Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
woensdag 21 februari 2018 om 06:48
woensdag 21 februari 2018 om 07:50
Het liefste zou ik mijn zoontje 5 dagen per week naar t kdv brengen zodat we onafhankelijk zijn. Op maandag passen mijn schoonouders op en op vrijdag om de week mijn ouders. Ik vind t slopend om daar afhankelijk van zijn. We gaan mijn ouders vragen of ze minder kunnen komen. Mijn vriend werkt 38 uur, zodat hij 1 vrijdag per maand vrij kan pakken. Ik werk 40 uur maar ik kan af en thuis werken.
Dit weekend mn zoontje voor t eerst echt* uit logeren.
* Hij is 1x wezen logeren omdat vriend en ik beide buikgriep hadden.
@tinkeltje: Sterkte!!
Dit weekend mn zoontje voor t eerst echt* uit logeren.
* Hij is 1x wezen logeren omdat vriend en ik beide buikgriep hadden.
@tinkeltje: Sterkte!!
woensdag 21 februari 2018 om 08:05
1Aapje schreef: ↑21-02-2018 06:06Bahco dat is precies de reden dat schoonouders hier niet vast oppassen. Ook passen ze wekelijks op hun andere kleinzoon en ik zie dat mijn schoonzus daar in mijn ogen flink misbruik van maakt met weinig waardering.
Zoon heeft nog niet echt een voorkeur tussen opa of oma, zolang ze maar gek met hem doen. Maar zie bij zijn zus wn neefje wel echte voorkeur naar opa's.
Gaan jullie kinderen vaak logeren? Hier tot nu toe pas 1 keer en omdat hij niet doorslaapt verder nog niet.
Wat grappig want hier maakt een schoonzus ook misbruik van mijn schoonouders. Die zegt rustig na het eten met kerst bij mijn schoonouders 'Zo nou man en ik gaan naar huis, we komen hem morgen wel halen' omdat ze geen zin heeft om de kleine wakker te maken en mee naar huis te nemen. Niks mis mee, als je het van te voren even overlegt
Maar zij vindt de opvoedstijl van mijn schoonouders ook prima. Ik hou niet zo van vla als lunch, friet voor een baby en een poepbroek niet goed schoonmaken. En geen doekjes gebruiken bij een plasluier. Schoonmoeder blijft ook maar een gek C-merk billendoekjes van de Zeeman gebruiken, ondanks dat we doekjes meegeven. Zoon krijgt er soms uitslag van. We hebben ook al 1000x gezegd dat dreumes niet zal slapen met de gordijnen open, zonder deken en met alle tussendeuren open met de tv hard aan. Ze lopen ook tijdens het slapen de slaapkamer in om spullen te pakken.
1x per twee weken krijg ik dus een kind terug met poepresten tussen zijn plooitjes, stinkend naar friet en hongerig met een slaapgebrek
woensdag 21 februari 2018 om 08:09
woensdag 21 februari 2018 om 08:53
Dank je wel allemaal. Bizar om te zien hoe je eigen belangen op zij schuiven als je een kind hebt. Onder hem zou ik veel meer bezig zijn met wat het met mij zou doen. Als ze binnenkort zou overlijden dan weet hij er niks meer van waarschijnlijk. Ook fijn; die onschuld en onwetendheid.
Ik heb me nooit zo druk gemaakt om hoe ouders en schoonouders oppassen. Ze halen niet hele rare fratsen uit. Ik vind ook dat als hij daar is, ik het los moet laten en dat doe ik ook. Bepaalde dingen wil ik echt niet. Mijn schoonouders vinden het heel prettig om een lijstje te hebben met wat hij wanneer moet hebben, maar ik voel me bezwaard om het te geven. Ik wil ze niet commanderen en het gaat goed. Dat lijstje is nu niet meer nodig. Hij slaapt als hij moe is en eet zoals ieder ander. Hij krijgt geen fles meer of zo. Mijn moeder moest ik vaak wel even vertellen dat hij geen hapje van haar tompouce mocht. Vanaf 1 jaar heb ik daar geen problemen meer mee. En als ik er niet bij ben heb ik er geen invloed op.
Ik stoorde me ook altijd wel aan hoe het met mijn schoonzus en schoonouders ging (het is wat die schoonzussen). Ze pasten altijd gratis op, maar haar ouders deden het duidelijk beter in haar ogen. Ze was echt negatief over ze en daar heb ik wel een wat van gezegd. Vooral dat ze nooit een cadeau voor neef kochten en niet met hem speelden. Ik zie dat niet zo. Mijn schoonouders zijn altijd heel lief voor hem. En ja hij krijgt geen cadeaus, maar wat boeit mij dat?
Mijn ouders hebben hun huis ook babyproof gemaakt. Bedje, box, kinderstoel, autozitje. Mijn vader wil ook een zitje op de fiets. Mijn schoonouders doen dat niet, die komen liever bij ons, want daar is alles.
Wij zijn vorige maand voor de 2e keer een weekendje weg geweest met z’n 2-en. Het was echt heerlijk, even geen rekening houden met. Schoonouders logeren dan bij ons.
Ik heb me nooit zo druk gemaakt om hoe ouders en schoonouders oppassen. Ze halen niet hele rare fratsen uit. Ik vind ook dat als hij daar is, ik het los moet laten en dat doe ik ook. Bepaalde dingen wil ik echt niet. Mijn schoonouders vinden het heel prettig om een lijstje te hebben met wat hij wanneer moet hebben, maar ik voel me bezwaard om het te geven. Ik wil ze niet commanderen en het gaat goed. Dat lijstje is nu niet meer nodig. Hij slaapt als hij moe is en eet zoals ieder ander. Hij krijgt geen fles meer of zo. Mijn moeder moest ik vaak wel even vertellen dat hij geen hapje van haar tompouce mocht. Vanaf 1 jaar heb ik daar geen problemen meer mee. En als ik er niet bij ben heb ik er geen invloed op.
Ik stoorde me ook altijd wel aan hoe het met mijn schoonzus en schoonouders ging (het is wat die schoonzussen). Ze pasten altijd gratis op, maar haar ouders deden het duidelijk beter in haar ogen. Ze was echt negatief over ze en daar heb ik wel een wat van gezegd. Vooral dat ze nooit een cadeau voor neef kochten en niet met hem speelden. Ik zie dat niet zo. Mijn schoonouders zijn altijd heel lief voor hem. En ja hij krijgt geen cadeaus, maar wat boeit mij dat?
Mijn ouders hebben hun huis ook babyproof gemaakt. Bedje, box, kinderstoel, autozitje. Mijn vader wil ook een zitje op de fiets. Mijn schoonouders doen dat niet, die komen liever bij ons, want daar is alles.
Wij zijn vorige maand voor de 2e keer een weekendje weg geweest met z’n 2-en. Het was echt heerlijk, even geen rekening houden met. Schoonouders logeren dan bij ons.
woensdag 21 februari 2018 om 09:23
Wat let je?such_preggers schreef: ↑21-02-2018 07:50Het liefste zou ik mijn zoontje 5 dagen per week naar t kdv brengen zodat we onafhankelijk zijn.
woensdag 21 februari 2018 om 09:36
Hier beide ouderparen een vaste wekelijkse oppasdag hier aan huis, en dat gaat inmiddels echt heel goed. In het begin moest het wel wennen qua slaapritme enzo, maar nu komt het allemaal ook weer wat minder nauw. Kind vindt het heerlijk, opa’s en oma’s vinden het heerlijk en het scheelt ons een hoop geld en racen in de ochtend en avond. De eerste tijd was het wel zoeken qua autonomie en elkaar niet in de weg zitten maar inmiddels is dat echt wel gewend en is het ook heel goed bespreekbaar als er toch eens iets gebeurt waar we niet blij mee zijn (of zij).
En omdat dochter haar opa’s en oma’s zo vaak intensief ziet is logeren ook helemaal geen probleem eigenlijk. Ze is nu drie dagen naar mijn ouders omdat wij allebei flink griep hebben en dan heeft ze het prima naar haar zin. Ik vind het wel heerlijk dat dat zo kan, scheelt een hoop in het schuldgevoel als we het zelf even niet redden.
En omdat dochter haar opa’s en oma’s zo vaak intensief ziet is logeren ook helemaal geen probleem eigenlijk. Ze is nu drie dagen naar mijn ouders omdat wij allebei flink griep hebben en dan heeft ze het prima naar haar zin. Ik vind het wel heerlijk dat dat zo kan, scheelt een hoop in het schuldgevoel als we het zelf even niet redden.
woensdag 21 februari 2018 om 10:01
Captain_Obvious schreef: ↑21-02-2018 09:20BahcoBarbie, daar zou ik mijn kind niet meer brengen persoonlijk. Dingen anders doen oké maar die dingen gaan me te ver.
Mij ook en ik wil het ook niet. Alleen man vindt het heel belangrijk en hij is daarbij heel erg confrontatie vermijdend. Normaal zijn we het over alles wel eens maar dit niet. Ik vind het niet belangrijk. Ik zag mijn opa & oma 4x per jaar en heb de warmste herinneringen aan ze. Dus waarom het nou elke twee weken moet..
We lossen het nu op door man alles te laten regelen omtrent deze oppasdagen. Hij pakt de tas, brengt dreumes weg op de gewenste tijdstippen, doet dreumes in bad bij thuiskomst, was zijn spullen en moet er 's nachts uit als dreumes gek slaapt door de gekke dag. En man wikkelt de zinloze gesprekjes af bij het ophalen als schoonouders vertellen dat ze 'echt niet snappen dat dreumes niet slaapt bij hun' of 'dat frietjes toch geen kwaad kunnen want dreumes vindt ze zo lekker'. Het is er wel kind-veilig met hoekjes op de salontafel etc.
Ik ben op die dagen nog vroeger op mijn werk en blijf tot heel laat. Zo vermijd ik het. Ideaal? Nee. Maar er is mee te leven.
woensdag 21 februari 2018 om 10:02
reendje schreef: ↑21-02-2018 09:36Hier beide ouderparen een vaste wekelijkse oppasdag hier aan huis, en dat gaat inmiddels echt heel goed. In het begin moest het wel wennen qua slaapritme enzo, maar nu komt het allemaal ook weer wat minder nauw. Kind vindt het heerlijk, opa’s en oma’s vinden het heerlijk en het scheelt ons een hoop geld en racen in de ochtend en avond. De eerste tijd was het wel zoeken qua autonomie en elkaar niet in de weg zitten maar inmiddels is dat echt wel gewend en is het ook heel goed bespreekbaar als er toch eens iets gebeurt waar we niet blij mee zijn (of zij).
Dit klinkt echt heel tof!
woensdag 21 februari 2018 om 10:12
Nou heb ik een hele andere vraag: waar shoppen jullie voor je dreumes?
Onze dreumes heeft maat 92 en ik klik eigenlijk alle basics op Next bij elkaar. Warme spullen koop ik bij Ziloen. Soms ga ik wel eens winkelen en neem ik mooie dingen mee bij kinderboetieks in Delft, Utrecht of Den Bosch.
Wat ik lastig vind is dat merken zo kunnen verschillen in maten.
Onze dreumes heeft maat 92 en ik klik eigenlijk alle basics op Next bij elkaar. Warme spullen koop ik bij Ziloen. Soms ga ik wel eens winkelen en neem ik mooie dingen mee bij kinderboetieks in Delft, Utrecht of Den Bosch.
Wat ik lastig vind is dat merken zo kunnen verschillen in maten.
woensdag 21 februari 2018 om 10:29
Tinkeltje: wat een verdrietige situatie. Veel sterkte!
Logeren: ik denk nu een keer of drie bij mijn ouders geweest, dat was vooral in de verhuisperiode heel handig. Ze passen ook elke maand wel een middagje op. Ze voelt zich bij hun helemaal thuis, dus dat gaat prima.
Shopppen: voornamelijk goedkoop bij de Hema, C&A en H&M. En verder bestel ik nog wel eens wat in de sale via de wehkamp, van Name It of Tumble ‘n dry. De maten vind ik altijd lastig. Zelfs van hetzelfde merk valt het soms smal of breed. En dochter heeft in verhouding korte arme en benen (of is wat stevig, maar net hoe je het bekijkt), dus ik ben wel gewend dat mouwen en broekspijpen altijd te lang zijn.
Logeren: ik denk nu een keer of drie bij mijn ouders geweest, dat was vooral in de verhuisperiode heel handig. Ze passen ook elke maand wel een middagje op. Ze voelt zich bij hun helemaal thuis, dus dat gaat prima.
Shopppen: voornamelijk goedkoop bij de Hema, C&A en H&M. En verder bestel ik nog wel eens wat in de sale via de wehkamp, van Name It of Tumble ‘n dry. De maten vind ik altijd lastig. Zelfs van hetzelfde merk valt het soms smal of breed. En dochter heeft in verhouding korte arme en benen (of is wat stevig, maar net hoe je het bekijkt), dus ik ben wel gewend dat mouwen en broekspijpen altijd te lang zijn.
woensdag 21 februari 2018 om 11:18
Logeren: ik zou niet weten bij wie we Puk dan zouden moeten brengen, dus dat komt wel als die er zelf om kan vragen en ik het daar veilig genoeg voor hem vind. En dan bedoel ik niet qua traphekjes en andere ongein die we hier hebben, maar dat het er enigzins opgeruimd is zodat hij zich kan bewegen zonder dat de hele boel omvalt, de oppas 2 benen heeft om snel genoeg achter die kleine aan te rennen als die er vandoor gaat, of dat mensen bereid zijn zich aan onze regels te houden ook al vinden zij ze belachelijk.
Kleren: meestal beginnen we een nieuwe maat met c en a, dan bestellen we een berg aan verschillende merken via happybee of wehkamp en tegen de tijd dat Puk in de h en m past weten we dat het weer tijd wordt om naar de c en a te gaan. We hebben een paar merken waar die echt nooit in past (tumble amd dry is bv te smal) dus die kopen we ook nooit meer. Hij is nu wel in mt 92 beland, dus het is weer even zoeken met nieuwe merken en op andere afdelingen
Kleren: meestal beginnen we een nieuwe maat met c en a, dan bestellen we een berg aan verschillende merken via happybee of wehkamp en tegen de tijd dat Puk in de h en m past weten we dat het weer tijd wordt om naar de c en a te gaan. We hebben een paar merken waar die echt nooit in past (tumble amd dry is bv te smal) dus die kopen we ook nooit meer. Hij is nu wel in mt 92 beland, dus het is weer even zoeken met nieuwe merken en op andere afdelingen
woensdag 21 februari 2018 om 11:57
Maartje2016 schreef: ↑21-02-2018 11:18Logeren: ik zou niet weten bij wie we Puk dan zouden moeten brengen, dus dat komt wel als die er zelf om kan vragen en ik het daar veilig genoeg voor hem vind. En dan bedoel ik niet qua traphekjes en andere ongein die we hier hebben, maar dat het er enigzins opgeruimd is zodat hij zich kan bewegen zonder dat de hele boel omvalt, de oppas 2 benen heeft om snel genoeg achter die kleine aan te rennen als die er vandoor gaat, of dat mensen bereid zijn zich aan onze regels te houden ook al vinden zij ze belachelijk.
Kleren: meestal beginnen we een nieuwe maat met c en a, dan bestellen we een berg aan verschillende merken via happybee of wehkamp en tegen de tijd dat Puk in de h en m past weten we dat het weer tijd wordt om naar de c en a te gaan. We hebben een paar merken waar die echt nooit in past (tumble amd dry is bv te smal) dus die kopen we ook nooit meer. Hij is nu wel in mt 92 beland, dus het is weer even zoeken met nieuwe merken en op andere afdelingen![]()
Jaaa dan sta je ineens op de kinderafdeling
Ik krijg de billen van dreumes ook niet in Tumble and Dry
woensdag 21 februari 2018 om 12:27
Echt hè? Er zijn gewoon kinderen op de basisschool die nu dezelfde kleren dragen als Puk doet!BahcoBarbie schreef: ↑21-02-2018 11:57Jaaa dan sta je ineens op de kinderafdelingIk vond het maar niks tussen al die lange broeken en hippe jacks.
En ondertussen staan we hier dan wel weer kleertjes uit te zoeken voor nummer 2, dan zie je helemaal hoe snel ze groeien in anderhalf jaar...
woensdag 21 februari 2018 om 12:37
Hier zijn bij beide ouders wel alle kinderspullen aanwezig. Schoonouders hebben pas 2 keer opgepast maar vonden dat toen zwaar omdat zoon zelden in een bedje slaapt. Mijn moeder past vaak de korte momenten zoals tandarts op.
Zoon zit pas in 74-80 en ik winkel veel bij Zeeman en vind de kleren van lidl heel fijn. Wij hebben ook veel gekregen en niet extreem veel kleding. Ivm wasbare luiers moeten broeken ook wat ruim vallen.
Zoon zit pas in 74-80 en ik winkel veel bij Zeeman en vind de kleren van lidl heel fijn. Wij hebben ook veel gekregen en niet extreem veel kleding. Ivm wasbare luiers moeten broeken ook wat ruim vallen.
woensdag 21 februari 2018 om 12:46
1Aapje schreef: ↑21-02-2018 12:37Hier zijn bij beide ouders wel alle kinderspullen aanwezig. Schoonouders hebben pas 2 keer opgepast maar vonden dat toen zwaar omdat zoon zelden in een bedje slaapt. Mijn moeder past vaak de korte momenten zoals tandarts op.
Veel broekjes van Zara vallen ruim/baggy bij de billen maar wel mooi smal in de pijpen. Ik koop daar wel eens broeken en een vriendin met een wasbarebillenkind ook
woensdag 21 februari 2018 om 12:52
Ik ben nog nooit voor kinderkleding daar geweest. Goede tip.BahcoBarbie schreef: ↑21-02-2018 12:46Veel broekjes van Zara vallen ruim/baggy bij de billen maar wel mooi smal in de pijpen. Ik koop daar wel eens broeken en een vriendin met een wasbarebillenkind ook![]()
Grootste reden dat schoonouders trouwens niet vast oppassen is omdat er binnen gerookt werd en ik daar zeer fel tegen ben. Inmiddels is ook schoonpa gestopt trouwens maar loop kdv prim.
woensdag 21 februari 2018 om 13:11
Zo, het gaat hard hier! Ga even op de onderwerpen reageren 
Ons zoontje zit nu in maat 92-98, maar is dan ook al bijna een peuter
Hij heeft wel heeeel lang in maat 86 gekund.
Ik koop bijna alles bij Next. Af en toe iets bij H&M of Zeeman. Online shoppen is gewoon erg aan mij besteed
Wij hebben zoontje 1x uit logeren gedaan, omdat mijn man en ik toen 1 jaar getrouwd waren. Ik vond het vreselijk, maar m'n moeder bood het aan en dan hoefde ik me in ieder geval niet schuldig te voelen omdat ze waarschijnlijk vaak wakker zouden worden 's nachts. Dat werden ze ook.
Ik zal zoontje nu verder niet snel uit logeren doen, tenzij het niet anders kan. Mijn ouders en schoonouders wonen ver weg, dus dan is het al snel makkelijker dat man en ik ook blijven slapen. Hij is nu wel dol op beide opa's en oma's, dus hij zou het er vast leuk vinden, maar slapen is nog steeds wel een dingetje.
Qua oppassen gaat ons zoontje 2 dagen naar het KDV. Dat kan er qua planning ook één zijn, maar hij heeft het er met 2 dagen makkelijker dan 1 dag en dus heb ik nu tijdens mijn zwangerschap af en toe de vrijdag voor mezelf. Andere dagen speel ik vliegende keep, als mijn man, zus of moeder niet kan.
Mijn zus en moeder passen dus op. Beide vanuit eigen initiatief. Mijn zus is ook de enige die in onze woonplaats woont, en we hebben er verder niet veel vrienden wonen. Dus voor een avondje weg oid hebben we buiten mijn zus weinig opties. Maar omdat zij al oppast vragen we haar eigenlijk nooit extra. Laatst gaf ze toevallig zelf aan dat ze best een keer in het weekend wil oppassen, zodat man en ik iets kunnen doen samen, en dat hebben we toen ook gedaan.
Zus en moeder willen geen financiële vergoeding. Mijn moeder vindt de grootste beloning dat mijn zoontje helemaal gek op haar is, en mijn zus is gewoon lief. We geven af en toe wel een cadeautje (natuurlijk).
Ons zoontje zit nu in maat 92-98, maar is dan ook al bijna een peuter
Hij heeft wel heeeel lang in maat 86 gekund.
Ik koop bijna alles bij Next. Af en toe iets bij H&M of Zeeman. Online shoppen is gewoon erg aan mij besteed
Wij hebben zoontje 1x uit logeren gedaan, omdat mijn man en ik toen 1 jaar getrouwd waren. Ik vond het vreselijk, maar m'n moeder bood het aan en dan hoefde ik me in ieder geval niet schuldig te voelen omdat ze waarschijnlijk vaak wakker zouden worden 's nachts. Dat werden ze ook.
Ik zal zoontje nu verder niet snel uit logeren doen, tenzij het niet anders kan. Mijn ouders en schoonouders wonen ver weg, dus dan is het al snel makkelijker dat man en ik ook blijven slapen. Hij is nu wel dol op beide opa's en oma's, dus hij zou het er vast leuk vinden, maar slapen is nog steeds wel een dingetje.
Qua oppassen gaat ons zoontje 2 dagen naar het KDV. Dat kan er qua planning ook één zijn, maar hij heeft het er met 2 dagen makkelijker dan 1 dag en dus heb ik nu tijdens mijn zwangerschap af en toe de vrijdag voor mezelf. Andere dagen speel ik vliegende keep, als mijn man, zus of moeder niet kan.
Mijn zus en moeder passen dus op. Beide vanuit eigen initiatief. Mijn zus is ook de enige die in onze woonplaats woont, en we hebben er verder niet veel vrienden wonen. Dus voor een avondje weg oid hebben we buiten mijn zus weinig opties. Maar omdat zij al oppast vragen we haar eigenlijk nooit extra. Laatst gaf ze toevallig zelf aan dat ze best een keer in het weekend wil oppassen, zodat man en ik iets kunnen doen samen, en dat hebben we toen ook gedaan.
Zus en moeder willen geen financiële vergoeding. Mijn moeder vindt de grootste beloning dat mijn zoontje helemaal gek op haar is, en mijn zus is gewoon lief. We geven af en toe wel een cadeautje (natuurlijk).
woensdag 21 februari 2018 om 13:18