Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
woensdag 28 februari 2018 om 22:26
Een ander vraagje, iemand tips bij jeuk eczeem?
Zoon heeft klein plekje op de rug, al mee naar de HA geweest en is eczeem, uiteraard hormoonzalf voor gekregen en vaseline. Zelf nog bepanthen eczeem en zilvercreme van louise widmer geprobeerd, maar het lijkt nog niet echt te helpen.
Van de week zat zoon een uur lang rechtop in bed met zn rug tegen de spijlen aan te gaan om zn rug te kunnen “ krabben”.
Hier trouwens kdv met 5 vaste leidsters, welke ik allemaal ken en waarvan 3 vast op de groep van zoon zitten. Ze zouden niet zomaar bellen als kind hangerig is.
En wel een app, maar daar zetten ze alleen af en toe een verhaaltje en foto in en de slaapjes.
Zoon heeft klein plekje op de rug, al mee naar de HA geweest en is eczeem, uiteraard hormoonzalf voor gekregen en vaseline. Zelf nog bepanthen eczeem en zilvercreme van louise widmer geprobeerd, maar het lijkt nog niet echt te helpen.
Van de week zat zoon een uur lang rechtop in bed met zn rug tegen de spijlen aan te gaan om zn rug te kunnen “ krabben”.
Hier trouwens kdv met 5 vaste leidsters, welke ik allemaal ken en waarvan 3 vast op de groep van zoon zitten. Ze zouden niet zomaar bellen als kind hangerig is.
En wel een app, maar daar zetten ze alleen af en toe een verhaaltje en foto in en de slaapjes.
donderdag 1 maart 2018 om 07:57
Miss-bolo: ach wat sneu zeg. Geen tips helaas. Marloes heeft een kindje met eczeem, misschien heeft zij tips.
Hij zit op een groep met 2 vaste leidsters. Daarnaast 2-3 vaste invallers, waarvan hij er 1 op woensdag middag altijd ziet. Wij hebben geen app, dat vind ik wel eens jammer. Maar ik mis het pas als ik anderen er over hoor. Ik krijg wel eens geprinte foto’s, maar zou ze graag digitaal willen hebben. Ik betaal me blauw aan het kdv, dus mag best wel wat voor terug komen. We betalen 7,70 per uur, standaard tarief. Hij hoort bij een keten en zit in een middelgrote plaats (50.000 inwoners). Ik heb begrepen dat de prijs bepaald wordt adhv de grootte van de plaats.
Zoon heeft waterpokken. Ik twijfelde wat omdat hij gisteren een plekje had, dus gewoon naar het kdv gebracht. Daar even laten zien en hij had nu nog 2 plekjes in het gezicht. Volgens de leidster waren het waterpokken, maar hij mocht wel blijven want vorige week wat het besmettelijk. Ik snap er niks van. Ik dacht dat ze besmettelijk waren als er blaasjes op zitten. Ik hoop dat het flink doorzet aankomende dagen en dat hij het dan niet nog een keer krijgt.
Hij zit op een groep met 2 vaste leidsters. Daarnaast 2-3 vaste invallers, waarvan hij er 1 op woensdag middag altijd ziet. Wij hebben geen app, dat vind ik wel eens jammer. Maar ik mis het pas als ik anderen er over hoor. Ik krijg wel eens geprinte foto’s, maar zou ze graag digitaal willen hebben. Ik betaal me blauw aan het kdv, dus mag best wel wat voor terug komen. We betalen 7,70 per uur, standaard tarief. Hij hoort bij een keten en zit in een middelgrote plaats (50.000 inwoners). Ik heb begrepen dat de prijs bepaald wordt adhv de grootte van de plaats.
Zoon heeft waterpokken. Ik twijfelde wat omdat hij gisteren een plekje had, dus gewoon naar het kdv gebracht. Daar even laten zien en hij had nu nog 2 plekjes in het gezicht. Volgens de leidster waren het waterpokken, maar hij mocht wel blijven want vorige week wat het besmettelijk. Ik snap er niks van. Ik dacht dat ze besmettelijk waren als er blaasjes op zitten. Ik hoop dat het flink doorzet aankomende dagen en dat hij het dan niet nog een keer krijgt.
donderdag 1 maart 2018 om 09:33
Miss-Bolo, ik had toevallig twee weken terug zelf een allergische reactie waarvoor ik een koelzalf heb gebruikt (gewoon te koop bij de apotheek, geen recept nodig) en mijn kleuter had ook wat eczeem-achtige uitslag. Ik heb die koelzalf toen er op gesmeerd en dat hielp. Kan toeval zijn geweest, maar anders eens het proberen waard?
donderdag 1 maart 2018 om 09:44
Hier vier vaste leidsters op een (verticale) groep, waarvan er elke dag 2 of 3 zijn. Meestal ook vaste dagen, dus we zien maar 3 van de 4 gezichten echt standaard (en die vindt dochterlief ook allemaal leuk). Zijn ook gewoon heel leuke meiden. Toen een van die drie met zwangerschapsverlof was werd er wel veel gewisseld, dat vond ik niet zo chill, al had ik niet de indruk dat dreumes er nou erg onder leed.
Tot 1 jaar alle hapjes en slaapjes in de app, nu elke dag een foto van een activiteit ofzo. Vergeet nu ook altijd te kijken
Tot 1 jaar alle hapjes en slaapjes in de app, nu elke dag een foto van een activiteit ofzo. Vergeet nu ook altijd te kijken
donderdag 1 maart 2018 om 12:09
Wij zijn juist sinds een maandje over van kdv naar gastouder. En wat voelt dat prettig. Er wordt mee gedacht, kind is altijd welkom en vorige week was er oprechte interesse in hoe het ging.
Het kdv beviel niet meer. Liepen steeds meer dingen vreemd en wist op den duur niet waar ik dochter achter liet. Nu gewoon 1 vast gezicht.
Het kdv beviel niet meer. Liepen steeds meer dingen vreemd en wist op den duur niet waar ik dochter achter liet. Nu gewoon 1 vast gezicht.
donderdag 1 maart 2018 om 12:30
KDV, maar ze moeten wel eerst bellen alvorens ze het geven. Ze zijn hier sowieso zeer relaxed ook met dagen wisselen.BahcoBarbie schreef: ↑28-02-2018 19:46Top dat ze een zetpil willen gevenGaat je dreumes naar een KDV of iets anders?
Hier lijkt dreumes vooral last hebben van die verdomde hoektanden en knapt op van een paracetamol. Volgens mij mogen ze het hier niet van het protocol.
Hier trouwens 2 vaste begeleidsters en 3 die elkaar afwisselen. Eentje is haar "mentor".
Soms komt er wel iemand van een ander groepje uithelpen.
Maar aangezien we in een klein dorp wonen kent iedereen elkaar wel en anders snel.
Succes met de hoektanden.
donderdag 1 maart 2018 om 13:19
Snowgirl, wat vervelend zeg! Onze dame is ook 3 keer opgenomen met benauwdheid. Nu al een half jaar niet meer, wat hier goed werkt is 2 maal daags puffen met Q-Var en als ze slecht klinkt ook wat ventolin erbij... Hoop dat jullie zoon weer snel naar huis mag!
@Opvang, Hier 3 hele leuke standaard leidsters op de verticale groep. Ook de invallers kennen we op het moment al redelijk en die worden ook goedgekeurd door mini. Heb haar pas 2 keer hoeven halen, alleen bij meer dan 38,5 graden koorts.
@tinkeltje, waterpokken zijn juist besmettelijk als je nog niets ziet. Die blaasjes zijn heel rot maar niet meer besmettelijk.
@Opvang, Hier 3 hele leuke standaard leidsters op de verticale groep. Ook de invallers kennen we op het moment al redelijk en die worden ook goedgekeurd door mini. Heb haar pas 2 keer hoeven halen, alleen bij meer dan 38,5 graden koorts.
@tinkeltje, waterpokken zijn juist besmettelijk als je nog niets ziet. Die blaasjes zijn heel rot maar niet meer besmettelijk.
Hier word ik niet vrolijk van!
donderdag 1 maart 2018 om 13:44
Wij hebben 2 kleintjes (peuter en bijna dreumes) met eczeem. Wat hier goed helpt is 1- 2x per week 'soak en seal ': https://www.vmce.nl/nieuws/algemeen-nie ... czeem.htmlMiss-Bolo schreef: ↑28-02-2018 22:26Een ander vraagje, iemand tips bij jeuk eczeem?
Van de week zat zoon een uur lang rechtop in bed met zn rug tegen de spijlen aan te gaan om zn rug te kunnen “ krabben”.![]()
Kdv gaan onze kleintjes 2 keer per week heen. Een groep 0-2 en een 3-4 die wel samen beginnen en samen afsluiten. Iedere groep heeft 2 vaste gezichten waarvan er minimaal 1 is. Geen app, schriftje voor de jongste groep. Bevalt prima.
donderdag 1 maart 2018 om 13:59
Zo ik heb een dikke week niet meegelezen en heel veel gemist zie ik! Ik heb niet zo ver teruggelezen maar bij deze een korte reactie.
@kdv, hier 3 vaste leidsters en een vaste invaller op een horizontale babygroep. Het zijn allemaal toppers, over een maandje gaat ze over naar de volgende groep en ik heb ook echt het idee dat ze daar aan toe is. Elsa heeft wel wat extra zorg nodig en daar gaan ze heel goed mee om, hoop dat dat in de nieuwe groep ook zo goed gaat. (nu 4x per dag een pufje, veel smeren voor het eczeem, divers eten waar ze allergisch voor is en zorgen dat ze niet teveel krabt en haartjes uittrekt).
@snowgirl wat heftig dat hij opgenomen is wegens benauwdheid! Hier vorige week ook een heel benauwd meisje maar het pufje hielp bij haar gelukkig direct. Ik had niet het idee dat ze zoveel last van haar adem had maar ze lijkt wel een ander kind sinds we een pufje geven. Ze slaapt nu ook door
en is overdag veel vrolijker. Haar eczeem lijkt ook iets minder te worden dus wellicht is dit het moment dat het eczeem overgaat in astma (al spreken ze nog niet van astma op deze leeftijd).
@miss-bolo, sneu hé die eczeem! Zoals Maartje al aan gaf hebben wij helaas veel ervaring met extreem eczeem over haar hele romp, gezicht en hoofdhuid. Het lastige is dat je zo nog niet kan zeggen dat ze niet mogen krabben/schuren maar gelukkig zit het plekje op zijn rug zodat hij het niet zo snel kan open krabben. Ik zou niet teveel zalven door elkaar gaan proberen, sowieso moet je een zalf een week proberen voordat je echt effect merkt is onze ervaring.
De standaard adviezen van niet te vaak in bad, niet zwemmen, goed vet houden etc ken je vast wel. Hopelijk heeft de hormoon al geholpen en is de jeuk minder?
Omega 3 schijnt ook te helpen voor het herstel van de huid, wij geven haar dagelijks visolie en probiotica, of het echt helpt durf ik niet te zeggen maar het kan zeker geen kwaad.
@kdv, hier 3 vaste leidsters en een vaste invaller op een horizontale babygroep. Het zijn allemaal toppers, over een maandje gaat ze over naar de volgende groep en ik heb ook echt het idee dat ze daar aan toe is. Elsa heeft wel wat extra zorg nodig en daar gaan ze heel goed mee om, hoop dat dat in de nieuwe groep ook zo goed gaat. (nu 4x per dag een pufje, veel smeren voor het eczeem, divers eten waar ze allergisch voor is en zorgen dat ze niet teveel krabt en haartjes uittrekt).
@snowgirl wat heftig dat hij opgenomen is wegens benauwdheid! Hier vorige week ook een heel benauwd meisje maar het pufje hielp bij haar gelukkig direct. Ik had niet het idee dat ze zoveel last van haar adem had maar ze lijkt wel een ander kind sinds we een pufje geven. Ze slaapt nu ook door
@miss-bolo, sneu hé die eczeem! Zoals Maartje al aan gaf hebben wij helaas veel ervaring met extreem eczeem over haar hele romp, gezicht en hoofdhuid. Het lastige is dat je zo nog niet kan zeggen dat ze niet mogen krabben/schuren maar gelukkig zit het plekje op zijn rug zodat hij het niet zo snel kan open krabben. Ik zou niet teveel zalven door elkaar gaan proberen, sowieso moet je een zalf een week proberen voordat je echt effect merkt is onze ervaring.
De standaard adviezen van niet te vaak in bad, niet zwemmen, goed vet houden etc ken je vast wel. Hopelijk heeft de hormoon al geholpen en is de jeuk minder?
Omega 3 schijnt ook te helpen voor het herstel van de huid, wij geven haar dagelijks visolie en probiotica, of het echt helpt durf ik niet te zeggen maar het kan zeker geen kwaad.
donderdag 1 maart 2018 om 14:07
Doen jullie dit ook altijd met hormoonzalf? Haar eczeem neemt inmiddels iets af en het is niet meer haar hele romp die eronder zit. Hoe doen jullie dat dan, smeer je wel alles in met de hormoonzalf of doe je het dan alleen met vaseline/cetomacrogol of dergelijke en stip je dan de plekken met hormoon apart aan?ZonnigKleintje schreef: ↑01-03-2018 13:44Wij hebben 2 kleintjes (peuter en bijna dreumes) met eczeem. Wat hier goed helpt is 1- 2x per week 'soak en seal ': https://www.vmce.nl/nieuws/algemeen-nie ... czeem.html
Kdv gaan onze kleintjes 2 keer per week heen. Een groep 0-2 en een 3-4 die wel samen beginnen en samen afsluiten. Iedere groep heeft 2 vaste gezichten waarvan er minimaal 1 is. Geen app, schriftje voor de jongste groep. Bevalt prima.
Nooit geweten dat het een echte methode was maar wij doen dit ook zo één á twee keer per week. Op de dagen dat ze in bad gaat en we hormoon smeren krijgt ze dan meteen een hormoonsmeersessie (klasse I op het lichaam en klasse II op de hoofdhuid, op haar gezicht smeren wij geen hormoon) er achter aan en anders alleen cetomacrogol.
donderdag 1 maart 2018 om 14:18
Hallo allemaal. Zoon is vorige week 1 geworden dus ik kom uit de meelees-modus en sluit me aan 
Elifantje, bij de zeeman koop ik wel eens badstof pyama's. Die zijn lekker warm.
Hier hebben we alledrie buikgriep gehad. Eerste keer dat we zoon wegens ziekte hebben moeten ophalen van het kDV. Helaas stak hij ons beiden aan en ik krabbel niet echt goed op helaas. Vandaag is hij voor het eerst weer op het KDV en dat is stiekem wel even errug fijn.
Elifantje, bij de zeeman koop ik wel eens badstof pyama's. Die zijn lekker warm.
Hier hebben we alledrie buikgriep gehad. Eerste keer dat we zoon wegens ziekte hebben moeten ophalen van het kDV. Helaas stak hij ons beiden aan en ik krabbel niet echt goed op helaas. Vandaag is hij voor het eerst weer op het KDV en dat is stiekem wel even errug fijn.
donderdag 1 maart 2018 om 14:47
Robina: dat zeiden ze ook al op het kdv. Ik had altijd gehoord dat kinderen vaak thuis moet blijven zolang die blaasjes niet ingedroogd zijn. Maar goed, hij mocht blijven. Hij is nu weer thuis en heeft nog wat meer vlekken. We wachten het af.
Elifantje: zijn die er nog wel? Bij de c en a waren de badstof pyjamas een aantal weken terug al in de uitverkoop.
Elifantje: zijn die er nog wel? Bij de c en a waren de badstof pyjamas een aantal weken terug al in de uitverkoop.
donderdag 1 maart 2018 om 15:27
Sterkte snowgirl!
Ik moest net nog even aan vanochtend denken. Dreumes veegt elke dag met veel plezier de condens van de ramen met een ramenwisser (zo handig, die kleine hulpjes in de huishouding). Vanmorgen stond hij boos voor me op de overloop en smeet de ramenwisser kwaad op mijn voet. Beetje raar vond ik, maar daarna zag ik waarom hij het deed. Op het enkel glas was alle condens bevroren en hij kreeg het ijs niet van de ramen en was toen boos
Ik moest net nog even aan vanochtend denken. Dreumes veegt elke dag met veel plezier de condens van de ramen met een ramenwisser (zo handig, die kleine hulpjes in de huishouding). Vanmorgen stond hij boos voor me op de overloop en smeet de ramenwisser kwaad op mijn voet. Beetje raar vond ik, maar daarna zag ik waarom hij het deed. Op het enkel glas was alle condens bevroren en hij kreeg het ijs niet van de ramen en was toen boos
donderdag 1 maart 2018 om 17:42
Zoon mocht alleen niet toen hij koorts had met de waterpokken. Besmettelijke periode begint week voor de uitbraak en duurt tot laatste is ingedroogd meen ik. Daarom heeft thuishouden niet veel zin omdat ze eerder besmettelijk zijn.Tinkeltje34 schreef: ↑01-03-2018 14:47Robina: dat zeiden ze ook al op het kdv. Ik had altijd gehoord dat kinderen vaak thuis moet blijven zolang die blaasjes niet ingedroogd zijn. Maar goed, hij mocht blijven. Hij is nu weer thuis en heeft nog wat meer vlekken. We wachten het af.
donderdag 1 maart 2018 om 19:45
Wij hebben hormoonzalf die we 5 dagen moeten smeren, 2 dagen niet. Dit badderen + niet afdrogen maar invetten doen we als we geen hormoonzalf smeren.Marloes85 schreef: ↑01-03-2018 14:07Doen jullie dit ook altijd met hormoonzalf? Haar eczeem neemt inmiddels iets af en het is niet meer haar hele romp die eronder zit. Hoe doen jullie dat dan, smeer je wel alles in met de hormoonzalf of doe je het dan alleen met vaseline/cetomacrogol of dergelijke en stip je dan de plekken met hormoon apart aan?
Nooit geweten dat het een echte methode was maar wij doen dit ook zo één á twee keer per week. Op de dagen dat ze in bad gaat en we hormoon smeren krijgt ze dan meteen een hormoonsmeersessie (klasse I op het lichaam en klasse II op de hoofdhuid, op haar gezicht smeren wij geen hormoon) er achter aan en anders alleen cetomacrogol.
We smeren hormoonzalf op en rond de echte eczeemplekken. We starten pas als ze dingen open krabben (de oudste) of slecht slapen (de jongste). Dat is nu met de kou, en in de zomer.
We proberen nu de luchtvochtigheid wat hoger te houden in huis door de was te drogen op de slaapkamers. Doel: Minder irritatie op de slijmvliezen en minder kans op eczeem. Misschien dat dat voor jullie ook nog een tip is.
donderdag 1 maart 2018 om 20:00
@ eczeem bedankt voor de tips. Met die weken en smeren, doe je dat dan op de natte huid? We smeren zn huid wel altijd in na het in bad gaan maar op de droge huid.
Zoon heeft vanaf 3 mnd hele erge ontstoken eczeem gehad op de wangen. Ik heb de gouden tip gekregen van een DA medewerker om zilvercreme te smeren en dat werkte echt super goed. Helaas werkt het op zn rug niet. Misschien omdat de rug bedekt is.
Zijn jullie trouwens niet bang voor blijvende verkleuring van de huid met hormoonzalf?
@ pyjama een flanellen pyjama is ook lekker warm en het staat nog eens super schattig
Voor alle mama’s met zieke kindjes, heel veel sterkte. Ik vind het altijd zo zielig om de kleine man ziek te zien. Dan heb ik het liever zelf.
Zoon heeft vanaf 3 mnd hele erge ontstoken eczeem gehad op de wangen. Ik heb de gouden tip gekregen van een DA medewerker om zilvercreme te smeren en dat werkte echt super goed. Helaas werkt het op zn rug niet. Misschien omdat de rug bedekt is.
Zijn jullie trouwens niet bang voor blijvende verkleuring van de huid met hormoonzalf?
@ pyjama een flanellen pyjama is ook lekker warm en het staat nog eens super schattig
Voor alle mama’s met zieke kindjes, heel veel sterkte. Ik vind het altijd zo zielig om de kleine man ziek te zien. Dan heb ik het liever zelf.