Dreumes topic

zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

woensdag 11 april 2018 om 20:36
Ah leuk! Vakantie!
Toen zoon 9 maanden was zijn we naar Lanzarote gegaan. Het vliegen ging heel goed, maar dit jaar zie ik het niet zitten. Zoon wil nog geen minuut op schoot zitten. We zijn toen hij 15 maanden was naar Frankrijk geweest, maar het was een heel koud jaar vorig jaar. Met een kleintje heb ik toch graag warm weer. We gaan namelijk altijd naar een stacaravan en dan zit je wel klein als het buiten te koud is.
Dit jaar ook twee vakanties. In juli gaan we weer naar een stacaravan in zuid Frankrijk. Ik heb er echt alweer zin in. Hij slaapt 1/3 van de rit, we houden een deel pauze en verder vermaakt hij zich redelijk in de auto.
De tweede vakantie weet ik nog niet wat we doen.
Zoon is trouwens nu 21 maanden. De driftbuien zijn heftiger, maar daar staat tegenover dat hij ook veel makkelijker en liever is tussendoor.
Toen zoon 9 maanden was zijn we naar Lanzarote gegaan. Het vliegen ging heel goed, maar dit jaar zie ik het niet zitten. Zoon wil nog geen minuut op schoot zitten. We zijn toen hij 15 maanden was naar Frankrijk geweest, maar het was een heel koud jaar vorig jaar. Met een kleintje heb ik toch graag warm weer. We gaan namelijk altijd naar een stacaravan en dan zit je wel klein als het buiten te koud is.
Dit jaar ook twee vakanties. In juli gaan we weer naar een stacaravan in zuid Frankrijk. Ik heb er echt alweer zin in. Hij slaapt 1/3 van de rit, we houden een deel pauze en verder vermaakt hij zich redelijk in de auto.
Zoon is trouwens nu 21 maanden. De driftbuien zijn heftiger, maar daar staat tegenover dat hij ook veel makkelijker en liever is tussendoor.

woensdag 11 april 2018 om 20:42
Wij gaan volgende week een weekje naar de Nederlandse kust. En van de zomer bedenken we last minute wat het wordt. Wel iets binnen een dag autorijden. Dat vinden we wel zo relaxed.
Dreumes heeft nu ontdekt dat als ze zich laat vallen wanneer ik haar wil meenemen en ze niet wil, dat het dan voor mij lastig is om haar mee te krijgen. Heeel irritant...
Dreumes heeft nu ontdekt dat als ze zich laat vallen wanneer ik haar wil meenemen en ze niet wil, dat het dan voor mij lastig is om haar mee te krijgen. Heeel irritant...
woensdag 11 april 2018 om 20:44
Slaapt hij dan nog zoveel in de auto joh? Of rijden jullie snachts? Wij vonden het echt een ramp haha. Mja een krijsend niet slapend kind.Tinkeltje34 schreef: ↑11-04-2018 20:36Ah leuk! Vakantie!

woensdag 11 april 2018 om 20:50
In de auto sukkelt hij ‘s ochtends vaak wel weer in slaap. En dan na de lunch nog 1,5 Uur. En met een beetje mazzel later nog een keer.
Nou ja dat hopen we dan. Zo ging het afgelopen zaterdag nog wel in ieder geval. En ik heb een tas vol speelgoed en de tablet met filmpjes. Die tablet doe ik alleen op vakantie.

woensdag 11 april 2018 om 21:42
Toen dreumes 13mnd was zijn wij naar de canarische eilanden geweest. We vonden het allebei vreselijk, terwijl ik normaal zo genoot van zulke vakanties..
Vorig jaar zijn we daarom in Nederland gebleven en dit jaar gaan we waarschijnlijk naar Frankrijk. Gewoon met de auto, in een stacaravan op een camping. Dit maal is kleinste dreumes, hij is dan 18mnd. Oudste is 3. Ben benieuwd.. Het zou al schelen als hij ergens komende maand nog besluit te gaan lopen.
Vorig jaar zijn we daarom in Nederland gebleven en dit jaar gaan we waarschijnlijk naar Frankrijk. Gewoon met de auto, in een stacaravan op een camping. Dit maal is kleinste dreumes, hij is dan 18mnd. Oudste is 3. Ben benieuwd.. Het zou al schelen als hij ergens komende maand nog besluit te gaan lopen.
donderdag 12 april 2018 om 09:54
Hallo iedereen,
even een vraag:
Mijn dreumes is een vrolijke jongen van 18 maanden die hiervoor elke nacht doorsliep.
De laatste week wordt hij meerdere keren per nacht (slaap)wakker en huilt dan.
Troosten en dan is het goed. Maar een uur later precies hetzelfde.
Wij hebben een nachtlampje op zijn kamer staan.
Overdag een vrolijk kereltje en het middagslaapje is geen probleem.
S'avonds voor het slapen gaan we wassen, tanden poetsen en een verhaaltje.
hebben jullie tips?
even een vraag:
Mijn dreumes is een vrolijke jongen van 18 maanden die hiervoor elke nacht doorsliep.
De laatste week wordt hij meerdere keren per nacht (slaap)wakker en huilt dan.
Troosten en dan is het goed. Maar een uur later precies hetzelfde.
Wij hebben een nachtlampje op zijn kamer staan.
Overdag een vrolijk kereltje en het middagslaapje is geen probleem.
S'avonds voor het slapen gaan we wassen, tanden poetsen en een verhaaltje.
hebben jullie tips?
donderdag 12 april 2018 om 10:07
Hmm lastig zoiets Goldatrike! Op deze leeftijd weet je nog niet het waarom he. Hier een zoon van 22 maanden. Bij hem hebben we een stuk van zijn ledikant eruit gehaald (ook omdat hij gevaarlijk ging doen) dacht dat we wel feest kregen s' nachts maar hij ging juist beter slapen. Geen idee of zoiets zou kunnen werken bij jullie? Bij de een werkt het en bij de andere niet.

donderdag 12 april 2018 om 12:37
Nena, ben je weer zwanger?
Dat heb ik helemaal gemist, gefeliciteerd!
Wat betreft vakanties, ik wil graag in oktober naar Cuba, maar mijn man ziet het niet zo zitten (ivm vliegen en dreumes). Hoe meer driftbuien ze heeft, hoe minder ik het ook zie zitten, dus misschien gaan we wel gewoon naar Griekenland of Cyprus o.i.d. Wij waren altijd fervente reizigers en ik vind het soms jammer/lastig dat dat nu niet meer zo makkelijk gaat.

Wat betreft vakanties, ik wil graag in oktober naar Cuba, maar mijn man ziet het niet zo zitten (ivm vliegen en dreumes). Hoe meer driftbuien ze heeft, hoe minder ik het ook zie zitten, dus misschien gaan we wel gewoon naar Griekenland of Cyprus o.i.d. Wij waren altijd fervente reizigers en ik vind het soms jammer/lastig dat dat nu niet meer zo makkelijk gaat.

donderdag 12 april 2018 om 15:12
Woohhhooo, hier liep ze voor eerst een stukje los en ook nog op video gekregen!
Nog maar even wachten met schoentjes totdat ze ook daadwerkelijk meest van de tijd loopt.
Wij houden ook van reizen en dat is ook iets wat wij meenemen in de keus om wel of niet voor meerdere kinderen te gaan. Mijn zwager heeft vier kinderen dan zijn vakanties incl vliegen geen leuke grapjes meer
Nog maar even wachten met schoentjes totdat ze ook daadwerkelijk meest van de tijd loopt.
Wij houden ook van reizen en dat is ook iets wat wij meenemen in de keus om wel of niet voor meerdere kinderen te gaan. Mijn zwager heeft vier kinderen dan zijn vakanties incl vliegen geen leuke grapjes meer
donderdag 12 april 2018 om 16:18
Bumba en Woezel zijn zijn bed vriendenBahcoBarbie schreef: ↑12-04-2018 12:13Heeft ie al een lekkere knuffel als vriendje in bed? Hier heeft dreumes zijn eigen vriendje uitgekozen in een winkel![]()

Het zal vast een fase zijn. Maar wel heel vermoeiend nu.
wij zijn ook wel heel erg verwend met zijn normale slaapritme..
donderdag 12 april 2018 om 16:26
Dat kunnen wij nog eens proberen.snowgirl1 schreef: ↑12-04-2018 10:07Hmm lastig zoiets Goldatrike! Op deze leeftijd weet je nog niet het waarom he. Hier een zoon van 22 maanden. Bij hem hebben we een stuk van zijn ledikant eruit gehaald (ook omdat hij gevaarlijk ging doen) dacht dat we wel feest kregen s' nachts maar hij ging juist beter slapen. Geen idee of zoiets zou kunnen werken bij jullie? Bij de een werkt het en bij de andere niet.

donderdag 12 april 2018 om 19:19
donderdag 12 april 2018 om 20:12