Dreumes topic

zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

zaterdag 7 april 2018 om 15:57
@zonnehoedjes:
https://www.uv-fashions.nl/snapper-rock ... nderen-wit
Deze. Ik had eerder gezegd met een touwtje onder zijn nek, maar omdat Puk toen in de fase zat dat die alles losmaakte leek dit me wel ideaal. Leek, want ik heb hem nooit strak genoeg gekregen dat die bleef zitten, misschien hebben we bij Pukkelientje meer succes.
Voor haar hebben we trouwens zoiets, maar dan met een ander motiefje:
https://dragenenzo.nl/shop/sale/maxomor ... je-cherry/
Natuurlijk ook nog "normale" petten voor Puk
https://www.uv-fashions.nl/snapper-rock ... nderen-wit
Deze. Ik had eerder gezegd met een touwtje onder zijn nek, maar omdat Puk toen in de fase zat dat die alles losmaakte leek dit me wel ideaal. Leek, want ik heb hem nooit strak genoeg gekregen dat die bleef zitten, misschien hebben we bij Pukkelientje meer succes.
Voor haar hebben we trouwens zoiets, maar dan met een ander motiefje:
https://dragenenzo.nl/shop/sale/maxomor ... je-cherry/
Natuurlijk ook nog "normale" petten voor Puk

zaterdag 7 april 2018 om 19:55
Heerlijk vandaag. Hij heeft lekker buitengespeeld vandaag. Eigenlijk ben ik niet zo veel buiten met hem normaal gesproken. Hier geen zonnehoedjes: zoon wil niks op zijn hoofd, ook geen muts in de winter.
Nijntje: zoon heeft helemaal niet gekrabt. Op zijn borst zat de eerste en grootste. Daar zit nu een soort kuiltje. Op zijn gezicht zitten nog een paar donkere vlekjes. Van een paar vraag ik me af of ze weg gaan.
Nijntje: zoon heeft helemaal niet gekrabt. Op zijn borst zat de eerste en grootste. Daar zit nu een soort kuiltje. Op zijn gezicht zitten nog een paar donkere vlekjes. Van een paar vraag ik me af of ze weg gaan.

zaterdag 7 april 2018 om 20:36
Wij hebben zoiets maar dan met ander motiefje. Is iets langer aan de achterkant dat het nekje beschermd is.
https://www.hoedshop.nl/Kinder-Hoed-met ... aximo.html
Hier heeft ze nog geen waterpokken gehad. Misschien ook omdat we een gastouder hebben en ze dus minder in aanraking komt met veel kinderen. Zelf dit jaar nog wel de vaccinatie tegen waterpokken gehad.
https://www.hoedshop.nl/Kinder-Hoed-met ... aximo.html
Hier heeft ze nog geen waterpokken gehad. Misschien ook omdat we een gastouder hebben en ze dus minder in aanraking komt met veel kinderen. Zelf dit jaar nog wel de vaccinatie tegen waterpokken gehad.

zaterdag 7 april 2018 om 20:41
Wij hebben deze vorige zomer gehaald, maar 1x opgehad. Wilde ze niet.
https://www.uv-fashions.nl/wallaroo-hoe ... e-starfish
https://www.uv-fashions.nl/wallaroo-hoe ... e-starfish
zondag 8 april 2018 om 17:01
Wat betreft zonnehoedjes hadden wij hier vorig jaar gewoon een petje. Dat ging wel oké. Moet nu weer even op zoek naar iets nieuws. Denk alleen niet dat hij het op zijn hoofd laat zitten.
Hebben jullie nog een zonnebrand tip? Ik vind het vaak plakkerig spul. Geeft ook overal op af en met een vies smaakje. Logisch want het is niet de bedoeling dat je het op eet. Maar zoon steekt bij het insmeren of schoonmaken van zijn gezicht direct zijn tong naar buiten. En draait alle kanten op omdat hij het zo leuk vind.
Wat vervelend dat er een aantal kindjes ziek zijn. Beterschap!
Ons zoontje is dit weekend echt een klein monstertje. Veel gillen, en dan met name NEE, overal mee gooien, driftbuien over de grond heen. Bleh ben er echt even klaar mee voor dit weekend. Jammer keken uit naar leuke dingen doen met dit weer, maar het was allemaal geen succes.
Hebben zelfs de oppas maar gecanceld omdat we te moe waren om een avondje op stap te gaan
Lijkt af en toe net alsof wij niet aan opvoeden doen. Moest even klagen hoor
Hebben jullie nog een zonnebrand tip? Ik vind het vaak plakkerig spul. Geeft ook overal op af en met een vies smaakje. Logisch want het is niet de bedoeling dat je het op eet. Maar zoon steekt bij het insmeren of schoonmaken van zijn gezicht direct zijn tong naar buiten. En draait alle kanten op omdat hij het zo leuk vind.
Wat vervelend dat er een aantal kindjes ziek zijn. Beterschap!
Ons zoontje is dit weekend echt een klein monstertje. Veel gillen, en dan met name NEE, overal mee gooien, driftbuien over de grond heen. Bleh ben er echt even klaar mee voor dit weekend. Jammer keken uit naar leuke dingen doen met dit weer, maar het was allemaal geen succes.
Hebben zelfs de oppas maar gecanceld omdat we te moe waren om een avondje op stap te gaan
Lijkt af en toe net alsof wij niet aan opvoeden doen. Moest even klagen hoor

maandag 9 april 2018 om 07:14
Je houdt het niet voor mogelijk dat zo'n klein mensje je te tot wanhoop kan drijven.
Wat werkt bij jullie het beste? Als de hele dag in teken staat van driftig gedrag proberen wij het maar af te wisselen als we samen zijn. Maar ik vind die dagen soms best ongezellig.
maandag 9 april 2018 om 07:22

maandag 9 april 2018 om 08:44
Hier ook een driftkikkertje, vaak negeer ik dat gedrag gewoon en ga spelen. Dan vind hij het toch ongezellig geloof ik, dat ik aan het spelen ben en hij drama aan het maken is, en komt dan toch lief mee spelen.
Toch is slapen het beste tegen die driftbuien. Bij weinig slapen, is hij veel sneller zo.
Hij was zaterdag laat naar bed gegaan (door een verjaardag) en ging toen moeilijk slapen, en zondag weer vroeg wakker en een heel kort middagdutje....
Ik heb hem gefopt, een uur vroeger eten en uiteindelijk zelfs 1,5u vroeger naar bed gegaan en hij heeft zelfs langer geslapen vanmorgen dan anders. En nu een oppervrolijk mannetje!
Dit moet ik vaker doen als hij zo moe is. (Al zal je dan zien dat hij er niet in gaat trappen haha)
Toch is slapen het beste tegen die driftbuien. Bij weinig slapen, is hij veel sneller zo.
Hij was zaterdag laat naar bed gegaan (door een verjaardag) en ging toen moeilijk slapen, en zondag weer vroeg wakker en een heel kort middagdutje....
Ik heb hem gefopt, een uur vroeger eten en uiteindelijk zelfs 1,5u vroeger naar bed gegaan en hij heeft zelfs langer geslapen vanmorgen dan anders. En nu een oppervrolijk mannetje!
Dit moet ik vaker doen als hij zo moe is. (Al zal je dan zien dat hij er niet in gaat trappen haha)

maandag 9 april 2018 om 09:24
Hier ook erg driftig bij te weinig slaap en krijg hem er nauwelijks in ergens anders dan in zijn bed, dus moet daar echt mee oppassen. Hij slaapt van 10-1130 en 1430-16 ongeveer dus dat is best onhandig af en toe. Vanochtend heeft hij geslapen tot 7 en toen na de borst nog tot 8
En hij was alleen om half 2 even wakker omdat hij z’n speentje kwijt was. Vanmorgen een enorm bord pap op dus denk dat we eindelijk over die stomme 6de ziekte heen zijn. Hij was er goed beroerd van
Hij is nu enorm gefrustreerd omdat hij zijn ring niet om zijn ringentoren krijgt

