijd een kind tussen ligt. Bij ons dan in elk geval.
Ze wil ook wel gewoon slapen in haar eigen bed en slaapt daar ook het beste. Het is meer het probleem dat ze zoveel wakker wordt 's nachts.
Ze wil ook wel gewoon slapen in haar eigen bed en slaapt daar ook het beste. Het is meer het probleem dat ze zoveel wakker wordt 's nachts.