Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
maandag 5 maart 2018 om 12:12
en dan? hoezo? ik snap m niet?simbalabimba schreef: ↑05-03-2018 09:47Je zou kunnen proberen de fles van 01.00 uur naar voren halen.
maandag 5 maart 2018 om 12:14
Dan is het mogelijk dat hij langer aanéén slaapt. Dus juist niet die 01.00u fles later geven of andere truukjes proberen, maar juist eerder dan 01.00 uur fles geven.
'k Weet trouwens niet hoe oud hij is? Maand of 5? en wat hij eet: al wat hapjes? Rijstebloem door de late fles?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
maandag 5 maart 2018 om 13:07
oh maar ik doe geen trucjes, we laten m zelf komen in de nacht wanneer hij honger heeft en dat is meestal rond 1 uur sinds we hem forte geven.simbalabimba schreef: ↑05-03-2018 12:14Dan is het mogelijk dat hij langer aanéén slaapt. Dus juist niet die 01.00u fles later geven of andere truukjes proberen, maar juist eerder dan 01.00 uur fles geven.
'k Weet trouwens niet hoe oud hij is? Maand of 5? en wat hij eet: al wat hapjes? Rijstebloem door de late fles?
Hapjes doet hij al twee keer per dag en rijstebloem daar sliep hij juist korter van:-)
maandag 5 maart 2018 om 13:10
@Fietszitje, hier zit mevrouw nog voorop (met windscherm). Vind ik wel fijn aangezien ze vaak in slaap valt op de fiets. En vind het vooral gezellig qua wijzen en kletsen. Maar achterop lijkt me ook geen enkel probleem.
@Schoentjes, hier heeft dochter (19 maanden) maat 21. Afgelopen zaterdag hebben we in de uitverkoop leuke nieuwe laarsjes voor haar gevonden met een wat hardere zool. Deze zijn maat 22 zodat ze er nog even van kan genieten. Ze vindt ze mooi en loopt er de hele dag mee rond. Als het aan haar ligt gaan ze ook mee naar bed, haha. Waren met 50%korting nog steeds 45 euro. Vind die dreumesschoenen maar duur!
@Schoentjes, hier heeft dochter (19 maanden) maat 21. Afgelopen zaterdag hebben we in de uitverkoop leuke nieuwe laarsjes voor haar gevonden met een wat hardere zool. Deze zijn maat 22 zodat ze er nog even van kan genieten. Ze vindt ze mooi en loopt er de hele dag mee rond. Als het aan haar ligt gaan ze ook mee naar bed, haha. Waren met 50%korting nog steeds 45 euro. Vind die dreumesschoenen maar duur!
Hier word ik niet vrolijk van!
maandag 5 maart 2018 om 13:40
Misschien niet zelf laten komen, maar wat eerder wakker maken? Bijv. elke dag 10 minuten eerder?badmeester schreef: ↑05-03-2018 13:07oh maar ik doe geen trucjes, we laten m zelf komen in de nacht wanneer hij honger heeft en dat is meestal rond 1 uur sinds we hem forte geven.
Hapjes doet hij al twee keer per dag en rijstebloem daar sliep hij juist korter van:-)
Een alternatief voor rijstebloem? Is de forte ipv de rijstebloem gekomen? Die kijgt ie alleen 's nachts?
't alternatief voor rijstebloem alleen mits 't mag allemaal mag natuurlijk,maar als ie groente/fruithapjes mag...
simbalabimba wijzigde dit bericht op 05-03-2018 13:57
11.49% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
maandag 5 maart 2018 om 13:41
Mijn dochter had met net 15 maanden al maat 22!!! nodig. Gelukkig past ze ze nu vijf maanden later nog steeds prima. Dus ze zijn hun geld gelukkig waard. Ik vind ze namelijk ook erg aan de prijs.
Ik heb haar vanmorgen zelf gemeten en gewogen. Haar gewicht is de afgelopen maand wederom niet toegenomen
en ze is wel gegroeid. Ze is nu ongeveer 86 cm bij 13 kg. Dus nog steeds aardig aan de maat, maar niet meer zo extreem als eerst. Ik maak me nu ook al veel minder zorgen. Zeker aangezien haar gewicht eindelijk niet meer zo snel toeneemt en zelfs lijkt te stabiliseren.
Ik heb haar vanmorgen zelf gemeten en gewogen. Haar gewicht is de afgelopen maand wederom niet toegenomen
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
maandag 5 maart 2018 om 13:58
en wat zou dan t effect van die 10 minuten eerder zijn? Sorry maar ik volg je echt niet.simbalabimba schreef: ↑05-03-2018 13:40Misschien niet zelf laten komen, maar wat eerder wakker maken? Bijv. elke dag 10 minuten eerder?
Een alternatief voor rijstebloem? Is de forte ipv de rijstebloem gekomen? Die kijgt ie alleen 's nachts?
't alternatief voor rijstebloem alleen mits 't mag allemaal mag natuurlijk,maar als ie groente/fruithapjes mag...
maandag 5 maart 2018 om 14:03
Dat hij uiteindelijk langer doorslaapt. Maar joh, laat het gaan. Je wil dingen waar jouw kind nog niet aan toe is. Als het tijd is voor Otis dat hij langer kan doorslapen, dan doet hij dat wel. Maar nu is blijkbaar niet het moment voor hem om langer te slapen. Hij is er nog niet aan toe. Til er niet zo zwaar aan en volg je kind. Daar wordt het ouderschap een stuk leuker van en vooral minder frustrerend.badmeester schreef: ↑05-03-2018 13:58en wat zou dan t effect van die 10 minuten eerder zijn? Sorry maar ik volg je echt niet.
Luister naar je kind, hij is pas 6 maanden(!!!)
maandag 5 maart 2018 om 14:26
@Tinkeltje: ik maakte me wel zorgen, aangezien haar gewicht flink bleef toenemen en ze steeds meer en meer bovenin de gewichtscurve terecht kwam. Zeker aangezien er vaak gezegd wordt dat het babyvet afneemt zodra een kind gaat lopen. Bij mijn dochter werd het de eerste drie maanden nadat ze liep alleen maar erger, ondanks dat ze maar weinig snoep en koek krijgt... Maar nu lijkt het gewicht sinds twee maanden dus eindelijk alsnog te stabiliseren en haar lengte neemt wel netjes toe. Dus ik heb er inmiddels vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
maandag 5 maart 2018 om 14:57
Maarre Bohemia dat doe ik dus juist. Hij mag zelf bepalen wanneer hij wakker wordt s nachts en dan voed ik m. En over dat slapen tot 6 uur in de ochtend: ik vroeg me alleen af OF ik er iet aan kon doen of dat dit er gewoon bij hoort.Bohemia schreef: ↑05-03-2018 14:03Dat hij uiteindelijk langer doorslaapt. Maar joh, laat het gaan. Je wil dingen waar jouw kind nog niet aan toe is. Als het tijd is voor Otis dat hij langer kan doorslapen, dan doet hij dat wel. Maar nu is blijkbaar niet het moment voor hem om langer te slapen. Hij is er nog niet aan toe. Til er niet zo zwaar aan en volg je kind. Daar wordt het ouderschap een stuk leuker van en vooral minder frustrerend.
Luister naar je kind, hij is pas 6 maanden(!!!)
Ik deel gewoon mijn twijfels en gevoelens, dat is alles.
maandag 5 maart 2018 om 15:44
maandag 5 maart 2018 om 15:46
maandag 5 maart 2018 om 16:17
Elke dag (of om de dag) wat eerder, zodat je uiteindelijk vóór die 01.00u uitkomt voor de laatste -pap-fles; bijv. 22.00/23.00 uur.badmeester schreef: ↑05-03-2018 13:58en wat zou dan t effect van die 10 minuten eerder zijn? Sorry maar ik volg je echt niet.
Het lijkt misschien onlogisch, om die fles eerder te geven, als je wilt dat hij wat langer doorslaapt dan 04.00/05.00uur, maar het kan juist wel werken.
Je vroeg tips van ervaringsdeskundigen.....
maandag 5 maart 2018 om 18:19
Maar het klinkt zo niet logisch. Je zou toch denken dat als je m later de fles geeft dat ie dan ook later wakker wordt? Hoe zit dat dan?simbalabimba schreef: ↑05-03-2018 16:17Elke dag (of om de dag) wat eerder, zodat je uiteindelijk vóór die 01.00u uitkomt voor de laatste -pap-fles; bijv. 22.00/23.00 uur.
Het lijkt misschien onlogisch, om die fles eerder te geven, als je wilt dat hij wat langer doorslaapt dan 04.00/05.00uur, maar het kan juist wel werken.
Je vroeg tips van ervaringsdeskundigen.....![]()
Open vraag!
maandag 5 maart 2018 om 18:24
Dit was bij ons ook het geval, maar dan met het laten vervallen van de fles van 23.00 uur. Eerst kreeg ze de fles om 19u, 23u en dan werd ze om 5u weer wakker. Toen we stopten met de fles van 23u (daarvoor moesten we haar altijd wakker maken) sliep ze opeens door van 19-7. Bij sommige baby's kan het dus zo werken, maar aangezien Otis zelf wakker wordt om 1 uur vraag ik me af of dat slim zou zijn bij jullie.badmeester schreef: ↑05-03-2018 18:19Maar het klinkt zo niet logisch. Je zou toch denken dat als je m later de fles geeft dat ie dan ook later wakker wordt? Hoe zit dat dan?
Open vraag!
maandag 5 maart 2018 om 19:15
Het kan van alles zijn, misschien wordt ie later wakker als de temp. omhoog gaat, ( s ochtends on die tijd schijnt t op zn koudst te zijn), misschien wordt ie zn leven lang om 4/5 uu wakker, misschien wordt ie later wakker als ie eerder zn " laatste voeding voor de langste slaapperiode" krijgt.badmeester schreef: ↑05-03-2018 18:58Even voor de duidelijkheid:
Hij hoeft niet door te slapen van me, hij moet lekker doen waar hij zin in heeft.
Ik vroeg me alleen hardop af of ik hem later wakker kan laten worden (6 ipv 5 uur) of dat dat gewoon een fase is.
Net zoveel tips als er ervaringsdeskundigen zijn. Probeer wat je wilt, wil je niks, laat je t zo.
maandag 5 maart 2018 om 19:44
Oh herkenbaar dit!Bohemia schreef: ↑05-03-2018 09:59En oh mennnnn, dreumes wordt hier onmogelijk. 'Oh, ik mag dit niet?' *ik gooi mezelf dramatisch op de grond* ... 'nananana' *gooit alles op de grond* ... 'Ik mag mama haar telefoon niet?' *schuift snel de telefoon onder de bank* ... 'Oh bah, ik wil geen water' *slingerd zijn beker door de keet heen*
Op sommige dagen tel ik de minuten af totdat het weer tijd is om te dutten/slapen.
Mijn dochter doet hetzelfde. Ik tel de minuten soms ook af, ben blij dat ze vaak nog twee slaapjes doet.
maandag 5 maart 2018 om 20:06
@badmeester, uiteindelijk is t natuurlijk een fase.....
Als ie een half jaar is? zoals iemand schreef, heb je kans dat ie binnenkort niet eens meer wakker wordt om 01.00 uur en slaapt ie op 4 flessen + groente fruit enzo de klok rond van 19.00 tot 07.00, ook mogelijk.
Als ie een half jaar is? zoals iemand schreef, heb je kans dat ie binnenkort niet eens meer wakker wordt om 01.00 uur en slaapt ie op 4 flessen + groente fruit enzo de klok rond van 19.00 tot 07.00, ook mogelijk.
maandag 5 maart 2018 om 20:14
Wij hadden het met de oudste ook dat toen we de laatste fles eerder gaven, ze langer ging slapen. Heel raar. Maar ze was toen wel een stuk ouder dan mini-badmeester. Ik zou die 1-uur-fles er lekker nog even inlaten; die kleintjes kunnen zomaar van de ene op de andere dag hun ritme zelf omgooien.
Even over die schoenen... mijn dreumes weigert dus pertinent te lopen op schoenen! Op blote voeten en sokken is hij bijna niet bij te houden, maar zodra de schoenen aan gaan, gaat hij krijsen en daarna rollen en kruipen. En de schoenen zijn niet te zwaar of zo. Ik snap er niks van... zou hij ze niet mooi vinden?
Even over die schoenen... mijn dreumes weigert dus pertinent te lopen op schoenen! Op blote voeten en sokken is hij bijna niet bij te houden, maar zodra de schoenen aan gaan, gaat hij krijsen en daarna rollen en kruipen. En de schoenen zijn niet te zwaar of zo. Ik snap er niks van... zou hij ze niet mooi vinden?
maandag 5 maart 2018 om 20:33
Ik vrees hier ook voor met zijn eerste schoentjes in maat 21 die hij nu 2 weken heeft. Naar mijn idee heeft hij nu al minder ruimte over als eerst.
maandag 5 maart 2018 om 20:35
Ik wacht al 12 maanden af