En hij was alleen om half 2 even wakker omdat hij z’n speentje kwijt was. Vanmorgen een enorm bord pap op dus denk dat we eindelijk over die stomme 6de ziekte heen zijn. Hij was er goed beroerd van

Hij is nu enorm gefrustreerd omdat hij zijn ring niet om zijn ringentoren krijgt

maandag 9 april 2018 om 09:32
Spelen jullie trouwens veel met je dreumes? Die van mij heeft een speelkast waar hij overal zelf bij kan en ik bouw wel een paar keer per dag een toren met hem of boekje lezen of even een paar minuutjes meedoen maar het is hier zo dat hij een uur lekker aanrommelt en ik koffiedrink en een beetje forum enzo. Soms vraag ik me af of ik meer met hem zou moeten spelen.
We gaan wel ook fietsen en wandelen en naar de kinderboerderij en de bieb en zwemmen enzo, dus we doen echt wel dingen samen. Maar spelen doet hij eigenlijk grotendeels alleen.
We gaan wel ook fietsen en wandelen en naar de kinderboerderij en de bieb en zwemmen enzo, dus we doen echt wel dingen samen. Maar spelen doet hij eigenlijk grotendeels alleen.

maandag 9 april 2018 om 09:42
@Lux, als hij het niet leuk zou vinden zo zal hij dat ook wel laten merken toch? Wij spelen best veel samen, toen haar eczeem nog erger was konden we haar helemaal niet een paar minuten alleen laten spelen omdat ze zich dan open krapte. Nu het wat beter gaat laat ik haar soms wel alleen spelen, vooral met haar keukentje gaat dat goed. Als ze er klaar mee is zoekt ze man of mij vanzelf op en als ze begint te krabben probeer ik haar weer af te leiden.
Denk dat ze max 15min echt alleen speelt, gelukkig nog geen echte driftbuien hier, hopelijk blijft dat nog even zo....
Denk dat ze max 15min echt alleen speelt, gelukkig nog geen echte driftbuien hier, hopelijk blijft dat nog even zo....

maandag 9 april 2018 om 09:52

Dreumes sliep eerst nog in de ochtend 2-3 uur en in de middag 1,5 uur. Maar hij wilde in de middag minder graag gaan slapen en was dan wat minder van humeur.
Toen heb ik het donderdag uitgeprobeerd met 1 slaapje en hebben we vrijdag op de opvang gemeld dat hij alleen na de lunch nog sliep. Dat hebben we dit weekend volgehouden en nu slaapt hij 3 uur na de lunch en gaat na het avondeten wat later naar bed

maandag 9 april 2018 om 10:03
Pure luxe lux, vooral van genietenlux. schreef: ↑09-04-2018 09:32Spelen jullie trouwens veel met je dreumes? Die van mij heeft een speelkast waar hij overal zelf bij kan en ik bouw wel een paar keer per dag een toren met hem of boekje lezen of even een paar minuutjes meedoen maar het is hier zo dat hij een uur lekker aanrommelt en ik koffiedrink en een beetje forum enzo. Soms vraag ik me af of ik meer met hem zou moeten spelen.

Hier ook max 15 minuten en daar ben ik al heel blij mee. Alleen in de zandbak red ze het langer, dus blij dat het weer weer een stuk beter is.

maandag 9 april 2018 om 10:04
Spelen: Hier sjouwt dreumes de hele dag rond met speelgoed en vermaakt zichzelf. We wonen heel klein maar hij weet zich toch te vermaken met wat we hebben. Soms bouw ik mee met de Duplo of zet ik wat met Smartmax in elkaar. Of ik laat eens zien dat je met een touwtje een nijlpaard aan het poppenhuis kan vastbinden. Als ik iets op het aanrecht doe dan doet hij mee op een trapje en we laden de wasmachine samen uit. Verder rent hij achter de katten aan om ze aan te raken
Verder gaan we naar een grote speeltuin in de buurt, bieb, gym en kinderboerderij.

Verder gaan we naar een grote speeltuin in de buurt, bieb, gym en kinderboerderij.
maandag 9 april 2018 om 10:21
Hier net zo hoor lux.. Maar ga er maar vanuit dat ze zich laten horen als ze het niet leuk vinden 
Hier net de eerste krijspartij in de supermarkt. Ze wilde uit het zitje van de boodschappenkar klimmen, toen ik haar terug duwde zette ze het op een gillen..en hield dat best 3 gangpaden vol.. Laag frustratiedrempeltje

Hier net de eerste krijspartij in de supermarkt. Ze wilde uit het zitje van de boodschappenkar klimmen, toen ik haar terug duwde zette ze het op een gillen..en hield dat best 3 gangpaden vol.. Laag frustratiedrempeltje

maandag 9 april 2018 om 11:11
Ik had hier de tip gelezen om de veters aan elkaar te knopen als je dreumes uit het wagentje wil klimmen
Hier blijft dreumes als een soort flabbergasted zombie in het wagentje zitten. Hij vindt het machtig mooi om rond te kijken en dan krijgt ie er ook nog eens een banaan bij: beste dag ooit
En als hij dan ook nog eens de rol vuilniszakken mag vasthouden heeft ie het er in de auto terug nog over

Hier blijft dreumes als een soort flabbergasted zombie in het wagentje zitten. Hij vindt het machtig mooi om rond te kijken en dan krijgt ie er ook nog eens een banaan bij: beste dag ooit

anoniem_350958 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 11:40
0.12% gewijzigd

maandag 9 april 2018 om 11:26
Die driftbuien zijn heel herkenbaar. Mijn dochter loopt en rent inmiddels los, en wil niets anders meer. Niet meer in de kinderwagen, niet meer in de buggy en al helemaal niet in een winkelwagentje. Als ze mijn hand vasthoudt (want anders rent ze alle kanten op) mag lopen, maar dat wil ze natuurlijk niet.
Fijn dat jullie nu op 1 slaapje zitten BahcoBarbie! Ook fijn dat hij dan zo lang slaapt. Hier slaapt ze niet langer dan 1,5 uur, soms zelfs maar 45 minuten. Ik leg haar rond 11 - 12 op bed en dan lunchen we daarna.
Lux, ik speel ook niet veel met haar hoor, ze kan zich redelijk goed vermaken. Gewoon van genieten en als hij aandacht wil zal hij wel naar je toe komen toch?
Fijn dat jullie nu op 1 slaapje zitten BahcoBarbie! Ook fijn dat hij dan zo lang slaapt. Hier slaapt ze niet langer dan 1,5 uur, soms zelfs maar 45 minuten. Ik leg haar rond 11 - 12 op bed en dan lunchen we daarna.
Lux, ik speel ook niet veel met haar hoor, ze kan zich redelijk goed vermaken. Gewoon van genieten en als hij aandacht wil zal hij wel naar je toe komen toch?

maandag 9 april 2018 om 13:40
Naar buiten gaan. En als hij staat te gillen kijk ik hem gewoon aan zonder iets te zeggen. Dan is snel de lol eraf. Man wordt dan boos, wat natuurlijk 'leuk' is.Fitzgerald schreef: ↑09-04-2018 07:14Je houdt het niet voor mogelijk dat zo'n klein mensje je te tot wanhoop kan drijven.
Wat werkt bij jullie het beste? Als de hele dag in teken staat van driftig gedrag proberen wij het maar af te wisselen als we samen zijn. Maar ik vind die dagen soms best ongezellig.
maandag 9 april 2018 om 13:55