Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
23-04-2018 23:08
@LLL/VBN-fb groepen: omg ik vind die groepen echt het ergste dat er is. En dan opeens krijg je zo’n oproep om allemaal samen te gaan voeden in een of ander park want ‘# normalize breastfeeding’ of zo’n verschríkkelijke brelfie/melfie post. Koekkoek :P
:rofl: Ik ben echt gillend weggerend uit die groepen. Ik vond bv al best pittig en dit soort geitenwollen sokgroepen deden mijn motivatie tot diep onder het nulpunt zakken ipv nieuwe energie voor de bv te vinden...

Wij doen ca. 3 keer per week bad. Vaak zat. Anders krijgt ze alleen maar een heel droge huid.
Agh ik schrik echt een beetje van sommige verhalen. Jeetje wat kunnen moeders (ouders) hard voor elkaar zijn. Ik zie het ook zeker gebeuren met name online. Het lijkt wel alsof daar veel meer gedurfd wordt. Ik vind het echt schandalig dat dit gebeurt.. je zou toch denken dat iedere moeder in bepaalde mate zich kwetsbaarder dan ooit voelt en niks anders dan wat lieve, geruststellende woorden zou willen horen?
Herken de onzekerheden ook heel goed.

Dank trouwens voor de posts over de ingrediënten in verzorgingsmiddelen.
Zoon gaat ook maar 2 of 3 keer per week in bad en gebruiken niet altijd producten. Soms alleen water. Dus al met al komt hij er niet veel mee in aanraking.
nymphaion schreef:
24-04-2018 08:13
:rofl: Ik ben echt gillend weggerend uit die groepen. Ik vond bv al best pittig en dit soort geitenwollen sokgroepen deden mijn motivatie tot diep onder het nulpunt zakken ipv nieuwe energie voor de bv te vinden...

Wij doen ca. 3 keer per week bad. Vaak zat. Anders krijgt ze alleen maar een heel droge huid.
Haha echt hè, ik stopte bijna uit opstandigheid met de bv door die groepen :P
Ik ben gillend weggerend bij een wollen kinderkleren FB groep. Daar wilde een moeder haar kleren niet verkopen aan een andere moeder die wegwerpluiers gebruikte. Die had wel het bieden gewonnen. Het beheer van de groep gaf de verkoopster gelijk :-|

En een moeder die weigerde een warmtewikkel (tegen krampjes) te breien voor een moeder die flesvoeding gaf. Want je kan wel een wikkel omdoen bij een baby met krampjes maar de fout zat hem in de soort voeding en de breier wilde niet meewerken aan verkeerde voeding. En ik vind breien niet heel leuk om te doen maar toen heb ik die wikkel maar gebreid.

Ik heb er niet lang gezeten ;-)
Nijntje* schreef:
23-04-2018 22:51

Ik vind de zomerbadjes nog lastiger. Dat ze hele dagen in en uit dat badje gaan en dus elke keer opdrogen zonder creme op het eczeem. Met name zijn benen zien er dan vreselijk uit, maar verbieden doe ik het niet.
Geen idee of het werkt. Maar je hebt van die uv shirts voor in het water met in ieder geval lange mouwen. Zou het iets helpen als je kind insmeert met crème en dan zo'n shirt aandoet zodat de crème in zekere zin blijft zitten? Geen idee of je ze ook in lange broek hebt.
Maartje2016 schreef:
23-04-2018 20:21
Eigenlijk alleen maar lezen, is een beetje het probleem bij bijna elke taal. Maar hoezo spreek jij dan deens? Ze hebben in DK niet eens vitamine zon ;-)

(En waarom zat die deen opeens op een NL-talig forum?)
:sherlock:

Talen zijn niet moeilijk voor mij als het schrift hetzelfde is en niet cyrillisch oid :)

Ik denk trouwens dat het een spammer is die eerst Posts opbouwd en dan later reclame gaat spammen.
O ik vind dat zo verschrikkelijk van die moeders die andere moeders gaan afkraken. Iedereen doet het op zijn eigen manier en weer hoe zijn/haar kind is.

Hier gaat hij in bad/onder de douche als ik denk dat het nodig is. En soms vraagt hij erom. Dan doe ik hem ook weleens in bad met enkel water.
Vind de sfeer hier echt fijn! En dat soort groepen vind ik dubbel (ben wel lid geweest, 15 maanden bv gegeven). Ik kende irl niemand die zo lang voedde dus ik vond het fijn dat het daar wel normaal was, en dat ik tips kon krijgen enzo. Maar ik ben vrij makkelijk in voorbij de oordelen scrollen. Zelfde met laten huilen. Liever niet, maar niet slapen is denk ik echt nog schadelijker. Dus geprobeerd het zoveel mogelijk te beperken, maar dat is niet helemaal gelukt.

Hier heerst trouwens flink waterpokken op het kdv. 19 maanden is toch een prima leeftijd om dat te krijgen qua niet te ziek worden en wel immuniteit opbouwen? Man en ik zijn ook veel vrij komende drie weken, dus hoop ergens dat ze het krijgt :D Zijn we daar ook maar weer vanaf voor de baby komt. #loedermoeder
BahcoBarbie schreef:
24-04-2018 08:37
Ik ben gillend weggerend bij een wollen kinderkleren FB groep. Daar wilde een moeder haar kleren niet verkopen aan een andere moeder die wegwerpluiers gebruikte. Die had wel het bieden gewonnen. Het beheer van de groep gaf de verkoopster gelijk :-|

En een moeder die weigerde een warmtewikkel (tegen krampjes) te breien voor een moeder die flesvoeding gaf. Want je kan wel een wikkel omdoen bij een baby met krampjes maar de fout zat hem in de soort voeding en de breier wilde niet meewerken aan verkeerde voeding. En ik vind breien niet heel leuk om te doen maar toen heb ik die wikkel maar gebreid.

Ik heb er niet lang gezeten ;-)
:woa: oh vreselijk!

Ik heb dus altijd zo’n medelijden met de kerels die met zo’n vrouw getrouwd zijn :$ ik denk dan bij mezelf: iemand die zo zuur is kan je toch nooit goeie seks mee hebben :$ :$ :$
Ik heb niks tegen laten huilen als dát de methode is die wél werkt. Hier werkte het niet maar dat zegt niks over andere kindjes :)
lux. schreef:
24-04-2018 09:03
:woa: oh vreselijk!

Ik heb dus altijd zo’n medelijden met de kerels die met zo’n vrouw getrouwd zijn :$ ik denk dan bij mezelf: iemand die zo zuur is kan je toch nooit goeie seks mee hebben :$ :$ :$

Ik denk juist dat zo’n vent blijft door de geweldige seks.. van die uren lange tantra achtige sessies :lol:
Ik heb dus irl zo'n vriendin die voor jou (be)oordeelt wat je wel en niet kan eten als je gaat lunchen en zwanger bent, welke spullen helemaal ge-wel-dig zijn voor kindjes om mee te spelen en die je zonder blikken of blozen weet te vertellen welke producten je kind wel of niet zou mogen hebben omdat er zoveel zout/suiker/wat-dan-ook in zit :bonk:

Ze is nu zwanger van de 2e en die gaat ze ook minimaal een jaar bv geven, want anders doe je je kind ernstig te kort en blablabla. Ik bijt altijd maar op mijn lip om haar niet te vertellen dat ze de eerste maar 10mnd bv heeft gegeven en dat een jaar toch echt 12 maanden heeft...
@Badje, mini me gaat meestal maar 1 keer per week in bad, met het warme weer 2 keer. Maar 1 van die 2 keer is dan alleen met water, geen zeep enzo. Haar droge huid trekt het niet als we het vaker doen ben ik bang. Als ze vies wordt, poets ik haar wel even met een washandje of wat vochtige doekjes...

@Kleding, eigenlijk gooi ik al haar kleding aan het eind van de dag in de wasmand, nog nooit over nagedacht. Maar meestal is het ook wel vies door het eten en het buitenspelen. Ruikt het naar een mengsel van aarde en augurk ofzo :facepalm:

@ Stomme reacties op het forum, ik ben met mijn vorige Nick eens helemaal afgebrand door een aantal forummers omdat ik zei dat ik het heel zwaar vond. Er waren ook wel aardige reacties, maar een aantal hatelijke zijn wel echt blijven hangen toen. Vond dat heel erg rot. Dochter was ook niet de makkelijkste, en deed/doe ook vast niet alles goed, maar had toen vooral een knuffel nodig en wou horen dat meer mensen het soms zwaar hadden.
Vind het heel erg vervelend voor jullie dat jullie dit ook wel eens ervaren hebben, en ben blij dat we elkaar hier wel kunnen steunen, ook al doen we niet alles hetzelfde.
Hier word ik niet vrolijk van!
en ohja, gisteren is mini weer gewogen en gemeten want hadden afspraak bij de kinderarts. Ondertussen al 10,5 kg en 84 cm (21 maanden). Wat wordt ze al groot!!!! O_O
Hier word ik niet vrolijk van!
BahcoBarbie schreef:
24-04-2018 09:23
Ik denk juist dat zo’n vent blijft door de geweldige seks.. van die uren lange tantra achtige sessies :lol:
:HA: :rofl:
Wat klote robinageus, van die nare reacties... Ik snap dat ook echt niet, ik ken irl vrijwel niemand die een jonge baby leuk vond, iedereen gaf aan dat dat helemaal normaal was als ik zei dat ik het zo moeilijk vond, en dat het na een maand of 4/5 het beter werd. En sowieso, waar bemoeien mensen zich mee.
Ik trek me het commentaar niet aan.
Ga ook niet in de verdediging. De keuzes die ik maak, maak ik bewust.
Waarschijnlijk is deze vraag al hunderdoezend keer gesteld, maar om nou 85 pagina's door te spitten......

Wanneer gingen jullie kindjes naar 1 slaapje per dag? Ik vind het best lastig en uiteindelijk is het natuurlijk een kwestie van uit proberen, maar wanneer is een kindje daar klaar voor.
Bij ons wilde die op een gegeven moment steeds later voor zijn eerste slaapje naar bed, totdat dat simpelweg zijn enige slaapje nog maar was (er was geen tijd meer op de dag voor een tweede slaap, hij slaapt 3-4 uur). Hij slaapt nu meestal ergens tussen 11 en 4.
Volgens mij is hij daar rond 11mnd mee begonnen.
Lavendel_12 schreef:
24-04-2018 12:23
Waarschijnlijk is deze vraag al hunderdoezend keer gesteld, maar om nou 85 pagina's door te spitten......

Wanneer gingen jullie kindjes naar 1 slaapje per dag? Ik vind het best lastig en uiteindelijk is het natuurlijk een kwestie van uit proberen, maar wanneer is een kindje daar klaar voor.
Met 12,5-13 maanden. Als hij 2 keer overdag een slaapje deed, dan wilde hij 's avonds niet slapen. Maar meestal werd het middagdutje een drama. Om die reden geprobeerd om hem 1 keer te laten slapen. Dat ging vrijwel meteen goed, maar soms zijn er nog steeds van die dagen dat de dag te lang duurt zeg maar.
Wij zijn met 19 maanden begonnen met 1 slaapje van 12.00-15.00 :)

We zijn er aan begonnen omdat het ochtendslaapje nog goed ging maar het middagslaapje niet. En dan was het een lange dag van 11.00-19.00 :-|
Dochter ging denk ik naar 1 slaapje met 15 maanden ofzo. Ik vergeet dat soort dingen zo snel. Eerst ging ze al vroeg, rond half 12. En dat verschoof steeds meer, nu gaat ze rond 13 uur.

Wat betreft meningen van anderen, ik laat iedereen maar lekker kletsen. Ik heb zelf ook een duidelijke mening, dus mag een ander die ook hebben. Wel een beetje jammer als de ander dan geen respect heeft voor iemands anders keuzes.
Wij proberen deze week 1 slaapje uit. Zijn middag slaapje werd steeds later waardoor hij 's Avonds pas laat sliep. Maar geen middagdutje was ook geen optie. Deze week hebben we vakantie dus makkelijker te testen.
Ik ben ook enorm blij met de fijne sfeer hier!!!

Dochter gaat hier ook niet dagelijks onder de douche. Ze heeft geen eczeem, maar krijgt er wel een droge huid wanneer ze te vaak gaat. De babyolie van Weleda helpt bij haar goed. Haar haar was ik overigens gewoon met Zwitsal. Nog nooit problemen mee gehad.

We zijn op vakantie toen ze 13 maanden was overgestapt op 1 slaapje overdag. Twee slaapjes werden toen echt te veel. We lunchten toen erg vroeg, zodat ze rond 11.30/11.45 uur naar bed toe kon. Dit werd langzaamaan steeds later.

Dochter heeft 3 weken bv gekregen waarvan 12 dagen volledig. Bij haar eerste CB controle was ze zelfs afgevallen sinds de laatste weging door de kraamhulp (zo'n twee weken eerder). Ik vond bv geven echt een verschrikking. Het heeft bij mij psychisch echt een hoop slecht gedaan wat ik niet had verwacht. Daarom krijgt ons tweede kind straks vanaf dag 1 de fles. Uiteraard komt hier regelmatig commentaar op. Ik ben overigens totaal niet anti-borstvoeding. Ik ben wel heel erg voor keuzevrijheid. Dat iedereen zelf kan bepalen wat haar en haar kind het beste ligt. Het commentaar vond ik met name de eerste 1 tot 1.5 jaar van het moederschap het allerzwaarste. Om daar mee te dealen. Inmiddels gaat het me een stuk beter af. Ik krijg zelfs geen rood hoofd meer wanneer dochter in het openbaar een driftbui of iets dergelijks heeft. Ik ben op dat moment alleen met haar en mezelf bezig en kan de rest steeds beter buitensluiten. En dat is iets dat ik niet had verwacht nu al te kunnen. Dus ik ben toch best wel een beetje trots.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Vraagje:

Puk klimt hier sinds hij 10mnd is zelf de trap op, maar naar beneden til ik hem nog steeds. Hij is met 14mnd een keer van helemaal boven naar beneden gevallen (andersom zou ook wel errug knap zijn geweest), maar sindsdien moet ik er niet aan denken dat hij zelf de trap afgaat. Ik kan me er ook geen voorstelling van maken hoe een dreumes een trap af klimt...

Dus: klimmen jullie dreumessen en peuters zelf naar beneden? Vanaf hoe oud? Met welke techniek (billen, vooruit, achteruit)? Hoe hebben jullie ze dat geleerd?

(En het is echt niet dat hij en ik bang aangelegd zijn, in de speeltuin doet hij ook alles zelf en heb ik er wel vertrouwen in (en hoort vallen erbij), maar ik vraag me toch af of ik hem hierin dan niet klein hou :facepalm: )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven