Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Ik heb trouwens vanmorgen voor het eerst kunnen voorlezen zoals ze dat ook in de film doen. Dus zonder trekken/scheuren/krijsen/grijpen om het boekje. Het ging verdomd goed moet ik zeggen. Dreumes van bijna 1,5 wees netjes de plaatjes aan bij het woord dat ik zei en zei soms de woordjes ook zelf :thumbsup:

Ik heb dit boekje gebruikt en wil daar nu de bijbehorende kaartjes kopen:

Afbeelding
Afbeelding
Dat boek is hier ook favoriet! De kaartjes ken ik niet. Ook leuk zeg! Heerlijk he om te zien hoe ze proberen de woordjes uit te spreken. Mijn dreumes wijst ook altijd naar haar knuffelhond als we het plaatje van de hond zien, aar haar voeten als we bij de sokken zijn, naar het hoofd bij de muts enz enz.

Bedankt voor de uitleg tussen verschil kdv en psz. Het vve-programma kende ik niet. Handig om te weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf ook enorm verbaasd door thuisblijfmoeder te worden :proud:

Heb overigens ook altijd 40+ gewerkt, maar moet wel zeggen dat wij het al jaren alleen op mijn salaris deden. Financieel was het dus geen terugval.
Ik werkte voor ik zwanger was al niet fulltime en wij hadden financieel de keuze om mijn vaste baan op te zeggen en freelance verder te gaan (paar uurtjes in de week vanuit huis). Maar ik merk nu na twee jaar thuiszitten dat ik het wel mooi vind geweest en graag weer aan de slag wil, parttime dat wel.
Elifantje schreef:
20-02-2018 08:47
Dat boek is hier ook favoriet! De kaartjes ken ik niet. Ook leuk zeg! Heerlijk he om te zien hoe ze proberen de woordjes uit te spreken. Mijn dreumes wijst ook altijd naar haar knuffelhond als we het plaatje van de hond zien, aar haar voeten als we bij de sokken zijn, naar het hoofd bij de muts enz enz.

Bedankt voor de uitleg tussen verschil kdv en psz. Het vve-programma kende ik niet. Handig om te weten.

Oh echt wat schattig :) Dat kwartje is hier nog niet gevallen. Ik wijs zijn hoofd en het raam ook wel aan maar dat komt nog niet aan.

De poes en hond lijken hem ook helemaal niks te doen. En dat terwijl we exact die poes in huis hebben :biggrin:
Ohh ik zie dat er verschillende setjes van die Nijntje kaartjes zijn, ook met 2 of 3 lettergrepen. Leuk! Gaan alvast op het verlanglijstje voor dr verjaardag :-D
Ik werk gelukkig ook niet voor de financiën :) We kunnen leven van ieders inkomsten. Maar ik heb een eigen bedrijf en ik ben goed in mijn werk. En ik vind het leuk dat ik er zo goed in ben, dus blijf ik werken. Ik kan ook doen wat ik wil. Manlief zou verpieteren als hij minder zou werken en zou niet op dit niveau kunnen werken als parttimer.

Maar als dreumes het niet zo goed zou doen op het KDV dan zou ik thuis blijven. Maar hij gedraagt zich net zo vrolijk of hij nou thuis is of naar het KDV gaat.
Elifantje schreef:
20-02-2018 08:54
Ohh ik zie dat er verschillende setjes van die Nijntje kaartjes zijn, ook met 2 of 3 lettergrepen. Leuk! Gaan alvast op het verlanglijstje voor dr verjaardag :-D

Ja moeilijke woorden en werkwoorden van 3/4/5 lettergrepen zijn er ook. Dus we kunnen nog even door :-D
Wij zouden ook prima op 1 salaris kunnen leven maar we vinden het beide fijn om te werken. Daarnaast zijn we beide 1/2 dagen thuis met dreumes. Prima verdeling zo! Ik zou echt gek worden als ik de hele dag thuis zou zitten met dreumes.

Leuk die setjes kaarten van Nijntje! Dochter zat gisteren in bad en ze zei: papa badje broek uit (hij moest er dus ook in). We waren helemaal verbaasd! Vannacht eindelijk weer een doorslaap nacht gehad tot 6 uur. Zoo fijn.
Man werkt in het buitenland en vanuit daar krijgen wij ook de kinderbijslag. Wat echt heel veel meer en maandelijks is dan hier in Nederland. Daarnaast krijgen we ook nog een bonus als ik de eerste 4 jaren met zoon thuis blijf.

Dus dan zou het zonde zijn om te werken. En ik vind het ontzettend fijn om samen met zoon thuis te zijn.
Leuk die Nijntje kaartjes, ga ik zo eens opzoeken! Zoon hier is dol op z'n memory kaarten (en op onderzetters).

Ik ga zo ook eens kijken naar de cijfers van de scholen hier in de buurt. Woon in middelgrote stad, zijn hier 4 scholen echt op loopafstand, en 3 ietsje verder maar ook nog te doen. Keus genoeg dus. Als t aan man ligt gaat zoon naar school waar de kinderen van vrienden ook heengaan. Daar hoor ik overigens ook alleen maar goede verhalen over, maar wil toch wel gaan rondkijken straks.

Op zoons kdv bieden ze ook zo'n VVE programma aan. Weet niet of er veel kindjes alleen voor dat programma komen, maar doen wel echt dingen apart met oudste peuters. Daarom (en omdat het ons heel druk lijkt voor zoon om op z'n 'vrije' dagen met ons ook nog weg te moeten) besloten zoon niet naar psz te laten gaan.

We werken beide 4 dagen, zoon gaat 2 dagen naar kdv en 1 dag naar opa's en oma's (om en om). Zouden financieel vast rondkomen van 1 salaris, maar vinden het beide leuk om te werken. Man heeft nu 1 dag ouderschapsverlof en twijfelt over wat hij doet als t afgelopen is (begin 2019). Als t op zijn werk zo druk blijft als t nu is, Gaat hij waarschijnlijk weer 5 dagen werken.
Ik heb een contract voor 32u, werk in de praktijk wat meer (gemiddeld 36u pw met uitschieters naar 48u pw). Minder als 32u is hier geen optie, en (in mijn ervaring) is parttime werken in een financiële functie überhaupt een zeldzaamheid.
Dus ik tel m'n zegeningen: ik werk heel dichtbij huis, en kan vrijwel altijd op tijd naar huis, kan zonder problemen weg als er iets met zoon is. Dus dan klap ik met liefde die laptop open als zoon slaapt, in het weekend of s avonds.
Ik heb altijd met plezier gewerkt hoor, maar ik heb echt de tijd van mijn leven met onze zoon. Ik beschouw het een beetje als een hele lange vakantie :proud:
Grappig dat er relatief veel thuismoeders zijn. Ik zou er niet aan moeten denken :$
Morgenstond schreef:
20-02-2018 13:02
Grappig dat er relatief veel thuismoeders zijn. Ik zou er niet aan moeten denken :$
Hier begon het ook te vervelen, dus we ploppen er gewoon een 2e uit voor de extra uitdaging ;-)

Nee hoor, we hadden het nu eenmaal zo bedacht, en we hadden er al rekening mee gehouden of het financieel zou kunnen, maar het is niet zo dat het een verplichting is. Mocht ik weer willen gaan werken dan staat manlief daar ook achter, maar voor nu bevalt dat hele langzame schema me wel. (En ok, eerlijk is eerlijk, ik ben wel aan het af tellen wanneer Puk naar de PSZ gaat, want dan heb ik ook weer nét dat beetje meer contact met andere volwassenen dan ik nu heb, want dat mis ik wel. Je gaat het toch merken op het moment dat je aan je partner vraagt of die ook aan tafel komt om lekker hapjes te doen... :facepalm: )
Maartje2016 schreef:
20-02-2018 13:21
Hier begon het ook te vervelen, dus we ploppen er gewoon een 2e uit voor de extra uitdaging ;-)

Nee hoor, we hadden het nu eenmaal zo bedacht, en we hadden er al rekening mee gehouden of het financieel zou kunnen, maar het is niet zo dat het een verplichting is. Mocht ik weer willen gaan werken dan staat manlief daar ook achter, maar voor nu bevalt dat hele langzame schema me wel. (En ok, eerlijk is eerlijk, ik ben wel aan het af tellen wanneer Puk naar de PSZ gaat, want dan heb ik ook weer nét dat beetje meer contact met andere volwassenen dan ik nu heb, want dat mis ik wel. Je gaat het toch merken op het moment dat je aan je partner vraagt of die ook aan tafel komt om lekker hapjes te doen... :facepalm: )
Haha, een tweede is des te meer reden om te gaan werken :P

Ik vind mijn zoontje geweldig hoor, maar hij speelt niet zo makkelijk zelf en kan hele dagen aan mijn been hangen. Al weet ik niet of hij dat ook had gedaan als ik thuisblijfmoeder was natuurlijk ;-)
Ik hoop vooral dat die ook grotendeels alleen kan blijven spelen als die grote broer is, of dat die dan opeens ook een plakfase gaat krijgen.
CHL schreef:
20-02-2018 12:23
Ik heb altijd met plezier gewerkt hoor, maar ik heb echt de tijd van mijn leven met onze zoon. Ik beschouw het een beetje als een hele lange vakantie :proud:

:lol: Hahahaha! Nou ik heb een heel ander idee van vakantie.

Maar top dat je het echt als vakantie ziet :high5: Dat gevoel willen heel veel mensen wel. Zo voelt mijn werk na 5 jaar nog steeds niet als werk. En elke keer als ik een meeting heb gehad met onze financiële man ben ik weer stomverbaasd dat mensen mij geld geven voor mijn werk.
Maartje2016 schreef:
20-02-2018 13:21

:rofl:
Wat zijn er veel thuisblijfmoeders hier! Hier werkt man vier dagen en ik 3 dagen in loondienst en 1 dag voor mijn eigen bedrijf. Momenteel ben ik overspannen thuis maar dochter gaat nog wel gewoon 3 dagen naar het kdv.

Ik zou geen goede thuisblijfmoeder zijn en we redden het financieel ook echt niet op 1 salaris met onze vaste lasten. Scheelt ook dat man niet heel veel verdiend (maar het wel heel erg naar zijn zin heeft daar).

Nu Elsa soms niet naar het kdv kan als ze heel veel open wondjes en jeuk van haar eczeem heeft is het wel handig dat ik thuis ben maar ik hoop snel weer de energie te hebben om te kunnen werken.

Qua school moeten wij ons nog orriënteren, ik weet dat sommige scholen hier in de stad snel vol zitten. As zaterdag gaan we verhuizen naar een ander stuk van de stad en dan gaan we over een paar weken maar eens goed kijken wat er in de buurt is.
Man heeft een eigen bedrijf, daar doe ik een gedeelte van de administratie voor.
Verder werk ik 24 uur elders. Ik zou ook geen goede thuisblijfmoeder zijn.
Financieel zou dit prima lukken, maar meer voor mezelf is dit geen optie.
Krijgen de niet-thuisblijfmoeders hier ook commentaar op? Vooral uit de hoek van mijn mans omgeving komen wel eens steken als "Oh 3 dagen naar het KDV is wel veel he?" "Zo leer je je kind niet écht kennen" of "Verdient (naam man) niet genoeg?".

Het zou nooit in mij opkomen om te zeggen "Oh 7 dagen per week voor je kleine zorgen is wel veel he?" :-|
BahcoBarbie schreef:
20-02-2018 14:23
Krijgen de niet-thuisblijfmoeders hier ook commentaar op? Vooral uit de hoek van mijn mans omgeving komen wel eens steken als "Oh 3 dagen naar het KDV is wel veel he?" "Zo leer je je kind niet écht kennen" of "Verdient (naam man) niet genoeg?".

Het zou nooit in mij opkomen om te zeggen "Oh 7 dagen per week voor je kleine zorgen is wel veel he?" :-|
o_o

Ik zou er niet eens aan durven denken om commentaar te geven, ik ga er vanuit dat iedereen zijn eigen redenen wel heeft om voor manier A of B van opvoeden enzo te kiezen...

Als ik zo de topics nog eens lees zijn onze kinderen even oud en doen ze het allebei prima (behalve dat die van jou dan ook kan zeggen wat die sloopt en die van mij het doet met een gelukzalige "jajaja"), dus tja, waarom zou iets beter zijn? Elke situatie is anders tenslotte, net als elk kind :)
Wat je ook doet, commentaar krijg je toch altijd. Dat is iets waar ik heel veel moeite mee heb gehad, maar het gaat steeds beter het ene oor in en het andere oor uit :proud:

Ik werk nu ongeveer 25 uur in de week en dat vind ik prima. Ik heb een prima balans gevonden tussen werk en privé, doe nog iets aan zelfontplooiing, verdien er mijn geld mee en kan zo ook nog een fatsoenlijk volwassen gesprek voeren. Daarnaast blijft er ruim voldoende tijd over voor mijn dochter, ons gezin, mijn man, mezelf en ons sociale leven. Waar ik minder blij mee ben zijn mijn werktijden. Ik ben het zat om veel 's Avonds en in de weekenden te moeten werken.

Ik geloof erin dat het belangrijk is om te doen wat goed voelt en wat bij je past. En of dat dit nu thuisblijfmoeder, fulltime werken of iets daartussenin is, ligt helemaal aan de persoon zelf.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Chiao schreef:
20-02-2018 14:42
Wat je ook doet, commentaar krijg je toch altijd. Dat is iets waar ik heel veel moeite mee heb gehad, maar het gaat steeds beter het ene oor in en het andere oor uit :proud:

Pfff... ja dit.
Ik luister dr ook niet meer naar.
Ja, in t begin wel veel commentaar gekregen, vooral van andere moeders (en oudere mensen).. En man complimenten omdat ie 'maar' 4 dagen werkt..
Maar ben er van overtuigd dat iedereen doet wat bij hem/haar past. Of dat nu 40+ uur werken is of thuisblijven. Ieder z'n ding (en denk ook dat t van kind tot kind verschilt. Als zoon t niet leuk zou hebben op kdv zou t vast Anders zijn).

Kan opmerkingen hierover inmiddels beter ene oor in en andere oor uit laten gaan. Ik weet dat ik een leukere moeder / partner ben als ik werk en volwassen gesprekken voer.
Ben ruim een jaar geleden gestart bij deze baan. In mijn zoektocht gewoon echt geen parttime functies tegengekomen. Ook mijn huidige baan is eigenlijk een fulltime functie, maar ze hebben in mij t gekkie gevonden dat dat wel in 4 dagen wil proberen te proppen (mijn, ook vrouwelijke, collega met kinderen heeft daar nog altijd lol om.. ik heb op donderdagmiddag lol als ik ze een fijn weekend wens..).

Als t zou bestaan/kunnen zou ik best iets minder willen werken (28u ofzo). Maar sluit ook niet uit dat ik weer wat meer ga werken als zoon naar school gaat over ruim 2 jaar. Of dan 2 vrije middagen ipv 1 hele vrije dag. Ook geen idee wat dan handig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven