Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Maartje2016 schreef:
21-04-2018 10:47
Onze buurvrouw knipt Puk, we zetten hem altijd in een kinderstoel van ikea met blad.
We hebben ondertussen geleerd dat die zijn hoofd draait naar degene die praat, dus we kunnen daar rekening mee houden. Als hij echt niet stil wil zitten laten we haar zoontje (kleuterleeftijd) gek doen zodat Puk kijkt in de richting dat wij willen.
Ja precies met afleiding enzo. Aangezien zoon momenteel al een driftbui krijgt als je hem per ongeluk zijn water aanbiedt terwijl hij toch dúídelijk nog een hap pap wou geloof ik het wel. In bad knip ik snel even de haren uit z’n ogen zo af en toe en verder gaat hij pas als hij een mat krijgt (dat is nog niet).
Alle reacties Link kopieren
fiona2012 schreef:
21-04-2018 10:55
Ik breng mijn dochter voorlopig niet naar de kapper, maar laat het lekker groeien. Ze heeft stijl haar en al sinds de geboorte veel haar gehad. Het begint nu lekker lang te worden, maar ze wil absoluut geen staartje in. Ze heeft dus altijd haar in haar ogen, tot grote ergernis van haar oma's :proud: Ik heb iedereen streng verboden om haar haar te (laten) knippen, ik wil geen pony bij haar :nope:
Oh zo ontzettend herkenbaar! Heb hier ook heel duidelijk gemaakt dat er geen schaar in gaat. Het moet groeien en door het af te knippen is het niet zo dat het altijd uit de wereld is dit probleem. Dan nu maar even 'last' van het haar dan zijn we er over een poosje van af. Soms ga ik de worstel even aan, dan zit er een staartje in. Een beschaafde naar beneden, geen palmboom/antenne....hoewel dat enorm schattig gevonden wordt, vind ik ze ergens vreselijk :facepalm:
Hahaha een palmboom/antenne... ik vind dat ook geen gezicht!
(sorry voor wie dat wel snoezig vindt!)

Mijn oudste had ook al jong een flinke bos haar en ik deed er wat clipjes in tot ze een normaal staartje in kon.

Mijn dreumes had tot voor kort een bloempotkapseltje, heel suf, maar we hadden gewoon geen tijd voor de kapper. Oma heeft ‘m laatst meegenomen naar de kapper en nu heeft hij een lekker koppie in model (met een beetje gel). Veel stoerder.
Oh ik vind bloempotkapseltjes juist wel schattig. Hou niet zo van gel bij jongens (of meisjes). Van welke leeftijd dan ook.

Ik vind dit bijvoorbeeld echt heel schattig :flirting:

Afbeelding

Afbeelding

Zoon heeft het nu zoiets: Afbeelding

Maar dan ietsje korter en wilder. Maar met van die heerlijke krulletjes aan de zijkant :love:
Mijn zoon heeft, als ik het niet laat knippen, haar als op die tweede foto lux. Maar zelfs ik als moeder zie dat hij daarmee gewoon lelijk wordt :rrr: Zijn gezicht past totaal niet bij zo’n kapsel. Dus zijn wij toch gedoemd tot een stekel/kuif kapsel en gel. Daar worden beide zoons juist heel vlot van qua uiterlijk.
Ik vind palmboom staartje juist super schattig! Dochter heeft het dan ook altijd. :heart:
We zijn nog niet bij de kapper geweest. Gaan we binnenkort wel doen.
Hoera! Eindelijk een keer tanden gepoetst zonder drama :biggrin:

Bedankt voor alle tips die we lang geleden van jullie hebben gekregen!

:yes:
Zoon heeft nog amper haar. En het haar wat hij heeft zet ik in een hanekam met een beetje haarlotion.

Die kapsels die lux post vind ik alles behalve mooi. :$ Vind het zo truttig bij jongens, dat langere haar.

Ik houd ook van de palmboomstaartjes! :heart: Zo snoezig.
Zoon heeft zoals onderste foto van Lux alleen dan met meer krullen aan de zijkant en achter. Maar kapper gisteren ging niet door dus hij moet nog. De lok moet wat meer in model en minder in zijn ogen. Ik vind het trouwens geen bloempotkapsels. Dit vind ik een bloempotkapsel:

https://scontent-ort2-1.cdninstagram.co ... 6016_n.jpg

Ik hou ook niet van palmboomstaartjes en nog minder van haarbanden bij baby's die daar niet genoeg haar voor hebben :wtf: . Ik vind bij jonge meisjes een bob tot schouderhoogte altijd zo mooi.
Een staart beneden lukt nog niet zo goed, omdat niet al het haar lang genoeg is daarvoor. Dus dan heeft ze alsnog haar in haar ogen. Hier dus wel af en toe een palmboomstaartje, maar meer uit noodzaak. Ik doe het nu vaak naar de zijkant, dat vind ik wat leuker staan.
Helaas trekt mijn dochter het elastiekje er 9 van de 10 keer direct uit. Vandaag heeft ze wel de hele dag zonder problemen een haarband in gehad. Die vind ik altijd heel truttig, maar daardoor blijft het wel uit haar gezicht. Het was wel een zwarte haarband, ik heb de stoerste uitgezocht :proud:
fiona2012 schreef:
21-04-2018 21:34
Een staart beneden lukt nog niet zo goed, omdat niet al het haar lang genoeg is daarvoor. Dus dan heeft ze alsnog haar in haar ogen. Hier dus wel af en toe een palmboomstaartje, maar meer uit noodzaak. Ik doe het nu vaak naar de zijkant, dat vind ik wat leuker staan.
Helaas trekt mijn dochter het elastiekje er 9 van de 10 keer direct uit. Vandaag heeft ze wel de hele dag zonder problemen een haarband in gehad. Die vind ik altijd heel truttig, maar daardoor blijft het wel uit haar gezicht. Het was wel een zwarte haarband, ik heb de stoerste uitgezocht :proud:
Ik heb van die inieminie rubberen elastiekjes die ze ook wel gebruiken voor vlechtjes.

https://www.kruidvat.nl/zenner-etui-rub ... /p/3899876

Die krijgt ze zelf niet uit en blijven beter zitten met haar gladde haar. Enige nadeel is dat mijn eigen vingers bijna afsterven bij het in doen omdat ze zo klein zijn. :rolling:
Wij gaan weer een poging doen tot het knippen van het haar van onze zoon hsha. Stijl blond haar en lastig in een leuk modelletje te krijgen. Tips toevallig?

En wat voor zomerschoenen hebben jullie? Wij hebben nog niets eigenlijk, en we willen ook niet zo'n sandaalschoen. Maar daar komt het toch een beetje op uit geloof ik..
Ik heb net een paar teva hurriccane 2 voor dreumes besteld. Ben benieuwd is toch heel anders dan de babyslofjes die ze tot nu toe heeft gedragen.

@sneeuwball Wat zoek je dan? Luchtige dichte schoenen ofzo? Converse all stars voor kids? Ipanema heeft ook soort teenslipper achtige dingen maar wel met een bandje bij de hak. Of kipling beetje birkenstok achtig maar ook met een bandje langs de hak.
Maartje: Ow wat fijn dat tandenpoetsen. Wij hebben meer dan een jaar brullen gehad, en 3 weken geleden was het ineens over.

Haar: ik houd ook niet zo van lang haar bij jongetjes. Lekker een kort koppie, achterop wat opgeschoren en wat wax er in.
Ik had voor dreumes een paar nep Birkenstocks van Next maar het beviel mij niet hoeveel steun die dingen gaven. Nu heeft hij Red Rag sandalen van stijver leer en meer model. Hij loopt er gelijk beter op.

Afbeelding

Voor zijn haar heeft ie nu lang bovenop en opgeschoren aan de zij/achterkant. Het lijkt hem goed te staan want hij krijgt er een partij aandacht mee :-$ Gister waren we in een schoenenzaak, loopt er een kindje het magazijn in. Nou de ouders werden er toch boos op gewezen dat dat echt niet kon. Dreumes doet 5 min later hetzelfde.. hoor ik gegiegel en kirrende geluiden uit dat magazijn “oh wat ben jij een knapperd” “ben jij een beetje stout? Agh lieffie wat een mooie ogen heb jij hoor. Wil je hier komen werken?” :facepalm: Komt ie dat magazijn uit met twee lachende dames..

Zoiets heeft ie:

Afbeelding
Oh en onze dreumes heeft vannacht zonder slaapzak geslapen voor het eerst. Hij lag maar te jengelen en zeuren dat wij het ook niet meer wisten. Dus hebben we hem zonder slaapzak maar met laken en deken teruggelegd en het was prima. Hij sliep zo in. Dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat ie zou gaan rellen :lol:
Ah leuk Bahco. Niet leuk voor die andere ouders. :|

We gingen gisteren fietsen en hij zwaaide naar iedereen. En er werd terug gezwaaid. :heart:
Tinkeltje34 schreef:
22-04-2018 00:27
Maartje: Ow wat fijn dat tandenpoetsen. Wij hebben meer dan een jaar brullen gehad, en 3 weken geleden was het ineens over.
Hier ook ruim een jaar :facepalm:

Hij kreeg zijn eerste tanden met 5,5mnd en is nu 20mnd, dus we waren ook wel een beetje toe aan poetsen zonder drama.

:high5:
Even n vraagje hoor..
Sinds de geboorte van oudste heb ik pms, na de geboorte van jongste is dat echt nog vele malen erger geworden. Ik heb de mirenaspiraal maar word gewoon 'keurig' elke maand ongesteld. Dat an sich vind ik nog niet eens zo erg want het is een lichte bloeding maar ik heb dus ook elke maand pms. En dusdanig heftig dat mijn relatie bijv er ook onder lijdt. Dit wil ik niet meer. Wat gebruiken jullie aan anticonceptie? Heb ik t goed gedacht dat als je bijv de pil doorslikt, je niet meer ongesteld word en dús geen pms meer hebt?
Als anticonceptie hoef ik t niet te gebruiken overigens, man is gesteriliseerd, maar ik wil gewoon echt die pms niet meer.
(natuurlijk ga ik ook n afspraak maken bij de huisarts maar ben benieuwd naar andere ervaringen)
Lavendel_12 schreef:
21-04-2018 23:03
Ik heb net een paar teva hurriccane 2 voor dreumes besteld. Ben benieuwd is toch heel anders dan de babyslofjes die ze tot nu toe heeft gedragen.

@sneeuwball Wat zoek je dan? Luchtige dichte schoenen ofzo? Converse all stars voor kids? Ipanema heeft ook soort teenslipper achtige dingen maar wel met een bandje bij de hak. Of kipling beetje birkenstok achtig maar ook met een bandje langs de hak.
Die teenslippers met bandje achter heb ik bij mijn dreumes geprobeerd maar ik vond het geen succes. Ze gingen moeilijk aan doordat hij niet snapte dat hij zijn tenen moest spreiden en eenmaal aan vond ik dat ze te weinig steun gaven, hij ging met zijn voet steeds over de slipper heen aan de zijkant zeg maar. Misschien dat het bij andere kindjes beter gaat maar ik zou ze zeker niet kopen zonder goed te passen!
Wat n enige schoentjes, BahcoBarbie!
Leuke schoenen Bahco. Man en ik vinden sandalen allebei vreselijk, maar met deze zou ik wel kunnen leven.
Ik koop ook gewoon sandalen. Het is misschien niet echt mooi maar comfort gaat toch voor wat mij betreft.
Tinkeltje34 schreef:
22-04-2018 07:24
Ah leuk Bahco. Niet leuk voor die andere ouders. :|

We gingen gisteren fietsen en hij zwaaide naar iedereen. En er werd terug gezwaaid. :heart:

Nee wij vonden het ook niet netjes van het personeel. Uiteindelijk hebben we de sandalen elders gekocht. Dit soort producten zijn overal hetzelfde en daarom betaal ik eigenlijk alleen voor de service. Ik vond ook dat we lang moesten wachten op hulp. Bij de andere winkel werden we gelijk geholpen, trok de winkeldame de sandalen bij dreumes aan en kreeg hij een ballon zodat dreumes wel wilde lopen.
Obelix: heb je al eens zonder geprobeerd? Ik kan heel slecht tegen hormonen sinds mijn zwangerschap. Ik ben destijds met de pil begonnen, maar ik werd daar heel depressief van. We gebruiken nu condooms.
Toen ik de mirena gebruikte (voor mijn zwangerschap) had ik zonder de menstruatie ook nog steeds last van PMS. Ik ben bang dat dat ook zo werkt met de pil doorslikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven