Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Zoon zit tussen 19 en 20 in met bijna 15 maanden. Man en ik hebben beide ook poezelige voetjes. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Hier nu sinds december schoentjes maat 23.
Hebben maat 22 overgeslagen. In maat 21 had ie echt 0 ruimte meer en in winkel raadden ze aan om dan gelijk maat 23 te nemen met de (maximaal 'toegestane') 1,5 cm groeiruimte.

Binnenkort eens meten hoeveel ruimte hij nog heeft, maar hoop hier eigenlijk het voorjaar wel mee te halen en dan meteen 'zomer'schoenen te kopen (en straks nog een paar sandalen erbij).
Fiona: beterschap! Hoop dat het snel over is.

Driftbuien: check!
Ik ben ook wel van het negeren. Na een tijdje probeer ik hem af te leiden. Ik vind alleen wel eens dat mijn man hem te snel aandacht geeft, bij aandacht vragen. Dat vind ik wel eens lastig en ook wel irritant. Dan zijn man en ik even samen ergens mee bezig, begint zoon te jengelen en dan is mijn man gelijk weg. Maar ik merk ook dat zoon daardoor meer aandacht bij man vraagt.

Zoon is nu nogal van het meppen, klauwen en gooien met spullen. Naar ons zeg maar. Niet alleen als hij kwaad is, maar ook testen en in zijn spel.

Schoenmaat 21 hier, sinds hij 2,5 maand geleden is gaan lopen. Ik heb vorige week nog even laten meten. Hij past er nog net in. Ik hoop dat het nog even duurt, dan kunnen we nu schoenen met harde zolen kopen. Daar is wat meer keuze in.

Mag ik even zeggen dat waterpokken echt ellende zijn? Een eventuele volgende laten we vaccineren denk ik. Pijn en koorts kun je wat aan doen, maar jeuk niet. Hij slaapt niet/slecht door de jeuk. Dit is dag 3, nog een week te gaan. :|
Sterkte Pinkeltje! De waterpokken zijn een zwaar onderschat draaaama! :-x
Hier heeft zoon geen last gehad van de waterpokken.

Ik geloof dat wij dan bigfoot hebben met maat 21 bij 12 maanden.

Ik kijk nu programma terug over zwangere tieners op tlc en ben toch blij dat ik geen 16 was toen kind geboren werd.
Hier heb ik dreumes ingeent 2 weken geleden. Het zijn 2 prikjes, samen 100 euro. Er zijn weer veel kinderen in het dorp met waterpokken en het scheelt toch weer als ze niet ziek word en geen jeuk. Ze was wel een nachtje wat warm na de enting, maar verder had ze nergens last van.
Ik ben er ook over aan het denken om dochter in te enten tegen de waterpokken. Kun je dat aanvragen bij de huisarts of hoe werkt dat?
Ik zou de volgende keer ook enten. Dreumes had het bij ons zo erg dat de huisarts er van schrok :-( ik heb nachten naast dreumes geslapen om hem op zijn zij vast te houden. Als hij op zijn rug of buik rolde werd hij krijsend wakker.

Wij kregen een koelzalf en een ontstekingsremmer voorgeschreven van de huisarts. En het is 7 maanden geleden maar hij heeft nog littekens :-[

Koelzalf is deze: Koelzalf FNA. Ik denk ook gewoon te koop bij de apotheek.
Ja verschrikkelijk die waterpokken. Ik heb me er echt op verkeken wat een ellende die dingen zijn. Hij heeft gisteren helemaal niet geslapen van de jeuk. Aan het eind van de dag had hij koorts, jeuk, vermoeidheid en wilde hij ook niet meer eten. Uiteindelijk toch even in bed kunnen krijgen om 17.00 uur en toen op schoot eten gehad. Daarna in bad en toen hebben we alles weer aangestipt. Hij heeft huilend tegen me aan gezeten en ik huilde met hem mee. Zo zielig.

Uiteindelijk wel goed naar bed gegaan, maar om 23.00 en 4.00 uur was het weer ellende. Man is nu een ander middeltje tegen de jeuk aan het halen. Die jeuk is echt het meest ellendig. Zolang hij speelt is het allemaal wel oké, maar in bed is niet fijn.

Enten doe je trouwens met een plant of boom, je kind ga je inenten. ;-D
Hij krabt gelukkig niet trouwens, volgens mij snapt hij dat concept nog niet. Hij wrijft vooral met zijn handjes, maar ook niet de hele dag.
Wie zegt dat onze dreumes een mensje is en geen boompje? :biggrin: Hij groeit immers als kool.

Maar je hebt een goed punt ;)
1Aapje schreef:
03-03-2018 16:07
Hier heeft zoon geen last gehad van de waterpokken.

Ik geloof dat wij dan bigfoot hebben met maat 21 bij 12 maanden.

Ik kijk nu programma terug over zwangere tieners op tlc en ben toch blij dat ik geen 16 was toen kind geboren werd.

Ik had echt het geduld niet gehad voor een baby op 16 jaar o_o
Tinkeltje34 schreef:
04-03-2018 08:51
Ja verschrikkelijk die waterpokken. Ik heb me er echt op verkeken wat een ellende die dingen zijn. Hij heeft gisteren helemaal niet geslapen van de jeuk. Aan het eind van de dag had hij koorts, jeuk, vermoeidheid en wilde hij ook niet meer eten. Uiteindelijk toch even in bed kunnen krijgen om 17.00 uur en toen op schoot eten gehad. Daarna in bad en toen hebben we alles weer aangestipt. Hij heeft huilend tegen me aan gezeten en ik huilde met hem mee. Zo zielig.

Uiteindelijk wel goed naar bed gegaan, maar om 23.00 en 4.00 uur was het weer ellende. Man is nu een ander middeltje tegen de jeuk aan het halen. Die jeuk is echt het meest ellendig. Zolang hij speelt is het allemaal wel oké, maar in bed is niet fijn.

Enten doe je trouwens met een plant of boom, je kind ga je inenten. ;-D
De mousse van kidsclin werkt best goed als verkoeling. Hoogstwaarschijnlijk heb je die al als tip op gekregen.
Vervelend zeg voor je zoon!
Zonnebloem8850 schreef:
04-03-2018 07:52
Ik ben er ook over aan het denken om dochter in te enten tegen de waterpokken. Kun je dat aanvragen bij de huisarts of hoe werkt dat?
Wij hebben de vaccinatie met het Rotavirus aangevraagd bij de huisarts assistent. Toen deze geleverd werd opgehaald bij de apotheek en toen doorgelopen voor een afspraak bij de huisarts. Dit was een orale vaccinatie. 2x.

Waterpokken is wel een prik. Ik zou de huisarts bellen.
Als ik de schoenmaten zo lees heeft onze zoon maar kleine voeten! Maat 19 bij 18 maanden. Hoop dat er gauw een groeispurt zal komen want ik vind dat je pas vanaf een grotere maat leuker en betaal aanbod krijgt.
Fitzgerald schreef:
04-03-2018 09:17
Als ik de schoenmaten zo lees heeft onze zoon maar kleine voeten! Maat 19 bij 18 maanden. Hoop dat er gauw een groeispurt zal komen want ik vind dat je pas vanaf een grotere maat leuker en betaal aanbod krijgt.

Leuker wel maar ook duurder. Of ik kijk niet goed. Eerst kon ik voor €30 nog wat leuks en goed voor zijn voetjes vinden. Met maat 22/23 begint het bij €50. Ik heb nu wat maten en modellen bij zalando besteld en pas ze thuis door.

Waar shop jij nu en straks voor de grotere maten?
Ik heb onwijs gave witte Adidas Superstar in maat 21 voor zoon. Maar die zijn veel te groot. Maar hij heeft nu in maat 20 Superstar pantoffel schoentjes, met een zachte zool.

Ik heb ook Adidas Superstar sneakers, vind het zo leuk dat we dezelfde schoenen hebben. :proud:
Ik heb de kidsclin nu net bij de weekendapotheek gehaald. Die wil ik gaan smeren voor hij gaat slapen. Verder havermoutbadje en ik heb nog iets van dr Leenarts gehaald. Maar dat vindt hij heel akelig. Nu gaat het op zich wel.

Fitzgerald: loopt hij al? Zoon heeft ook kleine voeten, maar is van maar 19 naar 21 gegaan toen hij ging lopen. Zodra ze veel lopen zakt de voetboog door, waardoor je er ineens een maat bij hebt. Ze groeien nu ook niet heel hard. Mijn man heeft ook kleine voeten (mt 39), en hij heeft de bouw van mijn man.

Ik vind die schoenen ook allemaal zo duur, maar heb uiteindelijk toch maar Shoesme gekocht. Schoonmoeder zei dat ze vroeger ook al zo duur waren en dat het normaal was. Heb me er dus maar bij neergelegd. Ik denk dat ik de aanbiedingen een beetje in de gaten wil houden.
BahcoBarbie schreef:
04-03-2018 09:15
Wij hebben de vaccinatie met het Rotavirus aangevraagd bij de huisarts assistent. Toen deze geleverd werd opgehaald bij de apotheek en toen doorgelopen voor een afspraak bij de huisarts. Dit was een orale vaccinatie. 2x.

Waterpokken is wel een prik. Ik zou de huisarts bellen.
Bedankt!
BahcoBarbie schreef:
04-03-2018 09:51
Leuker wel maar ook duurder. Of ik kijk niet goed. Eerst kon ik voor €30 nog wat leuks en goed voor zijn voetjes vinden. Met maat 22/23 begint het bij €50. Ik heb nu wat maten en modellen bij zalando besteld en pas ze thuis door.

Waar shop jij nu en straks voor de grotere maten?
Wij waren 60 euro kwijt voor zijn eerste schoentjes in maat 21.
Ah wat zielig, waterpokken! Dat is heel heftig. Kleuter heeft het gehad toen ze peuter was, dreumes (nog) niet.

Havermoutbadjes helpen tegen de jeuk. Gewoon het babybadje op de grond in de badkamer zetten en vullen met warm water terwijl je er een dichtgeknoopte washand gevuld met havermout in hangt. Dat washandje kun je ook zachtjes over je kindje heen halen als het in bad zit en dan iets uitknijpen zodat de “melk” goed over je kindje stroomt. Je wast je kleine en haalt meteen de jeuk weg.

Voor wie laat vaccineren, laat de prik na 4-8weken herhalen, dan is hij effectiever!
Hier is zoonlief sinds vrijdagmiddag weer uit het ziekenhuis dus nu kunnen we eindelijk een beetje uitrusten van een zeer hectische periode.

Hier heeft mijn zoontje, 20 maanden schoenmaat 21, hopelijk kan hij daar nog even op vooruit, maar vrees dat het niet heel lang duurt voordat hij naar maat 22 gaat.

Hier zijn de waterpokken ook al een keer geweest. Hij heeft er een beetje last van gehad, maar het was goed te doen.

Hopelijk is je zoontje snel beter tinkeltje!
Hebben jullie ook iets gesmeerd na de waterpokken om littekens te voorkomen of om te helpen genezen?
Pff de waterpokken lijkt me ook verschrikkelijk! Vriend was al naar het inenten aan het kijken haha!

Maar zoon (bijna 19 mnd) moet zn BMR inenting nog steeds hebben! Elke keer af moeten zeggen omdat hij ziek was! Nu staat hij voor aanstaande woensdag op de planning... en 1x raden...zoon is weer ziek!!

Het was een zwaar weekend, we zouden ook nog verjaardag houden vandaag! Die hebben we maar afgezegd, kan ik zoon echt niet aandoen! :-(
Kan je hem niet bij de huisarts halen? Lijkt me makkelijker om een afspraak te maken dan het cb. Ik heb de afspraak van 18 maanden nu ook voor de 3e keer verzet, weer 4 weken verder. Hij had anders morgen gemoeten.

Hij ligt nu met man in het grote bed. Net weer helemaal overstuur. Het wordt weer een lange nacht. Het ging best goed vandaag, ook het slapen. Maar nu is het weer knudde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven