Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
@badmeester: gewoon nog een paar weken wachten en hij wordt keurig om 6 uur wakker ipv 5 uur! (Zomertijd :yes: )
Maar verder: nee, als je de bekende trucjes (te warm? Te koud? Honger?) etc hebt getest kun je ook gewoon ‘gezegend’ zijn met een vroege vogel. Mijn oudste werd ruim een jaar elke dag om 5:30 wakker. We hebben ons er maar op aangepast en op een gegeven moment weet je niet beter.
Mijn jongste kwam op die leeftijd nog elke 2 uur. Dag en nacht. Maar daarna ontpopte hij zich tot een ware uitslaper tot 9 uur :flirting:
Oh en over de definitie van doorslapen: het cb gaf aan dat ze vinden dat een baby doorslaapt als het tussen 0.00 en 6.00 slaapt.
Bahco, ik zei het eigenlijk niet heel duidelijk maar ik bedoelde wat betreft de schoenen dat ik in de sale veel meer aanbod kon vinden in de grotere maten voor een leuke prijs. Maat 19 vind ik het aanbod klein en wat er dan is vind ik al gauw duur als ik dan een ander leuk afgeprijsd paar zie in een grotere maat. Ik vind Elefanten wel leuke schoenen! En op de zalando heb ik op het verlanglijstje twee paar van Jochie & Freaks staan.

Wat betreft het slapen.. bij ons zijn werkelijk alle fases voorbij gekomen. De eerste doorslaapnacht kwam na 8 maanden. Toen weer niet doorslapen, maar wel weer uitslapen. Toen hele periode extreem vroeg wakker. Nu niet doorslapen maar wel redelijk laat wakker (06:30) én wij hebben de luxe dat hij grotendeels zonder dat wij erheen hoeven, weer in slaapt valt.
Nu heb ik dat al nooit echt gedaan, maar druk maken om doorslapen zou ik niet doen. Sterker nog ik hecht nauwelijks waarde aan het woord doorslapen.
Maar om eerlijk te zijn ben ik nu veel meer vermoeid dan in de periode dat hij nog veel dronk in de nacht. Kwam denk ik doordat ik zelf beter sliep tijdens de bv periode.

Trouwens een vraag. Wij lopen met zoon bij de kinderarts ivm te laag gewicht. Dat begon al bij het eerste consult bij cjg na zijn geboorte. Hij is (of was dus) geen slechter eter. Maar nu wil hij niet meer zijn avondeten. Hij is dol enthousiast als we aan tafel gaan maar alles wat hij heerlijk vindt wil hij nu niet. Hij mag trouwens helemaal zelf eten. Met of zonder bestek is aan hem. Voeren uiteraard ook geprobeerd.
Wij geven er geen aandacht aan en hij krijgt niks anders. Wel gewoon zijn yoghurt. Dat zien wij er los van.
Andere ook al in deze fase beland? En zo ja wat doen Jullie?

Baal er van want begin april zou het laatste consult kunnen zijn mits goed aangekomen. Maakte me er totaal niet druk om maar nu toch wel.
Zijn er dingen die hij wel zou eten als je het hem voor zou schotelen? Bijvoorbeeld brood of pap of ander type eten? Want je kan overwegen om dat gewoon ook op tafel te zetten.
Dan hou jij de regie over wat hij allemaal mag eten en geef je niet doen zeg maar, aangezien je het op tafel hebt gezet.
Maar tegelijkertijd zorg je er daarmee voor dat hij wel iets gaat eten.
Nou wat er gisteren gebeurde was wel weer komisch.

Voeding om 1/2 7. Drinkt niet enorm veel. Gaat slapen. Wordt om 10 uur wakker. Krijgt een grote fles.

Ik werd om 2 uur wakker en dacht nou die zal zo wel wakker worden, ik maak alvast een fles en die stop ik in mijn oksel.

Toen werd het 3 uur

Toen werd het 4 uur

En om 5 uur werd hij pas wakker van een poepluier en heb ik de hele tijd liggen wachten hahahaha.

En toen dacht ik nog even te kunnen slapen maar toen vond hij het een goed idee om al zijn geluidjes bij ons in bed te gaan oefenen :flirting:
badmeester schreef:
06-03-2018 08:29
Nou wat er gisteren gebeurde was wel weer komisch.

Voeding om 1/2 7. Drinkt niet enorm veel. Gaat slapen. Wordt om 10 uur wakker. Krijgt een grote fles.

Ik werd om 2 uur wakker en dacht nou die zal zo wel wakker worden, ik maak alvast een fles en die stop ik in mijn oksel.

Toen werd het 3 uur

Toen werd het 4 uur

En om 5 uur werd hij pas wakker van een poepluier en heb ik de hele tijd liggen wachten hahahaha.

En toen dacht ik nog even te kunnen slapen maar toen vond hij het een goed idee om al zijn geluidjes bij ons in bed te gaan oefenen :flirting:
:mrgreen: Hij heeft hier meegelezen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Fitzgerald schreef:
05-03-2018 21:48
Bahco, ik zei het eigenlijk niet heel duidelijk maar ik bedoelde wat betreft de schoenen dat ik in de sale veel meer aanbod kon vinden in de grotere maten voor een leuke prijs. Maat 19 vind ik het aanbod klein en wat er dan is vind ik al gauw duur als ik dan een ander leuk afgeprijsd paar zie in een grotere maat. Ik vind Elefanten wel leuke schoenen! En op de zalando heb ik op het verlanglijstje twee paar van Jochie & Freaks staan.

Wat betreft het slapen.. bij ons zijn werkelijk alle fases voorbij gekomen. De eerste doorslaapnacht kwam na 8 maanden. Toen weer niet doorslapen, maar wel weer uitslapen. Toen hele periode extreem vroeg wakker. Nu niet doorslapen maar wel redelijk laat wakker (06:30) én wij hebben de luxe dat hij grotendeels zonder dat wij erheen hoeven, weer in slaapt valt.
Nu heb ik dat al nooit echt gedaan, maar druk maken om doorslapen zou ik niet doen. Sterker nog ik hecht nauwelijks waarde aan het woord doorslapen.
Maar om eerlijk te zijn ben ik nu veel meer vermoeid dan in de periode dat hij nog veel dronk in de nacht. Kwam denk ik doordat ik zelf beter sliep tijdens de bv periode.

Trouwens een vraag. Wij lopen met zoon bij de kinderarts ivm te laag gewicht. Dat begon al bij het eerste consult bij cjg na zijn geboorte. Hij is (of was dus) geen slechter eter. Maar nu wil hij niet meer zijn avondeten. Hij is dol enthousiast als we aan tafel gaan maar alles wat hij heerlijk vindt wil hij nu niet. Hij mag trouwens helemaal zelf eten. Met of zonder bestek is aan hem. Voeren uiteraard ook geprobeerd.
Wij geven er geen aandacht aan en hij krijgt niks anders. Wel gewoon zijn yoghurt. Dat zien wij er los van.
Andere ook al in deze fase beland? En zo ja wat doen Jullie?

Baal er van want begin april zou het laatste consult kunnen zijn mits goed aangekomen. Maakte me er totaal niet druk om maar nu toch wel.

Aha ja dan snap ik je beter met de schoenen. Ik heb ook in de sale gekeken maar werd toch verleid door de nieuwe collectie en frisse kleurtjes. Ik zal hieronder wat foto's posten van de schoenen die ik besteld heb :) Tot nu toe had dreumes de standaard Elefanten van de van Haren maar die hadden ze niet meer in 22 of 23 :-( Jammer want ze zaten goed. Deze had ie:
Afbeelding

Wat betreft het eten vind ik het lastig. Bij een dreumes op normaal gewicht of +1 lijn zou ik voet bij stuk houden en hetzelfde eten aan blijven bieden. Maar het klinkt als of je dreumes alles kan gebruiken wat hij binnen krijgt. Ik zou zelf gaan kijken wat hij wel wil eten met bijvoorbeeld een monkey platter. En dat vol leggen met omelet, tomaat, komkommer, avocado, banaan, crackers, gekookte broccoli, kip, worst, etc.
Deze heb ik besteld bij Zalando en ik ben heel benieuwd! :-D Als jullie kleertjes gescoord hebben dan moedig ik het aan om ook plaatjes te plakken :) Ik ben benieuwd wat jullie leuk vinden om aan te trekken bij je dreumes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik kan nog geen plaatjes plakken maar ik heb zaterdag een Adidas trainingspakje voor zoon gescoord. :proud: Staat hem onwijs schattig. :heart:
Bohemia schreef:
06-03-2018 10:19
Ik kan nog geen plaatjes plakken maar ik heb zaterdag een Adidas trainingspakje voor zoon gescoord. :proud: Staat hem onwijs schattig. :heart:
Ja adidas trainingspakken way cool!

Ik had ook Nike Air Max gekocht maar daar is hij al uitgegroeid voordat hij ze ooit een heeft gehad:-)
Afbeelding

Ik heb deze laatste gekocht via Ebay :-).

Bahco: Hoe gaat het nu 's nachts met doorlekken?
@aapje, wat een super leuk jasje!!!

@Bahcobarbie, jeetje dat zijn een hoop schoentjes! Ga je hieruit de leukste kiezen of wil je ze allemaal houden?

Wij hebben afgelopen weekend deze schoentjes gekocht: https://www.nelson.nl/shoesme-meisjes-e ... 41050.html (kan nog geen plaatjes plakken).

@Fitzgerald, bij onze dochter was dit een fase, gelukkig was die na 2 weekjes weer voorbij en eet ze nu weer alles. Onze dochter zit ook laag in de curve qua gewicht en loopt (mede) daarom nog bij de kinderarts. Gelukkig wou ze tijdens die fase wel een papfles voor het slapen. Die gaf ik dan in de stoel op haar kamer lekker rustig in het donker, en dan at ze wel... En aangezien het weer dik een uur na het eten was vond ik het wel verantwoord :D Misschien ook iets voor jullie?
Hier word ik niet vrolijk van!
Ik weet niet meer wie, maar iemand gaf hier een tijdje geleden de tip om het brood dubbel te vouwen en in reepjes te snijden. Bedankt!
Mijn dochter at geen brood, echt met geen mogelijkheid. En sinds ik het zo aanbied eet ze zonder problemen twee boterhammen met de lunch :cheer:
Echt? Dat is een leuke, die ga ik proberen!
fiona2012 schreef:
06-03-2018 14:22
Ik weet niet meer wie, maar iemand gaf hier een tijdje geleden de tip om het brood dubbel te vouwen en in reepjes te snijden. Bedankt!
Mijn dochter at geen brood, echt met geen mogelijkheid. En sinds ik het zo aanbied eet ze zonder problemen twee boterhammen met de lunch :cheer:
Wat mooi! Die van mij haalt gewoon de boterhammen uit elkaar en gaat dan de helften eten
Hier word ik niet vrolijk van!
Wat gaat het snel hier! Ik heb weer werk :-D dus lees iets minder vaak.

Dreumes had de eerste schoenen van Elefanten. Dezelfde als die van Bahco, maar dan in roze. Nu heeft ze van Scapino. Zitten prima en ook niet zo duur.

Plaatje plakken wil even niet, maar het zijn deze: https://www.scapino.nl/stapp-leren-meis ... -001933174

En een minnie mouse shirtje :flirting:

Afbeelding
Hmm, ik doe wat verkeerd met die plaatjes. Linkje dan maar weer: https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/unkn ... 0?q=Minnie
1Aapje schreef:
05-03-2018 20:35
Ik wacht al 12 maanden af :mrgreen:
Op een gegeven moment kunnen ze zelf een broodje smeren, dan kun je doorslapen :mrgreen:
Hebben jullie een tripp trapp? En zitten de oudere dreumessen daar al zonder babyset in? Dreumes klom vandaag ineens zelf omhoog en toen dacht ik dat het misschien wel tijd wordt om de babyset eraf te halen. Ik ben alleen bang dat ze, als ze op de stoel zit, de stoel van de tafel afschuift en dan naar voren kukelt.
Fitzgerald: wij zijn nu ook vermoeider dan tijdens de flesfase. Ik denk omdat we er toen middenin zaten en nu moeten we steeds wennen.
Eten gaat hier ook beter en minder in fases. Maar ik zie het meer als dat hij dan minder energie nodig heeft of tanden krijgt. Maar ik denk dat het niet te vergelijken is, zoon eet altijd heel veel.

Triptrap: hij zit nog in de babyset. Op de opvang zelfs in een tuigje omdat hij overal uit klimt. We hebben 1keer zonder babyset geprobeerd, toen schoof hij zichzelf direct naar achteren (met zijn snuit bijna op tafel).

Schoenen: ik heb zo’n zin in de zomer en dat hij dan op sandaaltjes kan lopen. :flirting:

Ik heb deze op mijn verlanglijst staan: http://www.ziengs.nl/shoesme-sneaker_blauw_14576.html
Ik ben nog op zoek naar een tweede paar, die iets neutraler zijn van kleur en bij alle kleuren passen.
Deze vind ik ook leuk. Zijn wat neutraler qua kleur. https://www.wehkamp.nl/kinderen/kinders ... 2S_757786/

Zoon gaat bijna richting maat 92, dus ik kan bijna weer aan de slag. Ik heb vorig jaar na de zomer ook al een hoop t-shirts gekocht voor aankomende zomer. Ik probeer van de duurdere merken altijd wel in sale te kopen voor het jaar er op.
Onder het mom van moeders doen het nooit goed:
Ik werkte drie dagen. Toen kreeg ik te horen waarom ik MAAR drie dagen werkte. En wat ik dan de rest van mn tijd deed?. Inmiddels werk ik vier dagen. En dan krijg je van dezelfde mensen te horen: goh das wel veel he, vier dagen. Is dat wel te doen met zo'n kleintje?

Zucht... :whip:

Sorry voor de echo post, ik ga weer even bijlezen
Wat balen dat dreumes minder goed eet Fitzgerald. Ik vind de tip van Nijntje erg goed, daar sluit ik me bij aan.

En wat een leuke kleding en schoentjes zie ik voorbij komen! Heel eerlijk gezegd heb ik nog maar weinig hoeven kopen voor dreumes :-$ . Ik kreeg veel kleertjes tweedehands en heb ook wel eens tweedehands kleertjes gekocht. Maar degene van wie ik vaak kleding doorgeschoven kreeg heeft een dochter van een half jaar ouder en die zitten nu dus in dezelfde maat. Het groeien gaat op een gegeven moment natuurlijk niet zo hard meer. Dus nu heb ik voor het eerst wat kleding nieuw gekocht. Vind vooral de Hema leuke dingen hebben.

Schoenen heb ik van shoesme (dreumes van 19 maanden heeft maat 21) maar wat zijn die dingen duur! O_O Precies dezelfde schoenen vond ik tweedehands in een maat groter dus die heb ik ook gekocht. Scheelt een hoop geld. :proud:
Oh en wij hebben inderdaad ook nog dat babyding op de tripp trap. Daar klimt ze overigens wel uit. Dus dan loopt ze tijdens het avondeten rondjes door de kamer en komt ze af en toe een hapje halen. Vast opvoedkundig niet correct maar warm eten is heilig na een lange dag werken of dreumes entertainen :$
Wat lastig dat je kind zo lastig eet. Hopelijk kun je iets met de gegeven tip.

Onze dochter zit sinds twee maanden (ze was toen 18 maanden) zonder de babybeugel op de tripptrappstoel. De rugverkleiner zit er nog wel op. Ze begon toen op de normale stoelen te klimmen. Ze blijft keurig zitten en kan er zelfstandig op en afklimmen. Een keer zat ze te stieren en is ze eraf geschoven (een maandje geleden), sindsdien blijft ze weer keurig zitten.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven