Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Neuh, bij mij werd die opstandig en we hadden geen zin in drama voor bedtijd, dus we hebben er aan toegegeven dat man hem dan maar afdroogde.

(Natuurlijk niet als die ivm een "noodgeval" een extra keer in bad moest, dan moest die het wel gewoon met mij doen)
Ahaa. Ja drama voor het slapen zou ik ook vermijden.
Haal je het windscherm van het fietsstoeltje er nu met dit weer vanaf? Of blijft het dienen als bescherming tegen wind en insecten? Vroeg het me af toen ik vanmiddag aan het fietsen was!
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 10-04-2018 15:01
0.80% gewijzigd
Ik liet t bij oudste zitten tegen insecten ja
Ik laat het ook zitten voor insecten.
Maartje2016 schreef:
10-04-2018 10:18
(Natuurlijk niet als die ivm een "noodgeval" een extra keer in bad moest, dan moest die het wel gewoon met mij doen)
Nou heeft die toch gewoon tot op dit moment 2 noodgevallen gehad vandaag :facepalm:
@zonnescherm: laten we ook zit, tegen insecten en (jaja) zon

:sun:

Edit: het is dus een windscherm, maar we laten hem wel zitten...
maartje2016 wijzigde dit bericht op 10-04-2018 16:51
Reden: Toevoeging
32.68% gewijzigd
Zoon doucht (hoe spel je dat?) gewoon met man samen. Soms speelt hij dan op de grond, vaak wil hij lekker knuffelen. Als stiefdochter er is spelen ze samen op de grond. Zitten in babyBadje vindt hij zelden leuk thuis.
Hier een bijna-dreumes van 11 maanden dus ik lees en schrijf ook even mee :-) Ze begint bij ons echt te groot te worden voor het babybad, hoewel ze het petsen in water en plonzen heel leuk vindt. Wij hebben haar van de geboorte af aan ook gedoucht en nog steeds. Nog steeds goed te doen qua gewicht en ze vindt het heel leuk. Klemt zich als een aapje aan ons vast :-) en speelt met de waterstraal. Dat rubber bad dat iemand hier postte lijkt me ook leuk en handig. Wij hebben ook geen bad.
anoniem_351388 wijzigde dit bericht op 10-04-2018 16:52
0.20% gewijzigd
Hier doucht zoon gewoon zelf. Uiteraard blijf ik wel in de badkamer en ik sop hem ook in.
Hier gaat zoon elke avond in bad. Eerst in de tummytub, toen in het babybad op standaard, toen in het babybadje op de grond en toen hij een maand of 9-10 was hebben we hem gepromoveerd naar het grote bad.

Hij vindt het heerlijk, lekker badderen. Echt even afsluiting van de dag voor hem.

Sinds hij ziek was heeft zoon even alle interesse voor lopen verloren, dus zette ik hem net weer eens achter z’n wagentje, stortte hij zich wederom woest ter aarde, met een hysterische schreeuw en dan kalmeren en als hij zag dat ik keek weer een hysterische schreeuw. Is toch erg?! Kind is 11 maanden!!
Breek me de bek niet open over badderen. Hier badderen de dames maar 1 of 2 keer in de week wegens eczeem. Tenzij vies... Dus zodra er buiten gespeeld kan worden alsnog vrijwel iedere dag.

Ze vinden het werkelijk fantastisch samen in bad. Dreumes kruipt iedere kans die ze heeft naar het bad en gaat er staan brullen. Peuter komt dan blijmoedig melden 'zusje wil in bad! Ik wil ooooohooook'. Bij nee volgt een drama in 15 delen van beide ukkies. En dat liefst nog voor het ontbijt om een uur of half 6 :yawnee: :frusty: :furious:

Maar je krijgt er zoveel voor terug :bonk:
ZonnigKleintje schreef:
10-04-2018 20:35
Breek me de bek niet open over badderen. Hier badderen de dames maar 1 of 2 keer in de week wegens eczeem. Tenzij vies... Dus zodra er buiten gespeeld kan worden alsnog vrijwel iedere dag.

Ze vinden het werkelijk fantastisch samen in bad. Dreumes kruipt iedere kans die ze heeft naar het bad en gaat er staan brullen. Peuter komt dan blijmoedig melden 'zusje wil in bad! Ik wil ooooohooook'. Bij nee volgt een drama in 15 delen van beide ukkies. En dat liefst nog voor het ontbijt om een uur of half 6 :yawnee: :frusty: :furious:

Maar je krijgt er zoveel voor terug :bonk:
:proud:

Lux, wat een karakter toont je zoontje al. Ach ja kan nog alle kanten uit he. Uiteindelijk gaat niemand de dreumes- en peuterfase gemakkelijk af. Dat maak ik mezelf maar wijs om nog een beetje het idee te hebben dat het goed komt ;-D
Man zijn dochter was schijnbaar dus wel makkelijk. Hij omschrijft het wel eens als zij was 2 wat betreft lastig op schaal van 0 tot 10. Zoon daarentegen is een 11 in zijn ogen:proud:. Ik heb meer geduld verrassend genoeg dus denk dat het nog veel erger kan.
Hoi! Wij haalden gisterochtend voor het eerst een dreumes uit bed, dus ik wil hier ook graag mee komen schrijven. Meisje is ook heul geen baby meer & dacht gisteren blijkbaar: nu ik 1 ben, moet ik me ook als een dreumes gaan gedragen en deed allerlei dingen die ze nog niet eerder had gedaan: kruipen (ze tijgert al maanden, maar is gaan zitten, staan en lopen langs dingen zonder ooit te gaan kruipen), zelf blokjes in de vormenstoof doen en ringen om de ringentoren schuiven. En blijkbaar was het allemaal erg vermoeiend gisteren, want ik zit ondertussen al een tijdje op de bank koffie te drinken terwijl dochter nog lekker slaapt. Ongekend dit, ze slaapt nooit zo lang en wordt standaard wakker als wij op staan.

Ik voorzie ook een heftige dreumes/peutertijd hier, dochter is vanaf haar geboorte al driftig als ze erg moe is of honger heeft. Die situaties voorkomen we dus gewoon en dan is ze een zonnetje en het vrolijkste meisje dat je kan wensen, maar er komen ongetwijfeld nog voldoende driftbuien straks.
1Aapje schreef:
11-04-2018 07:54
Man zijn dochter was schijnbaar dus wel makkelijk. Hij omschrijft het wel eens als zij was 2 wat betreft lastig op schaal van 0 tot 10. Zoon daarentegen is een 11 in zijn ogen:proud:. Ik heb meer geduld verrassend genoeg dus denk dat het nog veel erger kan.
Man zijn dochter is 6 jaar toch?

Volgens mij onthou je na al die jaren alleen de leuke dingen als man zijnde, dus ik zou er niet te veel waarde aan hechten, zou best wel eens een 8 geweest kunnen zijn ;-)
Maartje2016 schreef:
11-04-2018 08:07
Man zijn dochter is 6 jaar toch?

Volgens mij onthou je na al die jaren alleen de leuke dingen als man zijnde, dus ik zou er niet te veel waarde aan hechten, zou best wel eens een 8 geweest kunnen zijn ;-)
Denk ook dat je veel vergeet, maar het is gewoon ook een rustig meisje.

En ach, zoon reageert natuurlijk ook gewoon op de reactie van zijn vader wat het een wisselwerking geeft.
Over 1,5 jaar kan ik je een mening uit eigen ervaring geven :-D

(Qua verschil jongens/meisjes dan)
Hier is oudste ook nooit een lastige dreumes/peuter geweest.. En nee, dat ben ik niet vergeten ;-) nog steeds is oudste een erg rustig kind.. Ik heb denk ik in haar hele leven 4x moeten zeggen dat iets niet mocht, heeft nooit gegild, weggelopen etc..
Echter.. Haar zusje van 11mnd doet t gewoon dubbelop.. Die krijst en gilt als ze iets niet mag, laat zich vallen, huilt nep.. Dus we krijgen onze portie wel vrees ik ;-)
Hebben jullie al nagedacht over de zomervakantie? Ik ben een beetje aan het kijken wat een leuk gebied zou zijn om naar toe te gaan. We hebben vorig jaar een grote tent gekocht en toen voor het eerst met dreumes van 13 maanden gaan kamperen. We vonden het net zo fijn als verschrikkelijk. Dito voor dreumes. Maar nu kan dreumes meer en hebben we er wel zin in :)

Afbeelding
Leuk toch Bahco? Wij wilden ook gaan kamperen maar mijn vakantie valt nogal laat dit jaar dus we zijn nu aan het kijken naar 2 weken Griekenland/Sardinië/Portugal.

@Nena: gefeliciteerd!!
Vorig jaar was het gewoon een beetje wisselend van resultaat. We zaten laat in het seizoen en in onze vakantieweken bleek het ook nog overal eigenlijk wel te (gaan) regenen. In de ochtend was het gras ook nog nat dus was dreumes na een rondje kruipen zeiknat/vies. En dreumes werd steeds mobieler waardoor we de hele tijd de fietsen/bbq/dingen aan het verzetten waren uit veiligheid. De nachten waren ijskoud en dreumes bliefde gewoon een nachtfles en om 06.00 een fles. Dat was even doorbikkelen. Maar overdag was het heel leuk met naar het strand gaan en rondfietsen.

We bleken ook te veel spullen bij ons te hebben (die tent is nog al groot en dat nam ook veel ruimte in). Maar al doende leert men dus pakken we het dit jaar anders aan.

In Griekenland kan ik het eiland Kefalonia van harte aanraden. Dat is prachtig in het na-seizoen :)
Ja da’s precies waarom wij niet wilden gaan dit jaar. Eerst zou ik in augustus vakantie hebben, maar nu pas eind september, ben bang dat het dan al veel te koud en nat is voor kamperen. Zit ik niet op te wachten ;)

Ben benieuwd of het jullie nu beter gaat bevallen! Ik zat idd ook al naar Kefalonia te kijken.
Vorig jaar zijn we met baby van 6 maanden naar Zuid-Frankrijk gereden. Op zich wel fijne vakantie gehad, maar de reis viel tegen ook al deden we tussendoor een overnachting in een hotel. Baby vond het niet zo leuk zo lang in de auto en met steeds tussenstops ben je ook nog steeds weer wat tijd kwijt. We waren ook wat laat in het seizoen, hierdoor vielen de kosten wel mee maar waren marktjes en dergelijke al gestopt.

Wij gaan rond hemelvaart een weekendje weg naar een Centerparcs in België en in juni gaan we twee weken naar de Bodensee in Duitsland in een prive vakantiehuis lekker met afgesloten tuin enz. Hebben nu gekozen voor een bestemming die met 1 dag rijden te doen is.
Hier ook een dreumesje in de dop! Volgende week wordt ze 1 jaar en ze weet al best wat ze wilt :facepalm:
Op de grond liggen als ze iets niet wilt. Ze kan heerlijk eten maar als ze iets niet wilt gaat het er ook echt niet in!
Kruipen, staan, langs lopen en lopen achter d'r wagentje. Sinds van de week weet ze ook hoe ze op de trap moet klimmen :-o En kletsen kan ze als de beste in haar eigen taaltje met soms wat bekende woorden, zoals papa, mama, Mirthe en schaapje.

@Nena, gefeliciteerd! Ik ken je nog van het april topic :) wat is het hard gegaan he!

@lux, jij ook al zo'n pittig mannetje? :cheer: Ook bijna 1 dan!
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven