Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Ik zoek trouwens nog een knalgele romper met lange mouwen, maat 86 of 92. Iemand die toevallig tegengekomen?
Haha nee, maar ben wel benieuwd wat je ermee wilt doen! ;-)

Ik heb er wel één in maat 50, vind hem spuuglelijk, maar was het eerste dat mijn zoontje droeg na de onverwachts vroege bevalling. Maar die hadden we van het ziekenhuis gekregen, dus geen idee waar hij vandaan komt :P
Ze heeft een jurkje met korte mouwen waar een gele romper denk ik leuk onder staat.
Alle reacties Link kopieren
Probeer het eens bij zo'n winkel waar ze textiel bedrukken. Meestal hebben ze daar shirts in allerlei felle kleuren, maar ook rompertje/slabbertjes/handdoeken en dat soort dingen. Als ze gele rompertjes in het assortiment hebben kan je er daar vast wel een aanschaffen zonder dat ze hem eerst bedrukken.
Elifantje schreef:
21-02-2018 13:41
Ik zoek trouwens nog een knalgele romper met lange mouwen, maat 86 of 92. Iemand die toevallig tegengekomen?

Is dit iets?

https://goedvantoen.nl/products/more-th ... uw-mostert
Of deze:

https://www.peekabootiek.nl/maxomorra-b ... -mouw-geel

En dan kan je er ook nog een knal gele legging onder doen:

https://www.peekabootiek.nl/maxomorra-b ... gging-geel
Jullie moeten echt denken dat ik geen klap te doen heb.. Klopt ook :-$ Ik zit te wachten op een meeting.
Maxomorro schijnt wel altijd groter te vallen, dus dan zou ik voor maximaal 86 gaan.
BahcoBarbie schreef:
21-02-2018 14:21
Jullie moeten echt denken dat ik geen klap te doen heb.. Klopt ook :-$ Ik zit te wachten op een meeting.
Valt best mee hoor :there:
Zo ik heb wat gemist! We hebben het traphekje geplaatst afgelopen weekend!

Ik maak veel kleren zelf voor onze zoon. Hij is groot voor zijn leeftijd en heeft ook wasbare luiers dus veel billenruimte nodig in zijn broeken.

Wij hebben nog geen school uitgezocht, hij is nog nooit uit logeren geweest (omdat ik het een ander niet aan wil doen om 2 x tot oneindig vaak per nacht wakker te worden) en hij gaat 2 tot 3 dagen per week naar de opvang.
Zelf broeken maken lijkt mij ook leuk, maar komt er in praktijk niet van.

Hoeveel drinken jullie kinderen op een dag? En dan bedoel ik dus water, ranja, melk, kv etc. samen. En iemand enig idee hoeveel wordt geadviseerd?
Dankje! Best prijzig wel voor 1 romper. Misschien dat ik toch maar bij de C&A bestel, daar zit een gele in een setje van 5, wel iets minder fel, maar misschien ook wel oke. Legging heb ik al, dus moet daar ook maar net weer bij passen. Dat vind ik altijd zo onhandig met jurkjes, het vinden van de juiste bijpassende legging/romper/vestje.
Ik weet niet hoeveel mijn zoon precies drinkt. Hij krijgt nog borstvoeding op verzoek als ik thuis ben. Hiernaast drinkt hij zeker twee bekers water/thee. Ik weet ook eigenlijk niet wat geadviseerd wordt. Wanneer ga je weer naar het cb? Misschien daar vragen?
Het voedingscentrum adviseert 750 tot 1000 ml drinken, inclusief 300 ml zuivel (dus ook yoghurt). Mijn dochter komt er niet aan. Ze zit tussen de 600-700 schat ik. Het cb zei tegen mij dat als ze gewoon poept (dus niet hard/droog en moeizaam) dan krijgt ze voldoende vocht binnen.
Hier drinkt Puk over 24 uur minimaal 2 flessen van +/- 200ml, en minimaal 2 bekers water van rond de 200ml. Af en toe nog een beker ranja/thee/of wat anders van ook ongeveer 200ml. Genoeg plasluiers, dus zal wel goed zitten ;-)

Oja, en hij snaait natuurlijk ook drinken van ons weg uit onze glazen, want die zijn natuurlijk veel interessanter dan die stomme bekers van hemzelf.
Jeetje, Elifantje, zo veel! Mijn zoontje drinkt niet zo veel hoor.

Misschien een beker thee, een beker diksap en een beker melk. En dan de yoghurt nog. En ook hier en daar wat slokjes uit een 'volwassen' drinkfles. Maar hier ook genoeg plasluiers en geen gekke poep, dus ik maak me geen zorgen.
1Aapje schreef:
21-02-2018 15:03
Zelf broeken maken lijkt mij ook leuk, maar komt er in praktijk niet van.

Hoeveel drinken jullie kinderen op een dag? En dan bedoel ik dus water, ranja, melk, kv etc. samen. En iemand enig idee hoeveel wordt geadviseerd?
Uit mijn hoofd zeg ik 600ml qua advies, maar geen idee of ik dat zelf heb bedacht of daadwerkelijk ergens heb gehoord/gelezen :mrgreen:
Zoon drinkt 250ml melk bij ontbijt (+brinta = pap). Daarnaast tussendoor nog 2 bekers water gedurende de dag. Dus dat zal dan neerkomen op zo'n 650ml vocht per dag, exclusief het vocht wat nog uit fruit of groente komt.

Over oppas/logeren:
Met mijn ouders is goed contact. Mijn man vindt mijn ouders ook prettig voor de kinderen. Ze wonen helaas wel te ver om even langs te wippen. De kinderen gaan daar daarom nu 1x per maand logeren en dat is heerlijk! Tussendoor zijn ze erg betrokken met facetime of extra bezoekjes vanuit beide kanten.
We hebben ze ook gevraagd of ze 2x per maand voor vast willen oppassen (dat moet dan wel in combi met logeren), maar ze hebben aangegeven dat niet te willen. Dat is prima, ik ben blij dat ze hun grens aangeven.

Met mijn schoonmoeder is het contact heel zwak. We vragen haar soms om op te passen bij ons thuis, maar ze zegt standaard 'nee'.
Ze heeft wel gezegd 3x per week voor vast op te willen passen. Maar dat moet dan op een hoop voorwaarden (niet te vroeg, naar haar brengen en halen (ondanks dat ze dan geen kinderfaciliteiten heeft en wil), etc.). En normaal staat ze dus juist nooit voor ons klaar, dus dat lijkt ons veel te onbetrouwbaar. Het is sowieso een vrouw die wat beschadigd is geraakt in haar leven en daardoor soms wat rare fratsen uithaalt. Je kan met haar ook geen goede afspraken maken. Ze geeft mijn kind met koemelkallergie gerust een taartje omdat het zielig is dat hij niks krijgt. Oudste zoon krijgt 3 taartjes, want dat wil hij zo graag (hij heeft al overgewicht). Als hij iets fout doet, corrigeert ze hem heel stevig alsof hij 6 is ipv 2, waardoor je hem echt in zijn schulp ziet terugkruipen. Ze laat de kinderen ook alleen met de hond (tegen de afspraak in) en heeft weleens zomaar uit het niks het bedje van laag naar hoog gezet, terwijl zoon destijds al kon staan en zo zijn bed uit had kunnen vallen. Allemaal van dat soort rare acties. Ik vind dat een kind door opa en oma verwend mag worden, maar dan alleen als opa en oma ook die rol kunnen uitoefenen. Zodra je 3 keer per week op mijn kind past, ben je niet meer een gewone verwennende opa/oma, maar een opvoeder. En dan moeten we wel wat overeenstemming kunnen vinden over manier van bejegenen en te hanteren afspraken, en dat lukt dus niet. Naar alle eerlijkheid vertrouw ik haar dus gewoon niet met mijn twee kinderen. Man voelt het in iets mindere mate wel hetzelfde.
Wel heel jammer, want ze woont dichtbij en ik zou het alle partijen gunnen om een goede band te hebben. Maar in plaats daarvan ziet ze nu haar kleinkinderen ongeveer 6x per jaar; als wij initiatief nemen. Ze weigert de 4km afstand zelf te overbruggen.
Hier staat het in: https://webshop.voedingscentrum.nl/pdf/D752-4.pdf
Maar goed, het is ook maar een richtlijn he.
Wij hebben overigens ook nog betaalde oppas, dus een avondje uit eten gaat prima, dan komt onze fantastische oppas.
Mijn man werkt 36 uur en ik werk 15-19 uur.
Wij hebben een fantastische gastouder voor 1,5 dag en man werkt 1x in de twee weken een dag thuis.
Mijn vader werkt nog fulltime en mijn moeder is er niet meer, dus daar geen oppas.
Mijn schoonouders zijn al wat ouder dus die willen we niet belasten met een vaste oppasdag, maar vinden het heel leuk om af en toe op te passen!
Verder hebben we een oppas voor avondjes uit/weg.

Vraagje: hoe zijn jullie overgegaan op het mee eten met de pot? Hoe bieden jullie het aan? Is het kwestie van volhouden en geduld hebben voordat er een beetje fatsoenlijk wat in gaat, ik bedoel dan hoeveelheid.
Begonnen met zelfgemaakt eten volledig pureren met extra vocht. Langzaam aan steeds een stukje minder pureren en wat minder vocht. Tot op het punt dat ik dacht: hmm dat pureren is eigenlijk onzin, ik kan net zo goed alleen de grootste stukken doorsnijden. En toen bleek dat ook prima te gaan.
Maar ik heb hele makkelijke eters hoor. Die van 15mnd eet ook al een poos volledig mee met de pot. Afhankelijk van het type eten voer ik hem, prik ik aan of laat ik met de handen eten.
Lavendel_12 schreef:
21-02-2018 18:56
Vraagje: hoe zijn jullie overgegaan op het mee eten met de pot? Hoe bieden jullie het aan? Is het kwestie van volhouden en geduld hebben voordat er een beetje fatsoenlijk wat in gaat, ik bedoel dan hoeveelheid.
Mijn dreumes keek met 4 maanden al het eten van ons bord weg en toen hebben we potjes gegeven. Dat hebben we hooguit 3-4mnd volgehouden want toen wilde hij met ons mee eten. Eerst fijnsnijden en langzaamaan grotere hapjes snijden. Hij eet met zn handen en prutst af en toe wat met een lepel. En het is een vreetzak, hij werkt zo twee borden avondeten weg. Ik kijk naar wat ik opschep, wat er daarna op de grond ligt en wat er over is op het bord. Even rekenen en je weet wat er in is gegaan ;-)
Misschien ben ik er nog wat te vroeg mee om haar echte stukjes te geven. Ze is nog net geen 1 jaar.

Het is nogal een portret. Yoghurt wil ze wel van de lepel eten, brood wilde ze in 1x zelf doen prima, potje 12+ eet ze wel van de lepel, geprakt eten van ons mee weer niet, gepureerd fruit van de lepel bij gastouder thuis wel, hier thuis niet wil ze alleen stukken en zelf doen. :bonk:
Hier at ze vanaf 6 maanden met ons mee.. Rapley! Ben erg blij dat we het op die manier hebben gedaan. Nooit gedoe met potjes/apart koken. Alleen wat dingen apart stomen bijvoorbeeld of eruit halen voordat er kruiden etc bij gingen.
Beide kinderen hebben hier altijd gewoon met de pot meegegeten, tot 1 jaar zoutloos en suikerloos. Ik heb nooit gepureerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven