Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn zoons eerste schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maand ongeveer is de babysit er bij ons af van de tripptrapp. Ze wilde er iedere keer in en uit en we waren er wel klaar mee. Nu kan ze er zelf op en af.

Qua eten is het hier al maanden bal. Ze eet niks van fruit (eerst nog banaan maar dat ook niet meer), en niks van groenten. Daarnaast wil ze niks nieuws proeven dus wij eten helaas veel van hetzelfde zodat ze dan toch wat binnenkrijgt.

Voor schoenen gaan wij naar een winkel om de voeten op te meten en even te laten passen. Vind het wel belangrijk dat ze goed passende schoenen heeft. Daarnaast nog een extra paar goedkope en regenlaarsjes erbij! Momenteel hangt de halve collectie van de zara hier in de kast geloof ik :-D.
Schoentjes hebben we nog niet. Gaan we binnekort voor kijken.
We gaan wel naar een fysieke winkel om haar voetjes te laten opmeten. Zou niet weten welke maat ze heeft.

Kleding: veel jurkjes en roze. Diverse merken. Hema, Name it, Tumble, Dirkje, Ralph lauren, maar ik maak ook veel zelf. Ben nogal kieskeurig in kleding, dus kan ik zelf de stofjes en patronen uitzoeken en aanpassen.
Hoi,
ik ben een mee-lezer en hoor eigenlijk in het baby- en in het peutertopic! Maar werd getriggerd door de eetvraag:

Wat hier hielp bij de peuter is een tijdje de lunch en het avondeten omdraaien. Peuter at altijd wel goed brood, maar heeft maanden al het andere voedsel geweigerd. Later bleek dat hij bij de lunch veel meegaander was en veel beter at. Dus pasta met gepureerde paprika-saus als lunch, en boterhammen met kaas bij het avondeten.
Dank voor de reacties wat betreft eten. Fles wil hij niet zo.
Hij is nu ook ziek misschien speelt dat toch ook wel mee. Het is vorige week begonnen.
Ik ga inderdaad meerdere dingen op tafel zetten. Dat is een goede tip. Dat ik daar zelf niet op kom😉
Overdag eet hij behoorlijk goed en op het kdv ook.
Ik vraag anders wel of ik hem binnenkort even mag wegen bij cjg. Weguurtje is ons er werktijd.

Wat grappig van de trip trap stoel. Wij hebben er ook 1 maar gebruiken nu voor gemak de Ikea stoel. Ivm gemakkelijk schoonmaken en vind dat tuigje makkelijker. Zonder tuigje kan hier echt niet hij klimt zo op tafel.
Wij moeten ook inze eigen stoelen echt aanschuiven, want hij heeft zo door dat dat niet het geval is en klimt via de stoel de tafel op.
Maar goed dat wij gelijkvloers wonen.

Wat een leuke schoenen komen er voorbij. Bahco wat dat betreft heb ik dezelfde stijl maar geloof dat ik die toch te duur vond.
Ik heb recent een artikel gelezen dat een afwisselende schoenencollectie juist goed is. Alleen maar flexibele zolen scheen ook niet alles te zijn kunnen de voeten dan aan wennen oid? Afijn ik kijk nog wel even of ik dat kan terugvinden.

Ik ga is kijken of ik ook plaatjes rechten heb. Geeeeen idee.

Ons zoontje was heel smal. Nu nog wel maar dat buikje krijgt een bolling. Dat is echt heel handig want nu kan ik broekjes redelijk hoog hijsen en die blijven zitten van de gangbaardere winkels.
Kleding vind ik leuk, winkelen niet. Dus zalando is mijn grote vriend (en de bezorger😅).

Ik vind die sneakers zo leuk. Maar denk bij mijn zoontje geen gezicht. Zag op de zalando grijze new balance met 50% korting. Die overweeg ik in een grotere maat. Die vind ik iets minder "stoer".

Aapje, is dat jasje al binnen? Zo ja is het? En hoe valt die. Al een tijdje op zoek naar zoiets. Greep van Petit Bateau de juiste maat mis in de sale.
Toverspiegel schreef:
07-03-2018 08:19
Hoi,
ik ben een mee-lezer en hoor eigenlijk in het baby- en in het peutertopic! Maar werd getriggerd door de eetvraag:

Wat hier hielp bij de peuter is een tijdje de lunch en het avondeten omdraaien. Peuter at altijd wel goed brood, maar heeft maanden al het andere voedsel geweigerd. Later bleek dat hij bij de lunch veel meegaander was en veel beter at. Dus pasta met gepureerde paprika-saus als lunch, en boterhammen met kaas bij het avondeten.
Goh. Da's een hele goede. En wat aten jullie dan zelf bij avond eten?
Dat zou best kunnen werken. Eet tijdens de lunch op het kdv ook vaak warm en dat gaat prima.
1Aapje schreef:
06-03-2018 12:08
Afbeelding

Ik heb deze laatste gekocht via Ebay :-).

Bahco: Hoe gaat het nu 's nachts met doorlekken?

Oeh leuk hoor! Ik heb ook een geel regenjasje met blauwe parapluutjes voor dreumes. Die vond ik nos (new old stock) bij een winkel in Frankrijk die ging sluiten. Die heb ik al 5 jaar :-$

Nou doorlekken ging best aardig, tot vanmorgen. Het leek alsof de nieuwe Pampers Active fit meer absorberend vermogen heeft. Maar vanmorgen was het helaas weer raak. Pyjama, romper en slaapzak nat :-(
Fitzgerald schreef:
07-03-2018 08:27
Goh. Da's een hele goede. En wat aten jullie dan zelf bij avond eten?
Dat zou best kunnen werken. Eet tijdens de lunch op het kdv ook vaak warm en dat gaat prima.
Met de lunch zat ik dan wel aan tafel, maar at ik niet mee. Ik vond het fijner om rustig zelf te eten zodra dreumes in bed lag. Ik at dan zelf een broodje. De maaltijd voor dreumes werkte voor hem, maar voldeed niet aan mijn eigen smaak-eisen. Doorgekookte pasta en gepureerde groentesaus of stukje gebakken vis/vlees en paar losse aardappeltjes en stukjes paprika.

En avondeten was geen probleem: zoon wilde toch niet wat wij aten, en at rustig zijn broodje op.
Na een paar maanden is het vanzelf weer over gegaan. Toen werkte spelletjes als: "je mag absoluut niet iets van mijn bordje pakken, want dit eten is van mij". Dan wilde dreumes dat perse toch hebben en at hij dat hapje gauw op. Soms gevolgd door een hele avond "bordje ruilen". Vriend pakte dan stiekem mijn bordje. Dreumes pakte stiekem het bordje van vriend en ik dan weer die van dreumes. Dreumes had de grootste lol en at zo ongemerkt toch wat hapjes mee. En inmiddels eet hij gewoon mee, tenminste, als hij goed in zijn vel zit. Broodmaaltijden zijn nog steeds zijn favoriet.
RobinaGeus schreef:
06-03-2018 13:56

@Bahcobarbie, jeetje dat zijn een hoop schoentjes! Ga je hieruit de leukste kiezen of wil je ze allemaal houden?

Wij hebben afgelopen weekend deze schoentjes gekocht: https://www.nelson.nl/shoesme-meisjes-e ... 41050.html (kan nog geen plaatjes plakken).

:-D Ja ik kies wel maar 1 paar uit. Maar Zalando is mij te traag met communicatie en ik heb zojuist de bestelling geannuleerd. Ik had verwacht dat de bestelling al wel onderweg was maar ik keek net en er was niks gebeurt sinds zaterdag. Ik ga morgen wel even met dreumes de stad in.

Leuke laarsjes! Ook fijn dat ze afgeprijsd zijn :)
fiona2012 schreef:
06-03-2018 14:22
Ik weet niet meer wie, maar iemand gaf hier een tijdje geleden de tip om het brood dubbel te vouwen en in reepjes te snijden. Bedankt!
Mijn dochter at geen brood, echt met geen mogelijkheid. En sinds ik het zo aanbied eet ze zonder problemen twee boterhammen met de lunch :cheer:

Dat was ik :biggrin: Fijn dat het werkt :)
Elifantje schreef:
06-03-2018 19:07
Wat gaat het snel hier! Ik heb weer werk :-D dus lees iets minder vaak.

Dreumes had de eerste schoenen van Elefanten. Dezelfde als die van Bahco, maar dan in roze. Nu heeft ze van Scapino. Zitten prima en ook niet zo duur.

Plaatje plakken wil even niet, maar het zijn deze: https://www.scapino.nl/stapp-leren-meis ... -001933174

En een minnie mouse shirtje :flirting:

Afbeelding

Godnondeju wat zijn die roze! :-D

Scapino had ik nog niet aan gedacht. Ik ga morgen eens kijken :) Thanks!
Tinkeltje34 schreef:
06-03-2018 21:59
Deze vind ik ook leuk. Zijn wat neutraler qua kleur. https://www.wehkamp.nl/kinderen/kinders ... 2S_757786/

Zoon gaat bijna richting maat 92, dus ik kan bijna weer aan de slag. Ik heb vorig jaar na de zomer ook al een hoop t-shirts gekocht voor aankomende zomer. Ik probeer van de duurdere merken altijd wel in sale te kopen voor het jaar er op.
Ik heb vorig jaar ook t-shirts en een vest gekocht in de sale. Sommige merken vind ik echt te duur maar wel heel tof. Ik snap ook wel waarom het duurder is maar dreumes groeit er net zo snel uit als bij andere kleren. Ik hou van deze webshop de sale nauwlettend in de gaten: https://www.petozzi.com :)

En een vest of shirt durf ik nog wel vooruit te kopen. Broeken/schoenen dan weer niet.
Ik heb net online gekeken bij Van Haren bij elefanten. Ik denk dat ik al weet wat zijm volgende schoenen zijn als hij iets langer loopt.

Hij heeft nu gewoon 1 paar want als we ergens binnen zijn, gaan zijn schoenen meteen uit aangezien blote voeten het beste is zover ik weet.

Zoon werd pas om kwart over 8 wakker, nachtvoedingen uitgezonderd :mrgreen:
Mette07 schreef:
06-03-2018 22:03
Onder het mom van moeders doen het nooit goed:
Ik werkte drie dagen. Toen kreeg ik te horen waarom ik MAAR drie dagen werkte. En wat ik dan de rest van mn tijd deed?. Inmiddels werk ik vier dagen. En dan krijg je van dezelfde mensen te horen: goh das wel veel he, vier dagen. Is dat wel te doen met zo'n kleintje?

Zucht... :whip:

Sorry voor de echo post, ik ga weer even bijlezen

Oh commentaar daarop krijg ik elke maand wel. Ik heb er een hekel aan als mensen zich met mij bemoeien.

Mijn man wordt er nooit op aangesproken. Zo gek. En laatst stonden we op een festival, man heeft dreumes op zijn arm, er komt een vage kennis van mijn man naar ons toe die zegt "Heee leuk je te zien (tegen man). Moet hij geen koptelefoon op?" terwijl ze naar dreumes wijst en MIJ aankijkt.

1. Waarom kijk je mij aan en niet mijn man?
2. Waar bemoei je je mee?
3. Als je 2 seconden langer interesse had getoond in dreumes had je gezien dat hij op maat gemaakt neon blauwe gehoorbeveiliging in zijn oorschelpen heeft zitten.

:whip:
Meelezer breekt even in
@ Fitzgerald de Zara heeft ook een gele regenjas te koop, ook nog eens in de aanbieding op het moment. Heb m gekocht voor mijn dochter (10mnd), nu alleen nog wat laarzen scoren en hopen dat ze loopt in het najaar :-) :heart:
Fitzgerald Ja hij is al binnen. Heb het tweedehands gekocht. Hij is van Gap.
Is maat 12-18(80) maanden en valt niet heel ruim.

Zoon zit in Ikeastoel of bloom. Win gebruiken nooit een riempje, ook ivm Rapley ;)
Wat met eten misschien ook nog kan helpen is: zoveel mogelijk laten kiezen. Onze dochter mag vaak uit twee (tot drie) verschillende stuks fruit of broodbeleg kiezen. Hiermee zijn we al vroeg begonnen. Ze vindt het fantastisch. Met avondeten is dit soms wat lastiger, maar ook daarbij kun je vaak als je een beetje creatief bent je kind een kleine keuze laten maken.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Haha hier dochter nog steeds geen fruit als ze mag kiezen. Ze probeert het niet eens en begint al te gillen als ik met fruit/rauwkorst/groente aankom. Appels zijn ervoor om mee te gooien :whip:
pavo07 schreef:
07-03-2018 13:48
Haha hier dochter nog steeds geen fruit als ze mag kiezen. Ze probeert het niet eens en begint al te gillen als ik met fruit/rauwkorst/groente aankom. Appels zijn ervoor om mee te gooien :whip:

Oh echt :biggrin: En smoothies?

Wij hebben op de muur in de keuken een groot rek met daarop alles vers aan tomaten, avocado's, meloenen, ananassen, appels, bananen, peren, noten, uien etc. En dreumes gaat daar minstens 3x per dag onder staan en brult dan keihard: BA-BANAAAAAN, AAAAAAAPPPEL, OCADOOO, OMAAAAAAAT!! Dan til ik hem op en pakt hij wat hij wil hebben, dan loop ik met hem naar de snijplank, zet hem op een opstapje er naast en snij ik onder het genot van hetzelfde gebrul zijn keuze in stukken, terwijl hij zo hard mogelijk in de wasbak mept :lol:

Dan schuif ik dreumes aan tafel en schuift hij zijn keuze naar binnen :hyper:
Stoel: wij hebben de Stokke Steps. Dreumes zit in het zitje met ding tussen zijn benen en heeft een tuigje om zijn middel. Niet meer de bandjes over zijn schouders.

Op een stoel zonder ding tussen zijn benen glijd hij uit zijn stoel. Hij kan niet netjes blijven zitten. Dat tuigje moet, anders klimt hij de tafel op.

Afbeelding
BahcoBarbie schreef:
07-03-2018 14:26
Oh echt :biggrin: En smoothies?

Wij hebben op de muur in de keuken een groot rek met daarop alles vers aan tomaten, avocado's, meloenen, ananassen, appels, bananen, peren, noten, uien etc. En dreumes gaat daar minstens 3x per dag onder staan en brult dan keihard: BA-BANAAAAAN, AAAAAAAPPPEL, OCADOOO, OMAAAAAAAT!! Dan til ik hem op en pakt hij wat hij wil hebben, dan loop ik met hem naar de snijplank, zet hem op een opstapje er naast en snij ik onder het genot van hetzelfde gebrul zijn keuze in stukken, terwijl hij zo hard mogelijk in de wasbak mept :lol:

Dan schuif ik dreumes aan tafel en schuift hij zijn keuze naar binnen :hyper:
Ooh dat klinkt echt heerlijk haha !! Kan het me niet voorstellen :hihi:. Smoothie gaat er soms in en alleen als tie een beetje licht van kleur is. Als er groen doorheen zit of rood, proeft ze het niet eens. Gek kind heb ik toch :bonk:
Pavo, ze is in ieder geval niet kleurenblind dus! ;-)

Mijn dreumes doorzoekt s avonds de schooltas van de kleuter om te checken of ze haar fruit wel op heeft en of er nog wat voor hem over is.
[quote=1Aapje post_id=28232152 time=1520371735 user_id=355978]

Zoon heeft dezelfde, bijna er uit gegroeid nu.
De schoenen zijn heeeel roze, maar dat vind ik dan weer erg leuk staan bij een beetje neutralere kleding.

Vandaag de beugel van de tripp trapp gehaald en ze klimt er zonder problemen op en af. Maar tijdens de lunch zakte ze steeds verder onderuit, dus de beugel zit er weer aan. Met beugel zit ze veel beter rechtop.
Wij hebben hem er ook maar weer eens afgehaald. Ik vind het op en af klimmen nog wel wat eng. Ik durf de stoel nu niet te laten staan als ik even niet in de kamer ben. We hadden zelfs het blad er op gedaan, omdat hij steeds de stoel op klom.
Hij lijkt er allemaal net nog niet bij te kunnen. Ik ben heel benieuwd hoe lang hij nu is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven